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エシカルラベル - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Ethical Label - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

エシカルラベル市場規模は2024年に0.94兆米ドルと推定され、2029年には1.41兆米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.10%で成長する。 正しい食品消費に対する高い意識と関心が、食品・... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

エシカルラベル市場規模は2024年に0.94兆米ドルと推定され、2029年には1.41兆米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.10%で成長する。

正しい食品消費に対する高い意識と関心が、食品・飲料企業を透明性の確保と自社製品への倫理的表示の採用へと向かわせる。

主なハイライト

  • 持続可能な慣行、フェアトレード、倫理的な調達に対する消費者の関心の高まりが、エシカル・ラベル市場を牽引している。消費者が個々の食品が環境にどのような影響を与えるかを知りたがる傾向が強まっているため、市場は拡大している。倫理的表示市場は、特定の食品・飲料の受容と消費者の消費習慣の変化によって牽引されている。ユダヤ教徒およびイスラム教徒の消費者の貢献は、コーシャおよびハラル倫理認証製品の台頭に起因している。
  • 製造と消費における高い倫理基準の提唱は、環境の持続可能性、動物の福祉、社会正義、平等、より有望な職場と労働者の資質の遵守を促進する倫理的ラベルを選択する企業にますます影響を与え、それによって市場を押し上げる。
  • ミレニアル世代を中心とする多くの人口が、健康的でクリーンな認証製品への意識を高めるのに大きな影響を与えている。この傾向はベビーブーマー世代にも広がっている。消費者の間では、より栄養価の高い食習慣へと徐々にシフトしている。グローバル・オーガニック・トレード・ガイドによると、2022年、日本におけるヘルス&ウェルネス(HW)パッケージ食品・飲料の小売販売額は約563億米ドルに達した。この分野は着実に成長し、2025年には573億米ドルを超えると予測された。
  • しかし、エシカル・ラベルは多くの場合、追加的な認証や遵守措置を必要とするため、製造業者や供給業者にとってはコスト増につながりかねない。これらの追加コストは消費者に転嫁される可能性があり、エシカル製品は非エシカル製品と比較して相対的に高価になる。
  • 調査対象市場のもう一つの阻害要因は、地域や市場によってはエシカルラベル付き製品の入手可能性が限られていることである。これは、生産能力の制限、流通上の課題、特定の地域における需要の不足など、さまざまな要因による可能性がある。また、倫理的表示に関する規制やガイドラインを標準化することで、市場に明確性と一貫性を持たせることができる。

エシカルラベル市場動向

最も高い市場シェアを占める飲料

  • 飲料業界は、アルコール飲料、炭酸飲料、砂糖入り飲料の消費に対する懸念が高まっていることから、堅調な市場シェアを占めると予想される。
  • さらに、飲料業界は、動物の倫理的扱いという評判を維持し、安全性を確保するという課題に直面している。パック入りココナッツウォーターや非乳製品飲料のような植物性飲料の出現も、ヴィーガン・ラベル市場の主要な促進要因である。
  • キルン&カンパニーによると、健康的な生活は、セルフケアへのホリスティックなアプローチを含むように進化している。これは、健康的なオーガニックの食事、サプリメントの摂取、より清潔な製品の使用、運動、ストレス管理などを奨励するものである。より環境にやさしく、より衛生的な生活を求めて、消費者は「クリーン」または「ナチュラル」と思われる飲料を選ぶ。グルテンフリー、非遺伝子組み換え、人工着色料・保存料不使用、オーガニック、牧草飼育を謳う製品は、小売店の棚でますます多くのスペースを占めるようになっている。
  • 地域的には、アジア太平洋地域は経済成長によって消費者の可処分所得が大幅に向上し、ライフスタイルも変化していることから、大きな成長機会が期待されている。これらの要因は、この地域におけるパッケージ飲料の需要に影響を与えると予想される。中国国家統計局によると、2022年11月、中国では約1,097万トンのノンアルコール飲料が生産された。
  • 紅茶、コーヒー、ココア系飲料、パック入り飲料水などの従来型飲料は、高い普及率を示している。さらに、ハラル認証や倫理認証を受けた製品がパック入り飲料水に採用され、消費者の支持を集めている。さらに、炭酸飲料のような従来の飲料に低カロリーのものを採用することも、クリーンラベルの需要に影響を与えている。
  • 清涼飲料は、その人気と世界的な消費の増加により、調査対象市場のかなりのシェアを占めている。UNESDAによると、砂糖不使用の低カロリー飲料は現在、多くの欧州市場で売上の30%を占めている。Britvic Soft Drinks Review Convenience and Impulseによると、イギリスの2022年のコーラ総販売量は4,503万リットルだった。
  • さらに、飲料業界のメーカーは、他の競合ブランドと差別化できるほどニッチで、幅広い顧客層にアピールしたいエシカルラベルを選択している。これが、飲料業界におけるエシカルラベル市場の成長をさらに後押ししている。

