欧州のレクリエーショナルビークル市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Europe Recreational Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
欧州のレクリエーショナル・ビークル市場は299億7,000万米ドルで、予測期間中に年平均成長率11.38%を記録し、513億8,000万米ドルに達すると予想されている。 主なハイライト COVID-19と経済危機のため、この... もっと見る
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サマリー 欧州のレクリエーショナル・ビークル市場は299億7,000万米ドルで、予測期間中に年平均成長率11.38%を記録し、513億8,000万米ドルに達すると予想されている。 主なハイライト- COVID-19と経済危機のため、この年の市場は減少を記録した。欧州では、COVID-19の影響で旅行者の海外旅行が制限されたため、レクリエーショナル・ビークルの出荷が増加した。しかし、ロックダウンの緩和後、旅行者は積極的にレクリエーショナル・ビークル関連の活動を選ぶようになり、それは年末まで続き、調査された市場に回復をもたらした。そのため、多くのプレーヤーが市場に新製品を投入している。例えば、2022年7月、ドイツの電動四輪車メーカーElectricBrandshasは最近登場し、ウィーンで開催されたJubilaumsExpoで初めてキャンピングカーバージョンのXBustoを一般公開した。これは正式な発表ではなかったが、RVセグメントにおける同社の正式な発表に、世間は大きな関心を寄せている。
- 長期的には、一人当たり所得の増加に伴い、欧州の富裕層(HNWI)の数も増加の一途をたどっている。昨年、欧州は世界のHNWI総数の約5分の1を占めた。イギリス、ドイツ、スウェーデン、フランス、スイス、スペイン、イタリアといった国々が、ヨーロッパ全体のHNWIの大半を占めている。欧州の企業もまた、顧客の需要に応えるため、新技術の開発に注力している。例えば
- 2022年5月、REEオートモーティブ社は、英国コベントリーにある欧州インテグレーションセンターを皮切りに、高度にデジタル化されたグローバル製造工場のネットワークにクラウドベースのロボット組立ラインを導入する計画を発表した。最初の組立ラインは今年後半に開設される予定である。当初は、欧州の顧客の需要に対応するため、ウォークイン・デリバリー・バン、バス、レクリエーショナル・ビークルなどの商用車向けP7電動プラットフォームに重点を置く。
- さらに、欧州ではミレニアル世代が増加している。昨年、同地域は世界のミレニアル世代総数の5分の1を占め、予測期間中も増加が見込まれている。
- しかし、レクリエーショナル・ビークルに関連する高コストが、予測期間中の対象市場の成長を妨げる可能性がある。
欧州RV市場動向予測期間中、欧州全域でレクリエーショナル・ビークルが大きな注目を集める- この市場を牽引しているのは、一人当たり所得の上昇と、レジャーやレクリエーション活動への関心の高まりである。レクリエーショナル・ビークル(RV)は長い間キャンプと結びついてきたが、ミレニアル世代の観光客の増加により最近急増している。周辺には様々なキャンプ場があり、観光客の流入が激しい。例えば、2021年、フランスには約30,809台のレクリエーショナル・ビークルがあった。フランスのモーターホームは平均して年間約75泊、17回使用される。レンタルの場合、1週間の平均走行距離は約1,400km。2019年末までに、ヨーロッパで推定200万台あるキャンピングカーのうち、フランスでは50万5000台が登録された。
- 牽引式RVは、今後数年間は市場を支配し続けるだろう。モーター駆動のレクリエーショナル・ビークルに比べて価格が安いことが、人気の高まりにつながっている。牽引式RV車は、トラックや既存のパネルでトレーラーを牽引することができるため、価格を下げることができる。
