アルミ缶の市場シェア分析、産業動向と統計、2019~2029年の成長予測
Aluminum Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
アルミ缶市場規模は2024年に512.0億米ドルと推定され、2029年には639.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.53%である。 主なハイライト アルミ缶は、長期的な食品の品... もっと見る
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サマリー アルミ缶市場規模は2024年に512.0億米ドルと推定され、2029年には639.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.53%である。 主なハイライト- アルミ缶は、長期的な食品の品質保持に役立ちます。アルミ缶は、光、酸素、湿気、その他の汚染物質からほぼ100%保護します。アルミ缶は錆びず、耐腐食性があるため、あらゆる包装の中で最も長い賞味期限を実現します。
- 食品・飲料業界におけるアルミ缶の用途の増加は、その保護特性、持続可能性の利点、消費者の利便性に起因している。製造業者と消費者の両方がアルミ包装に関連する利点を認識しているため、この傾向は続くと予想される。アルミニウムは地球上で最もリサイクル率の高い素材であり、リサイクル率はおよそ100%です。アルミニウムはリサイクルの過程で腐敗しないため、何度でもリサイクルすることができます。アルミニウムをリサイクルすることで、何百万トンもの温室効果ガスの排出、エネルギー、電力、輸送燃料を節約することができます。リサイクル材料を使用してアルミニウム缶を製造する場合、ボーキサイトから新しいアルミニウム缶を製造するのに必要なエネルギーの5%未満しか使用しません。
- アルミ缶は、競合するパッケージ・タイプよりもリサイクル率が高く、リサイクル含有量も多い。アルミニウム協会によると、市場で最もリサイクルされている素材の1つです。2022年4月、Ball CorporationはRecycle Aerosol LLCと提携し、米国におけるアルミ製エアゾール缶のリサイクル率を向上させました。この提携により、エアゾール缶のリサイクルが促進され、使用済み缶が新しいエアゾール缶にリサイクルされるクローズドループシステムが確立されました。リサイクルされたアルミニウムからアルミニウム製品を製造することは、エネルギー効率と炭素効率に優れている。アルミニウム・エアゾールの製造に使用される合金は高純度であるため、主にリサイクルされたアルミニウム・エアゾール・ボトルや缶に由来する場合、バージン・アルミニウムの需要を減少させる効率改善もある。
- しかし、アルミ缶包装は代替包装ソリューションとの高い競争に直面している。プラスチック、紙、ガラスの包装ソリューションが、業界で利用可能な代替包装オプションである。また、世界的な電子商取引の重要性の高まりは、包装業界全体に影響を与えると予想される。さらに、プラスチック包装の漸進的強化が市場に脅威を与えているが、これは主にポリエチレンテレフタレート(PET)などのプラスチックが代替品として普及していることに起因している。PETプラスチックは、食品・飲料セクターでアルミ缶ソリューションに取って代わる恐れがある。
- 一方、小型サイズやマルチパック包装形式への嗜好といった消費者動向は、特に調理済み食品分野でのアルミ缶の数量成長を支えている。そのため、新興地域の大半の企業は、従来の缶詰製品よりも少量の製品をより低コストで提供するミニ缶を提供している。例えば、東南アジアではシーフード缶詰の食品イノベーションが著しい成長を遂げている。
