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欧州の自動車用排気後処理システム - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Europe Automotive Exhaust Aftertreatment Systems - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

欧州の自動車排気後処理システム市場は、現在のところ63.3億米ドルと評価されており、予測期間中の売上高でCAGR 7.2%を記録し、今後5年間で96.1億米ドルに成長すると予想されている。 中期的には、自動車生産... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の自動車排気後処理システム市場は、現在のところ63.3億米ドルと評価されており、予測期間中の売上高でCAGR 7.2%を記録し、今後5年間で96.1億米ドルに成長すると予想されている。

中期的には、自動車生産台数の増加と二酸化炭素排出に関する懸念の高まりが、予測期間中に排気後処理システム装置の需要を増加させるとみられる。

さらに、自動車排気ガス後処理システム市場の技術レベルは、最新のエンジン設計とアクティブ排気ガス後処理システムによって進化した。その結果、ここ数年、自動車からの排気ガスが減少している。しかし、自動車の継続的な生産と自動車保有台数の増加に伴い、科学者とエンジニアにとって、改良型排気ガス後処理システムの開発には多大な課題がある。

しかし、電気自動車の急速な普及と、特に先進国におけるディーゼルエンジン車の禁止が、欧州の排気後処理システム市場の成長を妨げる可能性がある。しかし、欧州は排気システムの成長市場であり、イギリス、ドイツ、フランスなどの国や、東欧、特にチェコ共和国、ポーランド、スロバキア、ルーマニアに有利なビジネスチャンスがある。

排ガスに対する関心の高まりと上記のデータから、この市場は今後かなりの成長が見込まれる。

欧州自動車排気後処理システム市場動向

自動車・運輸業界における排ガス規制技術の成長

排気後処理システムのエンジニアは、OEMメーカーと協力して排出ガス制御システムを開発しています。ガソリンエンジンとディーゼルエンジンの両方に費用対効果の高いソリューションを提供すると同時に、政府によって定められた排出ガスレベルの規制を義務付けることができます。

パティキュレートコントロール、コンパウンドコントロール、NOXコントロールシステム、エアギャップパイプを採用した新しい排気システムなどの技術は、他のコンポーネントと連動するように設計されており、優れた熱効率と燃費の向上を実現している。

ガソリンエンジンを搭載した小型商用車の需要は、ディーゼル車や代替燃料に比べてイニシャルコストが低く、ディーゼル車よりもメンテナンスコストが低いことから伸びている。さらに、燃料オプションとしてCNGを取り入れる自由度は、運用コストを大幅に最小化し、二酸化炭素排出量を削減するため、ガソリン小型商用車の需要を促進している。その結果、予測期間中に市場は大きく成長する可能性が高い。

排気後処理システムの開発における自動車部品メーカーと自動車メーカー間の協力関係の拡大は、予測期間中に同市場の大きな成長を目撃する可能性が高い。例えば

  • デルファイ・テクノロジーズは2022年12月、小型・中型車向けの新型ハートリッジ・ディーゼル・パティキュレート・フィルター(DPF)洗浄機を発表した。DPFは車両の燃費を改善し、排ガス機能を向上させる。

ディーゼル・パティキュレート・フィルター(DPF)は、高度なモジュール設計により、エンジン車の清掃と20万マイルごとの整備を容易にする効果的なソリューションを提供します。灰分モデリング粒子コンピュータ支援エンジニアリングや数値流体力学などの技術は、より優れたDPFシステムの設計に役立っています。また、このような高度な設計により、技術者はどのような車両からでも15分以内にDPFを取り外すことができます。

厳しい排ガス規制が成長を牽引

2022年、欧州連合(EU)全体でのディーゼル・バンの販売台数は21.9%減の110万台となり、バン市場の全般的な落ち込みが主にディーゼル車に影響を与えた。EUの4大市場はすべて2桁のマイナスとなった:フランス(-23.5%)、スペイン(-23.5%)、イタリア(-19.4%)、ドイツ(-17.0%)である。

フォルクスワーゲンのスキャンダル以降、自動車の排ガス検査は世界的な監視下に置かれるようになった。その結果、欧州における自動車モデルの承認に関して、欧州委員会がより大きな権限を得ることになった。米国フォルクスワーゲンのスキャンダルは、欧州連合(EU)の850万台リコールにつながり、自動車メーカーを危機に追い込んだ。

これらの自動車は、二酸化窒素(NOx)の法定規制値を40%も上回っていた。現在では、新しいディーゼルエンジンを搭載した車はよりクリーンになっている。メーカーはいまだに抜け穴を突いて、必要以上に汚染物質を排出する車を販売している。しかし現在では、新欧州ドライビングサイクル(NEDC)のような団体が、第三者の検証を受け入れる代わりに、NOxを含む自動車や小型商用車の排ガス認証を自ら行うようになった。シャシー・ダイナモメーターを使用し、温度や湿度などの環境パラメータを厳密に定義した実験室での試験が理想的である。

