世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ワイヤレススピーカー市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Wireless Speaker Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ワイヤレススピーカー市場全体の出荷台数は、2020年には2億2700万台と推定され、2021年から2026年までの予測期間中に13.5%のCAGRを記録し、2026年末には5億台のボリュームに達すると予測されています。スマートホ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ワイヤレススピーカー市場全体の出荷台数は、2020年には2億2700万台と推定され、2021年から2026年までの予測期間中に13.5%のCAGRを記録し、2026年末には5億台のボリュームに達すると予測されています。スマートホーム分野への投資の増加、ポータブルスピーカーへの嗜好の高まり、ワイヤレススピーカー分野における製品イノベーションの増加などが、ワイヤレススピーカーの採用を促進する主な要因となっています。ワイヤレススピーカーは、製品イノベーションが盛んに行われているため、現在ではほとんどの製品が手頃な価格で提供されています。また、ワイヤレススピーカーは使い勝手が良いため、調査対象市場にさらなる機会をもたらしています。

主なハイライト
主に音声アシスタント機能を搭載したスマートスピーカーが世界的に普及していることで、ワイヤレススピーカーの市場はさらに拡大しています。近年、ミレニアル世代のユーザーによるスピーカー市場への投資が増加しており、彼らが便利で持ち運びやすいデバイスを好むことから、世界のスピーカーメーカーは有線スピーカーから無線技術への移行を余儀なくされています。当初、ほとんどの市場ベンダーは、音楽を再生しながらスピーカーを持ち歩くのが好きなミレニアル世代のユーザーをターゲットにしていました。近年では、GoogleやAmazonなどの企業がこの顧客層をターゲットにしています。また、より多くの顧客を獲得するために、防滴や防水などの機能を追加するベンダーも増えています。
現在、多くの地域ではBluetoothスピーカーが大きなシェアを占めていますが、トレンドは主にWi-Fiスピーカーに移行しています。遅延、信頼性、インターネットへの直接接続、複数のモードなど、Wi-FiスピーカーがBluetoothスピーカーに比べて優れている点は、多くのお客様から報告されています。Sonos社のような企業は、CD品質以上の16ビット深度、1,536kbpsのビットレート、48kHzのサンプルレートに対応したWi-Fiスピーカーを販売しています。60社以上のエレクトロニクス企業で構成されるWiSA(Wireless Speaker and Audio Association)のようなイニシアチブは、ワイヤレススピーカーの標準化とハイレゾリューション・オーディオを推進しており、これが市場における製品イノベーションをさらに後押ししています。
さらに、オンラインの音楽・ビデオストリーミングプラットフォームへの加入や利用が増えていることも、世界的に市場の成長に拍車をかけています。世界の音楽ストリーミング収益は、2013年の14億米ドルから2018年には89億米ドルへと大幅に増加しており、オンライン・ストリーミング・プラットフォームも、顧客のストリーミング、特に有料のサブスクリプション・オーディオ・ストリーミングへの関与によって増加しています。さらに、Sonos社などの市場ベンダーは最近、6万の世界的な放送局をサウンドシステムに導入する無料の広告サポート付きストリーミングラジオ体験「Sonos Radio」を開始しました。これもワイヤレススピーカーの需要を後押ししています。Google Home Max、Amazon Echo Dot 3rd Gen、JBL Link 10などは、AI技術を搭載したワイヤレススマートスピーカーです。仮想パーソナルアシスタントを搭載したワイヤレススピーカーに対するエンドユーザーの支出は、2021年までに35億米ドルを超えると予想されています。
COVID-19は、今年度の市場に大きな影響を与えることが予想されます。COVID-19がパンデミックとして宣言されたことにより、サプライチェーンに大きな混乱が生じているため、翌年の第1四半期から第2四半期にかけても影響が続くと予想されます。ワイヤレススピーカーの原材料メーカーが集中している中国、インド、韓国、台湾、日本などのアジア諸国では、ロックダウンが発生し、生産スケジュールに混乱が生じました。世界のほとんどの経済圏でロックダウンが発生したことにより、配送が必需品に限定され、企業が収益目標を見直すことになったため、売上が減少しました。しかし、多くの国では、ロックダウンが解除された後、スマートホーム分野の製品の需要が増加しました。