- さらに、COVID-19が世界中を席巻したため、その蔓延を抑えるためのサプライチェーンの混乱や政府による封鎖により、あらゆる産業が大きな影響を受けた。また、ロシアとウクライナの戦争は、数カ国に対する経済制裁、商品価格の高騰、サプライチェーンの混乱、世界の多くの市場への影響をもたらし、業界に貿易の混乱をもたらした。戦争は欧州のアルミ会社を減産に追い込み、金属不足を招いた。ウクライナでの戦争がロシアの供給に依存する欧州メーカーに深刻な供給不足をもたらしたため、商品取引業者は中国からのアルミニウム出荷による乏しい利益をめぐって競争している。欧州はエネルギーコストの高騰に見舞われている。
アルミ缶の市場動向コストと利便性による缶詰食品・飲料の需要増加- 若年層や一人暮らしの消費者は、缶詰の食品や飲料をより多く消費している。これらの消費者は時間がなく、予算に制約があるため、より低コストで利便性の高い製品を選ぶ。世界の発展途上国におけるライフスタイルの変化と都市化の進展は、消費者が調理しやすい食品を選ぶという結果をもたらしている。さらに、家族の人数が減少し、ライフスタイルのパターンが変化するにつれて、食事の準備や家庭での消費に費やす時間が減少しているため、缶詰が最も一般的な包装形態である加工食品、冷凍食品、調理済み食品へのシフトが進んでいる。
- アルミ缶は飲料用として最も広く使用されており、中でも缶入りワイン、カクテル、ハード飲料、ソフト飲料の金属缶パッケージ化が顕著で、市場における携帯性の必要性が後押ししている。飲料業界における金属缶の用途は、飲料の性質によってアルコール飲料とノンアルコール飲料に大別される。ビールのようなアルコール飲料は、歴史的に金属缶を使用してきたが、ワインのような他の種類の酒類は、伝統的にガラス瓶で提供されてきたが、金属缶の採用が増加している。
- 缶は持ち運びしやすく、使いやすいため、ミレニアル世代やGenZの間で流行している。さらに、そのデザインが若者に人気があるため、メーカーは缶のパッケージで製品を発売している。例えば、レッドブルは2022年に世界で115億8200万缶販売された。これは18.1%の増加に相当する。78億1,600万ユーロ(85億2,000万米ドル)から96億8,400万ユーロ(92億9,000万米ドル)へ、グループ売上高は23.9%増加した。
- アルミ缶は、熱伝導性、衛生性、安全性など様々な理由から食品包装に好まれ、国内および産業部門にとって便利な選択肢となっている。このため、アルミ缶は食品業界で肉や魚介類、果物や野菜、惣菜、ペットフード、スープや調味料などの包装に広く使用されている。このような幅広いエンドユーザー市場は、食品産業向けのアルミ缶に大きな需要を生み出しています。また、アルミニウムを含む食品接触材料は食用アルミニウムの人為的供給源であるため、アルミニウムは食品接触材料に広く使用されている。
- また、パンデミックによる消費者行動の変化により、賞味期限の長い食品の備蓄に注目が集まっていることも、食品包装用アルミ缶の使用増加に寄与しており、調査対象市場の成長に長期的な好影響を残すと予想される。ヨーロッパでは、特にスペイン、フランス、イタリアといった魚好きの南欧諸国では、封鎖期間以降、魚の缶詰販売が急増している。ノルウェー統計局によると、ノルウェーにおける魚缶詰の消費者物価指数(CPI)は、過去数年間で2018年の111.4ポイントから2022年には125.3ポイントまで上昇した。
- 環境保護団体による取り組みや、環境に対する人々の意識は、世界中のユーザーの間で高まっている。消費者のプラスチック離れが進む一方で、リサイクル製品への需要が高まっている。その結果、アルミ缶を含む金属パッケージ製品への高い需要が生まれている。
北米が市場で大きなシェアを占める- 持続可能な包装資材の使用と消費に関する関心の高まりにより、北米が収益において最大の市場シェアを占めている。世界のアルミ缶消費量の3分の1以上を占めている。
- ソーダ、エナジードリンク、スパークリングウォーター、そして最近ではクラフトビールなどの製品が着実に成長している。アルミ缶は最も持続可能な飲料パッケージのひとつであり、無限にリサイクル可能である。また、すぐに冷えるので、印刷に優れた金属キャンバスを提供し、さらに重要なことは、お気に入りの飲料の風味と完全性を保護することです。
