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持続可能なパッケージング - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Sustainable Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

サステイナブルパッケージング市場規模は、2024年に2,927億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.67%で、2029年には4,235億6,000万米ドルに達すると予測されている。 持続可能... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

サステイナブルパッケージング市場規模は、2024年に2,927億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.67%で、2029年には4,235億6,000万米ドルに達すると予測されている。

持続可能な包装とは、持続可能性を向上させる包装の創造と使用である。持続可能な包装とは、持続可能性を向上させる包装の創造と使用であり、包装の決定に情報を提供し、環境への影響を軽減するために、ライフサイクルアセスメントとインベントリーをより活用している。

主なハイライト

  • ここ数年、持続可能性への関心(特に消費者レベル)が急上昇している。循環型経済の概念は大きな勢いを見せ、持続可能な包装にも大きな注目が集まった。さらに、すべての大陸の政府が、包装廃棄物、特に使い捨て包装廃棄物に関する国民の懸念に応えている。環境廃棄物を最小限に抑え、廃棄物管理プロセスを改善するための規制を実施している。
  • フランス、ドイツ、イギリスのような国々は、拡大生産者責任(EPR)により、EU全体で強固なリサイクル規制を上回る取り組みを行っている。アジアでは、タイが2020年1月1日から、重要な店舗での使い捨てプラスチック袋の全国的な禁止を発表した。環境へのプラスチックの流出を減らすため、2021年までに完全禁止を目指す。
  • オーシャン・コンサーバンシー(海洋保護団体)の調査によると、年間800万トンのプラスチックが海洋に流入しており、すでに世界の海で循環していると推定される1億5000万トンに加えている。これは、ニューヨーク市のゴミ収集車1台分のプラスチックを、1分間ごとに1年間海に投棄しているのとほぼ同じ量である。調査によると、2025年は環境に配慮した包装の分水嶺になると予測されている。40%以上の企業が、今後5年間に革新的な製品や持続可能な技術を使用すると予測している。企業は、堆肥化可能または生分解性の素材や、廃棄物を削減または排除するための容器の再設計など、循環型経済を生み出すために持続可能な包装を使用することを計画している。
  • 非リサイクル性、非生分解性プラスチック包装ソリューションの使用は拡大しており、その結果、環境における炭素排出量が増加している。その結果、アマゾン、グーグル、テトラパックなど数多くの大企業が炭素排出量ネットゼロを目指しており、資本支出になると予測されている。
  • COVID-19の発生により、多くの企業がプラスチック禁止という持続可能性の目標からシフトし始めた。段ボールやプラスチックを介してウイルスが感染する可能性を示唆する研究もあり、その結果、スーパーマーケット全体で、果物や野菜を包むクリンフィルムのような、商品を包む使い捨て素材の使用が増加した。

持続可能な包装市場の動向

持続可能なプラスチック包装ソリューションが市場で大きなシェアを占める

  • 食品の鮮度を保持し、製品の保存期間を長くする能力があるため、プラスチック製パウチや袋は予測期間を通じて一般的な包装形態であり続けると予想される。また、石油から作られたプラスチック袋やパウチは、見た目の美しさが素晴らしく、環境に優しいため、製品のマーケティング上の優位性が高まる。
  • 消費者の環境に優しいパッケージングへの嗜好の高まりにより、産業界はバイオベースのPVC製造に注力している。カーギルは2021年10月、バイオ産業ソリューションのポートフォリオにバイオベースの可塑剤Bioveroを追加すると発表した。この製品は、北米の産業顧客向けの床材、衣料品、電線、ケーブル、プラスチックフィルムやシートの製造を含む幅広い製品製造用途に使用され、世界的に提供を拡大する計画である。このような状況により、今後数年間は持続可能なPVCの使用が促進されると予想される。
  • これらの企業は、環境に優しいパッケージングに対する消費者の嗜好の高まりを受け、バイオベースのPVC製造に注力している。カーギルは2021年10月、バイオ産業ソリューションのポートフォリオにバイオベースの可塑剤Bioveroを追加すると発表した。同製品は、北米の産業顧客向けに床材、衣料品、電線、ケーブル、プラスチックフィルム、シートの製造を含む幅広い製品製造用途に使用され、世界的に提供を拡大する計画である。今後数年間は、このような状況により、サステイナブルPVCの使用が増加すると予想される。
  • 米国食品医薬品局は、PLAプラスチックを多くの使い捨て包装用途に使用することを承認しており、すべての食品包装用途において安全であると判断している。PLAはまた、自動車、織物、発泡体、フィルムにも使用されています。純粋なPLAバッグ、PLAコンパウンド、ラボとコンパウンドサービス、持続可能なパッケージングソリューションはすべてWeforYouが提供している。PLAプラスチックと従来の石油系プラスチックを比較すると、価格の違いが明らかになる。一方、機械的・物理的な品質は劣る。
  • カナダのオンタリオ州ゲルフにあるゲルフ大学作物科学棟植物農学部が行った別の研究では、科学者たちはポリ(3-ヒドロキシブチレート)(PHB)とリュウゼツラン繊維をベースにした持続可能なグリーンコンポジットを製造することができた。