- Winnebago社、Hymer AG社、Pleasure-Way Industries社など複数の市場参加者は、顧客体験を向上させるために様々なアメニティを備えた新モデルの発売を重視している。ステンレス製のロックガード、窓の日除けの追加、リアバンパーの収納、冷蔵庫、エンターテインメントシステム、家族の人数に関係なく利用できる広い就寝スペースなどの追加機能が、レクリエーショナルビークルの需要を押し上げている。さらに、IoT、センサー、自動制御システムなど、レクリエーショナル・ビークルに先進技術を取り入れる傾向が業界を前進させている。
- 近年、一流OEMメーカーや新興企業は、RV車に数々の技術的改良を組み合わせ、退屈な車両デザインとは対照的に、より魅力的で興味深いものにしようと試みている。
ドイツが市場で大きなシェアを占めると予想される- 欧州キャラバン連盟によると、昨年は前年比44%増の約7万8175台が新たに登録された。
- ドイツでは近年、RVの人気がかつてないほど高まっている。これは、レクリエーショナル・ビークル(モーターホーム、キャンピングカー、キャラバン)の新車・中古車市場の大幅な伸びと、RVレンタルの大幅な増加によって補強されている。そのため、各社は戦略的提携や新製品の開発にも力を入れている。例えば、2022年1月、Ford-Werke GmbHとErwin Hymer Group(EHG)は、顧客対応のレクリエーショナル・ビークルおよびモーターホームの基盤としてFord TransitおよびFord Transit Customを提供する枠組み契約を締結した。
- 市場を牽引しているのは、一人当たり所得の上昇と、レジャーやレクリエーション活動への関心の高まりである。レクリエーショナル・ビークル(RV)は長い間キャンプと結びついてきたが、ミレニアル世代の観光客の増加により最近急増している。観光客の流入が激しいこの地域周辺には、さまざまなキャンプ場がある。OEMはレクリエーショナル・ビークルの需要を高めるために多額の投資を行っている。例えば
- 2023年1月、フォルクスワーゲンは新発売のIDバズに純正キャンピングカーオプションを設定することを確認した。それが実現するまでは、バイエルン州を拠点とするアルピン・キャンパー(最近ドイツで開催された主要な観光・レジャー消費者ショーでバズ・キャンパーを発表した)のような、他の小規模な専門会社がそのバージョンを提供することになる。
- ドイツのRV消費者の属性が変化している。以前は、このような低コストの休暇を過ごすのは、子供連れの家族や高齢者がほとんどだった。RV旅行は、所得水準の高い若い世代の間で人気が高まっている。顧客は、自由、独立性、柔軟性、快適性、利便性、個人主義、さらには贅沢さを求めている。
- 同時に、ヨーロッパ各地のキャンプ場は急速に発展している。キャンプ場は更新され、さまざまな新しい設備や機能を提供している。最新のランドリー設備、Wi-Fi接続、スーパーマーケットから、ウェルネスセンター、プール、スパ、ウォーターパーク、ゴーカート場、その他のスポーツ施設へのアクセスまで、提供されるサービスは多岐にわたる。キャンプ場での休暇は、フルサービスのアクティビティ満載の家族旅行に似ており、リゾートスタイルの宿泊施設と競合している。キャンプは贅沢な休暇へと進化し、低価格の家族旅行という概念は消えつつある。従来のテントから高価なキャンピングカーやRV車への移行は、目に見える指標である。
欧州RV産業概要トール・インダストリーズ社、スイフト・グループ社、ハイマー社など、多くの地元企業やグローバル企業が存在するため、欧州のRV市場は細分化されている。市場は急速なペースで変化しており、地元企業はフォレスト・リバー社、ウィネベーゴ・インダストリーズ社、トール・インダストリーズ社といった米国のRVメーカーと厳しい戦いを強いられている。その結果、各社は最新のRVモデルに最新技術を取り入れ、乗員に最高の体験を提供しようとしている。 2021年8月、Hymer GmbH & Co.KGは、ハイマー・モーター・キャラバン、エリバ・キャラバン、ハイマー・オリジナル・パーツ部門の今年の新製品を発表した。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲
