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世界の紙・板紙パッケージング - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Global Paper and Paperboard Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

紙・板紙パッケージングの世界市場規模は、2024年には3,986億5,000万米ドルと推定され、2029年には5,010億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.68%である。 板紙は、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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287 英語

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サマリー

紙・板紙パッケージングの世界市場規模は、2024年には3,986億5,000万米ドルと推定され、2029年には5,010億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.68%である。

板紙は、紙パックと同様、容器の材料として最も一般的なものである。板紙は、パルプ化、漂白、精製、シート成形、乾燥、カレンダー加工、巻き取りなどの工程を経て紙を製造する。紙製の包装材料は、金属やプラスチックなどの他の材料に比べ、再利用やリサイクルが容易である。

主なハイライト

  • 板紙包装は、包装食品市場で好まれる選択肢である。スープ、調味料、乳製品など様々な食品に使用されている。板紙は通常、清潔で汚れないようにポリマーやプラスチックで覆われている。ガラスや金属に比べて、食品の鮮度を保ちながら最終製品の総重量を減らすことができる。板紙は匂いも味も中性であるため、包装材料として最適です。
  • 電子商取引の拡大と折りたたみカートン包装の需要増が市場を牽引する2大要因である。しかし、高性能の代替品が入手可能であることが、市場の成長を抑制する可能性が高い。板紙包装は最も人気のある環境に優しい包装オプションの一つである。他のかさばるパッケージング・ソリューションに比べ、このパッケージング・フォーマットは小さなフットプリントで様々なサイズを作ることができるため、ほとんどすべてのエンドユーザー分野での使用に適している。
  • 世界中の消費者は、包装の環境に対する危険性をより意識するようになり、より環境に優しい選択肢へと購買習慣を移行させている。消費者、政府、メディアは、製品、包装、工程をより環境にやさしいものにするようメーカーに圧力をかけている。人々は、環境に優しい包装のためなら、より多くのお金を払うことを厭わない。従って、板紙パッケージング業界は、こうした傾向によって成長すると予想される。
  • しかし、紙製パッケージの需要が増加しているにもかかわらず、無責任な森林伐採は間もなく原材料の損失を引き起こし、板紙パッケージ業界に深刻な影響を与えるだろう。憂慮する科学者同盟(Union of Concerned Scientists)によると、紙などの「木材製品」は森林破壊全体の約10%を占めている。その他の主な要因は、牛、大豆、パーム油などである。
  • COVID-19のパンデミックは包装分野に大混乱をもたらし、全国的な操業停止、企業の中国からの調達シフト、包装に使用される材料の見直しなどの影響が出た。紙包装の供給面にも大きな影響があったが、特定の用途におけるエンドユーザーの需要が大きく伸びたことで、紙包装のすそ野は大きく広がった。

紙・板紙パッケージ市場の動向

食品・飲料部門からの需要増

  • 食品・飲料メーカーは、消費者の需要に応えるため、持続可能な素材やパッケージ、機能的で便利なディスプレイ、より健康的な食品オプションを提供するため、より大きな努力を行っている。紙袋は、レストラン、ホテル、カフェ、その他の飲食店で人気が高まっている。同様に、外出先での食事やオンラインフードデリバリーサービスの人気が高まっていることも、外食産業における紙袋の需要を高めている。
  • 飲料のトレンドを牽引するのと同じ本質的な要素が、飲料パッケージのトレンドにも影響を与えている。持続可能性、カスタマイズ、eコマースによって消費者の期待は変化しており、それがパッケージ・イノベーションの動機となっている。
  • 消費者の要望に応えて、国際的な大手食品・飲料企業は、すべての包装をリサイクル可能または生分解可能にするという目標を掲げている。例えば、バカルディ社は、新しい紙ベースの飲料ボトルを発明することで、2030年までにプラスチックを廃止する意向を表明し、使い捨てプラスチックに反対する世界的な動きに加わった。このような循環型経済のコンセプトへの献身は、製紙業界により大きな進歩をもたらす可能性がある。
  • さらに、食品・飲料業界では持続可能性が注目されており、CPGは製品包装によって発生する大幅なカーボンフットプリントに取り組んでいる。国連によると、プラスチック廃棄物は1950年の200万トンから2017年には3億4,800万トンに増加し、2040年までに倍増すると予想されている。