大きな成長が期待されるアジア太平洋地域

  • 中国最大手の電子商取引サイトや迅速配達業者は、包装資材の使用を積極的に削減している。例えば、SFエクスプレスでは、平均約10回リサイクル可能な梱包箱を使用している。SFエクスプレスは、国内の一流都市と二流都市で、主に紙箱やビニール袋の代わりに10万個以上のリサイクル可能な梱包箱を採用し、発泡スチロールやテープの使用量を削減している。SFエクスプレスは、この取り組みが物流部門における持続可能な成長という国のニーズに応えるものであると付け加えた。
  • 中国の国家郵政局(SPB)を含む8つの部門は2020年8月、2022年までに速達業界が危険のない包装資材を使用することを保証するため、国家規格を義務化するとの指令を出した。これにより、明確な優先順位と最適化された構造を持つ、包括的で持続可能な包装基準システムが確立されることになる。関連部門は、ガイドラインの要件に従い、設計、材料、リサイクルから廃棄に至るまで、全プロセスを通じて持続可能な包装標準プロセスを改善する必要がある。
  • 環境汚染への懸念から、北京からの指令が出され、カトラリーやレジ袋、包装などの使い捨ての非生分解性プラスチックなど、従来のプラスチックが禁止される可能性が出てきた。その結果、メーカー各社もトウモロコシや砂糖などの作物の使用量を増やし、生分解性プラスチックの開発に力を注いでいる。2021年半ばまでに、吉林省と熱帯の海南島では、使い捨てプラスチックと非生分解性外食用品の全面禁止を実施すると発表された。
  • 将来的には、インドの中間層の増加、組織小売業の急速な拡大、輸出の増加、インドの急成長するeコマース産業などが、さらなる発展を後押しすると思われる。そのため、環境への悪影響を最小限に抑えながら最高の品質を保証できる、環境に優しい包装の必要性が生じている。そのため、環境汚染の少ない持続可能な包装方法を採用する企業は重要な存在となっている。
  • 持続可能性と消費者行動の変化に関するキャップジェミニの最近の調査によると、消費者の79%が、社会的責任、包括性、環境への影響を考慮して、購買習慣を変えている。さらに、消費者の53%、18歳から24歳の消費者の57%が、より環境に優しいという理由で、あまり知られていないブランドに移行している。また、52%強の顧客が、持続可能であると考える企業や組織と感情的な結びつきがあると主張している。

持続可能な包装業界の概要

世界の持続可能な包装市場は非常に断片化されている。主なプレーヤーは、Amcor Limited、TetraPak International SA、WestRock Compan、Smurfit Kappa Group PLC、Sonoco Products Companyなどである。

2022年4月、ウェストロック社はレシピ・アンリミテッド社との提携を発表し、カナダ全土で年間3100万個のプラスチック容器を埋立地から転用することを目的とした、リサイクル可能な板紙パッケージのシリーズを実施する。このパッケージは2021年10月からスイス・シャレー・レストランに登場し、全店舗で利用できるようになった。

2022年4月、シールドエアーは、食品サプライチェーンからフレキシブルプラスチックをリサイクルし、新たな認定された循環型食品グレードのパッケージに作り変えることに焦点を当てた、先進的リサイクルイニシアチブに関する協業を発表した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競争ライバルの激しさ
4.3.5 代替製品の脅威
4.4 COVID-19の業界への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 持続可能な包装に向けた政府の取り組み
5.1.2 包装の小型化
5.1.3 リサイクル可能で環境に優しい素材への消費者嗜好のシフト
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 製造工場の能力制約
5.2.2 原材料コストの高騰

