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マンポータブル軍事通信システム市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2030年


Man-portable Military Communication Systems Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2030)

マンポータブル軍事通信システム市場は、2020年には33.9億米ドルとなり、予測期間(2021年~2030年)には3.4%以上のCAGRを記録すると予想されています。 COVID-19パンデミックとそれに伴う渡航制限やロックダ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

マンポータブル軍事通信システム市場は、2020年には33.9億米ドルとなり、予測期間(2021年~2030年)には3.4%以上のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19パンデミックとそれに伴う渡航制限やロックダウンにより、市場のさまざまなプレーヤーのサプライチェーンに混乱が生じています。しかし、今年の後半にはパンデミックに対応してプレイヤーがオペレーションを調整したため、結果的にパンデミックによる市場への影響は緩和されました。

SIPRIによると、世界のGDPが減少したにもかかわらず、世界の軍事費は2020年に2.6%増加しました。これは市場にとって心強い要因ではありますが、パンデミックに起因する世界的な経済の落ち込みにより、近い将来、防衛費が減少する可能性があります。このことは、予測期間中の市場の成長に影響を与える可能性があります。

非対称戦争への関心の高まりにより、軍隊は戦場での通信機能の開発を余儀なくされています。状況認識能力の向上、個々の兵士レベルでの迅速な指揮統制情報の入手の必要性、そしてより広い帯域幅への需要の高まりが、新世代の携帯型軍事通信システムの採用を促進しています。

衛星を使った通信の高速化と、争いの多い環境でも高い効果を発揮する新世代の携帯型SATCOMデバイスの登場により、予測期間中、携帯型軍用通信システムの需要が増加すると予想されます。

主な市場動向

予測期間中、衛星セグメントが最も高い成長を遂げると予測

衛星を利用した通信は、低遅延かつ高転送レートであることから、軍事分野での利用が増加しています。戦場での通信では、機動部隊に安全で高速な通信を提供するために、衛星ベースのセルラーネットワークに注目が集まっています。複数の企業が、移動中の軍隊に安全な通信機能を提供する衛星通信(SATCOM)システムの開発に集中しています。例えば、2020年11月、イスラエルの防衛企業であるエルビット・システムズは、E-LynX-Satシステムと名付けられた携帯型の戦術衛星通信(SATCOM)システムを発表しました。このシステムには、重さ1kg未満のモバイル端末が含まれており、エルビット・システムズのE-LynXTM Software Defined Radio(SDR)ソリューションとのインターフェースにより、通信が可能になります。同様に、インド国内でインド陸軍向けに安全で信頼性の高い通信システムを幅広く設計・開発しているSaankhya Labs社は、ISROと共同で、双方向Sバンド衛星携帯無線端末(サットフォン)「SAMRAT」、携帯型双方向衛星通信端末「NAVRAKSHA」、多チャンネル・多規格バースト復調システム「TARANG」などの衛星通信システムを設計・開発しています。いくつかの軍隊が次世代の通信技術を求めていることから、予測期間中はこのようなシステムが広く採用されることが予想されます。例えば、2019年12月、ゼネラル・ダイナミクス・ミッション・システムズ(GDMS)は、米軍向けのMUOS(Mobile User Objective System)地上システム維持のための7億3,180万米ドルの確定固定価格の無期限納入/無期限数量契約を獲得したことを発表しました。MUOSは次世代の衛星通信システムで、民間の携帯電話に近いデータ転送速度で、移動中の軍人に安全な音声およびデータ通信を提供します。このような開発は、予測期間中、衛星セグメントの見通しを強化することが期待されます。

2020年には北米が最大の市場シェアを獲得

現在、マンポータブル軍事通信システムの市場では、北米が最大のシェアを占めています。北米の需要の大部分は米国のものです。米国陸軍の戦術的ネットワーク近代化戦略では、より遠征性・機動性が高く、複雑さがなく、保護されたネットワークの開発と実戦化が行われています。この戦略は、現在直面しているネットワークの課題に対処すると同時に、潜在的な敵に先んじるために次世代のソリューションを積極的に求めることを目的としている。2020年に発表された予算書によると、米陸軍は2024年までに30億米ドル以上を投じて新しいハンドヘルドマンパック無線機を購入したいとしている。この無線機は、米国陸軍の近代化戦場ネットワークのコンセプトである統合戦術ネットワークの重要な部分であり、2021年から2年ごとに段階的に機能を追加していく計画である。その一環として、米国では2チャンネルのリーダー無線機、マンパック無線機、ライフルマン無線機を陸軍に調達しています。マンパック無線機はCollins Aerospace社とL3Harris社が、リーダー無線機とライフルマン無線機はL3Harris社とThales社がそれぞれ主契約者となっている。2020年12月、L3Harris Technologiesは、米国陸軍の2チャンネルリーダー無線機契約の一環として、同社の2チャンネルハンドヘルド無線機「Falcon IV AN/PRC-163」と関連機器およびサービスを5,700万米ドルで競争受注したことを発表した。今回の受注は、5年間の基本契約と5年間の追加オプションを含む、39億米ドルのIDIQ契約の3番目の受注となります。陸軍は、このIDIQ契約に基づき、約10万台の2チャンネルリーダー無線機を購入する予定であり、予測期間中、北米における市場の成長を促進するものと期待されます。

