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世界の使い捨てプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Global Single Use Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

単一使用プラスチック包装の世界市場規模は2024年に234.7億米ドルと推定され、2029年には281.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.71%である。 COVID-19の大流行は、使い... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

単一使用プラスチック包装の世界市場規模は2024年に234.7億米ドルと推定され、2029年には281.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.71%である。

COVID-19の大流行は、使い捨て包装業者にとって大きな救いとなった。多くの国々がこのような包装を徐々に禁止し、再利用可能な包装を推進していたが、この大流行は消費者と政府の包装に対する行動を変えた。

COVID-19の大流行により、栄養ドリンクや健康食品の需要が急激に高まった。これらの製品の大半は使い捨てプラスチックで包装されている。世界レベルで注文が殺到したため、この分野のメーカーや包装会社は設備を拡張し、ほとんどの政府もこれを支援した。

主なハイライト

  • 市場の成長を促進する要因としては、オンライン食品宅配サービスの需要拡大や、利便性と実用性の向上を提供する使い捨て包装の使用が挙げられる。使い捨てプラスチックは、環境に大きな影響を及ぼすにもかかわらず、他の素材に比べて軽量で耐久性に優れているため、依然としてかなり使用されている。しかし、使い捨てプラスチックに代わる代替品が市場で大きな支持を得れば、その影響は徐々に減少していくだろう。
  • Business Insiderによると、米国におけるオンライン包装食品売上は、2012年の60億米ドルから2021年には1660億米ドルに達すると予想されている。エンドユーザー業界の消費の伸びも、使い捨て包装の需要を高めている。これらのエンドユーザーのほとんどは、低コストで入手しやすいことから使い捨て包装を採用している。これは世界中のリサイクル産業にも影響を与えている。
  • いくつかの国では使い捨てプラスチックが禁止されているため、いくつかの企業が生産ラインをプラスチックから天然繊維ベースのオプションに切り替えている。例えば、ポリスチレンやポリプロピレンから箱、皿、トレイを製造しているBFGエコ・パッケージング社は、砂糖製造工程で得られる副産物であるサトウキビ繊維を使って製品を製造している。また、繊維ベースのマクロトレンドに乗じて、英国のパッケージングメーカーであるVegware社は、再生可能な植物由来の素材を使用しており、天然繊維が経済的で頑丈な持ち帰り用ボックスを提供している。
  • EUが2021年までに様々な使い捨てプラスチック製品を禁止することは、伝染病への懸念から、より多くの消費者やレストランが使い捨てプラスチック製品に依存するようになり、脅威となった。消費者や業者は、再利用可能なプラスチック製品よりも使い捨てプラスチックを好む。例えば、パンデミック(世界的大流行)を受けて、スターバックスは全世界の店舗で再利用可能なカップの一時停止を発表した。

シングルユース包装の市場動向

PETは著しい成長を遂げると予想される

  • 原料樹脂のうちPETは、低コストでありながら顧客の多様なニーズに合わせて物性を変えることが容易なため、市場の80%以上を占める主要素材となっている。
  • ポリエチレンテレフタレート(PET)は、耐衝撃性に優れ、湿気やガスバリア性が改善されているため、炭酸飲料のパッケージに使用されている。強度が高く、硬い構造をしている。さらに、高密度ポリエチレン(HDPE)包装に比べ、紫外線バリア性を持つPETボトルの光沢のある外観は、製品の賞味期限を延ばすためによく目立ち、ガラスのような透明性は様々な包装の標準となっている。
  • 例えば、2021年2月、コーク、ダイエットコーク、コーク・ゼロ・シュガー、コカ・コーラ・フレーバーを含むコカ・コーラの商標ブランドは、100%再生PET(rPET)プラスチック製の13.2オンスボトルをカリフォルニア州、フロリダ州、北東部の一部の州で導入し、今夏には他のスパークリング飲料ブランドも導入した。
  • PET包装のリサイクル率は、リサイクルインフラの有無やアクセスしやすさに大きく左右されるため、特定地域の市場成長に影響を与える重要な要因となっている。例えば、現在、人口125,000人以上の地域に住む米国住民の94%がリサイクルプログラムを利用している。
  • 市場のベンダーは、規制を遵守し、リサイクルの面でクローズドループサイクルを作るために、PET単一使用包装のリサイクル性を高めることに注力している。このような材料のリサイクルを重視する傾向が強まることで、PET単一使用包装の成長が期待される。