- さらに、エアゾール缶の需要は、米国におけるパーソナルケア分野の拡大とともに増加すると予想されている。パーソナルケア事業の成長は、主に消費者の可処分所得の増加と贅沢品を購入する能力に関連している。エアゾールはいくつかのパーソナルケア製品に利用されている。そのため、市場はエアロゾルの売上増加から利益を得ると予測される。
- さらに、デオドラント/制汗剤の生産需要が高まったことで、ここ数年、北米では生産ラインの設置が増加している。北米は、デオドラント、制汗剤、ヘアムース、ヘアスプレー、シェービングムースなど、様々なタイプの製品にまたがるパーソナルケア分野からの需要が増加しているため、調査された市場で大きなシェアを占めている。例えば、米国国勢調査とシモンズ全国消費者調査(NHCS)のデータによると、2020年には2億9,870万人のアメリカ人がデオドラント/制汗剤を使用している。この数字は2024年には3億604万人に増加すると予測されている。
- また、カナダがパンデミックから回復する過程で、カナダ政府は自国の企業に支援を提供した。政府は、低炭素成長の可能性を実現できるイノベーションに投資することで、力強く永続的な経済回復を促進することが不可欠であると主張した。政府は、カナダのアルミニウム産業が温室効果ガスを排出しないようにするために多額の投資を行う見込みである。炭素排出ゼロのアルミニウム製錬は、カナダの経済と気候変動に関する目標を達成するのに役立つ革新的な技術である。
- アルミ缶は、競合するパッケージ・タイプよりもリサイクル率が高く、リサイクル含有量も多い。アルミニウム協会によると、アルミ缶は市場で最もリサイクルされている素材のひとつです。リサイクルは、新しい金属を生産するのに必要なエネルギーの90%以上を節約し、生産コストを削減します。米国では、地域全体で出荷されるアルミ缶3個につき2個がリサイクルされています。
- さらに2022年4月、Ball CorporationはRecycle Aerosol LLCとの戦略的パートナーシップを発表し、米国におけるアルミ製エアゾール缶のリサイクル率を向上させる。この提携により、エアゾール缶のリサイクル率が向上し、使用済み缶が新しいエアゾール缶にリサイクルされるクローズドループシステムが確立されます。アルミニウム製品の製造に再生アルミニウムを利用することは、エネルギー効率と炭素効率が非常に高い。
アルミ缶産業概要アルミ缶市場は、様々なグローバル企業やローカル企業が存在するため、非常に断片化されている。主なプレーヤーには、Ball Corporation、Crown Holdings, Inc、Silgan Holdings Inc、Silgan Holdings Inc、Ardagh Group S.A.などがある。この市場のベンダーは、製品ポートフォリオ、差別化、価格設定に基づいて参加している。 2023年1月、持続可能なパッケージング・ソリューションのメーカーであるCANPACK社は、エミレーツ・グローバル・アルミニウム(EGA)がドバイに設立したアルミニウム・リサイクル連合に参加した。キャンパックは、アラブ首長国連邦(UAE)に重要なアルミ缶製造施設を有しています。アラブ首長国連邦(UAE)の飲料、廃棄物、アルミニウム分野の主要企業が集まるこの連合は、アルミニウムのリサイクル率を高めるために、使用済みの飲料用ジャーを最も効果的に再利用する方法を教えています。 2022年12月、クラウン・ホールディングスは、コカ・コーラが製造する清涼飲料ブランド「アクエリアス」とその印刷・複写専門スタジオとのコラボレーションによる、スペインでの知的で魅力的な販促キャンペーンを発表した。対照的に、アクエリアスは標準的な330mlのアルミ缶で販売されていた。この持続可能なパッケージング・フォーマットは、サーキュラー・エコノミーを推進し、その無限のリサイクル可能性により、地球から調達する原材料を最小限に抑えることに貢献した。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 COVID-19の業界への影響評価
