カナダのフレキシブル包装:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Canada Flexible Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
カナダのフレキシブルパッケージング市場規模は2024年に85.5億米ドルと推定され、2029年には125.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.94%である。 カナダのフレキシブル... もっと見る
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サマリー カナダのフレキシブルパッケージング市場規模は2024年に85.5億米ドルと推定され、2029年には125.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.94%である。 カナダのフレキシブル・パッケージング業界の成長を牽引している主要な側面のひとつは、コンビニエンス製品に対する消費者の志向の高まりである。消費者の嗜好は、多忙なライフスタイルや家庭の小型化によって変化しており、開封、保管、使用、輸送、廃棄が容易な製品や、外出時のライフスタイルにアピールする製品が必要とされている。 主なハイライト- カナダのフレキシブル・パッケージング市場では、消費者やメーカーが環境に優しいパッケージングを求める傾向にある。40社以上のカナダ企業が最近、2025年までにカナダのプラスチック包装の50%をリサイクルまたは堆肥化する計画「カナダ・プラスチック協定」を発表した。繊維ベースの軟包装もカナダで人気を集めており、より持続可能な包装を使おうとするブランドの努力を支えている。現在では、特定の軟包装でさえ、より環境に優しいように設計されている。
- カナダ政府は、国内のプラスチック包装に対する取り組みを進めている。例えば、2022年4月、サーキュラー・プラスチックス・タスクフォースは、すべてのプラスチック包装のリサイクルを最適化するプロジェクトを支援するため、カナダ政府の経済革新省(MEI)から資金提供を受けた。同組織はプロジェクトの第2段階開始のため、MEIから39万9904米ドル以上を受け取った。
- カナダにおける最近の自治体、州、連邦政府の立法措置は、特に使い捨てプラスチックに焦点を当てている。EUの「2018年プラスチック戦略」で示されたアプローチに従い、カナダ政府は最近、使い捨てプラスチックを禁止する意向を表明した。また、カナダのオンタリオ州は、2023年までに、紙製包装の拡大生産者責任(EPR)制度を、リサイクル費用の半額負担から全額負担に拡大しようとしている。この法案は、メイン州と同様の無料プログラムを確立するもので、包装、印刷、筆記用紙、食品サービス用食器に適用される。
- カナダ統計局によると、パンデミック期間中、カナダの食料品店の月間売上高は103億9000万カナダドルの最高値を記録した。COVID-19の蔓延とそれに伴うパニック買いが、この売上高の急上昇を説明することができる。このような販売は、危機の間、フレキシブル包装の需要を何倍にも増加させた。COVID-19の大流行は、廃棄物を生み出すという理由で批判されていた使い捨てプラスチックに新たな足掛かりを与えた。フレキシブル包装は、衛生面への関心の高まりと、それが提供する保護機能によって利益を得ている。再利用可能な代替品がウイルスを蔓延させるのではないかという当初の懸念から、プラスチック製買い物袋の使用禁止が覆されたり、使用料が引き上げられたりしている。
- その反面、軟包装製品は一般的に軟質プラスチック(様々なプラスチックポリマー)で作られている。使い捨てプラスチックや持続不可能な商慣行が環境に与える影響に対する意識の高まりは、消費者が生態系に良い影響を与えるより高い水準の製品を求める力を与えている。さらに、国内の包装市場における一部の企業による持続可能な包装の推進などの取り組みが、予測期間中の市場成長に打撃を与えると予想される。
カナダの軟包装市場の動向食品産業は著しい成長を遂げると予想される- カナダの食品産業は、フレキシブル包装市場の主要な消費者のひとつである。近年、同国では小分けまたはシングルサイズのスナックやコンビニエンス食品に対する需要が増加しており、短納期の調理済み食品、コーヒーやホットチョコレートのスティックやパウチ、脱水食品、スナック食品、ナッツ類、ベーカリー製品などへの支出が増加している。これらの製品はすべて、国内におけるフレキシブル・パッケージング・ソリューションの主要な消費者の一部であり、それゆえ調査された市場範囲を拡大している。
- 農業・農業食糧相は、カナダ農産物マーケティング協会に37万6,200カナダドル(29万9,869米ドル)を投資すると発表した。CPMAは非営利団体で、カナダの生鮮食品市場を改善し、加盟団体が農産物を取引しやすくすることを使命としている。この資金は、持続可能なパッケージデザインと、リサイクルや堆肥化が可能な素材ソリューションの開発を支援する全国的なパイロット・プロジェクトに使用される。
- StatCanによると、2022年10月のスナック菓子のメーカー売上高は約3億8,300万カナダドルであった。2022年3月の砂糖・菓子類のメーカー売上高は約4億6,483万カナダドルである。このような膨大な食品売上は、国内外の柔軟なプレーヤーにとって、幅広い顧客ニーズに応える新製品を開発し、市場シェアを獲得する好機となるだろう。