6 市場区分
6.1 プロセス別
6.1.1 再利用可能な包装
6.1.2 分解可能な包装
6.1.3 リサイクル包装
6.2 素材タイプ別
6.2.1 ガラス
6.2.2 プラスチック
6.2.3 金属
6.2.4 紙
6.3 エンドユーザー別
6.3.1 医薬品とヘルスケア
6.3.2 化粧品・パーソナルケア
6.3.3 食品・飲料
6.3.4 その他のエンドユーザー
6.4 地域別
6.4.1 北米
6.4.2 ヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.4 ラテンアメリカ
6.4.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 Amcor Limited
7.1.2 Westrock Company
7.1.3 TetraPak International SA
7.1.4 ソノコ・プロダクツ・カンパニー
7.1.5 スマーフィット・カッパ・グループPLC
7.1.6 シールドエアー・コーポレーション
7.1.7 モンディPLC
7.1.8 フルタマキOYJ
7.1.9 BASF SE
7.1.10 アーダー・グループ SA
7.1.11 ボール・コーポレーション
7.1.12 クラウン・ホールディングス
7.1.13 DS Smith PLC
7.1.14 Genpak LLC
7.1.15 インターナショナル・ペーパー・カンパニー

8 投資分析

9 市場展望

 

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Summary

The Sustainable Packaging Market size is estimated at USD 292.71 billion in 2024, and is expected to reach USD 423.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.67% during the forecast period (2024-2029).

Sustainable packaging is the creation and use of packaging that improves sustainability. It makes more use of life cycle assessments and inventories to inform packaging decisions and lessen its impact on the environment.

Key Highlights

  • Over the past couple of years, the interest (particularly at a consumer level) in sustainability has surged. The concept of circular economics gained significant momentum, and this has also focused considerable attention on sustainable packaging. Furthermore, governments on all continents have responded to public concerns regarding packaging waste, especially single-use packaging waste. They are implementing regulations to minimize environmental waste and improve waste management processes.
  • Countries like France, Germany, and the United Kingdom go above and beyond robust recycling regulations across the European Union with Extended Producer Responsibilities (EPRs). In Asia, Thailand announced a nationwide ban on single-use plastic bags at significant stores effective from January 1, 2020. It aimed for a complete ban by 2021 to reduce plastic leakage into the environment.
  • According to a survey by the Ocean Conservancy, 8 million metric tonnes of plastic enter the ocean annually, adding to the estimated 150 million metric tonnes that are already churning around in the world's oceans. This is roughly equivalent to dumping one garbage truck from New York City's streets worth of plastic into the ocean every minute for a year. According to the survey, 2025 is predicted to be a watershed year for environmentally friendly packaging. Over 40% anticipate using innovative products and sustainable techniques during the next five years. Companies plan to use sustainable packaging to create a circular economy, including compostable or biodegradable materials and redesigning containers to cut or eliminate waste.
  • The usage of non-recyclable, non-biodegradable plastic packaging solutions is expanding, resulting in increased carbon emissions in the environment. As a result, numerous large firms, such as Amazon, Google, and Tetrapak, among others, are aiming toward net-zero carbon emissions, which is predicted to be capital expenditure.
  • With the outbreak of COVID-19, many companies began shifting away from banning plastic's sustainability goal. Some studies suggested that the virus can be passed on through cardboard and plastic, which resulted in increased usage of single-use materials across the supermarkets to wrap products, like cling film for fruits and vegetables.

Sustainable Packaging Market Trends

Sustainable Plastic Packaging Solutions to Hold Major Share in Market

  • Due to their capacity to preserve the freshness of food products and increase product shelf life, plastic pouches and bags are anticipated to continue being a common form of packaging throughout the forecast period. Plastic bags and pouches made from petroleum also have a fantastic visible aesthetic and are environmentally friendly, increasing the products' marketing advantages.
  • Due to consumers' rising preference for environmentally friendly packaging, industries are concentrating on creating bio-based PVCs. Cargill announced the addition of Biovero bio-based plasticizer to its portfolio of bio-industrial solutions in October 2021. This product is used for a wide range of product manufacturing applications, including the production of flooring, clothing, wires, cables, and plastic films and sheets for its industrial customers in North America, with plans to expand the offering globally. It is anticipated that situations like this will encourage the use of sustainable PVCs in the upcoming years.
  • The businesses concentrate on creating bio-based PVCs due to consumers' rising preference for eco-friendly packaging. Cargill announced the addition of Biovero bio-based plasticizer to its portfolio of bio industrial solutions in October 2021. The product is used for a wide range of product manufacturing applications, including producing flooring, clothing, wires, cables, plastic films, and sheets for its industrial customers in North America, with plans to expand the offering globally. In the upcoming years, the use of sustainable PVCs is anticipated to increase due to situations like these.
  • The United States Food and Drug Administration has approved PLA plastic for use in many disposable packaging applications and has determined it to be safe for all food packaging applications. PLA is also used in vehicles, textiles, foams, and films. Pure PLA bags, PLA compounds, a laboratory and compound service, and sustainable packaging solutions are all provided by WeforYou. Comparing PLA plastics to conventional petroleum-based plastics will reveal a price difference. In contrast, they have fewer mechanical and physical qualities.
  • In another research study conducted by the Department of Plant Agriculture, Crop Science Building, University of Guelph, Guelph, Ontario, Canada, scientists were able to produce a sustainable green composite based on poly(3-hydroxybutyrate) (PHB) and agave fiber.