5 市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 アルミ缶の高いリサイクル率
5.1.2 コストと利便性に関する利点による缶詰需要の増加
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 代替包装ソリューションの利用可能性
6 市場区分
6.1 タイプ別
6.1.1 スリム
6.1.2 スリーク
6.1.3 スタンダード
6.1.4 その他のタイプ
6.2 エンドユーザー産業別
6.2.1 飲料
6.2.2 食品
6.2.3 エアゾール
6.2.4 その他のエンドユーザー産業
6.3 地域別
6.3.1 北米
6.3.1.1 米国
6.3.1.2 カナダ
6.3.2 ヨーロッパ
6.3.2.1 イギリス
6.3.2.2 ドイツ
6.3.2.3 フランス
6.3.2.4 スペイン
6.3.2.5 その他のヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.3.1 中国
6.3.3.2 インド
6.3.3.3 日本
6.3.3.4 韓国
6.3.3.5 タイ
6.3.3.6 その他のアジア太平洋地域
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.4.1 ブラジル
6.3.4.2 メキシコ
6.3.4.3 その他のラテンアメリカ
6.3.5 中東・アフリカ
6.3.5.1 アラブ首長国連邦
6.3.5.2 サウジアラビア
6.3.5.3 南アフリカ
6.3.5.4 その他の中東・アフリカ地域
7 競争環境
7.1 企業プロファイル
7.1.1 ボール・コーポレーション
7.1.2 Ardagh Group S.A.
7.1.3 クラウン・ホールディングス
7.1.4 Silgan Holdings Inc.
7.1.5 キャンパックSA
7.1.6 CCL Container Inc.
7.1.7 テクノキャップ・グループ
7.1.8 サウジアラビア・パッケージング・インダストリーWLL(SAPIN)
7.1.9 マシリー・ホールディングSAS
7.1.10 CPMCホールディングス(COFCOグループ)
8 投資分析
9 市場の将来性
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Summary The Aluminum Cans Market size is estimated at USD 51.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 63.90 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.53% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
- Aluminum cans offer long-term food quality preservation benefits. Aluminum cans deliver nearly 100% protection against light, oxygen, moisture, and other contaminants. Aluminum cans do not rust and are corrosion-resistant, providing one of the most extended shelf lives considering any packaging.
- The rising application of aluminum cans in the food and beverage industry can be attributed to their protective properties, sustainability advantages, and consumer convenience. This trend is expected to continue as both manufacturers and consumers recognize the benefits associated with aluminum packaging. Aluminum can be the most recycled material on earth, with around a 100% recyclability rate. Aluminium does not decay throughout the recycling process; thus, it can be recycled numerous times. Recycling aluminum saves millions of tonnes of greenhouse gas emissions, energy, power, and transportation fuel. Producing aluminum cans using recycled materials uses less than 5% of the energy required to produce new aluminum cans from Bauxite.
- Aluminum cans have a higher recycling rate and more recycled content than competing package types. According to the Aluminum Association, it's one of the most recycled materials on the market. In April 2022, Ball Corporation partnered with Recycle Aerosol LLC to boost the recycling rates of aluminum aerosol cans in the United States. The collaboration increases aerosol can recycling and establishes a closed-loop system in which used cans are recycled into new aerosol cans. The production of aluminum goods from recycled aluminum is energy- and carbon-efficient. Because the alloys used to make aluminum aerosols are of high purity, there are efficiency improvements that also lessen the demand for virgin aluminum when they are mainly derived from recycled aluminum aerosol bottles and cans.
- However, aluminum can packaging faces high competition from alternative packaging solutions. Plastic, paper, and glass packaging solutions are the alternative packaging options available in the industry. Also, the increasing importance of e-commerce worldwide is expected to influence the overall packaging industry. Moreover, incremental enhancements in plastic packaging are posing a threat to the market, which can primarily be allocated to the popularity of plastics, such as polyethylene terephthalate (PET), as substitutes. PET plastics threaten to displace aluminum can solutions in the food and beverage sector.
- Meanwhile, consumer trends, such as a preference for small-size and multi-pack packaging formats, support the volume growth of aluminum cans, especially for the ready-to-eat food segment. Hence, most companies across emerging regions offer mini-cans, which usually contain smaller volumes of products at less cost than traditional canned products. For instance, food innovations in canned seafood in Southeast Asia are witnessing significant growth.
- Further, as COVID-19 swept across the world, all industries were affected majorly due to disruption in the supply chains and government-imposed lockdowns in the wake of controlling its spread. Also, the war between Russia and Ukraine resulted in economic sanctions against several countries, high commodity prices, supply chain disruptions, and impacts on many markets worldwide, and caused trade disruptions in the industry. War pushed European aluminum companies to cut production, leading to metal shortages. Commodity traders are competing for scarce profits from shipping aluminum from China as the war in Ukraine has created severe shortages for European manufacturers who rely on Russian supplies. Europe has experienced a surge in energy costs.
