食品缶の市場シェア分析、産業動向と統計、2019~2029年の成長予測
Food Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
食品缶市場は、都市人口からの需要増加と製品・包装ソリューションの技術革新の急増により、予測期間中(2024~2029年)に年平均成長率4%を記録すると予想される。 主なハイライト 食品業界では、ジャム、ゼ... もっと見る
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サマリー 食品缶市場は、都市人口からの需要増加と製品・包装ソリューションの技術革新の急増により、予測期間中(2024~2029年)に年平均成長率4%を記録すると予想される。 主なハイライト- 食品業界では、ジャム、ゼリー、ソース、塩、油・酢などの包装に缶が使われている。米国国勢調査局によると、2019年には国内で2億9,274万人がジャム、ゼリーを消費した。また、有機食品への需要の高まりが、食品缶詰市場の需要を牽引している。例えば、アラブ首長国連邦では、Arla Foods調査によると、2019年に38%以上の消費者が有機農産物を購入するようになっている。
- 食品・飲料業界は、その廃棄の容易さ、リサイクルの利点、保存可能期間の長さから、包装用食品缶の重要なユーザーのひとつである。24/7 Wall Streetによると、アメリカ人の98%が缶詰を台所に常備しており、スープはアメリカで缶詰に保存されている食品の中で最大のカテゴリーである。最も人気のある11種類の缶詰スープは、年間4億2,000万缶以上を占めている。
- 今後の食品缶市場の主な原動力は、世界中で増加するミレニアル世代の人口であると予想される。ユニセフによると、2050年までにアフリカの若者、すなわち0歳から24歳までの人口は50%近く増加する。アフリカは最も多くの若者を抱えることになる。アフリカの若者は、同大陸の食缶市場の成長にとって極めて重要である。
- FDA、CPSC、ISOなど複数の機関による厳しい規制は、食品缶市場の製品革新と高度化を推進する上で役立っている。例えば、AMSヨーロッパによると、ヨーロッパにおけるアルミニウムのリサイクル率は約45%以上と推定されているが、ドイツでは85%以上の回収率とリサイクル率がある。
- 電子商取引の拡大に伴い、アルミ食品缶は、優れた不活性とあらゆる種類の破損に対する耐性とともに、その特性を保持するため、製品に大きく使用されている。
- 様々な政府による食料安全保障への取り組みが世界の食品・飲料産業を促進しており、それが包装用食品缶の需要を牽引している。例えば、2019年、カタール政府は、野菜、動物、魚の地元生産を増加させるために、今後5年間、農業部門を支援するために毎年約7,000万QARを割り当てた。
- 最近のCOVID-19の発生により、包装メーカーは、世界の多くの地域で、サイトでの製造の減少とともにサプライチェーンの混乱に直面している。サプライチェーンの円滑な流れを確保するために、グローバル食品安全イニシアチブ(GFSI)認証プログラムは、需要に対応するために、現地検査なしで新たなサプライヤーロケーションを承認できるように、遠隔監査とCOVID-19に関するリスクアセスメントを実施することにより、6ヶ月間の認証延長を提供している。
食品缶の市場動向大きな市場シェアを占めるアルミ缶- アルミニウム協会によると、平均的なアルミ缶には70%のリサイクル金属が含まれており、飲料容器の中で最もリサイクルされています。アルミ缶は、酸素、光、湿気、その他の汚染物質から100%保護されます。腐食に強く、あらゆる種類の包装の中で最も賞味期限が長いもののひとつです。軽量で積み重ねが容易なため、保管や輸送の効率がよく、物流やサプライ・チェーンを通じた全体的な輸送による二酸化炭素排出量を抑えることができる。
- また、2020年1月には、中東のサステナビリティのパイオニアであるBee'ahが、同地域のプラスチック汚染に取り組むため、ユニリーバ・ガルフとMoUを締結した。2019年7月、ナンパックはプラスチック飲料に代わるアルミ缶を提供した。ペットボトルの代替としてアルミ缶を使用することで、ナンパックは南アフリカの高い金属リサイクル率を活用している。同国では現在、全金属包装製品の約76%がリサイクルされている。
- 一次アルミニウムの最大の生産国は中国であり、次いでGCC諸国が食品包装用アルミ缶の生産を支えている。世界アルミニウムによると、2018年から2019年にかけて、世界中で約128,033千トンのアルミニウムが生産された。
- また、都市化の進展による乳製品、果物、野菜などのFMCG製品の需要が、湿気を遮断し食品を汚染から守るため、包装用アルミ缶の需要を牽引している。
北米が大きなシェアを占める- 北米地域には米国とカナダが含まれる。この地域は、食品缶市場において大きなシェアを占めると予想される。
- 食品加工は米国の主要製造業のひとつであり、この地域の食品缶の需要を牽引している。米国農務省によると、米国の全製造工場からの出荷額の16%は食品加工工場からのものである。
- 包装はまた、製品の保存期間を大幅に延ばし、環境的・経済的に重大な問題である食品廃棄を減らすのに役立つ。例えば、アメリカでは生鮮桃の42%が消費者の段階で失われていると推定されるが、これは主に腐敗によるものである。桃の缶詰の場合、腐敗するのはわずか9%で、同じ栄養価を提供しながら資源を大幅に節約できる。
- この地域の製品革新も食品缶市場の需要を牽引している。例えば、過去5年間にBall社は、北米で数百万個の2ピース食品缶に使用される端部の重量を15%削減することで、年間210トン以上の鋼鉄、つまり250台の自動車に使用される鋼鉄に相当する鋼鉄を節約した。
食品缶業界の概要食品缶市場は、高い市場シェアを持つ大手企業が存在しないため、その性質上断片化されている。市場に参入している主要企業には、Crown Holdings、Wells Can Company、Kian Joo Groupなどがある。最近の動きとしては、以下のようなものがある: - 2020年5月 - クラウン・ホールディングス社は、ケンタッキー州ボーリンググリーンに1億4,760万米ドルを投じて327,000平方フィートの新しい製缶施設の建設を開始し、2021年春に同施設をオープンする予定である。子会社のCROWN Cork & Seal USA Inc.がこの先進製造工場を所有・運営する。当初は年間13億缶を毎分2,800缶のペースで製造する予定。
- 2020年5月 - 株式会社クラウンホールディングスは、消費者を魅了する金属パッケージの装飾仕上げとテクスチャーを使用したブランド向けの新しいギフト缶を発売した。このギフト缶のインクは、酸化した鉱物のような効果を生み出し、時間が経つにつれて自然に風化していくように見せ、自然の多様性を取り入れたカラーパレットを使用している。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 業界サプライチェーン分析
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