Asia-Pacific Expected to Have Significant Growth

  • The largest Chinese e-commerce sites and rapid delivery providers have been actively reducing the use of packaging materials. For instance, recyclable packaging boxes, which can be recycled an average of around ten times, were being used by SF Express. In first-tier and several second-tier domestic cities, the corporation has adopted more than 100,000 such boxes, mainly to replace paper boxes and plastic bags and cut down on foam blocks and tape. The business added that its initiatives are in response to the nation's need for sustainable growth in the logistics sector.
  • Eight departments, including China's State Post Bureau (SPB), issued a directive in August 2020 stating that the nation would implement mandatory national standards to ensure that the express delivery industry uses hazard-free packaging materials by 2022. This would establish a comprehensive sustainable packaging standard system with distinct priorities and an optimized structure. The relevant departments will need to improve their sustainable packaging standard processes throughout the entire process, from design, materials, and recycling to disposal, following the requirements of the guideline.
  • Concerns over environmental pollution have prompted directives from Beijing and the possibility of a ban on conventional plastics, such as single-use non-biodegradable plastics like cutlery, plastic bags, and packaging. As a result, manufacturers have also been concentrating on the increased use of corn, sugar, and other crops to develop biodegradable plastics. It was announced that by mid-2021, the Jilin Province and the tropical island of Hainan would implement broader bans on single-use plastics and non-biodegradable food service goods.
  • The future, the increase of the Indian middle class, the quick expansion of organized retailers, the growth of exports, and India's burgeoning e-commerce industry are likely to assist further development. This has created a need for environmentally friendly packaging that can guarantee the best quality while having minimal negative environmental impact. Thus, firms adopting sustainable packaging methods to ensure less environmental contamination have become significant.
  • A recent survey by Capgemini on sustainability and shifting consumer behavior found that 79% of consumers are altering their purchasing habits mostly due to considerations of social responsibility, inclusivity, and environmental impact. Additionally, 53% of consumers and 57% of consumers aged 18 to 24 have moved to less well-known brands because they are more environmentally friendly. A little over 52% of customers claimed to have an emotional bond with companies or organizations they consider to be sustainable.

Sustainable Packaging Industry Overview

The global sustainable packaging market is highly fragmented. Some key players are Amcor Limited, TetraPak International SA, WestRock Compan, Smurfit Kappa Group PLC, and Sonoco Products Company.

In April 2022, WestRock Company announced a partnership with Recipe Unlimited to implement a series of recyclable paperboard packages aimed at diverting 31 million plastic containers from landfills across Canada each year. The package started appearing in Swiss Chalet restaurants in October 2021 and is available at all locations.

In April 2022, Sealed Air announced a collaboration on an advanced recycling initiative that will focus on recycling flexible plastics from the food supply chain and remaking them into new certified circular food-grade packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.3.5 Threat of Substitute Products
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Government Initiatives toward Sustainable Packaging
5.1.2 Downsizing of Packaging
5.1.3 Shift in Consumer Preferences toward Recyclable and Eco-friendly Materials
5.2 Market Restraints
5.2.1 Capacity Constraint of Manufacturing Plants
5.2.2 High Cost of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Process
6.1.1 Reusable Packaging
6.1.2 Degradable Packaging
6.1.3 Recycled Packaging
6.2 By Material Type
6.2.1 Glass
6.2.2 Plastic
6.2.3 Metal
6.2.4 Paper
6.3 By End User
6.3.1 Pharmaceutical and Healthcare
6.3.2 Cosmetics and Personal Care
6.3.3 Food and Beverage
6.3.4 Other End Users
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amcor Limited
7.1.2 Westrock Company
7.1.3 TetraPak International SA
7.1.4 Sonoco Products Company
7.1.5 Smurfit Kappa Group PLC
7.1.6 Sealed Air Corporation
7.1.7 Mondi PLC
7.1.8 Huhtamaki OYJ
7.1.9 BASF SE
7.1.10 Ardagh Group SA
7.1.11 Ball Corporation
7.1.12 Crown Holdings Inc.
7.1.13 DS Smith PLC
7.1.14 Genpak LLC
7.1.15 International Paper Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK

 

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