アジア太平洋地域が大きなシェアを占めると予想される

  • アジア太平洋地域は最大の紙器包装市場の一つであり、その潜在的な拡大により需要は拡大すると思われる。これは主に、他の多くの産業と同様に、紙器 の主要な買い手である中国が牽引している。中国では、経済が製造業からサービス業にシフトするにつれて減速すると予想されている。
  • アジアの一部の新興国の需要は堅調に推移すると予想されるが、北東アジアのような古い市場の成長は鈍化すると予想される。アジア太平洋地域は世界の紙器包装業界を支配している。中国、インド、東南アジア諸国における惣菜需要の高まりにより、市場の需要は増加する。
  • 環境に優しく持続可能な取り組みに注目が集まる中、紙器需要はアジア太平洋地域の食品・飲料、ヘルスケア、パーソナルケア、ホームケア、小売業など様々な産業で伸びている。持続可能な包装に対する消費者の意識、原材料の入手可能性、紙の軽量性、生分解性、リサイクル可能な特性、森林減少などが、この地域における紙器包装の需要を高めている。
  • 紙器包装の需要は、インドと東南アジアでの消費増加により増加すると思われる。少数の重要な参加者が市場を定義している。リサイクルグレードの包装は、朝食用シリアルやお茶のような非接触カテゴリーでの使用により最も人気がある。
  • インド、中国、日本、韓国は、工業化が急速に進むアジア太平洋地域の主要国であり、段ボール製品メーカーに大きなビジネスチャンスをもたらしている。段ボール箱は、食品・飲料、電子機器、電子商取引など数多くの産業で使用されている。エコロジーで費用対効果の高い包装オプションに対する人々の意識が高まるにつれ、この地域では段ボール箱の需要が増加している。
  • さらに、中国のパーソナルケア市場は、ここ数年で最も急成長している分野のひとつであり、消費者層の増加による恩恵を受けている。

紙・板紙包装業界の概要

板紙パッケージの世界市場はかなり細分化されている。日本製紙、モンディ、METS BOARD、WestRock Company、ITC Limitedなどが主要企業である。Ltd.、Mondi、METS BOARD、WestRock Company、ITC Limitedなどが主要企業である。各社は市場シェアを維持するため、技術革新と戦略的提携を続けている。

2022年12月、モンディはFRESH!PACKINGと共同で、消費者が冷凍または冷蔵食品を輸送するための最先端のクーラーバッグを開発した。保冷効果を最大2.5倍に高めるとともに、フレッシュ!バッグの外層はすべてモンディの丈夫なクラフト紙でできており、これまで利用されていた多素材のリサイクル不可能な包装に取って代わるものである。バッグの冷却部分はパルプから作られている。これはモンディのクラフト紙に包まれており、ヨーロッパの現在の紙ゴミの流れにおいて完全にリサイクル可能であると認定されている。この紙は伸縮性が高いため、多数のプライを縫い合わせて頑丈な袋の構造を作るのは簡単だった。

2022年9月、スマーフィット・カッパはリオデジャネイロの東70キロに位置するサクアレマの包装施設PaperBoxを買収することで合意したと発表した。すでにミナス・ジェライス州、リオ・グランデ・ド・スル州、セアラ州で事業を展開しているため、この買収によりスマーフィット・カッパのブラジルにおける事業基盤は大幅に拡大した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 産業エコシステム分析
4.4 COVID-19の市場への影響

5 市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 食品・飲料分野からの需要増加
5.1.2 プラスチックベースの包装製品に対する規制が需要増に寄与
5.1.3 電子商取引の拡大が様々な紙・板紙包装の需要を生み出す
5.2 市場の課題
5.2.1 原材料コストの上昇とアウトソーシング
5.2.2 森林破壊による紙・板紙包装への影響

