世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ハス・アボカド市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Hass Avocado Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ハス種アボカドの世界市場は、予測期間(2020-2025年)に4.8%のCAGRを記録すると予測されています。ハス種アボカドは、世界で最も人気のあるアボカドの品種です。米国農務省によると、米国では2000年代初頭から一人... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ハス種アボカドの世界市場は、予測期間(2020-2025年)に4.8%のCAGRを記録すると予測されています。ハス種アボカドは、世界で最も人気のあるアボカドの品種です。米国農務省によると、米国では2000年代初頭から一人当たりのアボカド消費量が3倍になっており、その95%以上がハス種アボカドで占められています。

メキシコは世界最大の栽培面積を誇っています。2018年末時点での栽培面積は218,000ヘクタールで、アボカドのハス種の世界の栽培面積の55%から60%を占めています。メキシコ産ハス種アボカドのほとんどは、メキシコ西中央部のミチョアカン州、ハリスコ州で栽培されています。

アボカドの生産量は天候に大きく影響されるため、年々変動しています。このような生産量の変動は、需要の増加と価格の上昇につながります。

主な市場動向

ハスアボカドの健康効果に対する認識の高まり

アボカドは、豊富な栄養素(ビタミンC、B5、B6、E、K)、カリウム、葉酸、タンパク質、健康的な脂肪など、比較的多くの健康効果をもたらす栄養価の高い食品である。100g中9gの炭水化物のうち7つが食物繊維であり、アボカドは低炭水化物食品として認められています。

アボカドは多くの料理(ワカモレ・ディップ、サラダ、サンドイッチ)に使われるようになり、全米のいくつかのレストランのメニューにもなっています。また、カリフォルニアやオーストラリアを中心に食べられていた地味な朝食であるアボカド・トーストは、今では世界中の多くのレストランで「インスタ映え」する流行のメニューとなっています。

米国農務省によると、米国のアボカドの需要は過去20年間で着実に増加しています。アボカドの一人当たりの消費量は、2001年から3倍に増え、2018年には一人当たり8ポンドになりました。一方、米国におけるアボカドの平均消費量は、2018年には1週間あたり24.5億ポンドに達しています。

北アメリカが市場を支配

メキシコはハスアボカドの主要な生産国のひとつであり、輸出国でもあります。ハス種アボカドの輸出量は、消費量の増加に伴う近隣諸国からの需要増により増加傾向にあります。同様に、輸出額も予測期間中に増加することが予想されます。メキシコは世界最大の栽培面積を誇る国です。2018年末時点で218,000ヘクタールの栽培面積があり、アボカドのHass品種の世界の栽培面積の55%から60%を占めています。

ITCトレードによると、2019年、米国、カナダ、日本、スペイン、オランダがハス種アボカドの主要輸入国となっています。中でも米国は77.6%、カナダは8.2%と大きなシェアを占めています。国内および海外での需要が増加しているため、予測期間中、輸出量は増加傾向にあると予想されます。

その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market definition
1.2 Studay Deliverables
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Geography
5.1.1 North America
5.1.1.1 United States
5.1.1.1.1 Production Analysis
5.1.1.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.1.5 Price Trend Analysis
5.1.1.2 Mexico
5.1.1.2.1 Production Analysis
5.1.1.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.2.5 Price Trend Analysis
5.1.2 Europe
5.1.2.1 Spain
5.1.2.1.1 Production Analysis
5.1.2.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.1.5 Price Trend Analysis
5.1.2.2 France
5.1.2.2.1 Production Analysis
5.1.2.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.2.5 Price Trend Analysis
5.1.2.3 United Kingdom
5.1.2.3.1 Production Analysis
5.1.2.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.3.5 Price Trend Analysis
5.1.3 Asia-Pacific
5.1.3.1 China
5.1.3.1.1 Production Analysis
5.1.3.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.1.5 Price Trend Analysis
5.1.3.2 Australia
5.1.3.2.1 Production Analysis
5.1.3.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.2.5 Price Trend Analysis
5.1.4 South America
5.1.4.1 Peru
5.1.4.1.1 Production Analysis
5.1.4.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.1.5 Price Trend Analysis
5.1.4.2 Colombia
5.1.4.2.1 Production Analysis
5.1.4.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.2.5 Price Trend Analysis
5.1.4.3 Chile
5.1.4.3.1 Production Analysis
5.1.4.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.3.5 Price Trend Analysis
5.1.5 Africa
5.1.5.1 South Africa
5.1.5.1.1 Production Analysis
5.1.5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.5.1.5 Price Trend Analysis
5.1.6 Middle East
5.1.6.1 Israel
5.1.6.1.1 Production Analysis
5.1.6.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.6.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.6.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.6.1.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global Hass avocado market is projected to register a CAGR of 4.8% during the forecast period(2020-2025). Hass avocado is the most popular variety of avocado in the world. In the United States, per capita consumption of avocados, with more than 95 % constituted by Hass avocados, has tripled since the early 2000s, according to the USDA.

