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デジタル印刷 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Digital Printing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

デジタル印刷市場規模は2024年に334.3億米ドルと推定され、2029年には459.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.56%である。 デジタル印刷は、サイン業界で最も急成長して... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

デジタル印刷市場規模は2024年に334.3億米ドルと推定され、2029年には459.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.56%である。

デジタル印刷は、サイン業界で最も急成長している分野のひとつである。その台頭は、現在制作できるもののサイズが驚くほど大きくなっていることに表れている。メッセージや製品が何であれ、サイズは広告の重要なトレンドとなっている。

主なハイライト

  • 印刷製造効率の大幅な改善、時間効率の高い生産、および需要予測の改善などサプライチェーン管理への重点的な取り組みが、印刷市場全体の無駄を削減してきた。デジタル印刷に有利な技術の進歩は、高い印刷品質を維持しながら廃棄物の最小化を可能にした。
  • デジタル印刷の高度な技術には、ソリッドインク印刷やオフセット印刷のような従来の印刷技術で使用されるものよりも穏やかな溶剤や害の少ない化学物質が含まれている。そのため、プリンテッドエレクトロニクス市場ではデジタル印刷ソリューションの需要が伸びており、グリーン印刷やコスト効率の高い生産への注目が高まっている。
  • 商業印刷は、従来の印刷方法からデジタルへの即時移行が困難であるため、重要なアプリケーションとして過渡的かつ構造的な変化を目の当たりにしている。商業印刷はまだニッチな手法であり、短納期やカスタマイズされたロットの印刷を必要とするため、印刷コストがかさむことが予想される。
  • 様々な企業が複数のソリューション、拡大活動、パートナーシップ、コラボレーション活動に投資し、市場での地位を高め、世界中でプレゼンスを拡大している。例えば、2022年4月、デジタルイメージングソリューション企業のCanon USA, Inc.は、PRISMAcolor Managerソリューションを発表した。このソリューションは、互換性のあるプリンターを使って印刷品質を評価・監視する際にユーザーを支援することができる。また、印刷された色が、一般に認められている商業業界やユーザー内部の印刷仕様と比較してどうなのかを表示することもできる。クラウドベースのソリューションであるため、導入が容易で、ユーザーは長期にわたって結果を追跡・比較することができる。
  • AI、機械学習、IoT、データ分析などの最新の進歩により、提供されるサービスは大幅にパーソナライズされている。デジタル印刷の収束は、大量注文に対する印刷パーソナライゼーションの優位性を可能にする。しかし、コスト要因が依然として大きなハードルとなっている。さらに、高価な投資がデジタル印刷業界全体の市場成長を抑制している。これらのコストには、購入価格、サポート費用、設置費用(該当する場合)、メンテナンス、インクやその他の消耗品の価格が含まれる。

デジタル印刷市場の動向

著しい成長が期待されるパッケージング・セグメント

  • パッケージング業界は、デジタル印刷の導入に大きな可能性を見出している。さまざまな包装方法と技術により、特定の種類のブランディングに対するさまざまな製品需要に対応するため、さまざまな印刷技術が採用されている。包装業界には、カートン、ラベル、金属包装、硬質プラスチック包装、段ボール包装、軟包装などがある。
  • コンバーティングの分野では、段ボールとディスプレイがデジタルの最前線にいる。デジタル印刷は、印刷前または印刷後の生産において、リト印刷またはフレキソ印刷に取って代わることができるが、それぞれ異なる構成が必要である。過去10年間で、堅牢なシートフィーダーを備えた高速シングルパスインクジェット印刷機が進歩し、1時間当たり数千枚を処理できるフラットベッドよりもはるかに高いスループットを実現した。大型インクジェット印刷機の利点のひとつは、最大サイズのリソ印刷機よりもはるかに大型化できることだ。大型テレビや芝刈り機など、最も目立つ小売商品の箱は、全面をカバーするために2枚以上のリソシートをラミネートする必要があるかもしれない。しかし、著名なデジタル印刷機であれば、1枚で対応できる。
  • ベンダーは市場競争力を維持するため、デジタル印刷機に投資して生産能力を高めている。例えば、2022年4月、段ボールコンバーティング事業のコンプリート・デザイン&パッケージング(CDP)は、業界のイノベーションと成長プレーヤーとなるのに貢献したシングルパスインクジェットデジタル印刷技術への投資を倍増させた。ノースカロライナ州コンコードを拠点とする同社は、Electronics For Imaging, Inc.の2台目の超高速Nozomi段ボール直接ソリューション-新しいEFI Nozomi 14000 LEDデジタル印刷機-を導入している。
  • 硬質プラスチック包装は、環境意識の高い顧客の間でも人気を集めている。そのため、UV LEDプリンターには、ブランドにとって非常に環境に優しいプロセスであるという利点もある。顧客にとってのもう一つの利点は、可変データ、シリアル化、バーコード、QRコード、またはこれらの組み合わせを簡単に製品に組み込むことができることである。多くのブランドは、硬質プラスチック・パッケージにデジタル印刷を施すことで、製品の魅力を高め、競争力を生み出している。
  • フレキシブル・パッケージング市場は、デジタル印刷技術も需要の増加に貢献している。新たな買収により、市場は予測期間中に大きな成長を遂げると期待されている。例えば、2022年4月、高インパクト印刷パッケージング・ソリューション・プロバイダーのFortis Solutions社は、カナダのProfecta Labels社を買収した。Profecta Labels社は、ラベルや軟包装印刷用のフレキソ印刷やデジタルソリューションを製造している。この買収は、顧客により良いサービスを提供するために、製品の提供と拠点を強化するというFortisの戦略に沿ったものである。

