タイのフレキシブル包装 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測
Thailand Flexible Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
タイのフレキシブルパッケージング市場規模は2024年に51.2億米ドルと推定され、2029年には69.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.31%である。 主なハイライト タイの... もっと見る
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サマリー タイのフレキシブルパッケージング市場規模は2024年に51.2億米ドルと推定され、2029年には69.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.31%である。 主なハイライト- タイの包装セクターは、基材の嗜好の変化、新市場の開拓、所有者の原動力の変化などにより、過去10年間で着実に成長した。特に先進国では持続可能性と環境問題が絶えず提起されており、この分野では紙とプラスチック包装に対応する様々な技術が目撃されている。電子商取引と食品宅配サービスの台頭、衛生、利便性、製品の安全性に対する消費者の要求の高まり、賞味期限延長に対する投資需要の増加、ライフスタイルの変化が、COVID-19以降の国内市場発展を後押しする主な原因である。
- タイの経済発展は、軟包装製品の製造と消費の絶え間ない増加をもたらした。タイの軟包装産業は成長し、同国の経済に大きく貢献している。この拡大の原動力となっているのは、どんなものでも包装できる軟包装材に対する需要の増加である。国際通貨基金(IMF)によると、タイの国内総生産(現行価格)は2023年から2028年の間に1,928億米ドル(33.58%増)の増加が見込まれている。2028年のGDPは7670億米ドルになると予想されている。
- 消費者が他の商品よりもプラスチックベースの軟包装を好むのは、軽量で割れにくく、取り扱いが簡単だからである。製造コストが安いため、大企業でさえプラスチック包装を好む。しかし、紙ベースの軟包装は、すべての軟包装原料の中で最も急速に増加すると予測されている。これは主に、環境に優しい包装を求める傾向によるものである。紙製包装は、オンライン・ショッピングでの利用からさらに利益を得る可能性が高い。パルプ産業の輸出は今後も伸び続けるだろう。
- しかし、使い捨てプラスチックや持続不可能なビジネス・プラスチック・ソリューションが環境に与える影響に対する意識の高まりは、環境にプラスの影響を与える持続可能な製品に対する需要を高めた。タイの地方自治体による取り組みは、意識を高め、プラスチック包装の消費に大きな影響を与えた。世界銀行によると、タイの自治体による固形廃棄物の収集・リサイクル率は88.8%と高いにもかかわらず、プラスチック廃棄物の未回収により、年間推定428キロトンのプラスチック廃棄物が誤って管理されている。大量の廃棄物が排出されるため、バンコクでは誤処理されたプラスチック廃棄物の18.4%を占めている。
- COVID-19のパンデミックは、COVID-19が包装表面で生き残る能力について懸念を引き起こしたため、様々なエンドユーザー産業向けに良質な包装に対する需要を生み出した。全国的な封鎖をもたらしたパンデミックは、初期段階では軟包装市場に広範囲に及ぶ経済的影響を与えた。しかしこれは、費用対効果が高く、持続可能で、輸送しやすい包装材料への道を開くことになった。
タイの軟包装市場の動向便利なパッケージへの需要の高まり- 食品、飲料、医薬品などの消費者製品の増加傾向は、フレキシブル包装の需要を促進すると予想されている。需要の高まりは、便利で持ち運びに便利なパッケージング・ソリューションに対するニーズの高まりに起因している。タイでは消費者の都市型ライフスタイルが拡大しており、包装されたコンビニエンス・フードの需要を牽引している。都市化が進む中、タイ人にとってコンビニエンスストアは重要性を増しており、今後もメーカーがターゲットとする重要なチャネルであり続けるだろう。
- タイの都市人口は全人口の半数以上を占め、2022年には53%近くになる。(出典:Knoema Corporation) これらの都市部の消費者は、主に日用品を購入するために、職場や交通経路の近くにある便利で高品質なブランド、小規模なショップ、店舗、スーパーマーケットを求める傾向が強まっている。簡便包装の利点を利用するために軟包装にシフトする傾向や、ライフスタイルの変化に加え、世帯の小規模化が進んでいることから、1回分ずつ提供されるオプションへのニーズが高まっている。
- タイの包装メーカーは一貫して持続可能な開発と包装の軽量で便利なオプションに向かっている。2022年7月、世界的なパッケージング・サプライヤーであるEcolean社は、最近タイで成功を収め、新たな顧客がEcolean社の軽量でフレキシブルなパッケージを発売した。Ecoleanは、タイの消費者がより持続可能な慣行と環境負荷の少ないパッケージを望む中、持続可能性と差別化の両方を兼ね備えた黄金ポジションを築いた。
- 軽量包装の採用以来、多くの産業が進歩的なメリットを経験しており、いくつかの包装製造会社は、軽量化とリサイクル効率という主なメリットに加えて、この種の包装は全体的なコストを削減し、製造と輸送時のエネルギーを節約できるため、これを取り入れようとしている。特に、食品・飲料、医薬品、化粧品業界では、さまざまな包装材料や包装方法を試すことで、より軽い製品を棚に並べようとしている。
- タイ全土の顧客はインターネット・ショッピングをより身近に感じ、その利便性を高く評価している。即座に満足したいという人間の欲求が、より迅速なEコマース配送サービスや便利で軽量な包装を後押ししている。シンプルなフレキシブル包装は、箱を開ける手間を省き、不要な包装材を減らす。フラストレーションを感じさせないパッケージは、基本的でありながら効果的なデザインで、開封や廃棄が簡単なミニマルなアプローチを取り入れていることが多い。グーグル、テック・イン・アジア、テマセク・ホールディングスによると、2015年のタイの小売総売上高に占めるEコマース売上高の割合は0.8%で、この数字は2025年までに5.5%まで上昇すると予測されている。