2021年の検討段階では、窒素酸化物(NOx)を半分以下の30mg/kmに削減し、事実上すべてのエンジン搭載車を排除するという非常に厳しい規制案が計画されていた。しかし、欧州の自動車団体が猛反対し、実施されなかった。その結果、NOx規制値は現行のユーロ6と同じ60mg/kmとなった。

また、欧州委員会の車両型式承認の一時停止や取り消し、不適合車両のリコール、罰則の適用などの執行権限を利用できるようになった。

欧州自動車排気後処理システム産業概要

欧州の自動車用排気後処理システム市場は、Delphi Technologies PLC、Cummins Inc.、Tenneco Inc.、Donaldson Company、Bosal Group、John Matthey、Magneti Marelliなどの主要企業によって支配されている。自動車の燃費を向上させるために軽量化を目指す自動車メーカーの動向の高まりは、今後数年間、排気後処理システムの需要を高める可能性が高い。例えば

  • 2022年9月、メルセデス・ベンツ・トラックはIAAトランスポーテーションにおいて、ディーゼルエンジン搭載トラック「アクトロスL」、「アクトロスLエディション3」、「アクトロスFプラス」を発表した。アクトロスLには、第3世代の12.8L OM 471エンジンを搭載。消費に最適化されたターボチャージャーを導入し、排気ガス後処理システムの見直しと合わせて、前世代比で最大4%の燃料削減を可能にした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 低燃費車需要の増加
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 電気自動車の出現が市場成長を妨げる
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(市場規模(米ドル)
5.1 自動車タイプ別
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 燃料タイプ別
5.2.1 ガソリン
5.2.2 ディーゼル
5.3 フィルタータイプ別
5.3.1 粒子状物質制御システム
5.3.2 炭素化合物制御システム
5.3.3 デシジョン・マトリクスによる排出ガス制御
5.3.4 NOx制御システム
5.4 国別
5.4.1 ドイツ
5.4.2 イギリス
5.4.3 フランス
5.4.4 イタリア
5.4.5 その他のヨーロッパ

6 競争環境
6.1 ベンダー市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 デルファイ・テクノロジーズ PLC
6.2.2 カミンズ・インク
6.2.3 Tenneco Inc.
6.2.4 コンチネンタルAG
6.2.5 ボーサルグループ
6.2.6 Marelli Holdings Co.
6.2.7 Faurecia SE
6.2.8 ヨーロピアン・エキゾースト・アンド・キャタリスト・リミテッド
6.2.9 Johnson Matthey Plc
6.2.10 Eberspaecher グループ

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Europe Automotive Exhaust Aftertreatment Systems Market is valued at USD 6.33 billion in the current year and is expected to grow to USD 9.61 billion by the next five years, registering a CAGR of 7.2% in terms of revenue during the forecast period.

Over the medium term, the rise in vehicle production, along with growing carbon emission concerns, are likely to increase the demand for exhaust after-treatment systems devices during the forecast period.

Additionally, the technological level for the automotive exhaust after-treatment systems market evolved with modern engine design and active exhaust gas after-treatment systems. As a result, there is a decrease in exhaust emissions from automobiles in the past few years. However, with the continuous production of vehicles along with increasing car ownership, there are tremendous challenges for scientists and engineers to develop improved exhaust after-treatment systems.

However, the rapid adoption of electric vehicles and a ban on diesel engine vehicles, especially in developed nations, may hinder the growth of the European exhaust Aftertreatment Systems market. However, Europe is a growing market for exhaust systems with lucrative opportunities in countries like the United Kingdom, Germany, and France and Eastern Europe, especially the Czech Republic, Poland, Slovakia, and Romania.

Based on the growing emission concern and the data point mentioned above, the target market is expected to witness considerable market growth in the upcoming time.

Europe Automotive Exhaust Aftertreatment Systems Market Trends

Growth in Emission Control Technology in Automotive and Transportation Industry

Exhaust Aftertreatment Systems engineers work hand in hand with OEM manufacturers to develop emissions control systems. It enables both gasoline and diesel-powered engines to provide cost-effective solutions while also mandating emissions level regulation set by the government.

Technologies such as particulate control, compound control, NOX control system, and newer exhaust system featuring air gap pipe, designed to work together with other components, provide superior thermal efficiency and improve fuel economy.