北米は緩やかな成長

  • 外食産業は、カップと蓋市場で大きなシェアを占める著名なエンドユーザー産業の一つである。オンラインフードデリバリーサービスの成長がフードカップの需要を増大させた。地域別では、米国が世界第2位の食品市場である。食品包装に割り当てられるプラスチックの量は、プラスチックの約40%に達する。さらに、米国国勢調査局によると、米国におけるフードサービスの総売上高は602万米ドルに達した。
  • 政府の取締りも市場に悪影響を与える。しかし、大流行が続くニューヨーク州では、2020年3月1日に施行された使い捨てレジ袋の禁止令が、2020年5月15日に延期された。このようなプラスチック需要の急増は、循環型経済への移行という短期的な取り組みや目標に一時的な変化をもたらす可能性が高い。これとは別に、プラスチック製造チェーンを圧迫する可能性も高い。
  • さらに、2020年10月、米エネルギー省(DOE)は、高度なプラスチックリサイクル技術とリサイクル可能な新しいプラスチックの開発を支援する12のプロジェクトに対し、2,700万米ドルを超える資金を提供すると発表した。
  • DOEのプラスチック・イノベーション・チャレンジの一環として、これらのプロジェクトは、プラスチックを化学的構成要素に分解し、それを使って新しい製品を作ることができる既存のリサイクル工程の改善にも役立つ。このような取り組みは、使い捨てプラスチック包装市場を支援するかもしれない。
  • この地域ではここ数年、規制措置が検討されてきたにもかかわらず、COVID-19の大流行がそうした法規制の発動を停滞させ、市場に待望の起死回生策を提供した。パンデミックは、EU単一使用プラスチック指令(SUPD)の国内法への移行のためのEUの立法プロセスを事実上延期した。例えば、イタリアのプラスチック税は2020年から2021年に延期され、同国の海洋保護機関であるマレビボはプラスチックカップの全面禁止を奨励している。

シングルユース包装業界の概要

世界のシングルユースプラスチック包装市場は高度に統合されている。Dart Container Corporation、Georgia-Pacific LLC、Graphic Packaging International, Inc.などの主要企業が存在するため、単一使用包装市場における企業間の競争は激しい。戦略的パートナーシップ、合併、買収を通じて、これらのプレーヤーは市場でより強力な足跡を得ることができた。

  • 2021年5月- ノボレックスの一部門である欧州の熱成形パッケージング専門企業ワディントン・ヨーロッパは、先駆的なホットフィルオプションを追加することで、保護パッケージ製品のTamperVisibleシリーズをアップグレードした。TamperVisible製品群は、エンドユーザーに中の食品が調理された日と同様に安全であることを保証します。
  • 2021年5月 -インターフォー・コーポレーションは、ジョージア・パシフィック・ウッド・プロダクツLLCおよびGPウッド・プロダクツLLCと、ミズーリ州ベイ・スプリングス、アラバマ州フェイエット、ラテンアメリカ州デクインシー、オレゴン州フィロマスにある4つの製材工場を買収する契約を締結した。運転資金を含む買収総額は3億7,500万米ドルで、全額自己資金で賄われる。
  • 2021年7月-グラフィック・パッケージング・ホールディング・カンパニーは、従来のPEやポリ乳酸(PLA)コーティング製品に代わる、非ポリエチレン(PE)コーティングのシングルユース食品サービス用パッケージのライン、オプティサイクルを発売した。このソリューションは現地サプライヤーにより北米で商品化される予定で、液体バリア層を紙からスムーズに分離できるようにすることで、簡単にリサイクルできるように設計されている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 市場の促進要因
4.5 市場の課題
4.6 市場機会

5 コビッド19の業界への影響評価

6 外食産業の展望
6.1 外食産業の地域別需要
6.2 フードサービス市場のカテゴリー別需要

7 使い切りプラスチック包装規制

8 単一使用プラスチック包装のライフサイクル
8.1 (回収、分別、リサイクル、使用済み)