食品産業は力強い成長を遂げる- タイが国際的な料理(調理済み/加工済み)に接するようになったことで、消費者の生活、特に食品に対する見方や消費習慣が変化した。タイの食品需要は、主にハイパーマーケットやコンビニエンスストアで販売される加工・包装された調理済み食品に切り替わった。外食産業向けのパウチ包装のニーズは拡大しており、軽量で低コストといった利点から、板紙、金属、ガラスといった従来の素材に取って代わりつつある。
- フレキシブル包装は、保存期間を延ばし、腐敗を抑えながら冷凍食品の新たな進歩を提供することで、製品の持続可能性を向上させる。市場は、冷凍食品に対する顧客の親近感というパラダイム・シフトを目の当たりにしており、これが研究されたカテゴリーに対する需要をさらに押し上げている。こうした変化は、人々がより高品質な食品にお金をかけるようになったことも一因となっている。香港貿易発展局によると、2021年から2023年までのタイの消費者のパッケージ食品・飲料への支出習慣に関する予測調査によると、回答者の54%が予測期間中にパッケージ食品・飲料への支出が増えることを確認している。
- 急速な都市化がタイの冷凍食品部門の拡大に拍車をかけている。さらに、この傾向は外国人観光客の増加を促し、冷凍食品の需要を高めると予測される。冷凍肉、鶏肉、魚介類の長期的な需要は、加工品や調理済み食品に対する需要の増加と国内小売店の拡大により拡大すると予測される。Knoema Corporationによると、2022年のタイの都市人口は52.9%であった。タイの都市人口は過去50年間で大幅に増加し、毎年22.6%から52.9%に増加している。
- クリンフィルム、フードラップ、サランラップとしても知られる食品用プラスチックラップは、パッケージを密封し、容器に入れた食品の鮮度を保つために頻繁に使用される薄いプラスチックフィルムです。食品用ラップは、1枚ずつロール状に巻かれたものと、刃先のついたロールが付属した箱入りのものがある。持続可能な包装に対する意識は全国的に高まっている。国家科学技術開発庁によると、2022年8月、生分解性プラスチックペレットから作られた食品包装用フィルムを紹介する記者会見がバンコクで開かれた。この発明は、MTEC-NSTDA、Thantawan Industry Public Company Limited、Royal Project Foundationの共同研究の成果であり、競争力のためのプログラム管理ユニット(PMUC)から資金援助を受けている。
- 産業経済部(タイ)の報告によると、2023年4月のタイ国内におけるパン製品、ビスケット、ケーキの焼き菓子販売量は、それぞれ6.49千トン、6.3千トン、3.27千トンであった。ここ数年、タイではベーカリー製品やシリアルバー、短納期の調理済み食品、コーヒーやホットチョコレートのスティックやパウチ、ドライ食品(インスタントスープ、グレービーソース、ソースパック、米、フードミックス)、スナック菓子やナッツ類、スパイス食品、チョコレートやお菓子、アイスクリームのノベルティグッズ、クッキー(ビスケット)、ケーキ、チップスなどのベーカリー製品への支出が大幅に増加しており、その結果、同国では軟包装の需要が高まっている。
タイ軟包装産業概要タイのフレキシブル・パッケージング市場は競争が激しく、市場プレーヤーの数も多い。この市場の特徴は、製品の差別化が限定的であること、製品の浸透が進んでいること、競争が激しいことである。デザイン、技術、アプリケーションの革新が長期的な競争力をもたらす。 2023年2月、シールドエアー・コーポレーションはLiquiboxを11億5,000万米ドルで買収すると発表した。CRYOVACの技術、規模、市場アクセスはシナジーの重要な源泉となる。この買収は、持続可能なパッケージング・ソリューションを自動化する世界トップクラスのデジタル主導型企業になるためのSEEの変革に貢献し、それを加速させます。 2022年12月、アムコーは中国の恵州に最新鋭の製造施設を新設することを発表した。中国の59万平方フィートの工場への1億米ドルを超える投資により、アムコーはアジア太平洋全域で拡大する顧客の需要を満たす能力を強化する。この工場には、中国初の自動パッケージング生産ラインがあります。高速印刷機、ラミネーター、製袋設備とともに、生産サイクルタイムを2桁削減することができます。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 COVID-19の市場への影響評価
5 市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 エンドユーザー産業からの需要増加
5.1.2 便利な包装に対する需要の増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 環境とリサイクルに関する懸念
6 市場区分
6.1 製品タイプ
6.1.1 パウチ
6.1.1.1 タイプ
6.1.1.1.1 スタンド式
6.1.1.1.2 フラット
6.1.1.2 エンドユーザー
6.1.1.2.1 食品
6.1.1.2.2 飲料
6.1.1.2.3 ペットフード
6.1.1.2.4 その他のエンドユーザー
6.1.2 バッグ
6.1.3 フィルムとラップ
6.1.3.1 タイプ
6.1.3.1.1 BOPP
6.1.3.1.2 BOPET
6.1.3.1.3 CPP
6.1.3.1.4 PVC
6.1.3.1.5 PE
6.1.3.1.6 その他のタイプ
6.1.3.2 エンドユーザー
6.1.3.2.1 食品
6.1.3.2.2 消費財
6.1.3.2.3 医療用
6.1.3.2.4 その他のエンドユーザー
6.1.4 その他の製品タイプ
