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北米軍用航空:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2029年の成長予測


North America Military Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029

北米の軍用航空市場規模は2024年に189.6億米ドルと推定され、2029年には255.7億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.16%で成長する見込みです。主なハイライト-固定翼機が最大のサブ航空... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米の軍用航空市場規模は2024年に189.6億米ドルと推定され、2029年には255.7億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.16%で成長する見込みです。主なハイライト-固定翼機が最大のサブ航空機タイプ :この地域のすべての国において、先進的な戦闘機を調達することで軍事的優位性を維持し、戦闘能力を強化する必要性が高まっている:世界各地で地政学的緊張と紛争が続いているため、この地域では戦闘優位性を高めるために先進的なマルチロール航空機を調達するようになっている:この地域の国々は、地上攻撃を行い、敵の防空を抑えるためにマルチロール機を選択している。また、この航空機は制空権を提供する。-米国が最大の国:米国は軍事的優位性を維持するため、より先進的な航空機の調達に注力しており、この地域の軍用ヘリコプター市場の成長を支えている。

北米軍用航空市場の動向

固定翼機が最大のサブ航空機タイプ-北米の軍事航空市場は航空機タイプ別に固定翼機と回転翼機に区分される。地政学的対立、テロや戦争の脅威の高まり、老朽化した軍用機を置き換えるための近代化計画が、新世代の軍用機の調達に大きな役割を果たした。北米における軍用機の引き渡しは、COVID-19パンデミックのため2020年に延期された。米国はパンデミックの影響にもかかわらず、2021年の国防費を8,010億米ドルに増加させた。 - 北米では2016~2021年、金額ベースで固定翼機が77.6%、回転翼機が22.4%のシェアを占めた。固定翼機、回転翼機ともに米国の寄与が最も高く、それぞれ79.8%、20.2%であった。カナダは24.1%(固定翼機)、75.1%(回転翼機)を占め、メキシコは12.3%(固定翼機)、87.7%(回転翼機)を占めた。 - 米軍とカナダ軍による老朽化した航空機を戦闘機、大型輸送機、特殊任務機に置き換える調達計画が、2022年から2028年にかけて固定翼機セグメントの成長を牽引する可能性がある。 - 2021年、米空軍はロッキード・マーティンと協力して、F-16ブロック70/72戦闘機を製造するための新たな製造ラインを建設した。この協力は、パートナー諸国からの新型F-16ファイティング・ファルコンへの需要増に対応するために行われた。カナダは380機、メキシコは469機保有しており、それぞれ105機(オプション88機)、11機を発注している。2021年の北米地域の国防支出は2020年から約3.2%増の8,381億米ドルに急増した。地政学的緊張、航空機フリートの近代化の必要性、空中覇権を目指すことが、先進的な固定翼機と回転翼機の需要を促進している。米州地域の軍事費の94%近くは北米からのものである。北米の軍事費の大部分を占めるのは米国で95.54%、次いでメキシコが1.04%、カナダが3.16%となっている(2021年)。2021年の北米の国防費のうち、その他の地域が占める割合はわずか0.26%である。このうち56.8%以上が固定翼機で、残りは回転翼機である。2021年12月現在、カナダの保有機数は約380機、メキシコの保有機数は469機である。現在進行中の調達と近代化計画により、米国は引き続き市場をリードし、新型機に対する大きな需要を生み出すだろう。米国はまた、予測期間中、将来の戦争のための研究開発を通じて多額の資金を割り当てることで、新しい航空機プログラムに注力している。

北米軍用航空産業の概要

北米軍事航空市場はかなり統合されており、上位5社で98.03%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ロッキード・マーチン・コーポレーション、ノースロップ・グラマン・コーポレーション、テキストロン・インク、ボーイング・カンパニーである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 国内総生産
4.2 艦隊データ
4.3 防衛費
4.4 規制の枠組み
4.5 バリューチェーン分析

5 市場区分
5.1 サブ航空機タイプ
5.1.1 固定翼機
5.1.1.1 マルチロール機
5.1.1.2 訓練用航空機
5.1.1.3 輸送機
5.1.1.4 その他
5.1.2 回転翼機
5.1.2.1 マルチミッションヘリコプター
5.1.2.2 輸送用ヘリコプター
5.1.2.3 その他
5.2 国
5.2.1 カナダ
5.2.2 メキシコ
5.2.3 米国
5.2.4 その他の北米地域

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 エアバスSE
6.4.2 レオナルドS.p.A
6.4.3 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.4.4 ノースロップ・グラマン・コーポレーション
6.4.5 テキストロン・インク
6.4.6 ボーイング社

