バーコードプリンタの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Global Barcode Printer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
バーコードプリンタの世界市場規模は2024年に45.2億米ドルと推定され、2029年には55.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.18%で成長する見込みである。 資産追跡アプリケーション... もっと見る
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サマリー バーコードプリンタの世界市場規模は2024年に45.2億米ドルと推定され、2029年には55.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.18%で成長する見込みである。 資産追跡アプリケーションの成長と、印刷およびプリンタ技術における技術進歩の増加は、世界のバーコードプリンタ市場の成長を促進する主な要因の一部である。多くの産業が資産追跡や製品情報の提供にラベルやバーコードを採用している。 主なハイライト- 製品タイプ別では、産業用プリンターが予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想される。しかし、ワイヤレス接続のような最近の技術進歩もモバイルプリンタ分野を後押ししている。サーマル・バーコード・プリンタは、出荷された製品にラベルを貼り、その後追跡するために中小企業から大企業まで幅広く使用されている。
- 生産性向上のための自動識別技術やデータキャプチャ技術の採用が増加していることに加え、製品の安全性や偽造防止に関する懸念が高まっていることも、サーマルプリンタ市場を後押ししている。最新のオンデマンド印刷アプリケーションでサーマル印刷技術の利用が増加していることも、サーマル・バーコード・プリンターの市場規模をさらに拡大している。
- さらに、感熱基材に熱を利用して画像を生成するダイレクトサーマル技術は、主にキャッチウェイトの食品ラベルを中心とした小売市場にサービスを提供している。短寿命の用途に使いやすく信頼性があり、手頃な印刷速度で低コストのバーコードが得られる。このような特徴から、ダイレクトサーマル技術は、小包の配送や外箱やパレットのマーキングなど、輸送製品の識別や追跡ラベルに選ばれている。
- 電子商取引の増加により、バーコード印刷の需要が増加した。これは、ベンダーや市場投資家による様々な努力によって満たされた。バーコードの印刷から、無駄を最小限にするための郵便切手のバーコード化まで、その関心は多岐にわたっている。時には、中の切手のバーコードを識別するために、冊子の外側にバーコードが印刷されることもある。
- 2021年7月、インターナショナル・セキュリティ・プリンター(ISP)は、バーコード付き郵便切手の開発を進めるため、先進的なハイブリッド印刷、仕上げ、検査システムに投資した。この投資は、郵便当局が、切手に沿って配置され、ミシン目で区切られた特徴的なカラーコード化されたバーコードを切手に追加できるようにするために分散投資されている。
- さらに、COVID-19パンデミックの発生により、医療需要が増加し、市場はさらに需要を促進すると予想される。さらに、いくつかの地域が封鎖されているため、電子商取引の売上がかつてない勢いで急増し、調査対象市場を後押ししている。
バーコードプリンタの市場動向小売市場が最大のシェアを占める見込み- 在庫の確保と、eコマースから実店舗までの効果的なサプライチェーンが不可欠である。米商務省によると、小売売上高は2020年末までに27兆7,300億ドルに達すると予想されている。簡単にアクセスできるeコマースやモバイル・プラットフォームの世界的な拡大により、上記の数字はさらに増加する可能性が高く、予測期間中の市場成長を後押しする。
- バーコードによって、小売業者は在庫を把握し、商品の再注文を自動化し、ナショナルブランドとプライベートブランドの類似商品の売上を比較し、色やサイズなどの商品属性の好みを追跡し、顧客の購買習慣に基づいてターゲットを絞ったプロモーションをカスタマイズし、特定の顧客がどのような購買嗜好を持っているかを特定することができる。
- 世界的に最も広く受け入れられている小売バーコードの形式は、EAN-13 (International Article Number) と UPC-A (Universal Product Code) の 2 つです。GS1 は、製品のラベルに UPC-A または EAN-12 バーコードに入力する必要がある、固有の 12 桁の UPC(ユニバーサル・プロダクト・コード)または EAN 企業識別番号を提供しています。このため、小売業界のプレーヤーはこのような規格に準拠するようになり、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。