7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 フタマキ軟包装
7.1.2 シールドエアー株式会社
7.1.3 樽谷パック株式会社Ltd.
7.1.4 Amcor PLC
7.1.5 Thug Hua Sinn Group (TPN FlexPak)
7.1.6 JR Pack Co.Ltd.
7.1.7 Thai Artec Co.Ltd.
7.1.8 イノパック
7.1.9 TPBI Public Company Limited
7.1.10 モンディグループ
7.1.11 SCG Packaging Public Company Limited
7.1.12 Scientex Packaging (Ayer Keroh) Berhad (Daibochi Berhad)
7.1.13 Kim Pai Co.Ltd.
7.1.14 プリントマスターLtd.
7.1.15 South East Packaging Industry Co.Ltd.
7.1.16 LLHプリンティング&パッケージング
7.1.17 Majend Macks Co.Ltd. (トッパン・タイランド社)
7.1.18 富士シールパッケージング
7.1.19 明和パックスLtd.
7.1.20 Craftz Co.Ltd.
8 投資分析
9 市場の将来性
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Summary The Thailand Flexible Packaging Market size is estimated at USD 5.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.95 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.31% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
- The Thailand packaging sector rose steadily over the last decade due to changes in substrate preferences, the opening of new markets, and altering ownership dynamics. Sustainability and environmental issues are continually being raised, particularly in industrialized countries, and the sector is witnessing various technologies that cater to paper and plastic packaging. The rise of e-commerce and food delivery services, consumers' increasing demand for hygiene, convenience, and product safety, increased investment demand for extended shelf life, and changing lifestyles are the key causes pushing the country's market development post-COVID-19.
- Thailand's economic progress has resulted in a constant increase in flexible packaging product manufacturing and consumption. Thailand's flexible packaging industry is growing and contributing significantly to the country's economy. This expansion is driven by increased demand for flexible packaging materials that can be used to pack anything. According to International Monetary Fund, Thailand's gross domestic product at current prices is expected to rise by USD 192.8 billion (+33.58 percent) between 2023 and 2028. In 2028, the GDP is expected to be USD 767 billion.
- Consumers prefer plastic-based flexible packaging over other items because it is lightweight and unbreakable, making it easy to handle. Because of the cheaper production costs, even big firms favor plastic packaging. However, paper-based flexible packaging is predicted to increase fastest among all flexible packaging raw materials. This is primarily due to the trend towards environmentally friendly packaging. Paper packaging is likely to gain further from its use in online shopping. The pulp industry's exports will continue to grow.