9 市場区分
9.1 素材別
9.1.1 ポリ乳酸(PLA)
9.1.2 ポリエチレンテレフタレート(PET)
9.1.3 ポリエチレン(PE)
9.1.4 その他の素材
9.2 製品タイプ別
9.2.1 ボトル
9.2.2 クラムシェル
9.2.3 トレー、カップ、蓋
9.2.4 その他の製品タイプ
9.3 エンドユーザー別
9.3.1 クイックサービス・レストラン
9.3.2 フルサービス・レストラン
9.3.3 インスティテューショナル
9.3.4 小売
9.3.5 その他のエンドユーザー
9.4 地域別
9.4.1 北米
9.4.2 ヨーロッパ
9.4.3 アジア太平洋
9.4.4 ラテンアメリカ
9.4.5 中東・アフリカ

10 競争環境
10.1 企業プロフィール
10.1.1 ジョージア・パシフィックLLC
10.1.2 グラフィック・パッケージング・インターナショナル
10.1.3 ノボレックス
10.1.4 パクティブLLC
10.1.5 アルダグ・グループ S.A.

11 市場の将来展望

 

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Summary

The Global Single Use Plastic Packaging Market size is estimated at USD 23.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 28.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.71% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 pandemic provided significant relief to the single-use packaging vendors. Although many countries were slowly banning such packaging and promoting reusable packaging, the outbreak changed the consumers' and governments' behavior toward them.

Due to the COVID-19 outbreak, the demand for nutritional drinks and healthy food increased exponentially. The majority of these products are packaged with single-use plastic. The orders were so huge on a global level that the manufacturers and packaging companies in the field even expanded their facilities, which was also supported by most of the governments.

Key Highlights

  • Factors driving the market's growth include the growing demand for online food delivery services and the use of single-use packaging that offers increased convenience and utility. Single-use plastics are still being considerably used due to their lightweight and durable properties compared to other materials, despite having significant effects on the environment. However, the effect of the driver will gradually decrease once alternatives to single-use plastics gain significant traction in the market.
  • According to Business Insider, online packaged food sales in the United States are expected to reach USD 166 billion in 2021 from USD 6 billion in 2012. The growth in end-user industry consumption is also increasing the demand for single-use packaging. Most of these end-users are adopting single-use packaging due to their low cost and easy availability. This has also affected the recycling industry across the world.
  • Several companies are switching their production lines from plastic to natural fiber-based options due to the ban on single-use plastics in several countries. For instance, BFG Eco Packaging, which makes boxes, plates, and trays from polystyrene and polypropylene, makes products using sugarcane fiber, a sub-product obtained during the sugar manufacturing process. Also, banking on the fiber-based macro trend is Vegware, a UK packaging manufacturer, which uses renewable plant-based materials as the natural fibers provide an economical, sturdy takeaway box.
  • The EU's ban on a range of single-use plastic items by 2021 came under threat as more consumers and restaurants became more dependent on disposable plastic products due to contagion fears. Consumers and vendors prefer single-use plastic to reusable plastic products. For instance, given the pandemic, Starbucks announced a temporary pause on reusable cups across its global outlets.

Single Use Packaging Market Trends

PET is Expected to Witness Significant Growth

  • PET, among the raw material resin, is the dominant material capturing a market segment of more than 80% due to the easiness with which the physical property is altered to suit a wide variety of customer's needs while maintaining low costs.
  • Polyethylene terephthalate (PET) is used for carbonated drinks packaging due to its high impact-resistant nature and improved moisture and gas barrier properties. They have a rigid structure with high strength. ​Moreover, compared to high-density polyethylene (HDPE) packaging, the glossy appearance of PET bottles with ultraviolet barriers often stand out for extending the shelf life of products, making the glass-like transparency a standard for a variety of packaging.
  • For instance, in February 2021, Coca-Cola’s trademark brands, which include Coke, Diet Coke, Coke Zero Sugar, and Coca-Cola Flavors, introduced a 13.2-oz. bottle made from 100% recycled PET (rPET) plastic in California, Florida, and select states in the Northeast, with other sparkling beverage brands following this summer.
  • The rate of recycling of PET packaging highly depends on the availability and accessibility of recycling infrastructure and therefore serves as a significant factor impacting the growth of the market in a particular region. For instance, currently, 94 percent of U.S. residents living in communities with a population of more than 125,000 have recycling programs available to them.
  • The vendors in the market are focusing on increasing the recyclability of PET single use packaging in order to adhere to the regulations as well as create a closed loop cycle in terms of recycling. The increasing emphasis on recycling of these materials is expected to provide growth prospects to PET single use packaging.