6 市場区分
6.1 北米
6.1.1 製品タイプ別
6.1.1.1 折りたたみカートン
6.1.1.2 段ボール箱
6.1.1.3 その他の製品タイプ
6.1.2 エンドユーザー垂直方向別
6.1.2.1 食品
6.1.2.2 飲料
6.1.2.3 ヘルスケア
6.1.2.4 パーソナルケア
6.1.2.5 電気製品
6.1.2.6 その他のエンドユーザー分野
6.1.3 国別
6.1.3.1 米国
6.1.3.2 カナダ
6.2 ヨーロッパ
6.2.1 製品タイプ別
6.2.1.1 折りたたみカートン
6.2.1.2 段ボール箱
6.2.1.3 その他の製品タイプ
6.2.2 エンドユーザー垂直方向別
6.2.2.1 食品
6.2.2.2 飲料
6.2.2.3 ヘルスケア
6.2.2.4 パーソナルケア
6.2.2.5 電気製品
6.2.2.6 その他のエンドユーザー分野
6.2.3 国別
6.2.3.1 イギリス
6.2.3.2 ドイツ
6.2.3.3 フランス
6.2.3.4 イタリア
6.2.3.5 ポーランド
6.2.3.6 その他のヨーロッパ
6.3 アジア太平洋
6.3.1 製品タイプ別
6.3.1.1 折りたたみカートン
6.3.1.2 段ボール箱
6.3.1.3 その他の製品タイプ
6.3.2 エンドユーザー分野別
6.3.2.1 食品
6.3.2.2 飲料
6.3.2.3 ヘルスケア
6.3.2.4 パーソナルケア
6.3.2.5 電気製品
6.3.2.6 その他のエンドユーザー分野
6.3.3 国別
6.3.3.1 中国
6.3.3.2 インド
6.3.3.3 韓国
6.3.3.4 日本
6.3.3.5 インドネシア
6.3.3.6 タイ
6.3.3.7 オーストラリア
6.3.3.8 その他のアジア太平洋地域
6.4 中東・アフリカ
6.4.1 製品タイプ別
6.4.1.1 折りたたみカートン
6.4.1.2 段ボール箱
6.4.1.3 その他の製品タイプ
6.4.2 エンドユーザー分野別
6.4.2.1 食品
6.4.2.2 飲料
6.4.2.3 ヘルスケア
6.4.2.4 パーソナルケア
6.4.2.5 電気製品
6.4.2.6 その他のエンドユーザー分野
6.4.3 国別
6.4.3.1 サウジアラビア
6.4.3.2 アラブ首長国連邦
6.4.3.3 エジプト
6.4.3.4 イスラエル
6.4.3.5 カタール
6.4.3.6 その他の中東・アフリカ地域
6.5 中南米
6.5.1 製品タイプ別
6.5.1.1 折りたたみカートン
6.5.1.2 段ボール箱
6.5.1.3 その他の製品タイプ
6.5.2 エンドユーザー分野別
6.5.2.1 食品
6.5.2.2 飲料
6.5.2.3 ヘルスケア
6.5.2.4 パーソナルケア
6.5.2.5 電気製品
6.5.2.6 その他のエンドユーザー分野
6.5.3 国別
6.5.3.1 ブラジル
6.5.3.2 メキシコ
6.5.3.3 アルゼンチン
6.5.3.4 コロンビア
6.5.3.5 その他のラテンアメリカ

7 貿易シナリオ
7.1 過去の輸出入分析
7.2 主要輸入国リスト
7.3 主要輸出国リスト
7.4 主要項目

8 競争環境
8.1 企業プロフィール
8.1.1 インターナショナル・ペーパー社
8.1.2 イースタンパック
8.1.3 モンディ・グループ
8.1.4 スマーフィット・カッパ・グループ
8.1.5 DSスミスPLC
8.1.6 ウエストロック社
8.1.7 パッケージング・コーポレーション・オブ・アメリカ
8.1.8 カスケード
8.1.9 日本製紙株式会社
8.1.10 ソノコ・プロダクツ・カンパニー

9 市場の将来展望

 

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Summary

The Global Paper and Paperboard Packaging Market size is estimated at USD 398.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 501.08 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.68% during the forecast period (2024-2029).

Paperboard, like folding cartons, is the most common material used to make containers. The paperboard must undergo processes such as pulping, optional bleaching, refining, sheet forming, drying, calendaring, and winding to manufacture paper. Paper packaging materials can be easily reused and recycled compared to other materials, such as metals and plastics.

Key Highlights

  • Paperboard packaging is the preferred option in the packaged food market. It can be found in various foods, including soups, seasonings, and dairy products. Paperboard is usually covered with polymers or plastics to keep it clean and unspoiled. Compared to glass and metal, it helps reduce the final product's total weight while maintaining the freshness of the food product. Due to its odor and taste neutrality, paperboard is the perfect packing material.
  • The expansion of e-commerce sales and the rising demand for folded carton packaging are two major factors driving the market. However, the availability of high-performance substitutes is likely to restrain the growth of the market. Paperboard packaging is one of the most popular eco-friendly packaging options. Compared to other bulkier packaging solutions, this packaging format can be created in various sizes with a small footprint, making it suitable for use in almost all end-user sectors.
  • Consumers worldwide are becoming more conscious of the environmental hazards of packaging and are moving their purchasing habits to more environment-friendly options. Consumers, the government, and the media put pressure on manufacturers to make their products, packaging, and processes more environment friendly. People are willing to pay more for environment-friendly packaging. Thus, the paperboard packaging industry is expected to grow due to these trends.
  • However, despite an increase in demand for paper packaging, irresponsible deforestation will severely impact the paperboard packaging industry by causing a loss of raw materials soon. According to the Union of Concerned Scientists, "wood products," such as paper, account for around 10% of total deforestation. Other major contributors include cattle, soybeans, and palm oil.
  • The COVID-19 pandemic wreaked havoc on the packaging sector, with the impacts of nationwide lockdowns, corporations shifting their sourcing away from China, and materials used in packaging being reconsidered. Although there has been a substantial impact on the supply side of paper packaging, large growth in end-user demand in specific applications has significantly expanded the scope of paper packaging.