- However, the increasing awareness about the environmental impact of single-use plastic and unsustainable business plastic solutions increased the demand for sustainable products that positively impact the environment. The initiative by local government bodies in Thailand raised awareness and significantly impacted plastic packaging consumption. According to World Bank, despite the high municipal solid waste collection and recycling rate of 88.8% in Thailand, the uncollected plastic waste results in an estimated 428 kilotons/year of mismanaged plastic waste. Due to large volumes of waste generated, Bangkok contributes 18.4% of exposed mismanaged plastic waste.
- The COVID-19 pandemic created a demand for good quality packaging for various end-user industries as the pandemic raised concerns about the ability of COVID-19 to survive on packaging surfaces. The pandemic, which resulted in nationwide lockdowns, had a far-reaching financial impact on the flexible packaging market in the early stages. However, this paved the way for cost-effective, sustainable, and easy-to-transport packaging material.
Thailand Flexible Packaging Market Trends
Increased Demand for Convenient Packaging
- The increasing trend of consumer products, such as food, beverages, and pharmaceuticals, is expected to propel the demand for flexible packaging. The growing demand is attributed to the rising need for packaging solutions that are convenient and portable. The growing urban lifestyle of consumers in Thailand has been driving the demand for packaged convenience food. Convenience stores are gaining importance for Thais amid the country's urbanization and look set to remain a key channel for manufacturers to target.
- Thailand's urban population comprises more than half the total population, nearly 53% in 2022. (Source: Knoema Corporation) These urban consumers are showing an increasing propensity for convenience, high-quality brands, smaller shops, stores, and supermarkets near their workplaces or transportation routes, primarily to purchase daily necessities. The trend of the shift to flexible packaging to avail the benefits of convenience packaging and changing lifestyles, along with the growing smaller households, is increasing the need for single-serve options.
- Packaging manufacturers in Thailand are consistently moving towards sustainable developments and lightweight, convenient options for packaging. In July 2022, Ecolean, a global packaging supplier, recently demonstrated success in Thailand, with new customers launching Ecolean's lightweight, flexible packages. Ecolean has struck a golden position combining both sustainability and distinction, as Thai consumers desire more sustainable practices and packages with less environmental impact.
- Many industries have experienced progressive benefits since the adoption of lightweight packaging, and several packaging production companies are attempting to embrace it because, in addition to its primary benefits of lightweight and recycling efficiency, this type of packaging can reduce overall costs and save energy during production and transportation. In particular, the food and beverage, pharmaceutical, and cosmetics industry is attempting to stock shelves with lighter products by experimenting with various packaging materials and procedures.
- Customers across Thailand are getting more at ease with internet shopping and appreciate its convenience. The human drive for instant gratification drives faster e-commerce delivery services and convenient and lightweight packaging. Simplistic flexible packaging eliminates the effort of opening the box and reduces unneeded packaging material. Frustration-free packaging often incorporates a minimalistic approach with basic yet effective designs that make it easy to open and discard. According to Google, Tech in Asia, and Temasek Holdings, e-commerce sales made up 0.8% of total retail sales in Thailand in 2015, and this figure is predicted to rise to 5.5% by 2025.
Food Industry to Witness a Robust Growth
- Thailand's exposure to international cuisine (prepared/processed) altered consumer lives, especially views towards food and consumption habits. Food demand in Thailand has switched to processed and packaged ready-to-eat meals marketed mostly in hypermarkets and convenience stores. The need for pouch packaging for the food service sector is expanding, as it is progressively replacing traditional materials like paperboard, metals, and glass due to its advantageous qualities such as lightweight and low cost.
- Flexible packaging improves product sustainability by extending shelf life and offering new advancements in frozen meals while lowering spoiling. The market is seeing a paradigm shift in customer affinity towards frozen meals, which is boosting demand for the studied category even higher. These changes are happening partly because people spend more on higher-quality food goods. According to Hong Kong Trade Development Council, as per a study on forecasted Thai consumer spending habits on packaged food and beverages in Thailand from 2021 to 2023, 54% of the respondent confirmed that they would spend more on packaged food and beverages in the forecast period.
- Rapid urbanization is fueling the expansion of Thailand's frozen food sector. Furthermore, the growing trend is predicted to encourage international tourists, enhancing demand for frozen items. Long-term demand for frozen meats, poultry, and seafood is projected to grow due to increased demand for processed and ready-to-eat choices and expansion in domestic retail stores. According to Knoema Corporation, Thailand's urban population was 52.9% in 2022. Thailand's urban population has increased significantly during the last 50 years, rising from 22.6 to 52.9% annually.