- カナダ農業食品貿易同盟によると、カナダは世界第5位の農産物・農業食品輸出国で、EU、米国、ブラジル、中国に次いでいる。農業・農産物において、カナダは2021年までに822億米ドルの輸出を見込んでいる。肉牛の半分、大豆の70%、豚肉の70%、小麦の75%、キャノーラの90%、豆類の95%が輸出されている。カナダの農家の90%以上が輸出に依存しており、食品加工業界の40%も同様である。このような莫大な輸出は、研究された市場が成長する機会を生み出すだろう。
- さらに、食品の安全性やその他の情報に関する厳しい政府規制により、フレキシブル・パッキンは、印刷やマーケティング目的での共謀により、好ましい選択肢となっている。食品の包装に使用されるすべての材料の安全性は、食品医薬品法および規則の第23部門、セクションB.23.001で管理されている。フレキシブル包装はまた、研究分野における製品発売の増加により、牽引力を増している。より多くの食品製造会社が革新的で有益なパッケージングへの投資を増やすにつれて、調査した市場の範囲も拡大するだろう。
紙包装が大きなシェアを占めると予想される- FAO(国連食糧農業機関)によると、2021年、カナダの包装・梱包用紙および板紙の生産能力は380万トンになる。カナダ林産物協会(FPAC)は、政府、貿易、環境問題において、カナダの木材・パルプ・紙生産者の声を国内外に発信している。さらに、年間690億カナダドルの林産物産業は、カナダのGDPの2%を占め、カナダ最大の雇用主のひとつであり、600以上の地域で操業し、カナダ全土で約23万人の直接雇用を生み出しています。
- さらに、消費者の需要に応えるため、食品・飲料メーカーは持続可能な素材や包装、機能的で便利な陳列、より健康的な食品の選択肢を提供する努力を強めている。紙袋は、レストラン、ホテル、カフェなどの食品施設で人気が高まっている。同様に、外出先での食事やオンラインフード宅配サービスの人気が高まっていることも、外食産業における紙袋の需要を高めている。さらに、紙袋は安全で漏れにくく、リサイクル可能な包装を求める消費者の需要にも応えている。テイクアウトやオンラインフードデリバリーが普及している地域では、紙袋が徐々にプラスチック包装ソリューションに取って代わりつつある。紙袋はまた、食品・飲料分野からの需要の増加にも対応する。
- さらに、特殊紙とパッケージング・ソリューションの開発企業であるウェストロック・カンパニーは、2022年4月にレシピ・アンリミテッド社と提携し、リサイクル可能な板紙パッケージ一式を採用することで、カナダ国内の埋立地から毎年3100万個のプラスチック容器を削減している。最近、このパッケージはスイス・シャレーのレストランに初めて登場し、現在同社の全店舗で利用できる。
- 国内の市場シェアを獲得するため、さまざまな紙製包装企業が新製品を提供している。例えば、2022年8月、NovolexブランドのDuroは、Load & Fold Shopping BagsとLoad & Seal Shopping Bagsを発売している。Load & Seal Shopping Bagsは、改ざん防止の紙袋で、レストランや小売店により安全な輸送と配達を提供する。NovolexブランドのDuroは、Load & FoldとLoad & Seal Shopping Bagsを発表した。この改ざん防止紙袋は、レストランや企業に、より安全な輸送と配達を提供する。袋の開口部は大きく、袋に入れるのに便利で、底は平らで、対象物を安全に保管でき、紙製のツイストハンドルで持ち運びが簡単で信頼できる。
- さらに、2022年11月、カナダのペットフードおよびペット関連商品の専門小売店であるペット・バリューは、ケベック州を除く全国の直営店およびフランチャイズ店において、使い捨てプラスチック製買い物袋の販売・配布を中止する。顧客は再利用可能な買い物袋を持参することが奨励されるが、レジでリサイクル可能な紙袋を購入することもできる。
カナダ軟包装業界の概要カナダのフレキシブル包装市場は、複数のプレイヤーの存在により、適度な競争状態にあります。市場のプレーヤーは、製品ポートフォリオを拡大し、地理的範囲を拡大し、主に市場での競争力を維持するために、製品の技術革新、合併、買収などの戦略を採用しています。 - 2022年4月:包装資材メーカーのCascades Inc.は、カナダで広くリサイクル可能な100%再生ポリエチレンテレフタレート(PET)トレーを環境に優しい包装資材ラインに追加したと発表した。同社によると、トレーの組成と最適なリサイクル設計により、従来のリサイクル困難な食品包装に代わる製品となっている。また、この設計により、食品加工業者や小売業者がすでに使用している包装機械と互換性がある。
- 2022年2月:カナダの軟包装メーカーBelle-Pak Packaging社は、材料科学と軟包装を専門とする米国のProAmpac社に買収された。オンタリオ州を拠点とするBelle-Pak社は、オンラインや物流サービス用のポリメーラー、医療・臨床用特殊袋、パッキングリスト用封筒など、様々なパッケージ製品を提供している。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 市場牽引要因
4.4.1 便利な包装に対する需要の増加
4.4.2 人口動態とライフスタイルの変化
4.5 市場の課題