アジア太平洋地域が最も急成長する市場となる見込み

  • 中国の印刷業界は、データに基づく新しいビジネスモデル、デジタル・プラットフォーム・ソリューション、エンド・ツー・エンドのデジタル化された価値創造チェーンに熱意と関心を持っている。デジタル印刷の普及により、現地のデザイナーは1万2,000を超える紙器デザインにオンラインでアクセスできるようになり、パッケージのデザインは採用の最前線に立っている。
  • 企業がデジタル印刷機を購入するのは、印刷工程が少ないからだ。その結果、最終製品を迅速に納品することができ、企業は生産能力を高めることができる。例えば、2021年10月、中国の印刷会社であるTomato Cloud Technology Co., Ltd.は、富士フイルムの新しいデジタルインクジェット印刷機Jet Press 750Sを10台発注した。同社はすでに4台のJet Press 750Sを導入しており、翌年中にさらに10台の導入を予定しているため、2022年末には世界最大級のJet Press顧客となる。6月、富士フイルムとTomato Cloud TechnologyはChina PRINT 2021で調印式を行った。
  • 新プリントヘッドは2021年度下期から使用可能となった。(2022年3月期)。インクジェットヘッドには現在5つのシリーズがあり、デジタル印刷の用途が広がっている。D3000-A1Rは、ノズル近傍の水分蒸発に起因する潜在的な懸念を回避するため、ノズルレベルでインクの循環を可能にした。循環は印刷をより安定させ、技術者が装置やインクを設計する際に、より大きな余裕をもたらします。1200dpiの解像度と高周波駆動により、デジタルプリンターでも従来のアナログプリンターに匹敵する画質と印刷速度を実現。マルチヘッドアレイでは、ヘッドの位置を変える必要もない。
  • さらに2022年3月には、今年末に開催されたDS Printech Chinaで、デジタルおよびスクリーン印刷業界の参加者の間で持続可能性と効率性が重要な焦点となり、高まる需要に対応する新しいテーマゾーンがデビューした。デジタルおよびスクリーン印刷業界に特化した著名なプラットフォームであるこの展示会は、2020年に深センで初開催された後、中国南部で開催される予定である。広州のChina Import and Export Fair Complexで2022年11月16日から18日まで開催される。
  • バリアブル・データ印刷のデジタル印刷機は、さまざまなタイプでほとんどの機能を果たしている。モノクロやカラー、さまざまな仕様、さまざまな印刷素材に対応するサイズなど、関連する印刷機の存在は、市場が比較的活発であることを示唆している。一部の大手企業は、富士ゼロックス、コダック・ワンインなどのように、デジタル印刷、ソフトウェア処理、デジタル印刷プロセス全体の管理のための完全な製品を提供してきた。一方、国内で確認されている主な機器サプライヤーは、富士ゼロックス、HP、Kodak Wanyin、エプソン、Xeikon、Nipson、キヤノン、リコー、コニカミノルタ、OKIである。中国では、まだ最新製品を発売していない企業も複数存在している。