2 調査方法
3 要約
4 市場ダイナミクス
4.1 市場の原動力
4.1.1 地域全体でのレクリエーション活動の増加
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 高い初期費用
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 牽引式RV
5.1.2 モーターホーム
5.2 国別
5.2.1 ドイツ
5.2.2 イギリス
5.2.3 イタリア
5.2.4 フランス
5.2.5 オランダ
5.2.6 スペイン
5.2.7 ノルウェー
5.2.8 その他のヨーロッパ
6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Dethleffs GmbH & Co.KG
6.2.2 Thor Industries Inc.
6.2.3 スイフトグループ
6.2.4 オートトレイル・モーターホームズ
6.2.5 Rimor Motorhomes
6.2.6 Rapido Motorhomes
6.2.7 Knaus Tabbert GmbH
6.2.8 Elnagh
6.2.9 Globecar Motorhome
6.2.10 Eura Mobil GmbH
7 市場機会と今後の動向
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Summary The Europe recreational vehicle market was valued at USD 29.97 billion, and it is expected to reach USD 51.38 billion by registering a CAGR of 11.38% during the forecast period.
Key Highlights
- Due to COVID-19 and the economic crisis, the market registered a decline that year. Recreational vehicle shipments increased in Europe mainly due to travel restrictions imposed on account of COVID-19, as it restricted travelers from international travel due to the lockdown. However, after the ease of lockdowns, travelers actively started opting for recreational vehicle-related activities, which continued till the end of the year and provided recovery to the market studied. Thus, many players are coming up with new products in the market. For instance, in July 2022, German electric quadricycle maker ElectricBrandshas recently came up and showcased its new camper version of XBusto to the public for the first time at the JubilaumsExpo held in Vienna. Although this was not an official launch, this has made the public much interested in the company's official launch in the RV segment.
- Over the long term, with the increase in per capita income, the number of high-net-worth individuals (HNWI) in Europe is also witnessing continuous growth. Last year, Europe accounted for about one-fifth of the total number of HNWIs worldwide. Countries such as the United Kingdom, Germany, Sweden, France, Switzerland, Spain, and Italy accounted for most HNWIs across Europe. Companies in Europe are also focusing on developing new technology to meet the demands of the customers. For instance,
- In May 2022, REE Automotive Ltd. announced plans to install cloud-based robotic assembly lines at its network of highly digitalized global manufacturing plants, beginning with its European Integration Center in Coventry, UK. The first assembly line is scheduled to open in the second half of this year. It will initially focus on the P7 electric platform for commercial vehicles such as walk-in delivery vans, buses, and recreational vehicles to meet European customer demand.
- Moreover, in Europe, the number of millennials is increasing. Last year, the region accounted for one-fifth of the total number of millennials worldwide, which is anticipated to increase during the forecast period.
- However, the high cost associated with the recreational vehicle may hinder the growth of the target market during the forecast period.
Europe Recreational Vehicle (RV) Market Trends
Recreational Vehicles Across the Europe to Gain Significant Prominence During Forecast Period.
- The market is driven by rising per capita income and increased interest in leisure and recreational activities. Recreational vehicles (RVs) have long been linked with camping, which has recently experienced a surge due to an increase in millennial tourists. Various campsites are accessible around the area, with a strong influx of tourists. For instance, in 2021, there were about 30,809 recreational vehicles in France. On average, a motorhome in France will be used 17 times for about 75 nights a year. When renting, the average weekly mileage is about 1,400 km. By the end of 2019, there were 505,000 camping cars registered in France out of an estimated 2 million in Europe.
- Towable RVs will continue to dominate the market until the next few years. The lower prices of these vehicles compared to motorized recreational vehicles have contributed to their growing popularity. Towable vehicles allow customers to pull the trailer with a truck or an existing panel, lowering the price of these vehicles.
- Several market participants, including Winnebago, Hymer AG, and Pleasure-Way Industries, focus on new model launches with various amenities to improve the customer experience. Additional features such as stainless steel rock guards, additional window awnings, rear bumper storage, refrigerators, entertainment systems, and a spacious sleeping capacity for any family size are driving up demand for recreational vehicles. Furthermore, the trend of incorporating advanced technologies into recreational vehicles, such as IoT, sensors, and automated control systems, propels the industry forward.
