包装・フルフィルメント受託サービス - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Contract Packaging and Fulfillment Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
受託包装・フルフィルメントサービス市場規模は2024年に983.1億米ドルと推定され、2029年には1689.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は11.43%である。 COVID-19の大流行に... もっと見る
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サマリー 受託包装・フルフィルメントサービス市場規模は2024年に983.1億米ドルと推定され、2029年には1689.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は11.43%である。 COVID-19の大流行により、食品・飲料業界や製薬業界からの需要の増加がさらに拍車をかけた。さらに、世界的な電子商取引産業の成長は、予測期間中に調査した市場の成長を促進する主な要因の一つである。 主なハイライト- 近年、受託包装・フルフィルメントサービス市場は大きな成長を遂げている。これは、製造企業がコアコンピタンスを強化するためにコストの最適化にますます注力するようになり、受託包装業者に対する嗜好が変化しているためである。多くの業界専門家は、こうしたサービスによって機械のメンテナンスコストや人件費が削減されるため、運営コストを7~10%削減できると主張している。
- また、多くの政府が医薬品や食品の表示や包装に関する厳しい法律や規制を義務付けており、これが受託包装の範囲をさらに拡大している。例えば米国では、同様の法律があるため、企業は資本やその他の規制上の障壁から、製造や包装を外注することを好んでいる。
- 欧州や北米などの先進国市場でも、品質向上の必要性から、企業は研究市場への投資を余儀なくされている。これらの地域では、受託包装・フルフィルメント・サービス・プロバイダーの役割は、外部包装のための一時的な設備から、納期をさらに短縮し、さらに小ロットの生産が可能な戦略的イノベーション・パートナーへとシフトしている。
- 市場はまた、研究された市場でより多くの認識を作り出すために、協会や組織の出現を目撃している。European Co-Packers AssociationやContract Packaging Associationはその一例である。欧州では約1,000の受託包装業者が活動しており、そのうち40〜50%が小規模企業である。
- COVID-19の発生に伴い、包装・フルフィルメント受託サービス市場は、消費者の大多数が買い物のためにオンラインチャネルを好むようになり、企業が増大する需要を満たすために包装のエンド・ツー・エンドまたはスタンドアロンサービスをアウトソーシングしている電子商取引市場が鎖国と社会的距離の規範のおかげでブームを取っているので、途方もない成長を目撃している。
包装・フルフィルメント受託サービスの市場動向梱包請負は大きな成長が見込まれる- 受託包装サービスは、瓶詰め/充填、包装、ラベル貼り、ラッピングなど、受託包装サービスに不可欠な様々な作業で構成されているため、調査市場において最大級のシェアを占めている。また、受託包装は一次包装、二次包装、三次包装の3つに分けられる。
- 一次包装は、製品に直接接触するか、製品が封入されている最初の包装層であり、外部からの汚染、損傷、腐敗から製品を保護し保存することを可能にする。
- 特に、新製品やニッチ製品、季節需要など、通常一次生産の経済圏外にあるような、小ロットや頻繁な切り替えを必要とするプロジェクトに関しては、一次請負パッケージングは、メーカーがアクセスできないような「ミッションクリティカル」な能力を提供する。
- 一次包装には通常、ブリスターパック、クラムシェル包装、板紙包装、単位用量パック、シュリンク包装が含まれる。Wasdell Packaging Groupなどの企業は、ブリスターパック、容器充填、ストリップパック、小袋充填包装などの一次包装受託サービスを提供している。
- 一次包装に対する食品・飲料やパーソナルケアといった他のエンドユーザー産業からの需要の高まりは、最終製品の生産を増加させ、それによって包装活動をアウトソーシングすることによって市場投入までの時間を短縮することが不可欠となっている。このことは、予測期間中に一次包装受託市場を押し上げると予想される。
アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる- パンデミックは、中国の売り手とヨーロッパの買い手の間の越境オンライン販売を含むEコマースの成長に拍車をかけている。CNBCによると、中国の越境EC売上は2020年に31.1%に増加し、倉庫は80%増加した。アリババのような中国市場の大手企業は、AliExpressプラットフォームやCainiao物流部門を通じて越境EC事業を拡大している。これは、この地域のフルフィルメントと倉庫サービスを促進すると予想される。
- アリババによると、越境ECは2020年の直近3ヶ月でカイナオの売上高に前年同期比51%増の17億4000万米ドルをもたらした。同社の国際商取引卸売からの収益は53%増加し、その間に5億7700万米ドルを占めた。これにより、同市場のベンダーがアジア市場で倉庫サービスを拡大する機会が増える。
- また、中国ではコ・パッケージング・サービスが増加しており、このビジネスに参入する業者も増えている。例えば、中国に本社を置くSofeast社は、中国のバイヤー向けに現地サプライヤーとのコ・パッケージングを提供しており、顧客は知財、価格、流通経路の情報を必要としないため、ラベリングとパッケージング・サービスをアウトソーシングすることができる。
- さらに、Amazon、eBay、flipkart、snapdealのような様々なオンラインマーケットプレイスからの即日配達やケータリング注文のようなトレンドは、組織が専門知識を得るのに役立っている。また、アマゾン、フリップカートは、フルフィルメントセンターを開設することで、発展途上の経済における足場を拡大しつつある。例えば、2020年7月、アマゾン・インディアは、インドにおけるフルフィルメント・ネットワークを拡大し、新たに10カ所のフルフィルメント・センター(FC)を開設し、既存の7カ所のビルを拡張すると発表した。これにより、アマゾンはインドの15の州にまたがる60のフルフィルメント・センターにオペレーション・ネットワークを拡大し、保管容量を20%増やし、合計3,200万立方フィート以上とする。これにより、より迅速な配送が可能となり、梱包、物流、輸送の成長にも貢献する。
包装・フルフィルメント受託サービス業界概要受託包装・フルフィルメントサービス市場は、国内外市場で事業を展開する複数のプレーヤーが存在するため、競争が激しい。市場は適度に集中しているようで、主要プレーヤーは競争力を維持し、リーチを拡大するために、拡大などの戦略を採用している。同市場の大手企業には、Aaron Thomas Company、ActionPak Inc.、Assemblies Unlimitedなどがある。 - 2021年3月-ActionPak Inc.は、ニュージャージー州カムデンにある新しい175,000平方フィートの包装施設に196kWの屋上ソーラー設置を完了したと発表した。491枚のソーラーパネルにより、新設された建物の電気使用量の20%が相殺されるという。
- 2020年5月-シャープ(UDG Healthcare PLC)は、Quality Packaging Specialists International LLC(QPSI)から医薬品包装施設を買収したと発表した。この施設は160,000平方フィートで、完全な薬事承認を取得している。この施設には12の一次生産スイート、複数の二次包装ライン用のスペースがあり、瓶詰め、ブリスター加工、バイアルラベリング、医療機器キッティングを含む一次および二次医薬品包装のほか、シリアル化サービスも提供する。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーター分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 新規参入者の脅威
4.3.3 買い手/消費者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 COVID-19の市場への影響評価
5 市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 非中核業務のアウトソーシングにより競争優位を得ようとする企業
5.1.2 食品・飲料部門などの主要業種からの安定した需要
5.1.3 契約包装分野における主要倉庫業者の参入によるイノベーションの促進が期待される
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 厳しい政府規制
5.2.2 自社包装との競争
5.3 業界規制と規格
5.4 請負包装の進化
6 市場区分
6.1 サービスタイプ
6.1.1 パッケージングデザイン&プロトタイピング
6.1.2 請負包装(瓶詰め/充填、包装、ラベル貼り、ラッピングなど)