Aluminum Cans Market Trends
Increasing Demand for Canned Foods and Beverage Driven by Cost and Convenience-Related Advantages
- Younger populations and individual living consumers are consuming more canned food and beverages. These users have less time and are budget restrained, thus, opting for products with lower costs and higher convenience. Changing lifestyles in developing countries worldwide and the growing rate of urbanization is resulting in consumers opting for easy-to-cook food. Moreover, with the shrinking size of the family, along with the changing patterns in lifestyle, the declining amount of time spent on the preparation of meals and consumption at home is leading to the shift toward more processed, frozen, and pre-prepared foods in which canned foods are the most common form of packaging.
- Aluminum Cans are most widely used for beverages, with the most notable trend of canned wine, cocktails, hard beverages, and soft beverages being packaged in metal, driven by the need for portability in the market. The usage of metal cans in the beverage industry can be widely classified into alcoholic and non-alcoholic drinks based on the nature of the beverage. Alcoholic drinks, such as beer, have historically used metal cans, while other kinds of liquor, like wine, traditionally served in glass bottles, are increasingly adopting metal cans.
- Due to their portability and ease of use, cans are trendy among millennials and GenZ. Additionally, manufacturers are launching the product in can packaging because their design is popular with young people. For instance, 11.582 billion cans of Red Bull were sold worldwide in 2022. This represents an increase of 18.1%. From EUR 7.816 billion (USD 8.52 billion) to EUR 9.684 billion (USD 9.29 billion), group revenue increased by 23.9%.
- Aluminum cans are preferred for food packaging for various reasons, including heat-conductivity, hygiene, and safety, which has made it a convenient choice for the domestic and industrial sectors; owing to this, aluminum cans are widely used in the food industry for the packaging of meat and seafood, fruits and vegetables, ready meals, pet food, soups and condiments, and others. Such a broad end-user market creates significant demand for aluminum cans catering to the food industry. Also, aluminum is extensively used in food contact materials because aluminum-containing food contact materials are an anthropogenic source of dietary aluminum.
- Also, the focus on stockpiling food with long shelf life, owing to the change in consumer behavior as a result of the pandemic, has contributed to the rise in the usage of aluminum cans for packaging food and is expected to leave a long-lasting positive impact on the growth of the studied market. Canned fish sales have boomed since the lockdown period in Europe, particularly in fish-loving Southern European nations such as Spain, France, and Italy. According to Statistics Norway, the consumer price index (CPI) of canned fish in Norway increased in the past few years from 111.4 points in 2018 to 125.3 points in 2022.
- Initiatives by environmental groups and public awareness about the environment have increased awareness among users worldwide. Consumers are increasingly abandoning plastic usage, whereas the demand for recycled products is growing. As a result, it is creating a high demand for metal-packaged products, including aluminum cans.
North America to Hold a Significant Share in the Market
- North America holds the largest market share in revenue due to growing concerns regarding using and consuming sustainable packaging materials. It accounts for over one-third of the total global consumption of aluminum cans.
- There has been a steady growth in products such as sodas, energy drinks, sparkling waters, and, increasingly, craft brew beers. Aluminum cans are one of the most sustainable beverage packages and are infinitely recyclable. They also chill quickly, providing a superior metal canvas to print and, more importantly, protecting the flavor and integrity of your favorite beverages.
- Moreover, the demand for aerosol cans is anticipated to rise along with the personal care sector's expansion in the United States. The growth of the personal care business is primarily related to consumers' increased disposable income and ability to purchase luxury goods. Aerosols are utilized in several personal care products. Thus, the market is projected to profit from their rising sales.
- Additionally, the higher production demands of deodorants/antiperspirants led to the installation of an increasing number of production lines in North America over the past few years. North America accounts for a significant share of the market studied due to the increasing demand from the personal care segment, spanning products of various types, such as deodorants, antiperspirants, hair mousses, hair sprays, shaving mousses, etc. For instance, according to the US Census and Simmons National Consumer Survey (NHCS) data, 298.7 million Americans used deodorants/antiperspirants in 2020. This figure is projected to increase to 306.04 million in 2024.