デジタル印刷業界の概要

デジタル印刷市場は複数の主要プレーヤーで構成され、競争が激しい。現在、市場シェアで市場を支配しているのは一部の大手企業である。各社は特化した製品を提供し、戦略的協業イニシアティブを活用することで市場シェアと収益性を高めている。同市場で事業を展開する企業は、製品能力を強化し、デジタル印刷機器に関する市場ポートフォリオを改善するために、新興企業の合併や買収を好んで行っている。

  • 2022年2月-キヤノンは、各地域でのインクジェット生産における水性ポリマーインクの需要増に対応するため、フェンロの拠点で水性ポリマーインクの高度に自動化された新しい製造施設を立ち上げた。1500平方メートルの敷地に最新のインク製造設備と自動化レベルを備えた効率的な施設は、高品質の水性ポリマーCMYKインクを一貫して供給し、廃棄物を最小限に抑えるよう最適化されている。
  • 2022年1月 - スマーフィット・カッパ・グループは、革新的で持続可能なパッケージングに対する需要の高まりに対応するため、フォルタレザ工場の生産能力を拡大するため、ブラジルに3,300万米ドル以上を投資すると発表した。同社は、eコマース包装に求められる高い精度と品質を提供するため、複数のハイエンド印刷機を導入する。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 技術スナップショット
4.4 COVID-19の市場への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 パッケージングと繊維産業の成長とデジタル広告の需要増加
5.1.2 デジタル印刷機による印刷単価の低減
5.2 市場の抑制要因
5.2.1 研究開発活動への投資と追加設備投資

6 市場区分
6.1 印刷プロセス別
6.1.1 電子写真
6.1.2 インクジェット
6.2 用途別
6.2.1 書籍
6.2.2 商業印刷
6.2.3 パッケージング
6.2.3.1 ラベル
6.2.3.2 段ボール
6.2.3.3 カートン
6.2.3.4 軟包装
6.2.3.5 硬質プラスチック包装
6.2.3.6 金属包装
6.3 地域別
6.3.1 北米
6.3.1.1 米国
6.3.1.2 カナダ
6.3.2 欧州
6.3.2.1 イギリス
6.3.2.2 ドイツ
6.3.2.3 フランス
6.3.2.4 イタリア
6.3.2.5 スペイン
6.3.2.6 オランダ
6.3.2.7 ロシア
6.3.2.8 ポーランド
6.3.2.9 その他のヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.3.1 中国
6.3.3.2 インド
6.3.3.3 日本
6.3.3.4 その他のアジア太平洋地域
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.4.1 ブラジル
6.3.4.2 メキシコ
6.3.4.3 その他のラテンアメリカ
6.3.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 会社プロファイル
7.1.1 スマーフィット・カッパ・グループPLC
7.1.2 ウエストロック・カンパニー
7.1.3 Southland Printing Company Inc.
7.1.4 アイアンマーク
7.1.5 Xeikon NV
7.1.6 アーク・ドキュメント・ソリューションズLLC
7.1.7 エイブリー・デニソン・コーポレーション
7.1.8 マルチカラー・コーポレーション
7.1.9 アムコールPLC
7.1.10 サトーアメリカ
7.1.11 DSスミスPLC
7.1.12 モンディPLC
7.1.13 CPIコーポレート
7.1.14 コアパブリッシングソリューションズ
7.1.15 コマンド・カンパニーズ
7.1.16 クワッド/グラフィックス社
7.1.17 ワルスワース・パブリッシング・カンパニー

8 投資分析

9 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Digital Printing Market size is estimated at USD 33.43 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.93 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.56% during the forecast period (2024-2029).

Digital printing is one of the fastest-growing segments of the sign industry. Its rise can be seen in the incredible size of what can be produced now. Whatever the message or product, size has become a significant trend in advertising.