- Food plastic wrap, also known as cling film, food wrap, and saran Wrap, is a thin plastic film that is frequently used to seal packages and keep food goods fresh in containers. Food plastic wrap is available in individual rolls or, more commonly, in boxes with a roll attached that contains a cutting edge. There is a robust awareness of sustainable packaging across the country. According to the National Science and Technology Development Agency, in August 2022, a press conference was held in Bangkok to showcase food packaging films made from biodegradable plastic pellets. This invention is the result of a collaborative effort between MTEC-NSTDA, Thantawan Industry Public Company Limited, and Royal Project Foundation and is funded by the Program Management Unit for Competitiveness (PMUC).
- As per the Office of Industrial Economics (Thailand) report, the domestic sales volume of baked goods in Thailand for Bread Products, biscuits, and cakes in April 2023 were 6.49 thousand metric tons, 6.3 thousand metric tons, and 3.27 thousand metric tons, respectively. Over the past few years, Thailand has seen a significant increase in spending on bakery goods and cereal bars, short-run ready meals and coffee or hot chocolate sticks and pouches, dry foods (instant soup, gravy, and sauce packets, rice, and food mixes), snack foods and nuts, spice foods, chocolates and sweets, ice-cream novelty items, and bakery goods like cookies (biscuits), cakes, and chips., consequently increasing the demand for flexible packaging in the country.
Thailand Flexible Packaging Industry Overview
The Thailand Flexible Packaging Market is highly competitive in nature, with a high number of market players. This market is distinguished by limited product differentiation, increasing product penetration, and intense competition. Design, technology, and application innovation can provide a long-term competitive edge.
In Februray 2023, Sealed Air Corporation announced its acquisition of Liquibox for a purchase price of USD 1.15 billion, where this acquisition accelerates SEE's fastest-growing segment, the CRYOVAC brand Fluids & Liquids business. CRYOVAC technology, scale, and market access provide a significant source of synergies. This acquisition contributes to and fast tracks SEE's transformation to become a world-class, digitally driven company automating sustainable packaging solutions.
In December 2022, Amcor announced the launch of its new cutting-edge manufacturing facility in Huizhou, China. The over USD 100 million investment in China's 590,000-square-foot factory strengthens Amcor's capabilities to satisfy expanding client demand throughout Asia Pacific. The factory has China's first automated packaging production line. Together with high-speed printing presses, laminators, and bag-making equipment, this can result in double-digit reductions in production cycle times.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Value Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Buyers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Increasing Demand from End-user Industries 5.1.2 Increased Demand for Convenient Packaging 5.2 Market Restraints 5.2.1 Concerns Regarding the Environment and Recycling
6 MARKET SEGMENTATION 6.1 Product Type 6.1.1 Pouches 6.1.1.1 Type 6.1.1.1.1 Stand-up 6.1.1.1.2 Flat 6.1.1.2 End-user 6.1.1.2.1 Food 6.1.1.2.2 Beverage 6.1.1.2.3 Pet Food 6.1.1.2.4 Other End-users 6.1.2 Bags 6.1.3 Films and Wraps 6.1.3.1 Type 6.1.3.1.1 BOPP 6.1.3.1.2 BOPET 6.1.3.1.3 CPP 6.1.3.1.4 PVC 6.1.3.1.5 PE 6.1.3.1.6 Other Types 6.1.3.2 End-user 6.1.3.2.1 Food 6.1.3.2.2 Consumer Goods 6.1.3.2.3 Medical 6.1.3.2.4 Other End-users 6.1.4 Other Product Types
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Company Profiles 7.1.1 Huhtamaki Flexible Packaging 7.1.2 Sealed Air Corporation 7.1.3 T Tarutani Pack Co. Ltd 7.1.4 Amcor PLC 7.1.5 Thug Hua Sinn Group (TPN FlexPak) 7.1.6 JR Pack Co. Ltd 7.1.7 Thai Artec Co. Ltd 7.1.8 Innopack 7.1.9 TPBI Public Company Limited 7.1.10 Mondi Group 7.1.11 SCG Packaging Public Company Limited 7.1.12 Scientex Packaging (Ayer Keroh) Berhad (Daibochi Berhad) 7.1.13 Kim Pai Co. Ltd 7.1.14 Print Master Co. Ltd 7.1.15 South East Packaging Industry Co. Ltd 7.1.16 LLH Printing & Packaging 7.1.17 Majend Macks Co. Ltd (Toppan Thailand Co. Ltd) 7.1.18 Fuji Seal Packaging Company Ltd 7.1.19 Meiwa Pax Co. Ltd 7.1.20 Craftz Co. Ltd
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 FUTURE OF THE MARKET
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