主な市場動向

Bluetoothワイヤレススピーカーが大きなシェアを占める見込み


ここ数年、ワイヤレススピーカーのニーズと人気により、Bluetoothスピーカーの需要が高まっています。これは、手頃な価格で入手できるようになったことや、スマートなポータブル機器を好む消費者の動向が要因と考えられます。2台のBluetoothスピーカーを接続して出力を2倍にすることができるTWS(True Wireless Connectivity)の普及が、主にミレニアル世代の間でBluetoothスピーカーの採用を促進しています。しかし、電話やパソコンに頼らず、インターネットに直接接続するマルチルームワイヤレススピーカーは、電話やメールなどの通知が再生を妨げることを防ぐ意味で、Bluetoothスピーカーの課題となっています。
さらに、Chromecast内蔵スピーカーは、モバイルデバイスからスピーカーに音楽やラジオ、ポッドキャストを瞬時にストリーミングできるため、Bluetoothスピーカーの需要を脅かしています。Bluetoothスピーカーとは異なり、Chromecast built-in speakerはWi-Fiで動作するため、複数の機器を同時にスピーカーに接続し、家のどこからでも再生内容をコントロールすることができます。とはいえ、Bluetoothスピーカーの市場を支えているのは、絶え間ない製品の革新と進歩です。これらの侵食は、かなりのバッテリー寿命で複数のデバイスを接続するための防水スピーカーの開発などです。
IFA2019でJBLは、360度のサウンドと、高解像度のLEDを使ったライトショーで、音楽と光でパーティー気分を演出するスピーカー「Pulse 4」を発表しました。本スピーカーは、最大2台のスマートフォンやタブレットを同時に接続できるワイヤレスBluetoothストリーミングを搭載しています。同年、ソニー株式会社は、防水Bluetoothスピーカー「SRS-XB12 EXTRA BASS」をインドで発売しました。このスピーカーは、IP67規格に準拠しており、埃や水にも耐性があります。2020年6月には、中国のファーウェイ社が、ワイヤレスでの音の伝達とともに、ワンタッチでの音の伝達ができるように作られたポータブルBluetoothスピーカー「FreeGo」を来月発売することを発表しました。
さらに、2019年には、Zakk社が24W出力でマイクとサブウーファーを内蔵し、ユニバーサル接続に対応したワイヤレスBluetoothスピーカー「Woodstock」を発売したのに対し、Boat社は同年、Bluetooth v4.2を搭載し、通信距離が10mのスピーカー「Boat Stone 1400」を発売しています。さらに、リチウムイオン電池の進化により、頻繁に充電しなくても長時間の再生が可能となり、ポータブルスピーカー市場に大きな貢献をしました。パワーバンクと急速充電技術は、充電に関する問題を解決し、スピーカーの重量を減らすことで、需要を促進しました。


北米が大きなシェアを占める見込み


ワイヤレススピーカー市場では、北米が突出したシェアを持つと予想されています。技術的な進歩により、様々な用途で精度を大幅に向上させることができるワイヤレススピーカーの開発が進んでいます。米国では、スマートフォンをはじめとするモバイル機器の普及率が高く、音楽やビデオのオンラインストリーミングがいち早く行われていたことから、ポータブルスピーカーが早くから使用されるようになりました。米国レコード工業会によると、米国の有料ストリーミング音楽収入は、2015年上半期の4億7,400万米ドルから2019年上半期には3億3,000万米ドルに増加し、他の国よりも多くなっています。
Consumer Technology Associationによると、米国では、2019年に販売されたワイヤレススピーカーのうち88%がBluetooth機能に対応しており、次いでWi-Fiスピーカーが67%、スマートスピーカーが62%のシェアを占めています。さらに、スマートデバイスやその他の専用ワイヤレスコントローラーの急激な普及が、スマートスピーカーの必要性を後押しし、同国のワイヤレススピーカー市場を押し上げています。Consumer Technology Associationによると、米国におけるワイヤレススピーカーの販売台数は、2015年の1,775万台から2019年には7,111万台となり、かなりの伸びを示しています。
このワイヤレススピーカーの需要を裏付けるように、Bluetooth技術の広範な使用が市場の需要をさらに強化しています。ソニー、フィリップス、パナソニック、ボーズは、国内で最も使用されているスピーカーです。さらに、北米を拠点とするボーズのような企業にとって、米国は収益のかなりの部分を占めています。ソニー株式会社やサムスングループのようにアジア太平洋地域に拠点を置く企業にとって、米国は拡大のための有利な機会を提供しています。これは、同地域における急速な技術開発とスマートホームの普及率の高さによるものです。
2019年9月、米国のBoseは、マルチルームワイヤレスオーディオスピーカーのラインナップを拡充し、Portable Home Speakerを発売しました。このバッテリー駆動のスマートスピーカーは、Wi-FiとBluetooth接続を備え、GoogleアシスタントとAmazon Alexaの音声アシスタントに対応しています。2020年6月、米国の通信会社Comcast corporationは、150万か所の公衆Xfinity Wi-Fiホットスポットへの無料アクセスを、2020年の残りの期間、顧客ではない人を含むすべての人に拡大することを発表しました。この動きは、COVID-19パンデミックの中で米国が再開を目指す中でのものです。