4.6 COVID-19が業界に与える影響の評価
5 市場区分
5.1 種類
5.1.1 プラスチック
5.1.1.1 ポリエチレン(PE)
5.1.1.2 両方向ポリプロピレン(BOPP)
5.1.1.3 キャスト・ポリプロピレン(CPP)
5.1.1.4 ポリ塩化ビニル(PVC)
5.1.1.5 エチレンビニルアルコール(EVOH)
5.1.2 紙
5.1.3 アルミ箔
5.2 製品タイプ
5.2.1 パウチ
5.2.2 バッグ
5.2.3 フィルムとラップ
5.2.4 その他の製品タイプ
5.3 エンドユーザー産業
5.3.1 食品
5.3.2 飲料
5.3.3 家庭用およびパーソナルケア
5.3.4 その他のエンドユーザー産業
6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 セントジョンズ・パッケージング
6.1.2 Sonoco Products Company
6.1.3 ProAmpac LLC
6.1.4 Covertech Flexible Packaging Inc.
6.1.5 エマーソン・パッケージング
6.1.6 カスケード・フレキシブル・パッケージング
6.1.7 ウィンパック
6.1.8 コンスタンシア・フレキシブル
6.1.9 テトラパック・インターナショナルSA
6.1.10 シールドエアー・コーポレーション
6.1.11 ベリーグローバル
6.1.12 ノボレックス・ホールディングス
6.1.13 シグマ・プラスチックス・グループ
6.1.14 フレアー・フレキシブル・パッケージング・コーポレーション
6.1.15 プリントパック
6.1.16 Sit Group SpA
6.1.17 アメリカン・パッケージング・コーポレーション
6.1.18 アムコールPLC
6.1.19 トランスコンチネンタル
6.1.20 モンディPLC
7 投資分析
8 市場機会と将来動向
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Summary The Canada Flexible Packaging Market size is estimated at USD 8.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.94% during the forecast period (2024-2029).
One of the primary aspects driving the growth of the Canadian flexible packaging industry is the growing consumer inclination for convenience products. Consumer tastes are changing due to hectic lifestyles and smaller home units, necessitating products that are easy to open, store, use, transport, and dispose of, as well as those that appeal to their on-the-go lifestyles.
Key Highlights
- The Canadian flexible packaging market is witnessing a trend of eco-friendly packaging types from consumers and manufacturers. More than 40 Canadian companies recently unveiled the Canada Plastics Pact, a plan to recycle or compost 50% of Canada's plastic packaging by 2025. Fiber-based flexible packaging is also gaining traction in the Country and supporting a brand's effort to use more sustainable packaging. Even certain flexible packaging has now been engineered to be more environmentally friendly.
- The government of Canada is taking initiatives for plastic packaging in the Country. For instance, In April 2022, Circular Plastics Taskforce received funding from the Canadian government's Ministry of Economy and Innovation (MEI) to support projects that will optimize the recycling of all plastic packaging. The Organisation has received more than USD 399,904 from MEI for the start of the project's second phase.
