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欧州のマイルドハイブリッド車:市場シェア分析、産業動向・統計、2019~2029年の成長予測


Europe Mild Hybrid Vehicles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

欧州のマイルドハイブリッド車市場は、現在155億9,000万米ドルで、今後5年間で211億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.25%である。 長期的には、業界大手による新モデルの投入、電気自動車... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のマイルドハイブリッド車市場は、現在155億9,000万米ドルで、今後5年間で211億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは6.25%である。

長期的には、業界大手による新モデルの投入、電気自動車やハイブリッド車の販売台数の増加、厳しい自動車排出ガス規制や燃費基準の採用が、マイルドハイブリッド車の販売急増とともに電気自動車業界の需要を生み出している。しかし、ドイツ、フランス、スウェーデン、ノルウェー、オランダなどの欧州諸国では、強力なハイブリッド車とバッテリー電気自動車(BEV)が優勢であるため、同地域におけるマイルドハイブリッド車の成長の主な抑制要因となっている可能性が高い。欧州地域での全電気自動車の普及は近年かなりの伸びを示しており、2023年7月のバッテリー電気自動車(BEV)の販売台数は、2022年の同月と比較して54.7%に達している。そのため、パワートレインに内燃機関(ICE)を組み込んだマイルド・ハイブリッド・モデルの採用は、同モデルと比べて成長が鈍化するとみられる。

市場の主要企業は、マイルド・ハイブリッド車の需要増に対応するため、新モデルを投入している。例えば、2022年9月、Mitsubishi Motors Europe B.V.はマイルドハイブリッドシステムを搭載した新世代SUVのASXを欧州で発売した。この車両はスペインのルノーのバジャドリッド工場で生産される。2022年9月には、欧州日産が同車のマイルド・ハイブリッド・バージョンを含む第4世代SUV「Xトレイル」を欧州で発売した。

スペインの自動車購入者の大半はバッテリー電気自動車(BEV)を購入する余裕がないため、予測期間中にスペインが最も速い成長を見せると予想される。これは、ドイツ、フランス、イギリス、スカンジナビア諸国などの他の国に比べて購買力が低いためである。ドイツ、イギリス、イタリア、フランスといった他の国々では、環境問題に対する消費者の意識の高まりと、自動車メーカーが欧州全域で車両の電動化を推進することに重点を移していることから、導入の増加が予想される。

欧州マイルドハイブリッド車市場動向

乗用車セグメントが市場を支配すると予想される

消費者の低排出ガス車への嗜好の変化が、欧州のマイルド・ハイブリッド車市場の乗用車セグメントの成長を牽引している。また、厳しい排出ガス規制、燃費基準の引き上げ、2030年までにICEモビリティを禁止するという欧州各国の野心的な目標設定も、同市場におけるマイルド・ハイブリッド乗用車の需要を後押ししている。欧州議会は、2020年から2025年の間に自動車の排出ガスを2019年比で40%削減するという野心的な目標を設定した。マイルド・ハイブリッド車は自動車の電動化への第一歩とみなされているため、欧州では着実に販売台数を伸ばしている。

マイルド・ハイブリッド・システムの大きな利点は、スムーズなエンジン始動、運動エネルギーによるバッテリー充電、電気で走行できる距離の短さであり、全体的な燃料消費量の削減である。さらに、マイルドハイブリッド車は従来のガソリン/ディーゼルエンジン車よりも燃費が良いため、低公害車の購入を望む消費者の間で人気が高まっている。また、マイルド・ハイブリッド車の生産は、フル・ハイブリッド車よりも洗練されていないため低価格に設定されており、同車よりも安価になっている。フォルクスワーゲン、アウディ、ルノー、日産、トヨタといった大手自動車メーカー数社は、欧州地域でマイルド・ハイブリッド車を生産するために多額の投資を行っており、これがマイルド・ハイブリッド車の成長見通しをさらに後押ししている。

一方、近年、イギリス、ドイツ、フランスなどの欧州諸国では、マイルドハイブリッド車よりも電気自動車の方が二酸化炭素排出対策に適しているため、電気自動車モデルの販売が急増している。これは、対象市場の乗用車セグメントにとって大きな抑止力となっている。例えば、英国における電気自動車の新規登録台数は、2021年の304台に対し、2022年には36万7,000台に達し、前年比成長率は20.7%である。したがって、この市場の自動車メーカーは、常に先進的なマイルド・ハイブリッド車モードを提供する必要がある。マイルド・ハイブリッド車は、消費者の需要を喚起するために、より優れた効率で二酸化炭素排出量に対抗するのに役立つ。