- このような要件に対応するため、業界の有力企業の中には、市場成長を後押しする製品開発を打ち出しているところもある。例えば、2021年12月、ベンガルールを拠点とするフィンテックFloBizのmyBillBookは、小売業者やフランチャイズ向けのPOSビリングソリューションの発売を発表した。小売業界はインドのGDPの10%を占めている。この業界の規模と特定のニーズを念頭に置いて、このソリューションは、キーボードショートカットとバーコードスキャニングを使用して、より迅速な請求体験を提供するように設計されている。
北米が最大の市場シェアを占める見込み- 北米は、様々な産業でバーコードとラベルの採用率が高いため、調査対象市場における主要な投資家および革新者の1つである。さらに、この地域で成長しているエンドユーザー産業は、地域市場に投資するベンダーに大きな機会を提供しています。市場の主要ベンダーの多くは主に米国のベンダーである。したがって、この地域は、研究された市場での技術革新の割合も高い。
- Eコマース業界の急成長とオンラインショッピング利用者の増加により、カスタマイズされたパーソナライズされたマーケティング戦略の必要性が高まっている。米国国勢調査によると、小売業に革命をもたらすEコマースブームにより、小売売上高が大幅に増加すると予想されている。また、2021年11月の米国の小売売上高は2020年同期比で13.1%増加し、オンライン売上高は6.6%増加したことが示唆されている。電子商取引による小売売上高の増加は、自動化された高度なマーケティング手順の必要性をさらに高め、それによってABMソリューションの需要が増加すると予想される。
- 同様に、2021年には、カナダのeコマース利用者は2,700万人を超え、カナダ人口の72.5%を占めた。政府のデータによると、これは2025年には77.6%に増加すると予想されている。このため、バーコードやラベルに対する大規模な需要が生まれると予想される。さらに、アマゾンは同国で透明性プログラムを開始し、同社のプラットフォームで販売される商品をT字型のQRスタイルのタグを使ってシリアル化し、偽造品を識別できるようにした。
- カナダ食品検査庁は2016年12月、栄養表示に関する改正を行い、規制対象者は5年間の移行期間内に新しい表示要件を満たすよう義務付けられ、その間は旧要件または新要件のいずれかを遵守しなければならなくなった。このような規制の取り組みにより、今後数年間、消費者包装食品におけるバーコードとラベルの使用が増加すると予想される。
- さらに、米国農務省(USDA)は、遺伝子組み換え作物(GMO)として一般的に知られているバイオエンジニアリング食品を含むパッケージングのための承認されたデジタル開示方法としてDigimarcバーコードを採用した。Digimarc Barcodeは新世代の視覚的に認識できないバーコードで、製品パッケージ、小売ラベル、ハングタグに付加することができる。このバーコードは、互換性のある消費者電話、小売バーコードスキャナー、コンピュータビジョンシステムでスキャンすることができる。また、製品パッケージのデザインにQR方式を追加する必要がなくなり、新しい連邦規制を満たすことができます。
バーコードプリンター産業概要バーコードプリンター市場は、Zebra Technologies CorporationやAvery Dennison Corporationなどの主要プレーヤーにより、競争上のライバルが多い。ゼブラ・テクノロジーズ・コーポレーションやエイブリー・デニソン・コーポレーションなどの主要プレーヤーは、継続的に製品を革新する能力によって、競合他社に対する競争優位性を獲得している。戦略的パートナーシップやM&Aを通じて、これらのプレーヤーは市場で強力な足場を獲得すると予想される。 - 2021年12月-ハネウェルは、"Make in India "イニシアチブの下、バーコードプリンタのIMPACTシリーズを発売した。この4インチデスクトップ型バーコードプリンターは、軽負荷のラベル印刷要件向けに構築されており、熱転写/ダイレクトサーマル印刷をサポートすることで、127mm/秒での印刷を可能にしている。IMPACT by Honeywellは、インドで成長するミッドセグメント市場に対応するために特別に設立されたブランドである。
- 2021年3月 - ブラザー・モバイル・ソリューションズは、ブラザー・タイタン産業用プリンター・シリーズを拡充し、使用範囲を拡大するために内部リワインダーを搭載した5つの強化された4インチ産業用バーコードラベルプリンターを発表した。金属製で、リボン容量の増加、デュアルWi-Fi/Bluetoothオプション、PLC統合を含む。強化された製品群は、最大600 dpi1の鮮明なバーコードラベルを14 ips2近い速度で提供します。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入の脅威
