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中東・アフリカのバンカー燃料市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Middle-East and Africa Bunker Fuel Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中東・アフリカ地域のバンカー燃料市場は、2020-2025年の予測期間中に12%以上のCAGRで成長すると予想されています。LNGベースの船舶が好まれるようになり、LNG貿易が拡大していることが、予測期間中の中東・アフ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中東・アフリカ地域のバンカー燃料市場は、2020-2025年の予測期間中に12%以上のCAGRで成長すると予想されています。LNGベースの船舶が好まれるようになり、LNG貿易が拡大していることが、予測期間中の中東・アフリカにおけるバンカー燃料の需要を牽引する重要な要因の一つです。また、この地域は原油生産量でも世界をリードしています。生産量の増加が見込まれることから、バンカー燃料の需要は増加すると考えられます。しかし、最近のCOVID-19の発生は、バンカー燃料の消費に多大な影響を与えました。ウイルスの蔓延を抑制するために国際的および国内的な貿易の動きが閉鎖されるため、パンデミック中はバンカー燃料の需要が減少すると予想されます。

主なハイライト
IMO規制の実施に伴い、予測期間中、高硫黄燃料に代わって、超低硫黄燃料油(VLSFO)のシェアが増加すると予想される。
アラブ首長国連邦やサウジアラビアなどの中東諸国では、原油の増産が計画されています。生産量の増加に伴い、海運市場は予測期間中に大きな機会を目の当たりにすることになるでしょう。
アラブ首長国連邦は最大の原油輸出国の一つであり、コンテナ船部門で大きなシェアを占めています。今後も貿易量の増加が見込まれることから、予測期間中、アラブ首長国連邦はその優位性を維持すると思われます。


主な市場動向

VLSFOが大きな成長を遂げる


硫黄分が0.5%未満の船舶用燃料は、一般的に超低硫黄燃料油と呼ばれている。2020年1月1日以降、HSFOは、排出ガスを削減するためのスクラバーを搭載した船舶にしか使用できなくなるため、VLSFOの需要が高まると考えられる。
高硫黄燃料(HSFO)のバンカー燃料市場の大半は、まもなく低硫黄の代替燃料に取って代わられると予想されている。市場に出回っているVLSFOのほとんどは、残油と留出油の成分をブレンドしたもので、これに硫黄分や粘度の異なる様々なカッターを混ぜて、規格通りの製品を作っている。
2020年初頭には、世界的なサプライチェーンの混乱、一般商品・製品の需要減、ほとんどの国でのロックダウン実施、世界的な景気減速などにより、VLSFOの需要はわずかに減少しました。
2018年、867万コンテナのスループットを記録したサウジアラビアは、2017年と比較して7%の増加を記録しました。処理能力の増加は、紅海のキング・アブドゥラ港の開発によるものでした。
VLSFOの需要は、2021年半ば以降、かなりの割合で回復すると思われます。2020年以降は、すべての貿易ルートの開通と相対的な価格上昇を理由に、需要が増加することが予想されます。


アラブ首長国連邦が市場を支配する


アラブ首長国連邦は、この地域の主要な石油生産・輸出国のひとつです。2018年、国有石油会社ADNOCは、新たな石油・ガスの知見を得た上で、2020年末までに石油生産能力を日量400万バレル、2030年までに日量500万バレルに引き上げる計画を発表しました。
石油・ガスの生産量の増加に伴い、アラブ首長国連邦と世界の国々との間の貿易活動がさらに活発になることが予想されます。アラブ首長国連邦では、食料品や製造品など他のいくつかの商品も取引されており、海港は地域や海外での貿易を可能にするゲートウェイとして機能しています。
2018年のコンテナ処理量は約1,905万TEUで、2017年に比べて0.7百万個減少しました。輸送コンテナ量の減少は、厳しいマクロ環境、利益率の低い貨物の損失、UAEの海運市場でのボリュームの軟化によるものです。
アラブ首長国連邦には、この地域を運航する船舶に船舶用燃料を供給するためのインフラや設備を持つ港やターミナルが13近くあります。ジェベル・アリ港は、アラブ首長国連邦および中東地域で最大の港であり、コンテナ取扱量は1,930万TEUに達します。
フジャイラ港は、世界第2位のバンカーポートであり、アラブ首長国連邦の東海岸で唯一の多目的港です。フジャイラ港は、従来の船舶用燃料供給施設に加えて、船から船へのLNG輸送施設の導入を計画しており、これによりIMOの低硫黄燃料規制に対応することが期待されています。
2020年の第1四半期にCOVID-19が発生したことで、貿易事業は大きな影響を受けました。このように、貿易の減少は船舶輸送にも影響を及ぼす可能性が高く、この地域の船舶燃料消費量にも悪影響を及ぼすことが予想されます。


競合他社の状況

中東・アフリカのバンカー燃料市場は適度に細分化されています。主な企業には、Gulf Agency Company Ltd、Abu Dhabi National Oil Company、Royal Dutch Shell PLC、Total SA、Exxon Mobil Corporationなどがあります。

