世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州自動車内装:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Europe Automotive Interiors - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

欧州の自動車内装市場は、現在のところ651億8,000万米ドルである。予測期間中の年平均成長率は6.35%以上で、5年間で924.6億米ドルに達する見込みである。 長期にわたって、乗員の快適性を高めることは、乗用車... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
70 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

欧州の自動車内装市場は、現在のところ651億8,000万米ドルである。予測期間中の年平均成長率は6.35%以上で、5年間で924.6億米ドルに達する見込みである。

長期にわたって、乗員の快適性を高めることは、乗用車インテリア市場で最も重要な検討事項のひとつとなった。部品はできるだけ小さなスペースで、最大レベルの快適性を提供しなければならない。その結果、この点で一貫した開発が行われている。パーソナライゼーションや自律走行といったトレンドにより、ドライバーはますますパッセンジャーになりつつある。業界各社は、さまざまな新機能を備えた車室内照明のコンセプトに集中的に取り組んでいる。これらは、絶えず変化する乗員や運転状況の要求に適応することができる。

さらに、顧客はより安全でハンズフリーな体験と、運転中に使い慣れた音声アシスタントにアクセスできる機能を求めており、運転と接続の全体的な体験を向上させている。各社は、SiriやAlexaのような音声アシスタントを提供する製品を発売・更新しており、アフターマーケットのインフォテインメント・システムの需要を促進すると予想される。

エンターテインメント性の高いドライビング体験に対する消費者の志向の高まりと、若年層における自動車のカスタマイズ志向の高まりが、予測期間中の市場成長の主な推進要因であると考えられている。今日では、ほとんどの人が他人と違う自分を作ろうとしている。車の所有者は、車を使って自分の個性を表現し、他の車の中でユニークで、より快適で、目立つようにしている。

さらに、自動車愛好家やプレミアムスポーツカー、レーシングカーのユーザーの積極的な参加が、市場全体のパフォーマンスを高めている。エアロダイナミックキット、バンパーのチューニング、排気システムのアップデイトなどに対する需要の増加は、今後数年間で市場をさらに拡大すると予想される。

欧州自動車内装市場の動向

高まるアフターマーケット改造車の人気

アフターマーケット・インテリア照明の需要は、自動車をカスタマイズし、パーソナライズしたいという顧客の願望により、人々の間で勢いを増した。アフターマーケットの室内照明によって、車の所有者は自分の車にユニークなタッチを追加することができ、道路上の他の人にそれらを目立たせる。さらに、アフターマーケットの室内照明は、車内全体の美観を高め、より快適で心地よい環境を作り出す。例えば、アンビエント照明は柔らかく温かみのある輝きを放ち、車内をより豪華で快適な空間にすることができる。

さらに、アフターマーケットの室内照明は、運転中の視認性と安全性を向上させることができる。例えば、LEDライトは従来の白熱電球よりも明るく、エネルギー効率に優れている。車内をより明るく照らし、アイテムの位置を確認しやすくなる。さらに、シート下照明などのアフターマーケット照明製品の中には、乗降時の視認性を向上させ、事故のリスクを軽減するものもある。

クルマを自分好みにカスタマイズしたいと考えるGen-Zドライバーやクルマ愛好家の増加は、市場セグメントのプラス側の需要につながった。このGen-Z層は、以前の世代よりもユニークでパーソナライズされた車の改造に関心を持っている。アフターマーケット・セグメントを展開するプレーヤーは、アンビエント照明、アクセント照明、フットウェル照明、LEDストリップ、ダッシュボード照明、ドアスチル照明を提供している。プレーヤーは、消費者の好みやニーズに合わせてこれらの製品をカスタマイズし、車内全体の美観、視認性、機能性を高めている。

しかし、他の地域と比較すると、欧州のアフターマーケット用室内照明は、北米やアジア太平洋などの他の地域と比較すると、ペースはやや遅いものの、着実に成長している。同国には自動車の照明に関する厳しい規制があり、アフターマーケット企業が新しい照明製品を市場に投入するのは困難であった。しかし、一部のアフターマーケットプレーヤーは、欧州の規制に適合する照明製品を開発しており、この地域での市場シェア拡大を可能にしている。

これらの要因を考慮すると、アフターマーケット市場において室内照明の需要は緩やかな成長率になると予想される。

ドイツが欧州自動車内装市場をリードすると予測

ドイツは世界有数の自動車生産国である。ドイツはヨーロッパで最大かつ最もダイナミックな経済圏である。また、欧州連合(EU)加盟国のなかでも乗用車の生産でリードしている。ドイツの自動車産業は、EU全体の自動車市場の29%以上を占めている。2022年のドイツの乗用車販売台数は約265万台だった。

