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欧州の栄養補助食品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Europe Dietary Supplements Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

欧州の栄養補助食品市場は、2020年には149億9,530万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には5.49%のCAGRを達成すると予測されています。 COVID-19のパンデミックにより、欧州の消費者の多くが健康全般に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

欧州の栄養補助食品市場は、2020年には149億9,530万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には5.49%のCAGRを達成すると予測されています。

COVID-19のパンデミックにより、欧州の消費者の多くが健康全般に関心を持つようになったため、欧州の栄養補助食品業界は複数のポケットの中で成長を記録しました。例えば、2020年3月にポーランドで発生したコロナウイルスのパンデミックは、ポーランド人の購買動向に大きな影響を与え、それが製品の販売量にも反映されました。2月から3月にかけて、栄養補助食品やOTC医薬品などの健康カテゴリーの製品が最も高い売上増を記録しました。

欧州では、栄養補助食品は健康増進のための商品であると認識されています。そのため、このような製品の購入は、健康障害の予防策として考えられています。この地域の医療専門家は、健康上の問題に対処するために、患者に栄養補助食品を勧めています。

この地域では、ビタミンやミネラルを含む食品サプリメントへの需要が高まっており、規制や法律によって、これらの製品が優先的に使用されています。

主な市場動向

減量用栄養補助食品が市場を席巻

従来、健康的な食生活や活動的な生活への警鐘として認識されていた「肥満」という言葉は、マルタ、ハンガリー、イギリス、ドイツなど、肥満人口の割合が増加している国々では、次第に悪性腫瘍のような形をとってきています。この問題の深刻さは、ヨーロッパで最も肥満率の低い国が、世界保健機関(WHO)の定める世界平均の肥満率を上回っていることからも理解できます。その結果、肥満はヨーロッパのほとんどの国の医療部門にとって最大の負担となっており、消費者の要求は天然成分や健康食品に向けられ、代替医療、特に「サプリメント」の使用がここ数年で急成長しています。経済協力開発機構(OECD)によると、肥満に対する医療費の支出が最も多い上位10カ国のうち、6カ国をヨーロッパ諸国が占めています。

イタリアが最大の市場シェアを持つ

イタリアでは、成人の52%がビタミンやミネラルなどのサプリメントを利用していることから、ビタミン類の認知度や市場浸透度は高いといえます。さらに、高齢化社会の到来により、健康状態を予防・改善するための栄養補助食品の需要が高まっています。イタリアでは、栄養補助食品の認知度と市場浸透度が高く、予測期間中に栄養補助食品の需要が増加すると考えられます。FederSalus社によると、COVID-19の流行により、市場の消費者は健康維持のためにサプリメントに関心を寄せています。そのため、ビタミンCなどの栄養補助食品の売上は、237.8%の市場シェアを記録しました。また、睡眠やリラックスのためのサプリメントは、前年比26.6%増となりました。

競争状況

主要プレイヤーは、市場での存在感を高め、ブランドポートフォリオを強化し、消費者のさまざまな嗜好に対応するために、製品のイノベーションに注力しています。欧州の栄養補助食品市場の主要企業には、Amway、Glaxosmithkline PLC、Reckitt Benckiser Group PLC、NutraHealth PLCなどがあります。これらの企業は、市場での存在感を高め、その地位を維持するために、研究開発(R&D)への投資を増やし、消費者のニーズに沿った革新的な製品を開発しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の成果物および調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 ビタミン
5.1.2 ミネラル
5.1.3 ハーブサプリメント
5.1.4 タンパク質・アミノ酸類
5.1.5 脂肪酸類
5.1.6 プロバイオティクス
5.1.7 その他の種類
5.2 流通チャネル別
5.2.1 薬局・ドラッグストア
5.2.2 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
5.2.3 オンラインチャネル
5.2.4 その他の流通チャネル
5.3 国別
5.3.1 スペイン
5.3.2 イギリス
5.3.3 ドイツ
5.3.4 フランス
5.3.5 イタリア
5.3.6 ロシア
5.3.7 その他のヨーロッパ諸国