アジア太平洋地域は堅調な市場成長率を記録する見込み

  • 消費者の需要の変化と一貫した食品品質の必要性により、アジア太平洋地域では高い品質と生産性を維持するための倫理的ラベリングソリューションの必要性が生まれている。
  • アジア太平洋地域における飲料生産と消費の増加は、調査対象市場の成長に有利な機会を提供すると思われる。例えば、中国国家統計局によると、2023年1月から2月にかけて、中国では約2,690万トンの清涼飲料が生産され、前年同期比で0.5%の増加を示した。また、2022年11月には、中国で約1,100万トンの飲料が生産された。さらに、2022年8月には、中国で約1,885万トンの清涼飲料が生産された。
  • さらに、中国国家統計局によると、2022年の中国の牛乳生産量は約3930万トンで、近年で最も多い。
  • 同地域では、多忙な勤務スケジュール、働く女性の増加、外出先での消費へのシフトにより、包装食品が高い支持を得ており、食品セクター全体で革新的で持続可能なエシカル・ラベル市場の利用が増加すると予想される。これは、予測期間中の市場の成長を促進する可能性が高い。
  • カナダ農業・農業食品省によると、中国の包装食品小売売上高は最近で約2,980億1,000万米ドルであった。さらに、包装食品小売売上高は2025年には3667億米ドルに達すると予想されている。
  • さらに、ハラル、オーガニック、クリーン認証など特定の分野で多数のベンダーが出現したため、ローエンド製品とハイエンド製品の価格差別化が低下し、スイッチングコストは緩やかになりつつある。予測期間中、特にAPAC地域において、複数の企業が世界的にプレゼンスを拡大すると予想される。

エシカルラベル業界の概要

エシカルラベル市場は、Archer-Daniels-Midland Company、Cargill Inc.、Garden of Life(Nestlé S.A.)など、少数の大手企業によって統合され、支配されている。ベンダー各社は、製品の品質、清潔さ、無料タグ、競争力のある価格設定に基づいて競争している。持続可能な競争優位性は、デザイン、技術、アプリケーションの革新を通じて得ることができる。同市場における主な動きは以下の通り:

2023年3月、ingredion社は、機能的でクリーンラベルの原料ソリューションの製品群に、2種類の柑橘類繊維テクスチャライザー、Fibertex CF 502とFibertex CF 102を導入した。この動きは、消費者が認識し、慣れ親しんだ原材料を含む食品、健康に有益で自然で新鮮な謳い文句を持つ食品に対する嗜好の高まりに対応するものである。シトラスベースの新テクスチャライザーは、クリーンラベル食品への加速する需要と、栄養・健康・ウェルネス・トレンドの人気の高まりに対応するための同社の努力の一環である。

2022年3月、DSMはクリーンラベル原料の使用を望む生産者のニーズに応えるため、DelvoGuard培養物を開発した。このソリューションは、ヨーグルト、チーズ、サワークリームなどの乳製品の保存期間を延ばすのにも役立つ。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 消費者の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 代替品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 産業バリューチェーン分析
4.4 COVID-19の業界への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 健康と倫理観に対する消費者の意識の高まり
5.1.2 オンライン小売業とCSR活動による成長
5.1.3 環境維持のための食肉消費削減
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 プレーヤー間の競争激化

6 市場の区分
6.1 ラベルタイプ別
6.1.1 ハラール
6.1.2 オーガニック
6.1.3 クリーン
6.1.4 持続可能性とフェアトレード・ラベル
6.1.5 動物福祉ラベル
6.1.6 ビーガン・ラベル
6.1.7 その他のラベル
6.2 製品タイプ別
6.2.1 食品
6.2.2 飲料
6.3 流通チャネル別
6.3.1 オフライン
6.3.2 オンライン
6.4 地域別
6.4.1 北米
6.4.2 ヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.4 その他の地域