North America to Witness Moderate Growth

  • The food service industry is one of the prominent end-user industries that hold a significant share in the cups and lids market. The growth of online food delivery services augmented the demand for food cups. Among regions, the United States is the second-largest food market across the world. The volume of plastic allocated to food packaging amounts to approximately 40% of plastics. Moreover, according to the US Census Bureau, the total foodservice sales in the United States amounted to USD 6.02 million.
  • The government enforcements also harm the market. However, due to the ongoing pandemic New York State's ban on single-use plastic bags, which went into effect on March 1, 2020, it was postponed to May 15, 2020. Such a spike in plastic demand would likely lead to a temporary change in the short-term initiatives and goals of transitioning to a circular economy. Apart from this, it is likely to put pressure on the plastic manufacturing chain.
  • Moreover, in October 2020, the US Department of Energy (DOE) announced over USD 27 million in funding for 12 projects that will support the development of advanced plastics recycling technologies and new plastics that are recyclable-by-design.
  • As part of DOE’s Plastics Innovation Challenge, these projects will also help improve existing recycling processes that break plastics into chemical building blocks, which can then be used to make new products. Such initiatives might support the single-use plastic packaging market
  • In spite ofthe regulatory measures that have been on the table for the last few years in the region, the COVID-19 pandemic has stalled the imposition of such legislation and has provided the market with a much-needed lifer for the time. The pandemic has effectively postponed the legislative process of the European Union for the transposition of the EU Single-Use Plastic Directive (SUPD) into domestic law. For instance, Italy’s Plastic tax has been postponed from 2020 to 2021, with Marevivo, the maritime protection agency of the country, encouraging a complete ban on plastic cups.

Single Use Packaging Industry Overview

The Global Single-Use Plastic Packaging Market is Highly Consolidated . The competitive rivalry amongst the players in the single-use packaging market is high owing to the presence of some key players such as Dart Container Corporation, Georgia-Pacific LLC, Graphic Packaging International, Inc., etc. Through strategic partnerships, mergers, and acquisitions, these players have been able to gain a stronger footprint in the market.

  • May 2021- European thermoforming packaging specialist Waddington Europe, a division of Novolex, upgraded its TamperVisible range of protective packaging products by adding a pioneered Hot Fill option. The TamperVisible range of products reassures the end-user that the food inside is as safe as the day it was prepared.
  • May 2021 -Interfor Corporation signed an agreement with Georgia-Pacific Wood Products LLC and GP Wood Products LLC to acquire four sawmill operations located in Bay Springs, Miss., Fayette, Ala., DeQuincy, La., and Philomath, Ore. The total purchase price of USD 375 million, including working capital, will be funded entirely from cash on hand.
  • July 2021 - Graphic Packaging Holding Company launched OptiCycle, a line of non-polyethylene (PE) coated, single-use foodservice packaging, which is an alternative to classic PE and polylactic acid (PLA) coated products. The solution is to be commercialized in North America by a local supplier and designed to be easily recyclable by allowing the smooth separation of the liquid barrier layer from the paper.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.5 Market Challenges
4.6 Market Opportunities

5 ASSESMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE INDUSTRY

6 FOODSERVICE INDUSTRY LANDSCAPE
6.1 Foodservice Market Demand by Region
6.2 Foodservice Market Demand by Category

7 SINGLE-USE PLASTIC PACKAGING REGULATIONS

8 LIFECYCLE of SINGLE-USE PLASTIC PACKAGING
8.1 (Collection, Sorting, Recycling. End Of Life)

9 MARKET SEGMENTATION
9.1 By Material
9.1.1 Polylactic Acid (PLA)
9.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
9.1.3 Polyethylene (PE)
9.1.4 Other Types of Materials
9.2 By Product Type
9.2.1 Bottles
9.2.2 Clamshells
9.2.3 Trays, Cups & Lids
9.2.4 Other Product Types
9.3 By End-User
9.3.1 Quick Service Restaurants
9.3.2 Full Service Restaurants
9.3.3 Institutional
9.3.4 Retail
9.3.5 Other End-users
9.4 By Geography
9.4.1 North America
9.4.2 Europe
9.4.3 Asia-Pacific
9.4.4 Latin America
9.4.5 Middle East & Africa

10 COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1 Company Profiles*
10.1.1 Georgia-Pacific LLC
10.1.2 Graphic Packaging International, Inc.
10.1.3 Novolex
10.1.4 Pactiv LLC
10.1.5 Ardagh Group S.A.

11 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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