Key Highlights

  • Significant improvements in print manufacturing efficiency, time-efficient production, and enhanced focus on supply chain management, such as better demand forecasting, have reduced the print market's overall waste. Technological advancements favoring digital printing have enabled waste minimization, maintaining high print quality.
  • The advanced technology of digital printing includes mild solvents and less-harmful chemicals than the ones used in conventional printing technologies, like solid ink printing and offset printing. Hence, the demand for digital printing solutions is growing in the printed electronics market, increasing the focus on green printing and cost-effective production.
  • Commercial printing is witnessing transitional and structural changes as a significant application, as the immediate transition from conventional methods of print to digital is challenging. Since it is still a niche method requiring print of shorter/customized batches, the printing cost is expected to take a toll.
  • Various companies have been investing in multiple solutions, expansion activities, partnerships, and collaboration activities, to enhance their market position, to expand their presence across the world. For instance, in April 2022, Canon USA, Inc., a digital imaging solutions company, announced the PRISMAcolor Manager solution. The solution can assist users in evaluating and monitoring print quality using compatible printers. It also shows users how their printed color compares to either one of the accepted commercial industries or a user's internal printing specifications. Being a cloud-based solution, it is easy to deploy and allows users to track and compare results over time.
  • The latest advancements, such as AI, machine learning, IoT, data analytics, etc., have personalized offerings to a great extent. The convergence in digital printing enables superiority in print personalization for large-volume orders. However, the cost factor remains a big hurdle. Additionally, high-priced investment restrains the overall market growth of the digital printing industry. These costs included the purchase price, support costs, installation fees (if applicable), maintenance, and the price of ink and other consumables.

Digital Printing Market Trends

Packaging Segment Expected to Witness Significant Growth

  • The packaging industry sees vast scope for implementing digital printing. Different packaging methods and technologies to cater to varying product demands for specific types of branding deploy different printing technologies. Some packaging industries include cartons, labels, metal packaging, rigid plastic packaging, corrugated packaging, and flexible packaging.
  • Corrugated boxes and display making have been at the forefront of digital in the converting sectors. Digital printing can replace the litho or flexo for either pre-print or post-print production, although each requires different configurations. The past decade witnessed the advancement in high-speed single-pass inkjet presses with robust sheet feeders for much higher throughputs than flatbeds could ever manage, which could handle thousands of sheets per hour. One advantage of large inkjets is that they can be much larger than even the largest litho press. Boxes for the most prominent retail goods, such as big televisions, lawnmowers, and so on, might need two or more litho sheets to be laminated to cover the whole area. However, a prominent digital press can do it in one.
  • Vendors are increasing their production capacity by investing in the digital press to remain competitive in the market studied. For instance, in April 2022, corrugated converting business Complete Design & Packaging (CDP) doubled its investment in the single-pass inkjet digital print technology that has helped make it an industry innovation and growth player. The Concord, N.C.-based company is installing its second ultra-high-speed Nozomi direct-to-corrugated solution from Electronics For Imaging, Inc.- a new EFI Nozomi 14000 LED digital press.
  • Rigid plastic packaging is also gaining popularity among environment-conscious customers; thus, the UV LED printer has the added benefit of being an extremely green process for brands. Another benefit to the customer and a potential profit booster is its ability to incorporate variable data easily, serialization, barcodes, QR codes, or any combination of these to their products. Many brands use digital printing on rigid plastic packaging to increase their product's appeal and create a competitive point.
  • The flexible packaging market also invites digital printing technologies to share the increasing demand. With the new acquisitions, the market is expected to cater a significant growth during the forecast period. For instance, in April 2022, high-impact printed packaging solutions provider Fortis Solutions acquired Canadian company Profecta Labels. Profecta Labels manufactures flexographic and digital solutions for labels and flexible packaging printing. The acquisition aligns with Fortis' strategy to strengthen its product offerings and locations to serve its customer better.