スペインは欧州諸国の中で最も急成長が見込まれる

欧州地域ではスペインが最も急成長し、イタリア、フランス、ドイツがこれに続くと予想されている。スペインにおけるマイルド・ハイブリッド車の販売は、バッテリー電気自動車(BEV)やプラグイン・ハイブリッド電気自動車(PHEV)に比べて低価格であるため、大きな成長が見込まれる。スペインの人々の購買力は、ドイツ、フランス、イギリス、スカンジナビア諸国といった他の国々の人々に比べて低い。これらはヨーロッパにおける強力なハイブリッド車やバッテリー電気自動車の主要市場である。スペインのEV購入者の大半は、ストロングハイブリッド車やバッテリーEVを購入するための支援を必要としている。したがって、マイルド・ハイブリッド車はスペインで最も好まれるタイプの低排出ガス車である。

イタリア、ドイツ、フランスも、自動車メーカーが多く存在し、自動車の排出ガス規制や燃費基準が厳しいため、自動車の電動化が進んでいることから、主要市場となっている。

このため、この分野で新商品を投入する企業や投資により、マイルド・ハイブリッド車市場は予測期間中に国内で成長すると予想される。例えば

  • 2022年9月、欧州三菱自動車BVは、スペインのバジャドリッドにあるルノーの工場でマイルドハイブリッドSUV「ASX」を生産すると発表した。
  • 2022年3月、フォルクスワーゲン・グループとSEATは、マイルドハイブリッド車やバッテリーを含むさまざまな電気自動車を生産するために、マルトレル、ヴァレン、CIA、パンプローナの工場に70億ユーロ(73.8億米ドル)を投資すると発表した。

さらに、スペイン政府が二酸化炭素排出を抑制するためにICE車の販売に対してより厳しい規制を課しているため、市場ではマイルドハイブリッド車のような低排出ガス車への需要が高まるだろう。例えば、スペインの2022年の二酸化炭素(MtCO)排出量は約2億6,100万トンで、2021年に比べて7%増加した。そのため、スペイン政府は経済における二酸化炭素排出を抑制するため、自動車産業などさまざまなセクターを特定した。電動化されたエコシステムに移行することで、二酸化炭素排出量を抑制することができ、同国におけるマイルド・ハイブリッド車の成長を支援することが期待される。

欧州マイルドハイブリッド車産業概要

欧州のマイルド・ハイブリッド車市場は、高度に統合された競争市場である。同市場は、長年にわたり市場を支配してきたかなり大きなプレーヤーが存在することが特徴である。これらのプレーヤーは、ブランドポートフォリオを拡大し、市場での地位を固めるために、合弁事業、M&A、新製品の発売、製品開発にも取り組んでいる。

欧州市場を支配している主要プレーヤーには、フォルクスワーゲンAG、トヨタ自動車、BMWグループ、日産自動車、アウディAG、BMWグループ、メルセデス・ベンツなどがある。主要プレーヤーは、市場での地位を確保し、市場のカーブを先取りするために新製品を発表している。例えば

  • マツダモーターヨーロッパは2022年9月、フルサイズSUV「CX60」を欧州で発売すると発表した。ガソリン、ディーゼル、ハイブリッドなどのバリエーションに加え、マイルドハイブリッド技術を搭載する。
  • 2022年5月、ソラリスは、モンテネグロの主要港湾であるバル港に納入するマイルド・ハイブリッド・ウルビーノ市営バス12台を受注したと発表した。このバスは、市の中心部から港までの市民輸送に使用される。
  • 欧州日産は2022年3月、数々の賞を受賞しているパワートレイン技術「e-POWERマイルドハイブリッド」を搭載した新世代キャシュカイを発売した。この発売は、2024年までに欧州での電動化販売台数の50%を達成するという同社の長期目標をサポートすることを目的としている。

市場に参入している企業は、製品ポートフォリオの多様化によって競争優位を得ようとしているため、市場では、バッテリー技術の向上を伴うさまざまな先進マイルド・ハイブリッド車モデルの発売が予想される。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の推進要因
4.1.1 低排出ガス車の普及を促進する政府の好意的な取り組み
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 バッテリー電気自動車(BEV)、プラグインハイブリッド車、ハイブリッド電気自動車(HEV)の採用が市場の成長を阻害する
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模:米ドル)
5.1 バッテリータイプ別
5.1.1 48ボルト未満バッテリー
5.1.2 48ボルトバッテリー
5.1.3 48ボルト以上
5.2 車種別
5.2.1 乗用車
5.2.2 商用車
5.3 国別
5.3.1 ドイツ
5.3.2 イギリス
5.3.3 イタリア
5.3.4 フランス
5.3.5 スペイン
5.3.6 その他のヨーロッパ