- The recent municipal, provincial, and federal legislative action in Canada has especially focused on single-use plastics. Following the approach set out in the EU's 2018 Plastics Strategy, the Canadian government recently announced its intention to ban single-use plastics. Also, the Canadian province of Ontario is expanding the extended producer responsibility (EPR) scheme for paper packaging from covering half of the recycling cost to the full cost by 2023. The bill would establish a free program similar to Maine's and be applied to packaging, printing, writing paper, and food service ware.
- According to Statistics Canada, monthly sales of grocery stores in Canada hit a high of CAD 10.39 billion during the pandemic. The spread of COVID-19 and the consequent panic buying can explain this jump in sales. Such sale has increased manifold in demand for flexible packaging during the crisis. The COVID-19 pandemic has given a new foothold to single-use plastics previously criticized for the waste they generate. Flexible packaging has benefitted because of increased concerns around hygiene and the protection it provides. Specific bans on plastic shopping bags have been overturned or fees lifted due to the initial concerns reusable alternatives could spread the virus.
- On the flip side, flexible packaging products are typically made of soft plastics (various plastic polymers). The increasing awareness about the environmental effect of single-use plastic and unsustainable business practices has empowered consumers to demand a higher standard of product with a positive ecological impact. Further, initiatives such as promoting sustainable packaging by some companies in the packaging market across the country are expected to hurt the market growth during the forecast period.
Canada Flexible Packaging Market Trends
Food Industry is Expected to Witness Significant Growth
- The Canadian Food industry is one of the major consumers of the flexible packaging market in the country, owing to increasing demand for easy-to-use and small packaging solutions, with consumer growing demand for ready-to-eat types. In recent years, the country has witnessed increasing demand for snack and convenience foods in small or single-size portions, increased spending on short-run ready meals and coffee or hot chocolate sticks and pouches, dehydrated foods, snack foods, and nuts, bakery products, among others. All these products are some of the major consumers of flexible packaging solutions in the country, hence expanding the studied market scope.
- The agriculture and Agri-Food Minister announced a CAD 376,200 (USD 299,869) investment in the Canadian Produce Marketing Association. The CPMA is a non-profit organization whose mission is to improve Canada's fresh produce market and make it easier for its member organizations to trade produce. The funds will be used to fund a national pilot project to assist in developing sustainable package design and material solutions that are more recyclable or compostable.
- According to StatCan, in October 2022, manufacturer sales of snack food totaled around CAD 383 million. In March 2022, manufacturer sales of sugar and confectionery items totaled around CAD 464.83 million. Such huge sales of food products would create an opportunity for the local and international flexible players to develop new products to cater to a wide range of customer needs and capture the market share.
- According to the Canadian Agri-Food Trade Alliance, Canada is the world's fifth largest exporter of agricultural and agri-food products, trailing only the EU, the United States, Brazil, and China. In agriculture and agri-food goods, Canada expects to export USD 82.2 billion by 2021. Half of our beef/cattle, 70% of our soybeans, 70% of our pork, 75% of our wheat, 90% of our canola, and 95% of our pulses are exported. Over 90% of Canadian farmers rely on exports, as does 40% of the food processing industry. Such huge exports would create an opportunity for the studied market to grow.
- Furthermore, stringent government regulations regarding food product safety and other information make flexible packing a preferred choice, owing to their connivance for printing and marketing purposes. The safety of all materials used for packaging foods is controlled under Division 23 of the Food and Drugs Act and Regulations, Section B.23.001. Flexible packaging is also gaining traction owing to the increasing number of product launches in the studied sector. As more and more food manufacturing companies increase investment in innovative and informative packaging, the scope of the studied market will also expand.
Paper Packaging is Expected to Hold a Significant Share
- According to the FAO (Food and Agriculture Organization), in 2021, Canada's capacity for wrapping and packaging paper and paperboard will be 3.8 million metric tons. The capacity of Canada is predicted to remain stable until at least 2026.Forest Products Association of Canada (FPAC) provides the voice for Canada's wood, pulp, and paper producers nationally and internationally in government, trade, and environmental affairs. Further, the CAD 69-billion-a-year forest products industry represents 2% of Canada's GDP and is one of Canada's largest employers operating in more than 600 communities and providing around 230,000 direct jobs across the country.