競合状況

L3Harris Technologies Inc.、General Dynamics Corporation、Raytheon Technologies Corporation、Elbit Systems Ltd、Thales Groupなどが、この市場の有力なプレーヤーです。世界の防衛製造企業は、下山した歩兵の負担を軽減するために、安価で軽量なマン・ポータブル通信システムの設計・開発に注力しています。また、安全性が高く、複数のプロトコルをサポートしながら大部分の周波数帯で通信できるマン・ポータブル通信システムに大きな注目が集まっています。このように、ミッションの有効性と兵士の敏捷性を向上させるために、新しい技術と軽量素材を取り入れたマン・ポータブル軍用通信ソリューションを製造するには、高度な研究開発が必要です。プレーヤーは現在、このような技術に注目して新製品を開発し、軍との新規契約を獲得することで、市場での存在感と成長を高めています。さらに、独自のシステムを開発することにも注目が集まっています。例えば、インド陸軍は、Make-IIカテゴリーでVery/Ultra High Frequency (V/UHF) Manpack SDRを独自に調達して、通信システムの刷新に取り組んでいます。このような動きは、予測期間中、現地プレイヤーの成長を促進すると考えられます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分(金額ベースの市場規模-10億米ドル
5.1 通信タイプ
5.1.1 衛星
5.1.2 ラジオ
5.2 地理的条件
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 イギリス
5.2.2.2 ドイツ
5.2.2.3 フランス
5.2.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 韓国
5.2.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 その他のラテンアメリカ諸国
5.2.5 中東・アフリカ
5.2.5.1 アラブ首長国連邦
5.2.5.2 サウジアラビア
5.2.5.3 トルコ
5.2.5.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業の概要
6.2.1 L3Harris Technologies Inc.
6.2.2 General Dynamics Corporation
6.2.3 Viasat Inc.
6.2.4 タレスグループ
6.2.5 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.2.6 BAEシステムズPLC
6.2.7 コダン・グループ
6.2.8 サーブ・AB
6.2.9 レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション
6.2.10 エルビット・システムズ社
6.2.11 ラファエル・アドバンスト・ディフェンス・システムズ社
6.2.12 Sat-Com Communications Systems

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The man-portable military communication systems market was valued at USD 3.39 billion in 2020, and it is expected to register a CAGR of over 3.4% during the forecast period (2021-2030).

The COVID-19 pandemic and the subsequent travel restrictions and lockdowns have caused disruptions in the supply chains of various players in the market. However, players have adjusted their operations in response to the pandemic in the latter half of the year, which has resulted in mitigating the pandemic’s impact on the market.

Global military spending witnessed an increase of 2.6% in 2020 despite the fall in the global GDP, according to SIPRI. Though this is an encouraging factor for the market, defense spending may come down in the near future due to the global economic turndown triggered by the pandemic. This may challenge the growth of the market during the forecast period.

The growing focus on asymmetric warfare is forcing the militaries to develop their battlefield communication capabilities. The need for enhanced situational awareness, the necessity of quick command and control information availability at the individual soldier level, and the growing demand for more bandwidths are propelling the adoption of newer generation man-portable military communication systems.

The evolution of faster satellite-based communication and the advent of newer-generation portable SATCOM devices that are highly effective even in contested environments are anticipated to propel the demand for man-portable military communication systems during the forecast period.