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 フォルクスワーゲンAG
6.2.2 アウディAG
6.2.3 BMWグループ
6.2.4 日産自動車
6.2.5 トヨタ自動車
6.2.6 メルセデス・ベンツ
6.2.7 現代自動車
6.2.8 起亜自動車
6.2.9 ボルボ・グループ
6.2.10 フォード
6.2.11 三菱自動車

7 市場機会と今後の動向
7.1 マイルドハイブリッド電池技術の強化

 

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Summary

The Europe Mild Hybrid Vehicles Market is valued at USD 15.59 billion in the current year and is anticipated to reach a net valuation of USD 21.11 billion within the next five years, registering a CAGR of 6.25% over the forecast period.

Over the long term, new model launches by major industry players and a rise in sales of electric and hybrid vehicles, as well as the adoption of strict vehicle emission norms and fuel efficiency standards, are creating demand in the electric vehicles industry with a surge in sales of mild hybrid vehicles. However, the dominance of strong hybrids and battery electric vehicles (BEVs) in European countries such as Germany, France, Sweden, Norway, and the Netherlands is likely to act as a major restraint for the growth of mild hybrid vehicles in the region. The penetration of all-electric vehicles in the European region showcased considerable growth in recent years, with sales of battery electric vehicles (BEVs) touching 54.7% in July 2023 compared to the same month in 2022. Therefore, the adoption of mild hybrid models, which integrate an internal combustion engine (ICE) in their powertrain, is likely to witness slower growth as compared to its counterparts.

Key players in the market are launching new models to cater to the increased demand for mild hybrid vehicles. For instance, in September 2022, Mitsubishi Motors Europe B.V. launched the new generation ASX SUV in Europe with a mild hybrid system. The vehicle will be made at Renault's Valladolid plant in Spain. In September 2022, Nissan Europe launched the fourth generation X Trail SUV in Europe, including a mild hybrid version of the same vehicle.

Spain is anticipated to showcase the fastest growth during the forecast period because the majority of car buyers in Spain cannot afford battery electric vehicles (BEVs). It is due to the low purchasing power compared to other countries like Germany, France, the United Kingdom, and Scandinavian countries. An increasing adoption is expected in other countries such as Germany, the United Kingdom, Italy, and France, owing to the growing consumer awareness about environmental hazards, and auto manufacturers are shifting focus on promoting electrification of vehicle fleets across the European region.

Europe Mild Hybrid Vehicles Market Trends

Passenger Car Segment is Anticipated to Dominate the Market

Consumers' shifting preference towards the adoption of low-emission vehicles is driving the growth of the passenger car segment of the mild hybrid vehicles market in Europe. Coupled with that, strict emissions norms, higher fuel efficiency standards, and the ambitious targets set by various European countries to ban ICE mobility by 2030 are also aiding the demand for mild hybrid passenger cars in the market. European Parliament set an ambitious goal to cut vehicle emissions by 40% between 2020 to 2025 from 2019 levels. Since mild hybrid vehicles are seen as the first step toward electrification of vehicles, they are experiencing a steady rise in sales in Europe.

The significant benefits of the mild hybrid system are its smooth engine start-up, battery charging with kinetic energy, and short distances that can be covered on electric power, along with reduced overall fuel consumption. Further, due to the capability of mild hybrid vehicles offering better fuel efficiency compared to any conventional gasoline/diesel engine cars, it is becoming increasingly popular among consumers willing to purchase a low-emission passenger car. Also, the production of mild hybrid vehicles is placed at lower prices as they are less sophisticated than a full hybrid vehicle, becoming less expensive than its counterpart. Several leading auto manufacturing companies, such as Volkswagen, Audi, Renault, Nissan, and Toyota. are investing hefty sums to produce mild hybrid cars in the European region, which is further assisting its growth prospect.

On the other hand, in recent years, various European countries such as the United Kingdom, Germany, and France, among others, witnessed an excessive surge in the sales of all-electric vehicle models as these vehicles are better suited to combat carbon emissions than mild hybrid vehicles. It acts as a major deterrent for the passenger car segment of the target market. For instance, new electric car registrations in the United Kingdom touched 367 thousand units in 2022, compared to 304 units in 2021, representing a Y-o-Y growth of 20.7%. Therefore, auto manufacturers in the market need to constantly offer advanced mild hybrid vehicle modes. It helps in combating carbon emissions with better efficiency of the vehicle to create demand among consumers.