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 アムウェイ
6.4.2 Glanbia PLC
6.4.3 Glaxosmithkline PLC
6.4.4 アボット
6.4.5 レキット・ベンキーザー・グループPLC
6.4.6 Gnc Holdings Inc.
6.4.7 Bayer AG
6.4.8 プロクター・アンド・ギャンブル(Procter & Gamble
6.4.9 ネイチャーズバウンティ
6.4.10 NutraHealth PLC

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The European dietary supplements market was valued at USD 14,995.3 million in 2020, and it is projected to reach a CAGR of 5.49% during the forecast period (2021-2026).

Due to the COVID-19 pandemic, the dietary supplement industry in Europe has registered growth among the multiple pockets, as most of the European consumers have more interest in overall health and wellness. For instance, the outbreak of the coronavirus pandemic in Poland in March 2020 had a significant impact on the purchase changes in Poles, which translated into the volume of product sales. From February to March, the highest sales increase was recorded for products from the health category, such as dietary supplements or OTC drugs.

Europeans perceive dietary supplements as products that improve health and wellness. The purchase of such products is, thus, considered as a preventive measure to health disorders. Health professionals across the region recommend dietary supplements to their patients to combat health challenges.

The region witnessed higher demands for food supplement products containing vitamins and minerals, and thus, regulations and laws have given due preference for such products.

Key Market Trends

Weight Loss Dietary Supplements are Capturing the Market

The term “obesity” that was traditionally recognized as the alarm to eat healthily and live actively has gradually taken the shape of malignancy across countries, such as Malta, Hungary, the United Kingdom, and Germany, where the rate of the obese population has been escalating. The graveness of this issue can be understood by analyzing the countries with the lowest obesity rates in Europe, which yet surpass the global average of obesity prevalence as laid by the World Health Organization. As a result, obesity has become one of the greatest burdens on the healthcare sectors of most of the European countries, which is leading consumers to pivot their requirements toward natural ingredients and health products, wherein the use of alternative medicines, particularly “supplements,” has witnessed a steep growth over the past few years. According to the OECD, six places among the top ten economies with the greatest health expenditure on obesity are occupied by European countries.

Italy Holds the Largest Market Share

The awareness and market penetration level for vitamins in Italy is high, as 52% of Italian adults use supplements either as vitamins or minerals. Further, the growing aging population is fueling the demand for dietary supplements, as they can prevent or overcome health conditions. The awareness and market penetration level for dietary supplements in Italy is high, thereby demanding more such products during the forecast period. According to FederSalus, due to the COVID-19 pandemic, consumers in the market are turning their attention toward supplements to maintain their health. Thus, the sales of dietary supplements, like vitamin C, registered a market share of 237.8%. The sales of supplements for sleep and relaxation jumped by 26.6% compared to that of the previous year.

Competitive Landscape

Major players are focusing on product innovations to expand their presence in the market, enhance their brand portfolio, and cater to various preferences of consumers. Major players in the European dietary supplements market include Amway, Glaxosmithkline PLC, Reckitt Benckiser Group PLC, and NutraHealth PLC. These companies are increasing their investments in research and development (R&D) and developing innovative products in line with consumer needs to expand their presence and maintain their position in the market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Vitamins
5.1.2 Minerals
5.1.3 Herbal Supplements
5.1.4 Proteins and Amino Acids
5.1.5 Fatty Acids
5.1.6 Probiotics
5.1.7 Other Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Pharmacies and Drug Stores
5.2.2 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.3 Online Channels
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Country
5.3.1 Spain
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 Germany
5.3.4 France
5.3.5 Italy
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Amway
6.4.2 Glanbia PLC
6.4.3 Glaxosmithkline PLC
6.4.4 Abbott
6.4.5 Reckitt Benckiser Group PLC
6.4.6 Gnc Holdings Inc.
6.4.7 Bayer AG
6.4.8 Procter & Gamble
6.4.9 Nature's Bounty
6.4.10 NutraHealth PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMAPCT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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