5 市場のダイナミクス
5.1 市場牽引要因
5.1.1 所得水準の向上と小売システムの発展がパッケージ食品・飲料の消費を増加させている。
5.2 市場の課題
5.2.1 食品産業におけるフレキシブル・プラスチックなどの代替品への需要の増加。
5.3 市場機会
5.4 COVID-19の業界への影響評価
6 市場区分
6.1 素材別
6.1.1 アルミ缶
6.1.2 スチール/錫缶
6.2 用途別
6.2.1 レディミール
6.2.2 粉末製品
6.2.3 魚介類
6.2.4 果物・野菜
6.2.5 加工食品
6.2.6 ペットフード
6.2.7 その他の用途
6.3 地域別
6.3.1 北米
6.3.2 ヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.4 中東・アフリカ
6.3.5 ラテンアメリカ
7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 クラウン・ホールディングス
7.1.2 ウェルズ・キャン・カンパニー
7.1.3 キアンジュ・グループ
7.1.4 シルガン・ホールディングス
7.1.5 キャンパックSA
7.1.6 アーロン・パッケージング
7.1.7 東洋製罐グループホールディングス
7.1.8 Visy Industries
7.1.9 ジェームストロング・パッケージング
8 投資分析
9 市場の将来性
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Summary The food cans market is expected to register a CAGR of 4% during the forecast period (2024-2029), owing to increasing demand from the urban population and surging innovations in product and packaging solutions.
Key Highlights
- The food industry uses cans for packaging of jam, jellies, sauces, salt, and oil and vinegar, among others. According to the US Census Bureau, in 2019, 292.74 million people consumed jams, jellies in the country. Also, increasing demand for organianic foods is driving the demand for the food cans market. For instance, in the United Arab Emirates, more than 38% of consumers are increasingly purchasing organic produce in 2019, according to the Arla Foods Survey.
- The food and beverage industry is among the significant users of food cans for packaging due to its ease of disposal, recycling advantages, and increased shelf life. According to the 24/7 Wall Street, 98% of Americans keep canned foods in their kitchens, and soup is the biggest category of food that is preserved in a can in the United States. The 11 most popular canned soups account for more than 420 million cans annually.
- The primary drivers of the food cans market in the future are expected to be the increasing millennial population around the world. According to the UNICEF, by 2050, Africa's young people, i.e., those aged between 0 and 24 years, will increase by nearly 50%. Africa will have the most significant number of young people. Africa's youth are critical to the growth of the food cans market on the continent.
- Stringent regulations by several bodies, such as FDA, CPSC, and ISO, have been instrumental in driving product innovation and sophistication for the food cans market. For instance, according to the AMS Europe, aluminum recycling in Europe is estimated to be around 45% above, while Germany has collection and recycling rates above 85%.
- With the expansion of e-commerce, aluminum food cans are significantly used in products as they withhold the property, along with excellent inertness and resistance to any kind of breakage.
- Food security initiatives of various governments are promoting the food and beverage industry in the world, which in turn will drive the demand for food cans for packaging. For instance, in 2019, the Qatar government allocated about QAR 70.0 million annually to support the agricultural sector over the next five years to increase local production of vegetables, animals, and fish.