競合他社の状況

ワイヤレススピーカー市場は非常に細分化されており、消費者のニーズの変化に伴い、企業はより多くの消費者を惹きつけるためにこの分野での革新を求めています。この市場での競争は年々激化しており、各社は消費者を惹きつけるために多くの製品を発表しています。ソニー株式会社、Harman International Industries社、Bose Corporation社、Sonos Inc.社、Amazon.com Inc.社などがこの市場に参入しています。


2020年5月 - ソニーは、2020年に向けた新しいワイヤレススピーカー「SRS-XB」を発表しました。この3つの新しいデバイス(SRS-XB23、SRS-XB33、SRS-XB43)は、OEMのX-Balanced Speaker Unitをベースにしており、特別に設計された非円形およびオフセンターのスピーカー振動板を備えています。XB33」では、先代の「XB32」と比較して、歪みを25%低減し、音圧を30%向上させている。
2020年4月 - ハーマンは、初のエコフレンドリーなポータブルBluetoothスピーカーを発売しました。同社初のポータブルBluetoothスピーカー「JBL Flip 5 Eco」は、再生プラスチックを90%使用した製品です。Flip 5 Ecoには、「Ocean」ブルーと「Forest」グリーンの2色があり、特別版のスピーカーは、生分解性素材を使用した保護ケースなど、環境に配慮したパッケージに収められています。


その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of COVID-19 impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Usage of Wireless Portable Speakers
5.1.2 Growing Demand in Smart Home Segment
5.2 Market Restraints
5.2.1 Signal Interference that Causes Degradation in the Sound Quality

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT AND GOVERNMENT REGULATIONS AND CERTIFICATIONS

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 Connectivity Type
7.1.1 Bluetooth
7.1.2 Wi-Fi (Incl. Combo Speakers and Excl. Smart Speakers)
7.1.3 Smart Speakers
7.2 Geography
7.2.1 North America
7.2.2 Europe
7.2.3 Asia Pacific
7.2.4 Latin America
7.2.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles
8.1.1 Bose Corporation
8.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd (Harman International Industries Inc.)
8.1.3 Sonos Inc.
8.1.4 Sony Corporation
8.1.5 Koninkluke Philips NV
8.1.6 Beats Electronics LLC (Apple Inc.)
8.1.7 Amazon.com Inc.
8.1.8 Logitech International
8.1.9 Panasonic Corporation
8.1.10 Pioneer Electronics Inc.
8.1.11 Bang & Olufsen
8.1.12 LG Electronics Inc.
8.1.13 Google LLC
8.1.14 Baidu Inc
8.1.15 Xiaomi Corporation

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The overall shipments of wireless speakers market were estimated at 227 million units in 2020, and it is expected to reach a volume of 500 million by the end of 2026, registering a CAGR of 13.5% during the forecast period from 2021 to 2026. The growing investment in the smart home segment, increasing preference for portable speakers, and increasing product innovations in the wireless speaker segment are some of the major factors driving the adoption of wireless speakers. Due to the high rate of product innovation in the studied market, most wireless speakers now come at affordable prices. They are convenient to use, which is further creating opportunities in the studied market.