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
7.1.2 ハーシー社
7.1.3 カーギル社
7.1.4 ゴーマクロLLC
7.1.5 ガーデンオブライフ(ネスレS.A.)
7.1.6 ケリー・グループ PLC
7.1.7 Koninklijke DSM N.V.
7.1.8 ペプシコ
7.1.9 クラフト・ハインツ・カンパニー
7.1.10 イングレディオン・インコーポレイテッド

8 投資分析

9 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Ethical Label Market size is estimated at USD 0.94 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.41 trillion by 2029, growing at a CAGR of 7.10% during the forecast period (2024-2029).

A high degree of awareness and concern regarding the right food consumption drives food and beverage companies toward transparency and adopting ethical labels for their products.

Key Highlights

  • The increased consumer interest in sustainable practices, fair trade, and ethical sourcing drives the ethical labels market. The market is expanding because consumers are increasingly interested in learning how individual food products affect the environment. The ethical labels market is driven by the acceptance of certain foods & beverages and the shift in consumers' consumption habits. The contribution of Jewish and Muslim consumers can be attributed to the rise of kosher and halal ethical-certified products.
  • The advocacy of high ethical standards for manufacturing and consumption increasingly influences companies to opt for ethical labels, which promote environmental sustainability, animal well-being, social justice, equality, and adherence to a more promising workplace and worker qualities, thereby boosting the market.
  • A sizeable population, especially millennials, has been influential in increasing awareness toward healthy and clean-certified products. This trend is increasing in the baby boomer population as well. There is a gradual shift among consumers toward more nutritious eating habits. According to the Global Organic Trade Guide, in 2022, the retail sales value of health and wellness (HW) packaged food and beverages in Japan amounted to around USD 56.3 billion. The sector was forecast to grow steadily and exceed USD 57.3 billion in 2025.
  • However, ethical labels often require additional certifications and compliance measures, which can lead to increased costs for manufacturers and suppliers. These additional costs may be passed on to the consumers, making ethical products relatively more expensive compared to non-ethical alternatives.
  • Another restraint for the studied market is the limited availability of products with ethical labels in some regions or markets. This can be due to various factors like limited production capacity, distribution challenges, or lack of demand in certain areas. Also, standardized regulations or guidelines for ethical labeling can create clarity and consistency in the market.

Ethical Label Market Trends

Beverages To Occupy Highest Market Share

  • The beverage industry is anticipated to occupy a robust market share as there is a growing concern over consuming alcoholic, carbonated, and sugar-based beverages; now, the focus has shifted toward non-alcoholic, plant-based alternative beverages among health-conscious consumers worldwide.
  • Further, the beverage industry faces challenges in maintaining the reputation of ethical treatment of animals and ensuring safety. The emergence of plant-based beverages, like packaged coconut water and non-dairy milk beverages, is another primary driver for the vegan label market.
  • According to Kilne & Company, healthy living has evolved to include a holistic approach to self-care. This encourages ​​eating a healthy organic diet, taking supplements, using cleaner products, exercising, and managing stress. In their quest to live greener and more hygienic, consumers choose beverages they perceive as 'clean' or 'natural.' Products claiming to be gluten-free, non-GMO, free of artificial colors and preservatives, organic, and grass-fed are gaining more and more space on retail shelves.
  • In terms of geography, the Asia-Pacific region is expected to offer significant growth opportunities as the economic growth of the region has significantly enhanced the disposable income of the consumers, along with a changing lifestyle. These factors are expected to influence the demand for packaged beverages in this region. According to the National Bureau of Statistics of China, in November 2022, about 10.97 million metric tons of non-alcoholic beverages were produced in China.
  • Conventional beverages such as tea, coffee, cocoa-based, and packaged water are witnessing high adoption. Additionally, halal, ethical-certified products have found their way into packaged water, gaining consumer traction. Further, adopting low-calorie variants in conventional beverages, such as carbonated soft drinks, also influences the demand for clean labels.
  • Soft drinks hold a substantial share of the market studied, owing to the popularity of such beverages and increasing consumption worldwide. Soft drinks offer various flavors and formats to suit every drinking occasion; according to UNESDA, sugar-free, low-calorie beverages currently account for up to 30 percent of sales in many European markets. According to Britvic Soft Drinks Review Convenience and Impulse, the total cola sales volume was 45.03 million liters in 2022 in the United Kingdom.
  • Moreover, manufacturers in the beverage industry are choosing ethical label which is niche enough to differentiate them from other competitor brands and want to appeal to a broad base of customers. This is further fueling the growth of the ethical label market in the beverage industry.