4.3.4 競争ライバルの激しさ
4.3.5 代替製品の脅威
4.4 COVID-19の市場への影響評価
5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 成長する技術進歩
5.1.2 電子商取引と物流部門の急成長
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 印刷品質
6 市場区分
6.1 製品タイプ別
6.1.1 デスクトッププリンター
6.1.2 モバイルプリンター
6.1.3 産業用プリンター
6.2 印刷タイプ別
6.2.1 熱転写
6.2.2 ダイレクトサーマル
6.2.3 その他の印刷タイプ
6.3 エンドユーザー産業別
6.3.1 製造業
6.3.2 小売業
6.3.3 運輸・物流
6.3.4 ヘルスケア
6.3.5 その他のエンドユーザー産業
6.4 地域別
6.4.1 北米
6.4.2 ヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.4 南米
6.4.5 中東・アフリカ
7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 サトーホールディングス
7.1.2 ゼブラテクノロジーズ
7.1.3 ハネウェル・インターナショナル
7.1.4 東芝テック
7.1.5 エイブリィ・デニソン・コーポレーション
7.1.6 セイコーエプソン株式会社
7.1.7 TSC Auto ID Technology Co.Ltd.
7.1.8 プリメーラ・テクノロジーズ
7.1.9 Brother Mobile Solutions Inc.
7.1.10 Postek Electronics Co.Ltd.
8 投資分析
9 市場の将来性
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Summary The Global Barcode Printer Market size is estimated at USD 4.52 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.18% during the forecast period (2024-2029).
The growth of asset tracking applications and increasing technological advancements in printing and printer technology are some of the major factors driving the growth of the global barcode printer market. Many industries are adopting labels and barcodes for their asset tracking and providing information about their products.
Key Highlights
- By product type, industrial printers are expected to account for the major market share over the forecast period. However, recent technological advancements, like wireless connectivity, are also boosting the mobile printer segment. Thermal barcode printers are extensively used across small and large enterprises to label and subsequently track the products shipped.
- The rising adoption of automatic identification and data capture technologies for enhancing productivity, along with the growing concerns regarding product safety and anti-counterfeiting, is also boosting the market for thermal printers. The increasing utilization of thermal printing technology in the latest on-demand printing applications further increases the scope of thermal barcode printers.
- Furthermore, the direct thermal technology that produces images using heat on a heat-sensitive substrate primarily serves the retail market, mainly for catchweight food labeling. It offers easy-to-use and reliability for short-life applications and delivers good low-cost barcodes at reasonable print speeds. These characteristics make direct thermal technology a choice for transit product identification and tracking labels, for example, for parcel distribution and outer case and pallet markings.
- Increased e-commerce resulted in an increased demand for barcode printing. This was satisfied through various efforts made by vendors and market investors alike. The development has been widespread, with interests ranging from printing barcodes to barcoding postage stamps to minimize wastage. Sometimes, a barcode is printed outside the booklet to identify the stamp barcodes inside.
- In July 2021, International Security Printers (ISP) invested in advanced hybrid printing, finishing, and inspection systems to further the development of barcoding postage stamps. The investments are diversified toward enabling postal authorities to add distinctive color-coded barcodes to stamps, placed along the stamp and separated by a perforation line.
- Moreover, with the onset of the COVID-19 pandemic, the studied market is further expected to propel demand, with healthcare increasing in demand. Furthermore, with several regions operating in lockdown, e-commerce sales are surging at an unprecedented rate, thus boosting the studied market.
Barcode Printer Market Trends
Retail Market is Expected to Witness the Largest Share
- The availability of inventory and an effective supply chain from e-commerce to brick-and-mortar stores is essential. According to the US Department of Commerce, retail sales are expected to reach 27.73 trillion by the end of 2020. The above number is only likely to increase owing to the global expansion of easily accessible e-commerce and mobile platforms, thereby fueling market growth over the forecast period.
- The barcodes enable the retailers to keep track of inventory, automate product re-ordering, compare sales of similar products of national brands vs. private labels, track product attribute preferences such as color, size, etc., customize targeted promotions based on customer buying habits, and identify what buying preferences a particular customer has.
- The two most widely accepted formats of retail barcodes globally are the EAN-13 (International Article Number) and UPC-A (Universal Product Code). GS1 provides a unique 12-digit UPC (Universal Product Code) or EAN company identification number that has to be entered into a UPC-A or EAN-12 barcode on your product's label. This is expected to make the players in the retail industry comply with such standards, fueling the market growth over the forecast period.
- Some of the industry's prominent players to cater to such requirements are coming up with product developments that enable them to boost the market growth. For instance, in December 2021, myBillBook, the Bengaluru-based fintech FloBiz announced the launch of its Point-of-Sale Billing solution for retailers and franchises. The retail industry accounts for 10% of India's GDP. Keeping this industry's scale and specific needs in mind, the solution has been designed to provide a faster billing experience using keyboard shortcuts and barcode scanning.