Key Highlights
The growing trend of smart speakers across the globe, mainly due to the trending feature of voice assistant, is further developing space for the wireless speakers. In recent years, the growing investment by millennial users in the speakers market and their preference for convenient and easy-to-carry devices have forced global speaker manufacturers to shift to wireless technology from wired speakers. Initially, most market vendors target millennial users who like to carry their speakers around while playing music. Companies like Google and Amazon are increasingly targeting this customer base in recent years. Market vendors are also providing additional features such as splash resistant or water-resistant into their offering to attract more customers.
Although, presently, Bluetooth speakers are accounting for significant market share in many of the regions; however, the trend is mainly shifting towards Wi-Fi speakers. Features like latency, reliability, direct connection to the internet, and multiple modes are some of the advantages of Wi-Fi speakers over the Bluetooth reported by many customers. Companies like Sonos are selling Wi-Fi speakers that support audio up to 16-bit depth, 1,536kbps bitrate, and 48 kHz sample rates above the CD-quality level. An initiative like the Wireless Speaker and Audio Association (WiSA), consisting of more than 60 electronics companies, promotes standards and high-resolution audio across wireless speakers, which further supports product innovation in the market.
Additionally, increasing subscription or usage on online music and video streaming platform have spurred the market growth, globally. With a massive growth in the global music streaming revenue from USD 1.4 billion in 2013 to USD 8.9 billion in 2018, the online streaming platform also experienced an increase driven by customers’ engagement with streaming, particularly paid subscription audio streaming. Moreover, market vendors like Sonos recently launched Sonos Radio, a free, ad-supported streaming radio experience that brings 60,000 global stations to sound system. This is also driving the demand for wireless speakers. Google Home Max, Amazon Echo Dot 3rd Gen and JBL Link 10 are some wireless smart speakers with AI technology. It is expected that the end-user spending on a virtual personal assistant enabled wireless speakers are estimated to cross USD 3.5 billion by 2021.
The COVID-19 is expected to have a significant impact on the market in the current year. It is anticipated to continue to have an effect for the first two quarters of the year following it, as the supply chain has experienced a considerable disruption owing to the COVID-19 being declared as a pandemic. Asian countries such as China, India, South Korea, Taiwan, and Japan, who have a significant presence of manufacturers of the raw materials used in wireless speakers manufacturing, have experienced lockdown and disrupted the production schedules. The sales have been down as the lockdown in most of the global economies has been resulted in deliveries limited to essentials and has resulted in companies revising their revenue targets. However, in many countries, the Smart Home segment products witnessed increased demand after the ease of lockdown.


Key Market Trends

Bluetooth Wireless Speakers are Expected to Hold the Major Share


The need and popularity of the wireless speakers bolstered the demand for Bluetooth speakers over the past few years. This trend can be attributed to the greater availability of these devices at affordable prices and the consumer preference for smart portable devices. The growing trend of True Wireless Connectivity (TWS), where one can connect two Bluetooth speakers and double the output, is mainly driving the adoption of Bluetooth speakers among the millennials. Although multiroom wireless speakers that connect directly to the Internet instead of relying on phone or computer, meaning preventing calls, texts, and other notifications from interrupting playback have posed a challenge to Bluetooth speakers.
Moreover, Chromecast built-in speakers have also threatened the demand for Bluetooth speakers, as they can instantly stream music, radio, or podcasts from a mobile device to speakers. Unlike Bluetooth setup, Chromecast built-in speakers work over Wi-Fi to connect more than one device to speakers at a time and control what’s playing from anywhere in the house. Nevertheless, constant product innovations and advancements have sustained the market for Bluetooth speakers. These encroachments include developing water-resistant speakers to connect more than one device with considerable battery life.
At IFA 2019, JBL launched Pulse 4, a speaker with 360- degree sound and a light show that uses high-resolution LEDs to create a party mood with music and light. The new speaker has Wireless Bluetooth streaming enabling up to two smartphones or tablets to be connected simultaneously. In the same year, Sony Corporation launched the SRS-XB12 EXTRA BASS Waterproof Bluetooth speaker in India. This speaker is IP67-rated, which makes it resistant to dust and water. In June 2020, China-based Huawei announced launching its FreeGo portable Bluetooth speakers next month built to produce the one-touch sound transmission along with wireless sound transmission.
Furthermore, while Zakk, in 2019, launched Woodstock wireless Bluetooth speaker delivering an output of 24W, and come with built-in mic and subwoofer, and universal connectivity, Boat introduced its Boat Stone 1400 speaker, in the same year, that came equipped with Bluetooth v4.2 with a transmission range of 10 meters. Moreover, the evolution of lithium-ion batteries helped the portable speaker market immensely by offering more extended playtime with the need for frequent charging. Power banks and quick charging technology assisted in fuelling the demand by addressing charging concerns and reducing the weight of speakers.