その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of Study
1.2 Market Definiton
1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2025
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 High Sulfur Fuel Oil (HSFO)
5.1.2 Very-Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO)
5.1.3 Marine Gas Oil (MGO)
5.1.4 Liquefied Natural Gas (LNG)
5.1.5 Others
5.2 Vessel Type
5.2.1 Containers
5.2.2 Tankers
5.2.3 General Cargo
5.2.4 Bulk Carrier
5.2.5 Others
5.3 Geography
5.3.1 The United Arab Emirates
5.3.2 Saudi Arabia
5.3.3 Iran
5.3.4 Nigeria
5.3.5 Rest of the Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Gulf Agency Company Ltd
6.3.2 Abu Dhabi National Oil Company
6.3.3 Chevron Corporation
6.3.4 Royal Dutch Shell PLC
6.3.5 Total SA
6.3.6 Uniper SE
6.3.7 Exxon Mobil Corporation
6.3.8 Aegean Bunkering SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The bunker fuel market in the Middle-East and Africa is expected to grow at CAGR of more than 12% during the forecast period of 2020-2025. The increasing preference of LNG-based vessels and growing LNG trade is one of the significant factors driving the demand for bunker fuels in the Middle-East and Africa during the forecast period. The region is also a global leader in crude oil production. With the expected increase in production, the demand for bunker fuel is likely to increase. However, the recent outbreak of COVID-19 tremendously affected the consumption of bunker fuel. With the closure of international and domestic trade movements to curb the spread of the virus, the demand for bunker fuel is expected to decline during the pandemic.

Key Highlights
With the implementation of IMO regulations, the share of very low sulfur fuel oil (VLSFO) is expected to increase, replacing high sulfur fuel oil in the forecast period.
The Middle-East countries like the United Arab Emirates and Saudi Arabia are planning to increase crude oil production. With increased production, the shipping market is likely to witness significant opportunities in the forecast period.
The United Arab Emirates is one of the largest exporters of crude oil, which has a significant share in the container shipping sector. With the expected growth in trade, the nation is likely to continue its dominance during the forecast period.


Key Market Trends

VLSFO to Witness Significant Growth


Marine fuel containing less than 0.5% of sulfur is generally termed as very-low sulfur fuel oil. From January 1, 2020, HSFO can only be used in ships having scrubbers installed to reduce the emissions, which will drive the demand of VLSFO.
Most of the high-sulfur fuel oil (HSFO) bunker fuel market is expected to be shortly replaced by low-sulfur alternatives. Most of the VLSFO available in the market is blended from residual and distillate components, which are blended with various cutters of varying sulfur and viscosity to create an on-specification product.
The demand for VLSFO slightly declined in early 2020 due to global supply chain disruptions, a decrease in demand for general goods and products, lockdown implementation in most of the countries, and a global economic slowdown.
During 2018, with 8.67 million container throughput, Saudi Arabia witnessed a 7% increase as compared to 2017. The increase in the throughput was because of the development of the King Abdullah Port of the Red Sea.
The demand for VLSFO is likely to recover at a significant rate after mid-2021. Post-2020, the demand is expected to rise on account of the opening of all the trade routes and relative price rise.


The United Arab Emirates to Dominate the Market


The United Arab Emirates is one of the major oil producers and exporters in the region. In 2018, the state-owned oil company ADNOC announced that the country plans to increase its oil production capacity to 4 million barrels per day by the end of 2020 and 5 million bpd by 2030 after new oil and gas findings.
With the expected increase in oil and gas production, trading activities are expected to further increase between the United Arab Emirates and the rest of the world. Several other goods, such as food items, manufactured goods get traded in the country, for which seaports act as a gateway that enables trade across the region and beyond.
In 2018, the container throughput was around 19.05 million TEU, which decreased by 0.7 million compared to 2017. The decrease in shipping container volume was due to challenging macro-environment, loss of lower-margin cargo, and softer volumes in the UAE shipping market.
There are nearly 13 ports and terminals in the United Arab Emirates that have infrastructure and facilities to supply marine fuels to the vessels operating in the region. Jebel Ali port is the largest port in the United Arab Emirates and the Middle-East region with a container handling capacity of 19.3 million TEU.
Fujairah Port, the second-largest bunkering port globally, is the only multi-purpose port on the eastern seaboard of the United Arab Emirates. Apart from the conventional marine fuel supply facility, the port authority plans to introduce a ship-to-ship LNG transfer facility, which is expected to support IMO regulation towards low sulfur content fuels.
With the outbreak of COVID-19 in the first quarter of 2020, the trading business was significantly impacted. Thus, a decrease in trade is likely to impact vessel transportation, which is expected to have a negative impact on marine fuel consumption in the region.


Competitive Landscape

The Middle-East and Africa bunker fuel market is moderately fragmented. Some of the major companies include Gulf Agency Company Ltd, Abu Dhabi National Oil Company, Royal Dutch Shell PLC, Total SA, and Exxon Mobil Corporation.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of Study
1.2 Market Definiton
1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2025
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 High Sulfur Fuel Oil (HSFO)
5.1.2 Very-Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO)
5.1.3 Marine Gas Oil (MGO)
5.1.4 Liquefied Natural Gas (LNG)
5.1.5 Others
5.2 Vessel Type
5.2.1 Containers
5.2.2 Tankers
5.2.3 General Cargo
5.2.4 Bulk Carrier
5.2.5 Others
5.3 Geography
5.3.1 The United Arab Emirates
5.3.2 Saudi Arabia
5.3.3 Iran
5.3.4 Nigeria
5.3.5 Rest of the Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Gulf Agency Company Ltd
6.3.2 Abu Dhabi National Oil Company
6.3.3 Chevron Corporation
6.3.4 Royal Dutch Shell PLC
6.3.5 Total SA
6.3.6 Uniper SE
6.3.7 Exxon Mobil Corporation
6.3.8 Aegean Bunkering SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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