The demand for gasoline-powered light commercial vehicles is growing due to the less initial cost as compared to diesel and alternative fuels as well as less maintenance cost than diesel vehicles. Moreover, the liberty to incorporate CNG as a fuel option, which substantially minimizes operational costs and reduces carbon emissions, is driving the demand for a gasoline-light commercial vehicle. It, in turn, is likely to witness major growth for the market during the forecast period.

Growing collaboration between the automotive component and vehicle manufacturers for the development of exhaust after-treatment systems across the region is likely to witness major growth for the market during the forecast period. For instance,

  • In December 2022, Delphi Technologies introduced a new Hartridge diesel particulate filter (DPF) cleaning machine for light and medium-duty applications. The DPF improves vehicle fuel efficiency and improves exhaust emission functions.

The Diesel Particulate Filter (DPF) provides an effective solution in which an advanced modular design allows easy cleaning and servicing of engine vehicles for every 200,000 miles. Technologies such as ash modeling particulate computer-aided engineering and computational fluid dynamics help design better DPF systems. Also, such an advanced design allows technicians to remove the DPF from any vehicle in less than 15 minutes.

Stringent Emission Control Regulations Driving Growth

In 2022, sales of diesel vans across the European Union fell by 21.9% to 1.1 million units, as the general decline in the van market mainly affected diesel-powered vehicles. The four largest EU markets all suffered double-digit losses: France (-23.5%), Spain (-23.5%), Italy (-19.4%) and Germany (-17.0%).

After the Volkswagen scandal, automotive exhaust emission testing came under global scrutiny. Resulting in the European Commission gaining greater authority when it comes to the approval of car models in Europe. The uncovered United States Volkswagen scandal led to a European Union recall of 8.5 million vehicles, pushed the automaker into a crisis, and left policymakers in Europe scrambling to patch up regulatory loopholes that had existed.

These cars emitted 40% more than the legal limit of nitrogen dioxide (NOx). While nowadays, cars with new diesel engines are cleaner. Manufacturers are still exploiting loopholes to sell cars that emit much more pollutants than required. However, organizations such as the New European Driving Cycle (NEDC) now took up the task of certifying exhaust emissions of cars and light commercial vehicles, including NOx, by themselves instead of accepting third-party validation. A strict and defined laboratory test using a chassis dynamometer with well-defined ambient parameters is ideal for temperature and humidity.

In the 2021 study phase, a very strict regulation proposal was planned to reduce oxides of nitrogen (NOx) by less than half to 30 mg/km, which eliminated virtually all engine-equipped vehicles. But was vehemently opposed by European automobile groups and was not implemented. As a result, the NOx limit became the same at 60 mg/km as the current Euro-6.

Also, the legislative framework now granted access to Europe's Commission Enforcement powers to suspend or withdraw vehicle type approvals, launch recalls of non-compliant vehicles, and apply penalties.

Europe Automotive Exhaust Aftertreatment Systems Industry Overview

Europe's Automotive Exhaust Aftertreatment Systems Market is dominated by several key players such as Delphi Technologies PLC, Cummins Inc., Tenneco Inc., Donaldson Company, Bosal Group, John Matthey, Magneti Marelli, and others. The rise in vehicle manufacturers' trends toward lightweight vehicles to enhance vehicle fuel efficiency is likely to enhance the demand for exhaust after-treatment systems in the coming years. For instance,

  • In September 2022, Mercedes-Benz Trucks introduced diesel-powered trucks Actros L, the Actros L Edition 3, and the Actros F plus at IAA Transportation. Actros L includes a third-generation 12.8 L OM 471 engine. The company introduced a consumption-optimized turbocharger, which, together with the revised exhaust gas aftertreatment system, enables maximum fuel savings of up to 4 % compared with the previous generation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Rise in Demand for Fuel Efficient Vehicles
4.2 Market Restraints
4.2.1 Emergence of Electric Vehicles Will Hinder the Market Growth
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value (USD))
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Passenger Cars
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 By Fuel Type
5.2.1 Petrol
5.2.2 Diesel
5.3 By Filter Type
5.3.1 Particulate matter control system
5.3.2 Carbon compounds control system
5.3.3 Emission control using Decision Matrix
5.3.4 NOx control system
5.4 By Country
5.4.1 Germany
5.4.2 United Kingdom
5.4.3 France
5.4.4 Italy
5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Delphi Technologies PLC
6.2.2 Cummins Inc.
6.2.3 Tenneco Inc.
6.2.4 Continental AG
6.2.5 Bosal Group
6.2.6 Marelli Holdings Co., Ltd.
6.2.7 Faurecia SE
6.2.8 European Exhaust and Catalyst Ltd
6.2.9 Johnson Matthey Plc
6.2.10 Eberspaecher Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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