North America Is Expected to Hold Largest Market Share
- North America is one of the major investors and innovators in the market studied, owing to the high adoption rate of barcodes and labels across various industries. Moreover, the growing end-user industries in the region provide massive opportunities for vendors to invest in the regional market. Many of the significant market vendors are mainly from the United States. Hence, the region also has a high rate of innovation in the market studied.
- The massive growth of the e-commerce industry and the number of online shoppers have increased the need for customized and personalized marketing strategies. According to the US Census, the e-commerce boom revolutionizing the retail sector is expected to boost retail sales significantly. It also suggested that US retail sales increased by 13.1% in November 2021, compared to the same period in 2020, and online sales increased by 6.6%. The growth in e-commerce retail sales is further expected to increase the need for automated and advanced marketing procedures, thereby increasing the demand for ABM solutions.
- Similarly, in 2021, there were over 27 million e-commerce users in Canada, accounting for 72.5% of the Canadian population. According to the government's data, this is expected to increase to 77.6% in 2025. This is expected to create a massive demand for barcodes and labels. Additionally, Amazon launched its transparency program in the country to serialize the products sold on its platform by using a T-shaped QR-style tag to identify counterfeit items.
- The Canadian Food Inspection Agency, in December 2016, made amendments to nutrition labeling, which mandated the regulated parties to meet the new labeling requirements within a five-year transition period, during which they must comply with either the former or the new requirements. Such regulatory initiatives are expected to increase the use of barcodes and labels in consumer-packaged foods over the coming years.
- Moreover, the US Department of Agriculture (USDA) adopted Digimarc Barcodes as an approved digital disclosure method for packaging containing bioengineered food, commonly known as genetically modified organisms (GMOs). Digimarc Barcode is a new-generation visually imperceptible barcode, which can be added to product packaging, retail labels, and hangtags. It may be scanned by compatible consumer phones, retail barcode scanners, and computer vision systems. It also eliminates the need to add a QR method to the product package design and fulfills the new federal regulations.
Barcode Printer Industry Overview
The competitive rivalry in the barcode printer market is high owing to some key players such as Zebra Technologies Corporation, and Avery Dennison Corporation, amongst others. Their ability to continually innovate their offerings has allowed them to gain a competitive advantage over their competitors. Through strategic partnerships and mergers and acquisitions, these players are expected to gain a strong foothold in the market.
- December 2021 - Honeywell launched its IMPACT series of barcode printers under the "Make in India" initiative. The four-inch desktop barcode printer is built for light-duty label printing requirements, and it supports thermal transfer/direct thermal printing, thereby enabling printing at 127mm/sec. IMPACT by Honeywell is a brand established specifically to cater to the growing mid-segment market in India.
- March 2021 - Brother Mobile Solutions announced the expansion of the Brother Titan Industrial Printer series with five enhanced four-inch industrial barcode label printers featuring internal rewinders for an increased use range. Built with metal, the portfolio includes an increased ribbon capacity, dual Wi-Fi/Bluetooth option, and PLC integration. The augmented range delivers clear barcode labels up to 600 dpi1 at speeds nearing 14 ips2.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Value Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry 4.3.5 Threat of Substitute Products 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Growing Technological Advancement 5.1.2 Rapid Growth of E-Commerce and the Logistic Sector 5.2 Market Restraints 5.2.1 Printing Quality
6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By Product Type 6.1.1 Desktop Printer 6.1.2 Mobile Printer 6.1.3 Industrial Printer 6.2 By Printing Type 6.2.1 Thermal Transfer 6.2.2 Direct Thermal 6.2.3 Other Printing Types 6.3 By End-user Industry 6.3.1 Manufacturing 6.3.2 Retail 6.3.3 Transportation and Logistics 6.3.4 Healthcare 6.3.5 Other End-user Industries 6.4 By Geography 6.4.1 North America 6.4.2 Europe 6.4.3 Asia-Pacific 6.4.4 South America 6.4.5 Middle-East and Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Company Profiles* 7.1.1 Sato Holdings Corp. 7.1.2 Zebra Technologies Corporation 7.1.3 Honeywell International Inc. 7.1.4 Toshiba Tec Corp. 7.1.5 Avery Dennison Corporation 7.1.6 Seiko Epson Corporation 7.1.7 TSC Auto ID Technology Co. Ltd 7.1.8 Primera Technologies Inc. 7.1.9 Brother Mobile Solutions Inc 7.1.10 Postek Electronics Co. Ltd
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 FUTURE OF THE MARKET
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