Paper & Paperboard Packaging Market Trends

Increase in Demand from the Food and Beverage Sector

  • Food and beverage manufacturers are making more significant efforts to provide sustainable materials and packaging, functional and convenient displays, and healthier food options to meet consumer demands. Paper bags are becoming increasingly popular in restaurants, hotels, cafes, and other food establishments. Similarly, the growing popularity of on-the-go meals and online food delivery services has increased the demand for paper bags in food service.
  • The same essential element that drives trends in drinks also influences trends in beverage packaging, which is consumer preference. Consumer expectations have changed due to sustainability, customization, and e-commerce, which motivates package innovation.
  • In response to consumer demand, leading international food and beverage businesses have set objectives to make all packaging recyclable or biodegradable. For instance, Bacardi stated its intention to eliminate plastic by 2030 by inventing new paper-based beverage bottles, joining the global push against single-use plastics. This dedication to circular economy concepts can result in greater advancements in the paper industry.
  • Furthermore, sustainability has gained prominence in the food and beverage industry, with CPGs addressing the significant carbon footprint incurred by product packaging. According to the United Nations, plastic waste has increased from 2 million metric tons in 1950 to 348 million metric tons in 2017, which is expected to double by 2040.

Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Share

  • The Asia-Pacific region is one of the largest folding carton packaging markets, and the demand is likely to expand due to its significant potential expansion. This is mainly driven by China, a major buyer of folding cartons, as it is in many other industries. It is expected to slow in China as the economy shifts from manufacturing to services.
  • The market's demand in some emerging Asian countries is expected to be strong, while growth in older markets, such as North-East Asia, is expected to be slow. The Asia-Pacific region dominates the global folding carton packaging industry. The demand for the market increases due to the rising demand for ready-to-eat meals in China, India, and Southeast Asian countries.
  • As the focus is changing to eco-friendly and sustainable practices, folding carton demand has been growing across several industries in the Asia-Pacific, including food and beverage, healthcare, personal care, homecare, retail, and others. Consumer awareness of sustainable packaging preferences, raw material availability, the lightweight, biodegradable, and recyclable characteristics of paper, and deforestation have all contributed to the demand for folding carton packaging in the region.
  • Demand for folding carton packaging is likely to rise due to rising consumption in India and Southeast Asia. A small number of significant participants define the market. Recycled-grade packaging is the most popular due to its use in non-contact categories, such as breakfast cereals and tea.
  • India, China, Japan, and South Korea are major countries in the Asia-Pacific region experiencing a surge in industrialization, providing substantial opportunities for corrugated packaging product manufacturers. Corrugated boxes are used in numerous industries, such as food and beverage, electronics, and e-commerce. These boxes are witnessing increased demand in the region as people become more aware of ecological and cost-effective packaging options.
  • Furthermore, the personal care market in China has been one of the fastest-growing sectors in the last few years, benefitting from an increasingly engaged consumer base, which is augmenting the growth of the market studied.

Paper & Paperboard Packaging Industry Overview

The global market for paperboard packaging is quite fragmented. Nippon Paper Industries Co. Ltd, Mondi, METS BOARD, WestRock Company, and ITC Limited are among the major companies. The corporations continue to innovate and form strategic partnerships to maintain their market share.

In December 2022, in collaboration with FRESH!PACKING, Mondi created a cutting-edge cooler bag for consumers to transport frozen or chilled foods. While boosting cooling protection by up to 2.5 times, the Fresh!Bag's exterior layer is entirely made of sturdy kraft paper from Mondi, replacing the multi-material, non-recyclable packaging that was previously utilized. The cooling portion of the bag is made from pulp. It is enclosed in kraft paper from Mondi, which is certified as completely recyclable in Europe's current paper waste streams. Due to the paper's high stretchability, stitching the many plies together to form a sturdy bag structure was made simple.