The Asia Pacific Region is Anticipated to Register Robust Market Growth Rate

  • The changing consumer demand and the need for consistent food quality have created the need for ethical labeling solutions to maintain high quality and productivity in the Asia Pacific region.
  • The increasing beverage production and consumption in the Asia Pacific region is likely to offer lucrative opportunities for the growth of the studied market. For instance, according to the National Bureau of Statistics of China, in January and February 2023, around 26.9 million metric tons of soft drinks were produced in China, showing a 0.5 percent increase compared to the same period of the previous year. In addition, in November 2022, approximately 11 million metric tons of beverages were produced in China. Furthermore, in August 2022, approximately 18.85 million metric tons of soft drinks were produced in China.
  • Further, according to the National Bureau of Statistics of China, in 2022, China had an output of approximately 39.3 million metric tons of cow's milk, the highest volume in recent years.
  • In the region, packaged foods are gaining high traction owing to busy work schedules, the rising number of working women, and the shift toward on-the-go consumption, which is anticipated to increase the utilization of innovative and sustainable ethical label markets across the food sector. This is likely to fuel the market's growth during the forecast period.
  • According to Agriculture and Agri-Food Canada, packaged food retail sales in China were about USD 298.01 billion recently. Further, the packaged food retail sales are expected to reach USD 366.7 billion in 2025.
  • Additionally, the switching cost is becoming moderate due to the decreasing price differentiation of low-end and high-end products due to the emergence of numerous vendors in certain segments like halal, organic, and clean certifications. Several players are anticipated to expand their presence worldwide during the forecast period, especially in the APAC region.

Ethical Label Industry Overview

The ethical label market is consolidated and dominated by a few major players like Archer-Daniels-Midland Company, Cargill Inc., Garden of Life (Nestlé S.A.), etc. The vendors compete based on product quality, clean, free tags, and competitive pricing. Sustainable competitive advantage can be gained through design, technology, and application innovation. Some of the key developments in the market are:

In March 2023, ingredion introduced two citrus fiber texturizers, Fibertex CF 502 and Fibertex CF 102, to its range of functional, clean-label ingredient solutions. This move is in response to the increasing consumer preference for food products containing ingredients they recognize and are familiar with and those that are beneficial to health and have natural, fresh claims. The new citrus-based texturizers are part of the company's effort to meet the accelerated demand for clean-label food and the rising popularity of nutrition, health, and wellness trends.

In March 2022, DSM developed DelvoGuard cultures to meet the needs of producers who want to use clean-label ingredients. This solution also helps to extend the storage life of dairy products like yogurt, cheese, and sour cream.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Consumer Conscious toward Health and Ethical Values
5.1.2 Growth due to Online Retailing and CSR Activities
5.1.3 Reduction in Meat Consumption for Environmental Sustainability
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increasing Competition Among Players

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Label Type
6.1.1 Halal
6.1.2 Organic
6.1.3 Clean
6.1.4 Sustainability and Fairtrade labels
6.1.5 Animal Welfare Labels
6.1.6 Vegan Labels
6.1.7 Other Label Types
6.2 By Product Type
6.2.1 Food
6.2.2 Beverages
6.3 By Distribution Channel
6.3.1 Offline
6.3.2 Online
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Archer-Daniels-Midland Company
7.1.2 The Hershey Company
7.1.3 Cargill Inc
7.1.4 Go Macro LLC
7.1.5 Garden of Life (Nestlé S.A.)
7.1.6 Kerry Group PLC
7.1.7 Koninklijke DSM N.V
7.1.8 PepsiCo Inc.
7.1.9 The Kraft Heinz Company
7.1.10 Ingredion Incorporated

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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