- Also, as Canada recovered from the pandemic, the Government of Canada provided assistance to its businesses. The government claimed that it was vital to foster a strong and lasting economic recovery by investing in innovation, which could allow the country to achieve its potential for low-carbon growth. The government is expected to invest heavily in helping Canada's aluminum industry eliminate greenhouse gas emissions. They said that zero-carbon aluminum smelting was the kind of innovation thatthat would help meet Canada's economic and climate change objectives.
- Aluminum cans have a higher recycling rate and more recycled content than competing package types. According to the Aluminum Association, it's one of the most recycled materials on the market. Recycling saves more than 90% of the energy required to produce new metal, reducing production costs. In the United States, two aluminum cans are recycled for every three cans shipped across the region.
- Additionally, in April 2022, Ball Corporation announced its strategic partnership with Recycle Aerosol LLC to enhance aluminum aerosol can recycling rates in the United States. The collaboration increases aerosol can recycling and establishes a closed-loop system in which used cans are recycled into new aerosol cans. Utilizing recycled aluminum to manufacture aluminum products is very energy and carbon efficient.
Aluminum Cans Industry Overview
The aluminum cans market is highly fragmented, owing to the presence of various global and local industry players. Some major players are Ball Corporation, Crown Holdings, Inc, Silgan Holdings Inc, Silgan Holdings Inc, and Ardagh Group S.A. Vendors in this market participate based on product portfolio, differentiation, and pricing.
In January 2023, CANPACK, a manufacturer of sustainable packaging solutions, joined the Aluminium Recycling Coalition, established in Dubai by Emirates Global Aluminium (EGA). CANPACK has a significant aluminum can manufacturing facility in the United Arab Emirates (UAE). This Alliance, which brings together key players in the UAE's beverage, waste, and aluminum sectors, teaches people how to reuse used beverage jars most effectively to increase aluminum recycling rates.
In December 2022, Crown Holdings, Inc. announced a collaboration with Aquarius, a refreshing beverage brand produced by Coca-Cola and its dedicated print and reprographics studio, on an intelligent and engaging promotional campaign in Spain. In contrast, Aquarius was available in standard 330ml aluminum cans. This sustainable packaging format advanced a Circular Economy and helped minimize the raw materials required to be sourced from the Earth via its infinite recyclability.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Value Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitute products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the industry
5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 High Recyclability Rates of Aluminum Cans 5.1.2 Increasing Demand for Canned Foods driven by Cost and Convenience-related Advantages 5.2 Market Restraints 5.2.1 Availability of Alternative Packaging Solutions
6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By Type 6.1.1 Slim 6.1.2 Sleek 6.1.3 Standard 6.1.4 Other Types 6.2 By End-user Industry 6.2.1 Beverage 6.2.2 Food 6.2.3 Aerosol 6.2.4 Other End-user Industries 6.3 By Geography 6.3.1 North America 6.3.1.1 United States 6.3.1.2 Canada 6.3.2 Europe 6.3.2.1 United Kingdom 6.3.2.2 Germany 6.3.2.3 France 6.3.2.4 Spain 6.3.2.5 Rest of Europe 6.3.3 Asia-Pacific 6.3.3.1 China 6.3.3.2 India 6.3.3.3 Japan 6.3.3.4 South Korea 6.3.3.5 Thailand 6.3.3.6 Rest of Asia-Pacific 6.3.4 Latin America 6.3.4.1 Brazil 6.3.4.2 Mexico 6.3.4.3 Rest of Latin America 6.3.5 Middle East and Africa 6.3.5.1 United Arab Emirates 6.3.5.2 Saudi Arabia 6.3.5.3 South Africa 6.3.5.4 Rest of Middle East & Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Company Profiles* 7.1.1 Ball Corporation 7.1.2 Ardagh Group S.A. 7.1.3 Crown Holdings Inc. 7.1.4 Silgan Holdings Inc. 7.1.5 CAN-PACK SA 7.1.6 CCL Container Inc. (CCL Industries Inc.) 7.1.7 Tecnocap Group 7.1.8 Saudi Arabia Packaging Industry WLL (SAPIN) 7.1.9 Massilly Holding SAS 7.1.10 CPMC HOLDINGS Limited (COFCO Group)
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 FUTURE OF THE MARKET
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