Key Market Trends

The Satellite Segment is Anticipated to Witness the Highest Growth During the Forecast Period

The use of satellite-based communication is increasing in the military, mainly due to the low latency and high transmission rate of this mode of communication. There is an increased focus on satellite-based cellular networks in battlefield communication to provide secure and faster communication for mobile forces. Several companies are concentrating on the development of satellite communication (SATCOM) systems that will provide the armed forces with on-the-move secure communication capabilities. For instance, in November 2020, the Israel-based defense company, Elbit Systems, introduced a portable tactical satellite communications (SATCOM) system named the E-LynX-Sat system that includes a mobile terminal weighing less than 1kg, which interfaces with Elbit Systems’ E-LynXTM Software Defined Radio (SDR) solution to enable communication. Likewise, Saankhya Labs, an Indian domestic player that designs and develops a wide range of secure and reliable communication systems for the Indian Army, has designed and developed several satellite communication systems in collaboration with ISRO, like SAMRAT, a two-way S-Band Satellite Mobile Radio Terminal (Satphone), NAVRAKSHA, a portable, two-way satellite communication terminal, and TARANG, a Multi-channel, Multi-standard Burst Demodulator system. With several armed forces looking for next-generation communication technologies, the forecast period is expected to witness a wide adoption of such systems. For instance, in December 2019, General Dynamics Mission Systems (GDMS) announced that it had been awarded a USD 731.8 million firm-fixed-price indefinite-delivery/indefinite-quantity contract for the Mobile User Objective System (MUOS) ground system sustainment for the US forces. MUOS is a next-generation satellite communications system that provides secure voice and data communications for warfighters on the move, with data transmission speed similar to civilian mobile phones. Such developments are expected to bolster the prospects of the satellite segment during the forecast period.

North America Held the Largest Market Share in 2020

North America currently has the largest market share in the man-portable military communication systems market. A majority of the demand from North America is from the United States. The US Army’s tactical network modernization strategy involves developing and fielding a network that is more expeditionary and mobile, less complex, and better protected. The strategy is aimed at addressing the network challenges it is facing currently while also actively seeking next-generation solutions to stay ahead of its potential adversaries. According to the budget documents released in 2020, the US Army wants to spend more than USD 3 billion to buy new Handheld Manpack Radios till 2024. The radios are a key part of the country’s integrated tactical network, the concept behind the Army’s modernized battlefield network, under which it plans to incrementally add capabilities every two years starting 2021. As part of the effort, the United States is procuring 2-channel Leader radios, Manpack radios, and Rifleman radios for its Army. While Collins Aerospace and L3Harris are the primary contractors for the Manpack radios, L3Harris and Thales are the primary contractors for the Leader and Rifleman radios. In December 2020, L3Harris Technologies announced that it had received a USD 57 million competitive award for its Falcon IV AN/PRC-163 two-channel handheld radios, along with related equipment and services, as part of the US Army’s two-channel Leader radio contract. The order is the third one under the potential USD 3.9 billion IDIQ contract, which includes a five-year base and an additional five-year option. The Army expects to purchase approximately 100,000 two-channel Leader Radios under the IDIQ, which is expected to propel the growth of the market in North America during the forecast period.

Competitive Landscape

L3Harris Technologies Inc., General Dynamics Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Elbit Systems Ltd, and Thales Group are some of the prominent players in the market. The defense manufacturing companies worldwide are focused on designing and developing inexpensive and lightweight man-portable communication systems to reduce the burden on dismounted infantrymen. Also, there is a huge focus on man-portable communication systems that are secure and can communicate over a large portion of the spectrum while supporting multiple protocols. Thus, a high level of R&D is required to produce man-portable military communication solutions that incorporate newer technologies and lightweight materials to improve the effectiveness of the mission and the agility of the soldier. Players are currently focusing on such technologies to develop new products and gain new contracts with the militaries, thereby enhancing their market presence and growth. In addition, there is also an increased focus on developing indigenous systems. For instance, the Indian Army is working on revamping its communication systems by procuring indigenous Very/Ultra High Frequency (V/UHF) Manpack SDRs under the Make-II category. Such developments are expected to drive the growth of the local players during the forecast period.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Communication Type
5.1.1 Satellite
5.1.2 Radio
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 Germany
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 South Korea
5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Rest of Latin America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 United Arab Emirates
5.2.5.2 Saudi Arabia
5.2.5.3 Turkey
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 L3Harris Technologies Inc.
6.2.2 General Dynamics Corporation
6.2.3 Viasat Inc.
6.2.4 Thales Group
6.2.5 Lockheed Martin Corporation
6.2.6 BAE Systems PLC
6.2.7 Codan Group
6.2.8 Saab AB
6.2.9 Raytheon Technologies Corporation
6.2.10 Elbit Systems Ltd
6.2.11 Rafael Advanced Defense Systems Ltd
6.2.12 Sat-Com Communications Systems

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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