6.1.3 パッケージテスト
6.1.4 倉庫保管とフルフィルメント
6.1.5 その他のサービスタイプ
6.2 エンドユーザー・タイプ
6.2.1 食品
6.2.2 飲料
6.2.3 医薬品
6.2.4 家庭用品・パーソナルケア
6.2.5 その他のエンドユーザー・セグメント
6.3 地理
6.3.1 北米
6.3.2 欧州
6.3.3 アジア太平洋
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.5 中東・アフリカ
7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 アーロン・トーマス社
7.1.2 アクションパック社
7.1.3 Assemblies Unlimited, Inc.
7.1.4 PAC Worldwide, Inc.
7.1.5 AmeriPac Inc.
7.1.6 ケーンロジスティクス
7.1.7 FWロジスティクス
7.1.8 ウォーレンインダストリーズ
7.1.9 スワン・パッケージング・フルフィルメント社
7.1.10 マルチパック・ソリューションズLLC
7.1.11 シャープ(UDGヘルスケアplc)
7.1.12 ブージー・ディストリビューション・リミテッド
7.1.13 Budelpack Poortvliet B.V
7.1.14 ワスデル・パッケージング・グループ
7.1.15 ソノコ・プロダクツ・カンパニー
8 投資分析
9 市場機会と将来動向
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Summary The Contract Packaging and Fulfillment Service Market size is estimated at USD 98.31 billion in 2024, and is expected to reach USD 168.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.43% during the forecast period (2024-2029).
The increased demand from food and beverage and pharmaceutical industries was further fuelled by the COVID-19 pandemic. Furthermore, growth of the e-commerce industry globally are among some of the major factors driving growth of the market studied over the forecast period.
Key Highlights
- In recent years, the contract packaging and fulfilment services market has witnessed significant growth, owing to the changing preference of manufacturing firms toward contract packagers, as they are increasingly focusing on cost optimization, to enhance their core competency. Many industry experts claim that these services can reduce operational costs by 7-10%, due to the reduced maintenance costs of machines and labor costs.
- Many governments are also mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, which is further expanding the scope of contract packaging. For instance, in the United States, due to similar laws, the companies have preferred to outsource their manufacturing and packaging due to capital and other regulatory barriers.
- In developed markets, such as Europe and North America, the need to enhance quality is also forcing companies to invest in the studied market. In these regions, the role of contract packaging and fulfilment service providers shifted from temporary facility for external packaging to a strategic innovation partner, which ensures even shorter delivery times and can produce even smaller production batches.
- The market is also witnessing the emergence of associations and organizations to create more awareness in the studied market. European Co-Packers Association and Contract Packaging Association are a few examples. There are around 1,000 contract packaging vendors active in Europe, out of which 40-50% are small companies.
- With the outbreak of COVID-19, the contract packaging and fulfillment services market has witnessed tremendous growth as the e-commerce market has taken a boom owing to lockdown and social distancing norms where the majority of the consumer are preferring online channel for shopping and companies are outsourcing their packaging end to end or standalone services to meet the growing demand.
Contract Packaging and Fulfillment Service Market Trends
Contract Packing is Expected to Witness Significant Growth
- Contract packing service holds one of the largest market shares in the studied market as it comprises of various operation ranging from Bottling/Filling, Packaging, Labeling, Wrapping, among other that are an essential part of contract packaging services. Also, the contract packing are divided into three parts- primary packaging, secondary packaging, and tertiary packaging.
- Primary packaging involves direct contact with the product or is the first packaging layer in which the product is enclosed, which enables the user to protect and preserve the product from external contamination, damage, and spoiling.
- Primary contract packaging provides 'mission-critical' capabilities that may be inaccessible to manufacturers, especially when it comes to projects that require short runs or frequent changeovers, such as new or niche products, or seasonal demand, that are usually outside of primary manufacturing economies.
- The primary packaging typically includes blister packs, clamshell packaging, paperboard packaging, unit dose packs, and shrink-wrapping. Players, such as the Wasdell Packaging Group, provide primary contract packaging services that include blister packing, container filling, strip packs, and sachet filling and packing.
- The rising demand from other end-user industries, such as food and beverages and personal care, for the primary packaging, has left the players to increase the production of their end products, thereby making it essential for them to reduce the time to markets by outsourcing the packaging activities. This is expected to boost the primary contract packaging market over the forecast period.
Asia-Pacific to Witness Highest Growth
- The pandemic has fueled E-commerce growth, including the cross-border online sales between Chinese sellers and European buyers. According to CNBC, China’s cross-border e-commerce sales rose to 31.1% in 2020, while warehouses grew by 80%. Some of the Chinese market's big giants, such as Alibaba, have been expanding their cross-border e-commerce business through the AliExpress platform and Cainiao logistics arm. This is expected to drive the Fulfillment and warehousing services in the region.
- According to Alibaba, cross-border e-commerce has contributed a 51% year-on-year surge in Cainiao’s revenue to USD 1.74 billion in the last three months of 2020. Revenue from the company’s international commerce wholesale rose 53%, accounting for USD 577 million during that time. This increases opportunities for the vendors in the market to expand the warehousing services in the Asian market.