国際的なメーカーや、ドイツのような世界的な自動車産業の本拠地である国もまた、自動車改造市場にとって驚くべき市場成長の可能性を提供している。多くの有名自動車メーカーを擁するドイツの強力な自動車産業は、アフターマーケット改造の盛んなエコシステムを作り出している。HNWI(富裕層)や愛好家は、性能のアップグレード、電子機器の強化、最先端の自動車技術など、利用可能な幅広い先進的改造にアクセスすることができる。

さらに、自動車をカスタマイズして個性を出したいという顧客の要望から、車内照明の需要は人々の間で勢いを増した。アフターマーケットの室内照明によって、車のオーナーは自分の車にユニークなタッチを加えることができ、道路上で他の車と差をつけることができる。さらに、アフターマーケットの室内照明は、車内全体の美観を高め、より快適で心地よい環境を作り出す。例えば、アンビエント照明は柔らかく温かみのある輝きを放ち、車内をより豪華で快適な空間にすることができる。

欧州自動車用内装品産業の概要

欧州の自動車内装市場は、Adient PLC、Faurecia、Groclin S.A.、Recaro Group、Grammer AGといった少数のプレーヤーによって統合され、主に支配されている。同市場は、先進技術、快適性の向上、研究開発プロジェクトへの投資拡大、電気自動車や自律走行車の市場拡大といった要因によって大きく牽引されている。より贅沢な体験を人々に提供するため、主要自動車内装メーカーは新製品の開発に注力している。例えば

  • 2023年7月、ドイツ・ミュンヘンで開催される「IAA Mobility 2023」において、フォーレシアは3つの戦略的成長分野(電動化とエネルギー管理、安全運転と自動運転、デジタルで持続可能なコックピット体験)における技術を発表した。フォルビアは、コックピットでのCO2排出量削減に貢献するシート、エレクトロニクス、インテリア、照明、HMI、ディスプレイのデモンストレーションを行う。

したがって、こうした動きは欧州の自動車内装市場を牽引すると予想される。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 アフターマーケットでの車両改造の人気の高まりが市場を牽引する可能性
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 改造に対する厳しい規制
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模:米ドル)
5.1 自動車タイプ別
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 コンポーネントタイプ別
5.2.1 インフォテインメント・システム
5.2.2 インストルメントパネル
5.2.3 室内照明
5.2.4 ボディパネル
5.2.5 その他の部品タイプ
5.3 国別
5.3.1 ドイツ
5.3.2 イギリス
5.3.3 イタリア
5.3.4 フランス
5.3.5 オランダ
5.3.6 スペイン
5.3.7 スイス
5.3.8 ノルウェー
5.3.9 スウェーデン
5.3.10 デンマーク
5.3.11 ベルギー
5.3.12 その他のヨーロッパ

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Adient PLC
6.2.2 フォルシア
6.2.3 Groclin S.A
6.2.4 グルポ・アントリン
6.2.5 レカロ・グループ
6.2.6 グラマーAG
6.2.7 PRETTL Lighting & Interior GmbH
6.2.8 SKA Sitze GmbH
6.2.9 EFIオートモーティブ・グループ
6.2.10 GUMOTEX Automotive B?eclav, sro

7 市場機会と今後の動向

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Europe automotive interiors market is valued at USD 65.18 billion in the current year. It is expected to reach USD 92.46 billion over five years, registering a CAGR of over 6.35% during the forecast period.

Over the long term, increasing passenger comfort became one of the most important considerations in the passenger car interior market. Components should take as little space as possible and provide the maximum level of comfort. As a result, consistent development is taking place in this regard. Trends such as personalization and autonomous driving, where the driver is increasingly becoming a passenger, are evolving vehicle interiors. Industry participants are working intensively on concepts for vehicle interior lighting with a variety of new functionalities. These can be adapted to the continuously changing requirements of passengers and driving situations.

Additionally, customers seek a safer, hands-free experience and the ability to access familiar voice assistants while driving, enhancing their overall driving and connectivity experience. Companies are launching and updating their products to offer voice assistants like Siri and Alexa, which is anticipated to fuel the demand for aftermarket infotainment systems.

The increasing consumer inclination toward an entertaining driving experience, coupled with rising vehicle customization among a young population, is considered the primary driving factor for the growth of the market during the forecast period. Nowadays, most people try to make themselves different from others. Car owners express their individuality using their vehicles, making them unique, more comfortable, and noticeable among other cars.

In addition, the active participation of car enthusiasts and users of premium sports and racing cars is enhancing the market's overall performance. Increased demand for aerodynamic kits, bumper tuning, exhaust system updation, etc., is expected to further augment the market in the coming years.