In September 2022, Smurfit Kappa disclosed that it had agreed to buy PaperBox, a packaging facility in Saquarema, 70 kilometers east of Rio de Janeiro. Since it already operates in Minas Gerais, Rio Grande do Sul, and Ceará, this acquisition considerably widened Smurfit Kappa's operational base in Brazil.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Ecosystem Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Demand from the Food and Beverage Sector
5.1.2 Regulations on Plastic-based Packaging Products Contribute to Higher Demand
5.1.3 Increasing Growth of E-commerce Creates Demand for Various Paper and Paperboard Packaging Types
5.2 Market Challenges
5.2.1 Increasing Raw Material Costs and Outsourcing
5.2.2 Effects of Deforestation on Paper and Paperboard Packaging

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 North America
6.1.1 By Product Type
6.1.1.1 Folding Cartons
6.1.1.2 Corrugated Boxes
6.1.1.3 Other Product Types
6.1.2 By End-user Vertical
6.1.2.1 Food
6.1.2.2 Beverage
6.1.2.3 Healthcare
6.1.2.4 Personal Care
6.1.2.5 Electrical
6.1.2.6 Other End-user Verticals
6.1.3 By Country
6.1.3.1 United States
6.1.3.2 Canada
6.2 Europe
6.2.1 By Product Type
6.2.1.1 Folding Cartons
6.2.1.2 Corrugated Boxes
6.2.1.3 Other Product Types
6.2.2 By End-user Vertical
6.2.2.1 Food
6.2.2.2 Beverage
6.2.2.3 Healthcare
6.2.2.4 Personal Care
6.2.2.5 Electrical
6.2.2.6 Other End-user Verticals
6.2.3 By Country
6.2.3.1 United Kingdom
6.2.3.2 Germany
6.2.3.3 France
6.2.3.4 Italy
6.2.3.5 Poland
6.2.3.6 Rest of Europe
6.3 Asia-Pacific
6.3.1 By Product Type
6.3.1.1 Folding Cartons
6.3.1.2 Corrugated Boxes
6.3.1.3 Other Product Types
6.3.2 By End-user Vertical
6.3.2.1 Food
6.3.2.2 Beverage
6.3.2.3 Healthcare
6.3.2.4 Personal Care
6.3.2.5 Electrical
6.3.2.6 Other End-user Verticals
6.3.3 By Country
6.3.3.1 China
6.3.3.2 India
6.3.3.3 South Korea
6.3.3.4 Japan
6.3.3.5 Indonesia
6.3.3.6 Thailand
6.3.3.7 Australia
6.3.3.8 Rest of Asia-Pacific
6.4 Middle East and Africa
6.4.1 By Product Type
6.4.1.1 Folding Cartons
6.4.1.2 Corrugated Boxes
6.4.1.3 Other Product Types
6.4.2 By End-user Vertical
6.4.2.1 Food
6.4.2.2 Beverage
6.4.2.3 Healthcare
6.4.2.4 Personal Care
6.4.2.5 Electrical
6.4.2.6 Other End-user Verticals
6.4.3 By Country
6.4.3.1 Saudi Arabia
6.4.3.2 United Arab Emirates
6.4.3.3 Egypt
6.4.3.4 Israel
6.4.3.5 Qatar
6.4.3.6 Rest of Middle East and Africa
6.5 Latin America
6.5.1 By Product Type
6.5.1.1 Folding Cartons
6.5.1.2 Corrugated Boxes
6.5.1.3 Other Product Types
6.5.2 By End-user Vertical
6.5.2.1 Food
6.5.2.2 Beverage
6.5.2.3 Healthcare
6.5.2.4 Personal Care
6.5.2.5 Electrical
6.5.2.6 Other End-user Verticals
6.5.3 By Country
6.5.3.1 Brazil
6.5.3.2 Mexico
6.5.3.3 Argentina
6.5.3.4 Colombia
6.5.3.5 Rest of Latin America

7 TRADE SCENARIO
7.1 Historical Import-Export Analysis
7.2 List of Major Importing Countries
7.3 List of Major Exporting Countries
7.4 Key Takeaways

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles
8.1.1 International Paper Company
8.1.2 Eastern Pak Limited
8.1.3 Mondi Group
8.1.4 Smurfit Kappa Group
8.1.5 DS Smith PLC
8.1.6 WestRock Company
8.1.7 Packaging Corporation of America
8.1.8 Cascades Inc.
8.1.9 Nippon Paper Industries Ltd
8.1.10 Sonoco Products Company

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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