航空業界のCEOに対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The North America Military Aviation Market size is estimated at USD 18.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 25.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.16% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights -Fixed-Wing Aircraft is the Largest Sub Aircraft Type : There is an increased need to maintain military supremacy and enhance their combat capabilities by procuring advanced combat aircraft across all countries in the region. -Fixed-Wing Aircraft is the Fastest-growing Sub Aircraft Type : Ongoing geopolitical tensions and conflicts across the world are leading the region to procure advanced multi-role aircraft to enhance its combat superiority. -Multi-Role Aircraft is the Largest Body Type : Countries in the region are opting for multi-role aircraft to perform ground strikes and suppress the enemy air defenses. The aircraft also offers air superiority. -United States is the Largest Country : The country's focus on procuring more advanced aircraft to maintain its military supremacy supports the growth of the region's military helicopters market.

North America Military Aviation Market Trends

Fixed-Wing Aircraft is the largest Sub Aircraft Type - The North American military aviation market is segmented by aircraft type into fixed-wing and rotorcraft. Geopolitical conflicts, the rising threat of terrorism and war, and the modernization plan to replace the aging military aircraft played a major role in the procurement of newer generation military aircraft. The delivery of military aircraft in North America was delayed in 2020 due to the COVID-19 pandemic. The United States increased its defense spending to USD 801 billion in 2021 despite the pandemic's impact. - In North America, during 2016-2021, fixed-wing aircraft accounted for a share of 77.6% and rotorcraft for 22.4% in terms of value. The United States had the highest contribution in both the fixed-wing aircraft and rotorcraft segments, with 79.8% and 20.2%, respectively. Canada accounted for 24.1% (fixed-wing aircraft) and 75.1% (rotorcraft), while Mexico accounted for 12.3% (fixed-wing aircraft) and 87.7% (rotorcraft). - The procurement plans to replace the aging aircraft fleet by the US and Canadian armed forces with fighter jets, large transport aircraft, and special-mission aircraft may drive the growth of the fixed-wing aircraft segment between 2022 and 2028. - In 2021, the US Air Force collaborated with Lockheed Martin to construct a new manufacturing line to manufacture the F-16 Block 70/72 fighter aircraft. This collaboration was done to accommodate the increased demand for the new F-16 Fighting Falcons from partner nations. Canada and Mexico have an active fleet of 380 and 469, with an order of 105 (88 optional) and 11, respectively. Similar potential procurement initiatives are anticipated to drive the aviation market in North America during the forecast period. United States is the largest Country - The defense expenditure of the North American region in 2021 surged by around 3.2% from 2020 to USD 838.1 billion. Geopolitical tensions, the need for aircraft fleet modernization, and the aim to achieve aerial supremacy drive the demand for advanced fixed-wing aircraft and rotorcraft. - Countries in North America, particularly the United States, have been among the first to develop advanced aircraft assets to counter geopolitical conflicts. Nearly 94% of the military expenditures in the Americas region come from North America. North America's military expenditures are largely accounted for by the United States with 95.54%, followed by Mexico and Canada with 1.04% and 3.16%, respectively, in 2021. The rest of North America accounted for only 0.26% of the total North American defense spending in 2021. - The US had an active fleet size of 13,246 aircraft as of December 2021. Out of these, more than 56.8% of the fleet comprises fixed-wing aircraft, while the remaining are rotorcraft. Canada had an active fleet of about 380 aircraft, and Mexico had an active fleet of 469 aircraft as of December 2021. Combat fixed-wing aircraft occupied 36% of the active fixed-wing military aircraft fleet by the end of 2021. - With the ongoing procurements and modernization plans, the US will continue to lead the market and generate significant demand for new aircraft. The US also focuses on new aircraft programs by allocating significant funds through R&D for future warfare during the forecast period.

North America Military Aviation Industry Overview

The North America Military Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.03%. The major players in this market are Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Textron Inc. and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Gross Domestic Product
4.2 Active Fleet Data
4.3 Defense Spending
4.4 Regulatory Framework
4.5 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Sub Aircraft Type
5.1.1 Fixed-Wing Aircraft
5.1.1.1 Multi-Role Aircraft
5.1.1.2 Training Aircraft
5.1.1.3 Transport Aircraft
5.1.1.4 Others
5.1.2 Rotorcraft
5.1.2.1 Multi-Mission Helicopter
5.1.2.2 Transport Helicopter
5.1.2.3 Others
5.2 Country
5.2.1 Canada
5.2.2 Mexico
5.2.3 United States
5.2.4 Rest Of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 Leonardo S.p.A
6.4.3 Lockheed Martin Corporation
6.4.4 Northrop Grumman Corporation
6.4.5 Textron Inc.
6.4.6 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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