- Further, to meet consumer demands, food, and beverage manufacturers are making greater efforts to provide sustainable materials and packaging, functional and convenient displays, and healthier food options. Paper bags are becoming increasingly popular in restaurants, hotels, and cafes, among other food establishments. Similarly, the growing popularity of on-the-go meals and online food delivery services has increased the demand for paper bags in food service. Additionally, Paper bags meet the consumer demand for secure, leak-proof, and recyclable packaging. Paper bags are gradually replacing plastic packaging solutions in areas where takeout and online food delivery are becoming popular. Paper Packaging will also cater to the increasing demand from the food and beverage sector.
- Moreover, WestRock Company, a developer of specialized paper and packaging solutions, partnered with Recipe Unlimited in April 2022 to adopt a recyclable paperboard packaging suite to divert 31 million plastic containers from landfills in Canada each year. Recently, the package first appeared in Swiss Chalet restaurants, which are currently available in all of the company's locations.
- To capture the market share in the country different paper packaging firms are providng new products. For instance, in August 2022, Duro, a Novolex brand, is releasing Load & Fold Shopping Bags and Load & Seal Shopping Bags, tamper-evident paper bags that provide restaurants and retailers with more secure transit and deliveries. Duro, a Novolex brand, has introduced Load & Fold and Load & Seal Shopping Bags. The tamper-evident paper bags provide restaurants and businesses with more secure transportation and delivery. The bags have a large aperture for convenient loading, a flat bottom for keeping objects secure, and robust paper twist handles for easy and dependable carrying.
- Further, in November 2022, Pet Valu, Canada's premier specialty retailer of pet food and pet-related goods, that will discontinue the sale and distribution of single-use plastic shopping bags at all corporate and franchised sites across the country, excluding Quebec. Customers are encouraged to bring their own reusable shopping bags, but they will also be able to purchase recyclable paper bags at the checkout.
Canada Flexible Packaging Industry Overview
The Canada flexible packaging Market is moderately competitive owing to the presence of multiple players. The players in the market are adopting strategies like product innovation, mergers, and acquisitions to expand their product portfolio, expand their geographic reach, and primarily stay competitive in the market.
- April 2022: Cascades Inc., a packaging manufacturer, has announced the addition of a 100% recycled polyethylene terephthalate (PET) tray that can be widely recycled in Canada to their eco-friendly packaging line. According to the company, the composition of the tray and optimal recycling design give it an alternative to conventional difficult-to-recycle food packaging. The design also makes the tray compatible with packaging machinery already used by food processors and retailers.
- February 2022: Belle-Pak Packaging, a Canadian manufacturer of flexible packaging, has been bought by US-based ProAmpac, a firm specializing in material science and flexible packaging. Based in Ontario, Belle-Pak provides various packaging products, such as poly mailers for online and logistics services, specialized medical and clinical bags, and packing list envelopes.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Value Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitutes 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Market Drivers 4.4.1 The Increased Demand for Convenient Packaging 4.4.2 Changing Demographic and Lifestyle Factors 4.5 Market Challenges 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Type 5.1.1 Plastics 5.1.1.1 Polyethene (PE) 5.1.1.2 Bi-orientated Polypropylene (BOPP) 5.1.1.3 Cast Polypropylene (CPP) 5.1.1.4 Polyvinyl Chloride (PVC) 5.1.1.5 Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH) 5.1.2 Paper 5.1.3 Aluminum Foil 5.2 Product Type 5.2.1 Pouches 5.2.2 Bags 5.2.3 Films and Wraps 5.2.4 Other Product Types 5.3 End-user Industry 5.3.1 Food 5.3.2 Beverage 5.3.3 Household and Personal Care 5.3.4 Other End-user Industries
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Company Profiles 6.1.1 St. Johns Packaging 6.1.2 Sonoco Products Company 6.1.3 ProAmpac LLC 6.1.4 Covertech Flexible Packaging Inc. 6.1.5 Emmerson Packaging 6.1.6 Cascades Flexible Packaging 6.1.7 Winpak Ltd 6.1.8 Constantia Flexibles 6.1.9 Tetra Pak International SA 6.1.10 Sealed Air Corporation 6.1.11 Berry Global Inc. 6.1.12 Novolex Holdings Inc. 6.1.13 Sigma Plastics Group 6.1.14 Flair Flexible Packaging Corporation 6.1.15 Printpack Inc. 6.1.16 Sit Group SpA 6.1.17 American Packaging Corporation 6.1.18 Amcor PLC 6.1.19 Transcontinental Inc. 6.1.20 Mondi PLC
7 INVESTMENT ANALYSIS
8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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