- In recent years, top OEMs and startups have attempted to combine numerous technological improvements into RVs to make them more appealing and interesting as opposed to dull vehicle designs.
Germany is Anticipated to Hold Major Share in the Market
- According to the European Caravan Federation, in the last year, around 78,175 new motor caravans were registered, which was 44% more than the previous year.
- RVing has become more popular in Germany in recent years than it has ever been. This is reinforced by significant growth in the market for new and used recreational vehicles (motorhomes, camper vans, and caravans) and a significant increase in RV rentals. Therefore, companies are also focusing on strategic partnerships and developing new products. For instance, in January 2022, Ford-Werke GmbH and Erwin Hymer Group (EHG) signed a framework agreement to deliver Ford Transit and Ford Transit Custom as the foundation for customer-ready recreational vehicles and motorhomes.
- The market is being driven by rising per capita income and increased interest in leisure and recreational activities. Recreational vehicles (RVs) have long been linked with camping, which has recently experienced a surge due to an increase in the number of millennial tourists. A variety of campsites are accessible around the area, which sees a strong influx of tourists. OEM is investing heavily to elevate the demand for recreational vehicles among the public. For instance,
- In January 2023, Volkswagen confirmed that a factory camper option for the newly released ID Buzz would be available, though not for a few years. Until it does, other small specialized companies, such as Bavaria-based Alpin Camper, which recently unveiled its Buzz camper at a major tourism and leisure consumer show in Germany, will offer their version.
- The demographics of German RV consumers have shifted. Previously, most of this low-cost vacationing was done by families with children and seniors. RV trips are becoming increasingly popular among younger generations with greater income levels. Customers demand freedom, independence, flexibility, comfort, convenience, individualism, and even luxury.
- At the same time, campsites across Europe are fast developing. Campgrounds have been updated and offer various new amenities and features. The services supplied range from updated laundry facilities, Wi-Fi connections, and supermarkets to wellness centers, pools, and spas, as well as access to water parks, go-kart tracks, and other sporting facilities. Campground vacations resemble a full-service, activity-filled family holiday, competing with resort-style accommodations. Camping has evolved into a luxury holiday, and the idea of the low-cost family trip is disappearing. The transition from conventional tents to pricey campers and RVs is a visible indicator.
Europe Recreational Vehicle (RV) Industry Overview
The European recreational vehicle market is fragmented due to many local and global players, such as Thor Industries Inc., Swift Group, and Hymer AG. The market is transforming at a rapid pace, and local companies are facing tough companies from US RV manufacturers, such as Forest River Inc., Winnebago Industries Inc., and Thor Industries Inc. As a result, companies are incorporating the latest technologies in their latest RV models to provide the best experience to the occupants.
In August 2021, Hymer GmbH & Co. KG presented its new products for this year from the Hymer Motor Caravans, Eriba Caravans, and Hymer Original Parts divisions.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Drivers 4.1.1 Increasing Recreational Activities Across the region 4.2 Market Restraints 4.2.1 High Upfront Cost 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Threat of New Entrants 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Type 5.1.1 Towable RVs 5.1.2 Motorhomes 5.2 By Country 5.2.1 Germany 5.2.2 United Kingdom 5.2.3 Italy 5.2.4 France 5.2.5 Netherlands 5.2.6 Spain 5.2.7 Norway 5.2.8 Rest of Europe
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Vendor Market Share** 6.2 Company Profiles* 6.2.1 Dethleffs GmbH & Co. KG 6.2.2 Thor Industries Inc. 6.2.3 Swift Group 6.2.4 Autotrail Motorhomes 6.2.5 Rimor Motorhomes 6.2.6 Rapido Motorhomes 6.2.7 Knaus Tabbert GmbH 6.2.8 Elnagh 6.2.9 Globecar Motorhome 6.2.10 Eura Mobil GmbH
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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