Europe Automotive Interiors Market Trends

Growing Popularity for Aftermarket Vehicle Modification

The demand for aftermarket interior lighting gained momentum among people due to customer desire to customize and personalize their vehicles. With aftermarket interior lighting, vehicle owners can add a unique touch to their cars, making them stand out from others on the road. In addition, aftermarket interior lighting even enhances the overall aesthetics of a car's interior, creating a more pleasant and inviting environment. For example, ambient lighting can provide a soft and warm glow that can make the interior feel more luxurious and comfortable.

Further, aftermarket interior lighting can improve visibility and safety while driving. As an example, LED lights are brighter and more energy-efficient than traditional incandescent bulbs. It provides better illumination of the car's interior and makes it easier to locate items. Additionally, some aftermarket lighting products, such as under-seat lighting, can improve visibility when getting in and out of the car, reducing the risk of accidents.

The increasing number of Gen-Z drivers and car enthusiasts who want to personalize their vehicles led to the demand on the positive side of the market segment. This Gen-Z demographic group is more interested in unique and personalized car modifications than in previous generations. Players operating in the aftermarket segment are offering ambient lighting, accent lighting, footwell lighting, LED strips, dashboard lighting, and door still lighting. Players are customizing these offers to match the consumer's preferences and needs, enhancing the overall aesthetics, visibility, and functionality of the car's interior.

However, compared to other regions, aftermarket interior lighting in Europe is growing steadily, albeit at a slightly slower pace compared to other regions like North America and Asia-Pacific. The country includes stringent regulations on vehicle lighting, which made it difficult for aftermarket players to introduce new lighting products into the market. However, some aftermarket players are developing lighting products that comply with European regulations, allowing them to expand their market share in the region.

Considering these factors, demand for interior lighting is anticipated to witness a moderate growth rate in the aftermarket landscape.

Germany is Anticipated to Lead the European Automotive Interiors Market

Germany is among the leading automobile producers in the world. Germany includes the largest and most dynamic economy in Europe. In addition, the country is also a leader in producing passenger cars among all member countries in the European Union. The German automotive industry accounts for more than 29% of the total EU automobile market. Germany's passenger car sales were around 2.65 million units in 2022.

International manufacturers and countries that are home to the global automotive industry, like Germany, also offer incredible market growth potential for the car modifications market. Germany's strong automotive industry, with many renowned automobile manufacturers, creates a thriving ecosystem for aftermarket modifications. HNWI and enthusiasts can access a wide range of advanced modifications available, including performance upgrades, electronic enhancements, and cutting-edge automotive technologies.

Further, the demand for interior lighting gained momentum among people due to customer desire to customize and personalize their vehicles. With aftermarket interior lighting, vehicle owners can add a unique touch to their cars, making them stand out from others on the road. In addition, aftermarket interior lighting even enhances the overall aesthetics of a car's interior, creating a more pleasant and inviting environment. For example, ambient lighting can provide a soft and warm glow that can make the interior feel more luxurious and comfortable.

Europe Automotive Interiors Industry Overview

The Europe automotive interiors market is consolidated and majorly dominated by a few players, such as Adient PLC, Faurecia, Groclin S.A, Recaro Group, and Grammer AG. The market is highly driven by factors like advanced technology, more comfort, growing investment in R&D projects, and a growing market of electric and autonomous vehicles around the region. To provide a more luxurious experience to the people, major automotive interior manufacturers are focusing on developing new products. For instance,

  • In July 2023, at the IAA Mobility 2023 event in Munich, Germany, Faurecia announced its technology in three strategic growth areas: electrification and energy management, safe and automated driving, and digital and sustainable cockpit experiences. FORVIA will demonstrate seats, electronics, interiors, lighting, HMI, and displays that will help to reduce CO2 emissions in the cockpit.

Hence, such developments are expected to drive the European automotive interiors market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Growing Popularity for Aftermarket Vehicle Modification May Drive the Market
4.2 Market Restraints
4.2.1 Stringent Regulations Against Modifications
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in USD)
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Passenger Cars
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 By Component Type
5.2.1 Infotainment Systems
5.2.2 Instrument Panels
5.2.3 Interior Lighting
5.2.4 Body Panels
5.2.5 Other Component Types
5.3 By Country
5.3.1 Germany
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 Italy
5.3.4 France
5.3.5 Netherlands
5.3.6 Spain
5.3.7 Switzerland
5.3.8 Norway
5.3.9 Sweden
5.3.10 Denmark
5.3.11 Belgium
5.3.12 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Adient PLC
6.2.2 Faurecia
6.2.3 Groclin S.A
6.2.4 Grupo Antolin
6.2.5 Recaro Group
6.2.6 Grammer AG
6.2.7 PRETTL Lighting & Interior GmbH
6.2.8 SKA Sitze GmbH
6.2.9 EFI Automotive Group
6.2.10 GUMOTEX Automotive B?eclav, sro

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る