- Also, co-packing services are increasing in China, with more and more vendors venturing into the business. For instance, Sofeast, a chines-based company, offers Co-packaging for Chinese buyers with local suppliers and enable the customers to outsource the labeling and packaging services by eliminating the need for IP, pricing, or distribution channel information,
- Furthermore, trends like same-day deliveries and catering orders from various online marketplaces, like Amazon, eBay, flipkart, and snapdeal, have helped organizations gain expertise. Also, Amazon, Flipkart, is expanding its foothold in the developing economy by opening its fulfillment center. For instance, in July 2020, Amazon India announced to expand its fulfillment network in India, with ten new Fulfillment Centers (FC) and an expansion of 7 existing buildings. With this, Amazon expands its operations network to sixty fulfillment centers across 15 states in India to increase the storage capacity by 20% to total more than 32 million cubic feet. This helps in faster delivery and growth of packaging, logistics, and transportation.
Contract Packaging and Fulfillment Service Industry Overview
The Contract Packaging and Fulfillment Service Market is highly competitive owing to the presence of multiple players in the market operating their business in domestic and international markets. The market appears to be moderately concentrated with the major players adopting strategies like expansion among others in order to stay competitive and expand their reach. Some of the major players in the market are Aaron Thomas Company, ActionPak Inc., Assemblies Unlimited among others.
- March 2021 - ActionPak Inc. announced that it completed the 196-kW rooftop solar installation on its new 175,000 sq ft, packaging facility located in Camden, New Jersey, to do both primary and secondary packaging of food and OTC products under strict SQF and FDA guidelines. The 491 solar panels are said to offset 20% of the electric usage at the newly constructed building.
- May 2020 - Sharp (UDG Healthcare PLC) announced the acquisition of a pharmaceutical packaging facility from Quality Packaging Specialists International LLC (QPSI). The facility is 160,000 sq. ft and has full regulatory approval. It encompasses 12 primary production suites, space for multiple secondary packaging lines for offering both primary and secondary pharmaceutical packaging including bottling, blistering, vial labeling and medical device kitting as well as serialization services.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHT 4.1 Market Overview 4.2 Industry Value Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Threat of New Entrants 4.3.3 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market
5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Companies Looking to Gain Competitive Advantage by Outsourcing Non-core Operations 5.1.2 Steady Demand from Key Verticals, such as the Food and Beverage Sector 5.1.3 Entry of Key Warehousing Vendors in the Field of Contract Packaging Expected to Drive Innovation 5.2 Market Restraints 5.2.1 Stringent Government Regulations 5.2.2 Competition from In-house Packaging 5.3 Industry Regulations and Standards 5.4 Evolution of Contract Packaging
6 MARKET SEGMENTATION 6.1 Service Type 6.1.1 Packaging Design & Prototyping 6.1.2 Contract Packing (Bottling/Filling, Packaging, Labeling, Wrapping, etc.) 6.1.3 Package Testing 6.1.4 Warehousing and Fulfilment 6.1.5 Other Service Types 6.2 End-user Type 6.2.1 Food 6.2.2 Beverage 6.2.3 Pharmaceutical 6.2.4 Household & Personal Care 6.2.5 Other End-user Segments 6.3 Geography 6.3.1 North America 6.3.2 Europe 6.3.3 Asia Pacific 6.3.4 Latin America 6.3.5 Middle East & Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Company Profiles 7.1.1 Aaron Thomas Company, Inc. 7.1.2 ActionPak Inc. 7.1.3 Assemblies Unlimited, Inc. 7.1.4 PAC Worldwide, Inc. 7.1.5 AmeriPac Inc 7.1.6 Kane Logistics 7.1.7 FW Logistics 7.1.8 Warren Industries, Inc. 7.1.9 Swan Packaging Fulfillment, Inc. 7.1.10 Multi-Pac Solutions LLC 7.1.11 Sharp (UDG Healthcare plc) 7.1.12 Boughey Distribution Ltd 7.1.13 Budelpack Poortvliet B.V 7.1.14 Wasdell Packaging Group 7.1.15 Sonoco Products Company
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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