Asia-Pacific Promises to be the Fastest Growing Market

  • The Chinese printing industry is enthusiastic and interested in new, data-based business models, digital platform solutions, and end-to-end digitized value-creation chains. The digital printing penetration has enabled local designers to have online access to over 12,000 folding carton designs, putting the designing of packaging at the forefront of adoption.
  • Companies are purchasing digital presses due to the fewer steps in the printing process. As a result, the final product can be delivered quickly, enabling the company to increase its production capacity. For instance, in October 2021, Tomato Cloud Technology Co., Ltd, a Chinese printing company, ordered ten new Fujifilm Jet Press 750S digital inkjet machines. The company already has four Jet Press 750S presses at its facilities, and with another ten in the pipeline within the following year, it will be one of the world's largest Jet Press customers by the end of 2022. In June, Fujifilm and Tomato Cloud Technology had a signing ceremony at China PRINT 2021.
  • The new printheads were made available in the second half of the fiscal year 2021. (ending March 2022). Inkjet heads currently come in five different series, allowing for more uses in digital printing. To avoid potential concerns caused by moisture evaporation near the nozzles, the D3000-A1R allows ink circulation at the nozzle level. Circulation makes printing more stable and gives engineers more leeway when designing equipment and ink. These printheads enable digital printers to achieve picture quality and print speeds comparable to conventional analog printers, thanks to their 1200-dpi resolution and high-frequency driving. In multi-head arrays, there is also no need to alter the position of the heads.
  • Moreover, in March 2022, new themed zones addressing the growing demands debuted at DS Printech China at the end of this year, with sustainability and efficiency becoming key focuses among digital and screen-printing industry participants. The expo, a prominent platform dedicated to the digital and screen-printing industries, will be presented in South China after its initial edition in Shenzhen in 2020. It will take place at the China Import and Export Fair Complex in Guangzhou from November 16 to 18, 2022.
  • The digital printing equipment across variable data print has served most functions across varying types. The presence of allied printers to print black and white or color, various specifications, and sizes across various printing materials hint at a relatively active market. Some large companies have been offering complete products, such as Fuji Xerox, Kodak Wanyin, and other companies, for digital printing, software processing, and entire digital printing process management. In contrast, the main equipment suppliers identified in the country are Fuji Xerox, HP, Kodak Wanyin, Epson, Xeikon, Nipson, Canon, Ricoh, and Konica Minolta, OKI. Multiple developments have been observed which have yet to launch those newest offerings in China.

Digital Printing Industry Overview

The digital printing market consists of several major players and is highly competitive. Some significant players currently dominate the market in terms of market share. The companies offer specialized products, increasing their market share and profitability by leveraging strategic collaborative initiatives. The companies operating in the market prefer mergers and acquisitions of start-ups to strengthen their product capabilities and improve the served market portfolio on digital printing devices.

  • February 2022 - Canon launched a new, highly automated manufacturing facility for water-based polymer inks at its site in Venlo to meet the growing demand for water-based polymer inks for its inkjet production across the regions. With efficiency, the 1500 m2, along with the most up-to-date ink manufacturing equipment and levels of automation, are optimized to consistently deliver high-quality water-based, polymer CMYK inks and minimize waste.
  • January 2022 - Smurfit Kappa Group announced an investment of more than USD 33 million in Brazil to expand its plant's capacity in Fortaleza to meet the growing demand for innovative and sustainable packaging. The company will install several high-end printers to provide the high precision and quality required for eCommerce packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Technology Snapshot
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of Packaging and Textile Industries and Rising Demand for Digital Advertisements
5.1.2 Reduction in Per Unit Cost of Printing with Digital Printers
5.2 Market Restraints
5.2.1 Investment in R&D Activities and Additional Capital Expenditure

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Printing Process
6.1.1 Electrophotography
6.1.2 Inkjet
6.2 By Application
6.2.1 Books
6.2.2 Commercial Printing
6.2.3 Packaging
6.2.3.1 Labels
6.2.3.2 Corrugated Packaging
6.2.3.3 Cartons
6.2.3.4 Flexible Packaging
6.2.3.5 Rigid Plastic Packaging
6.2.3.6 Metal Packaging
6.3 By Geography
6.3.1 North America
6.3.1.1 United States
6.3.1.2 Canada
6.3.2 Europe
6.3.2.1 United Kingdom
6.3.2.2 Germany
6.3.2.3 France
6.3.2.4 Italy
6.3.2.5 Spain
6.3.2.6 Netherlands
6.3.2.7 Russia
6.3.2.8 Poland
6.3.2.9 Rest of Europe
6.3.3 Asia-Pacific
6.3.3.1 China
6.3.3.2 India
6.3.3.3 Japan
6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.4.1 Brazil
6.3.4.2 Mexico
6.3.4.3 Rest of Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Smurfit Kappa Group PLC
7.1.2 Westrock Company
7.1.3 Southland Printing Company Inc.
7.1.4 IronMark Inc.
7.1.5 Xeikon NV
7.1.6 ARC Document Solutions LLC
7.1.7 Avery Dennison Corporation
7.1.8 Multi Color Corporation
7.1.9 Amcor PLC
7.1.10 Sato America
7.1.11 DS Smith PLC
7.1.12 Mondi PLC
7.1.13 CPI Corporate
7.1.14 Core Publishing Solutions
7.1.15 Command Companies
7.1.16 Quad/Graphics Inc.
7.1.17 Walsworth Publishing Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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