- With the recent outbreak of COVID-19, the packaging manufacturers are facing supply chain disruption along with decreasing manufacturing at the site in many parts of the world. For ensuring smooth flow of supply chain, Global Food Safety Initiative (GFSI) certification programs are providing six-month certificate extensions by conducting a remote audit and risk assessment about COVID-19 such that the company can approve a new supplier location without an on-site inspection to meet the demand.
Food Cans Market Trends
Aluminium Cans to have Significant Market Share
- According to The Aluminium Association, an average aluminum can contain 70% recycled metal, making it, by far, the most recycled beverage container. Aluminum cans deliver 100% protection against oxygen, light, moisture, and other contaminants. They are resistant to corrosion and provide one of the longest shelf lives of any type of packaging. The lightweight and easily stackability of these cans provide storage and shipping efficiencies and limits overall transportation carbon emissions through logistics and supply chains, thus driving its adoption in packaging.
- Also, in January 2020, Bee’ah, the Middle East’s sustainability pioneer, signed MoUs with Unilever Gulf to tackle plastic pollution in the region. In July 2019, Nampak offered aluminum cans to replace its plastic beverages. By using aluminum cans as a substitute for plastic bottles, Nampak makes use of South Africa’s high metal recycling rates. The country currently recycles around 76% of all metal packaging products.
- China is the largest producer of primary aluminum, followed by GCC countries, which is supporting the production of aluminum cans for food packaging. According to the World Aluminum, from 2018 to 2019, around 128,033 thousand metric ton of aluminum were produced worldwide.
- Also, the demand for FMCG products, like dairy, fruits, and vegetables, due to increasing urbanization, is driving the demand for aluminum cans for packaging since they block moisture and protect food from contaminating.
North America to Have Significant Share
- The North American region includes the United States and Canada. The region is expected to have a significant market share in the food cans market.
- Food processing is one of the major manufacturing sectors in the United States, which is driving the demand for food cans in the region. According to the United States Department of Agriculture, 16% of the value of shipments from all manufacturing plants in the United States comes from food processing plants.
- Packaging also significantly increases a product’s shelf life, which helps reduce food waste, a significant environmental and economic problem. For example, an estimated 42% of fresh peaches are lost at the consumer stage in the US, primarily due to spoilage. For canned peaches, only 9% of the product spoils, saving significant resources while providing the same nutritional value.
- Product innovation in the region is also driving the demand for food cans market. For instance, during the last five years, Ball Corp. saved more than 210 metric ton of steel annually or equivalent to the steel used in 250 cars by reducing the weight of an end, used with millions of two-piece food cans in North America by 15%.
Food Cans Industry Overview
The food cans market is fragmented in nature as there is no major player with a high market share. Major companies operating in the market include Crown Holdings, Wells Can Company, Kian Joo Group, among others. Few recent developments are:
- May 2020 - Crown Holdings Inc. started building its new USD 147.6 million 327,000-square-foot can manufacturing facility in Bowling Green, Kentucky, and plans to open the facility in spring 2021. Its subsidiary CROWN Cork & Seal USA Inc. will own and operate the advanced-manufacturing plant. It will initially manufacture 1.3 billion cans per year at a rate of 2,800 cans per minute.
- May 2020 - Crown Holdings Inc. launched new gifting tin for brands using decorative finishes and textures on metal packaging for attracting consumers. The gifting tin's inks create an oxidized mineral effect, giving the appearance of natural weathering over time and draws on a color palette that embraces the diversity of nature.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHT 4.1 Market Overview 4.2 Industry Supply Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.1.1 Improving Income Levels and Development of Retail Systems are Increasing the Consumption of Packaged Food and Beverages. 5.2 Market Challenges 5.2.1 Increasing Demand for Alternatives, such as Flexible Plastics, in the Food Industry. 5.3 Market Opportunities 5.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By Material 6.1.1 Aluminum Cans 6.1.2 Steel/Tin Cans 6.2 By Application 6.2.1 Ready Meals 6.2.2 Powder Products 6.2.3 Fish and Seafood 6.2.4 Fruits and Vegetables 6.2.5 Processed Food 6.2.6 Pet Food 6.2.7 Other Applications 6.3 By Geography 6.3.1 North America 6.3.2 Europe 6.3.3 Asia-Pacific 6.3.4 Middle East & Africa 6.3.5 Latin America
7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Company Profiles 7.1.1 Crown Holdings 7.1.2 Wells Can Company 7.1.3 Kian Joo Group 7.1.4 Silgan Holdings Inc. 7.1.5 CAN-PACK SA 7.1.6 Aaron Packaging Inc. 7.1.7 Toyo Seikan Group Holdings Ltd 7.1.8 Visy Industries 7.1.9 Jamestrong Packaging
8 INVESTMENT ANALYSIS
9 FUTURE OF THE MARKET
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