Mexico has the largest cultivation area in the world. With an area of 218,000 hectares planted towards the end of 2018, it represents between 55% and 60% of the world's planted surface area of the Hass variety of avocados. Most of the Mexican Hass avocados are grown in the state of Michoacan, and Jalisco in west-central Mexico.

The avocado production is heavily impacted by weather conditions and hence, shows yearly variations. The fluctuations in production lead to high demand and hence price rise.

Key Market Trends

Increasing Awareness of Health Benefits of Hass Avocado

Avocados are a nutrient-dense food that provide relatively many health benefits that include abundant nutrients (vitamins C, B5, B6, E, and K), potassium, folate, protein, and healthy fats. Seven of the nine grams of carbohydrates in a 100-gram serving are fiber, qualifying avocados as a low-carb food.

Avocado has become a favorite ingredient in many dishes(guacamole dip, salads, sandwiches) and is now on the menu of several restaurants across the U.S. The Avocado toast, a humble breakfast that was earlier eaten mainly in California and Australia, now is a trendy and “instagrammable” menu item in many restaurants around the world.

According to the USDA, U.S. demand for avocados has increased steadily over the past two decades. Per capita consumption of avocados has tripled since 2001 to 8 pounds per person in 2018. While the average consumption of avocados in the United States amounted to 2.45 billion pounds per week in 2018.

North America Dominates the Market

Mexico is one of the major producer and exporter of Hass Avocado. The export volume of Hass avocados is facing an increasing trend owing to the increased demand from the neighboring countries as the consumption increases. Similarly, the value of the export is also anticipated to increase during the forecast period. Mexico has the largest cultivation area in the world. With an area of 218,000 hectares planted towards the end of 2018, it represents between 55% and 60% of the world's planted surface area of the Hass variety of avocados.

As per the ITC Trade, in 2019, the United States, Canada, Japan, Spain, and the Netherlands were the major importers of Hass avocados. Among all United Stated and Canada holds a major share of 77.6% and 8.2% of the import from the market. With the increasing domestic as well as international demand, the exports are anticipated to rise at a peripheral rate during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market definition
1.2 Studay Deliverables
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Geography
5.1.1 North America
5.1.1.1 United States
5.1.1.1.1 Production Analysis
5.1.1.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.1.5 Price Trend Analysis
5.1.1.2 Mexico
5.1.1.2.1 Production Analysis
5.1.1.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.1.2.5 Price Trend Analysis
5.1.2 Europe
5.1.2.1 Spain
5.1.2.1.1 Production Analysis
5.1.2.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.1.5 Price Trend Analysis
5.1.2.2 France
5.1.2.2.1 Production Analysis
5.1.2.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.2.5 Price Trend Analysis
5.1.2.3 United Kingdom
5.1.2.3.1 Production Analysis
5.1.2.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.2.3.5 Price Trend Analysis
5.1.3 Asia-Pacific
5.1.3.1 China
5.1.3.1.1 Production Analysis
5.1.3.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.1.5 Price Trend Analysis
5.1.3.2 Australia
5.1.3.2.1 Production Analysis
5.1.3.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.3.2.5 Price Trend Analysis
5.1.4 South America
5.1.4.1 Peru
5.1.4.1.1 Production Analysis
5.1.4.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.1.5 Price Trend Analysis
5.1.4.2 Colombia
5.1.4.2.1 Production Analysis
5.1.4.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.2.5 Price Trend Analysis
5.1.4.3 Chile
5.1.4.3.1 Production Analysis
5.1.4.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4.3.5 Price Trend Analysis
5.1.5 Africa
5.1.5.1 South Africa
5.1.5.1.1 Production Analysis
5.1.5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.5.1.5 Price Trend Analysis
5.1.6 Middle East
5.1.6.1 Israel
5.1.6.1.1 Production Analysis
5.1.6.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.6.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.6.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.6.1.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る