Spain is Expected to Showcase Fastest Growth among other European Countries

Spain is anticipated to become the fastest-growing market, followed by Italy, France, and Germany in the European region. The sales of mild hybrid vehicles in Spain are expected to showcase major growth, owing to the lower price of mild hybrid vehicles compared to battery-electric vehicles (BEVs) or plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs). The purchasing power of people in Spain is lower compared to people living in other countries like Germany, France, the United Kingdom, and Scandinavian countries. These are major markets for strong hybrids and battery electric vehicles in Europe. The majority of EV buyers in Spain need help to afford to buy strong hybrids and battery electric vehicles. Therefore, mild hybrid vehicles are the most preferred type of low-emission vehicle in Spain.

Italy, Germany, and France are also major markets due to the large presence of automotive OEMs and the rising electrification of vehicles because of the adoption of stringent automotive emission norms and fuel economy standards, which leads to high electric vehicle sales in these geographies.

Thus, with companies coming up with new launches in this segment and investments, the market for mild hybrid vehicles is expected to grow over the forecast period in the country. For instance,

  • In September 2022, Mitsubishi Motors Europe BV announced the production of the ASX mild hybrid SUV at Renault's plant in Valladolid, Spain.
  • In March 2022, Volkswagen Group and SEAT announced to invest EUR 7 billion (USD 7.38 billion) to produce a range of electric vehicles, including mild hybrids and batteries, at their plants in Martorell, Valen, CIA, and Pamplona.

Further, as the government of Spain imposes stricter regulations to combat the sales of ICE vehicles to curb carbon emissions, there will exist a greater demand for low-emission vehicles such as mild hybrid vehicles in the market. For instance, Spain produced nearly 261 million metric tons of carbon dioxide (MtCO) emissions in 2022, marking a 7% increase compared to 2021. Therefore, to curb carbon emissions in the economy, the government of Spain identified various sectors, such as the automotive industry. It would help the country in limiting carbon emissions by shifting to an electrified ecosystem, which is expected to assist the growth of mild hybrid vehicles in the country.

Europe Mild Hybrid Vehicles Industry Overview

The European Mild Hybrid Vehicles market is highly consolidated and competitive. The market is characterized by the presence of considerably large players that long dominated the market. These players also engage in joint ventures, mergers and acquisitions, new product launches, and product development to expand their brand portfolios and cement their market positions.

Some of the major players dominating the European market are Volkswagen AG, Toyota Motors, BMW Group, Nissan Motor Corp., Audi AG, BMW Group, and Mercedes-Benz, among others. Key players are launching new products to secure their market position and stay ahead of the market curve. For instance,

  • In September 2022, Mazda Motor Europe announced the launch of their full-size SUV CX60 in Europe. It will be equipped with mild hybrid technology, among other variants such as gasoline, diesel, and hybrid.
  • In May 2022, Solaris announced that they had received an order for 12 mild hybrid Urbino city buses to be supplied to Port of Bar, the chief seaport in Montenegro. The buses will be used to transport the citizens of the town from the city center to the port of the city.
  • In March 2022, Nissan Motor Europe launched the new generation of Qashqai featuring e-POWER mild hybrid technology, an award-winning powertrain technology. This launch aims to support the long-term goal of the company to achieve 50% electrified sales in Europe by 2024.

The market is anticipated to witness the launch of various advanced mild hybrid vehicle models with improvements in battery technology as players operating in the market try to gain a competitive edge with the diversification of their product portfolio.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Favorable Government Initiatives to Promote the Adoption of Low-Emission Vehicles
4.2 Market Restraints
4.2.1 Adoption of Battery Electric Vehicles (BEVs), Plug-In Hybrid Vehicle, and Hybrid Electric Vehicles (HEV) Deters the Growth of the Market
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD)
5.1 By Battery Type
5.1.1 Less than 48 Volt Battery
5.1.2 48 Volt Battery
5.1.3 Above 48 Volt Battery
5.2 By Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commerical Vehicles
5.3 By Country
5.3.1 Germany
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 Italy
5.3.4 France
5.3.5 Spain
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Volkswagen AG
6.2.2 Audi AG
6.2.3 BMW Group
6.2.4 Nissan Motors Co.
6.2.5 Toyota Motors
6.2.6 Mercedes-Benz
6.2.7 Hyundai Motor Company
6.2.8 Kia Motors Company
6.2.9 Volvo Group
6.2.10 Ford Motor Co.
6.2.11 Mitsubishi Motors

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Enhancement in Mild-Hybrid Battery Technology

 

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