North America is Expected to Hold Major Share


North America is expected to hold a prominent share in the wireless speaker market. The technological breakthroughs have assisted the advancement of wireless speakers that can significantly improve accuracy in various applications. The United States had marked the beginning of early use of portable speakers, owing to increased penetration of smartphones and other mobile devices along with the availability of online music and video streaming at the earliest. According to the Recording Industry Association of America, the paid subscription streaming music revenue in the United States rose from USD 474 million in the first half of 2015 to USD 3300 million in the first half of 2019, which was more than any other country.
According to the Consumer Technology Association, in the United States, in 2019, 88% of the wireless speakers sold in the country were Bluetooth feature enabled followed by Wi-Fi- and smart speakers with 67% and 62% shares, respectively. Moreover, the exponential proliferation of smart devices or other dedicated wireless controllers propels smart speakers' requirements and boosts the country's wireless speaker market. According to the Consumer Technology Association, wireless speaker sales in the United States increased from 17.75 million units in 2015 to 71.11 million units in 2019, which was a considerable rise.
In support of this demand for wireless speakers, the extensive use of Bluetooth technology further strengthens the market demand. Sony, Philips, Panasonic, and Bose are the most used speakers in the country. Furthermore, for companies like Bose based out of North America, the United States generates a significant portion of revenues. For companies like Sony Corporation and Samsung Group that are found out of the Asia-Pacific region, the United States offers a lucrative opportunity for expansion. This is owing to rapid technological developments and higher smart home penetration in the region.
In September 2019, US-based Bose extended its line of multiroom wireless audio speakers and launched Portable Home Speaker. This battery-powered smart speaker has Wi-Fi and Bluetooth connectivity and support for Google Assistant and Amazon Alexa voice assistants. In June 2020, US-based telecom company, Comcast corporation announced to extend free access to its 1.5 million public Xfinity Wi-Fi hotspots to everyone, including people who are not customers, for the remainder of 2020. The move comes as the US looks to reopen amid the COVID-19 pandemic.


Competitive Landscape

The wireless speaker market is quite fragmented, as changing consumer demands are pushing companies to innovate in the space to attract more consumers. The competition in this market has intensified over the years, with companies launching a multitude of products to attract consumers. Some of the market players are Sony Corporation, Harman International Industries, Bose Corporation, Sonos Inc., and Amazon.com Inc.


May 2020 - Sony unveiled its new SRS-XB wireless speakers for 2020. These three new devices (the SRS-XB23, SRS-XB33, and SRS-XB43) are based on the OEM's X-Balanced Speaker Unit, which has specially-designed non-circular and off-center speaker diaphragms. The distortion is reduced by 25% in the XB33, while sound pressure is raised by 30%, compared to its predecessor, the XB32.
April 2020 - Harman launched its first eco-friendly portable Bluetooth speaker. The JBL Flip 5 Eco edition, the company's first portable Bluetooth speaker, was made of 90% recycled plastic. The Flip 5 Eco comes in 'Ocean' blue and 'Forest' green, and the special edition speakers are packaged in eco-friendly packaging, including a protective case made of biodegradable materials.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of COVID-19 impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Usage of Wireless Portable Speakers
5.1.2 Growing Demand in Smart Home Segment
5.2 Market Restraints
5.2.1 Signal Interference that Causes Degradation in the Sound Quality

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT AND GOVERNMENT REGULATIONS AND CERTIFICATIONS

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 Connectivity Type
7.1.1 Bluetooth
7.1.2 Wi-Fi (Incl. Combo Speakers and Excl. Smart Speakers)
7.1.3 Smart Speakers
7.2 Geography
7.2.1 North America
7.2.2 Europe
7.2.3 Asia Pacific
7.2.4 Latin America
7.2.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles
8.1.1 Bose Corporation
8.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd (Harman International Industries Inc.)
8.1.3 Sonos Inc.
8.1.4 Sony Corporation
8.1.5 Koninkluke Philips NV
8.1.6 Beats Electronics LLC (Apple Inc.)
8.1.7 Amazon.com Inc.
8.1.8 Logitech International
8.1.9 Panasonic Corporation
8.1.10 Pioneer Electronics Inc.
8.1.11 Bang & Olufsen
8.1.12 LG Electronics Inc.
8.1.13 Google LLC
8.1.14 Baidu Inc
8.1.15 Xiaomi Corporation

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/09 10:27

143.78 円

159.73 円

191.51 円

ページTOPに戻る