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欧州の小麦タンパク質市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Europe Wheat Protein Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の小麦タンパク質市場は、予測期間(2020-2025年)において年平均成長率5.72%で成長すると予測されています。 主なハイライト 動物性タンパク質に対する不耐性の増加により、食肉消費者の嗜好がビーガ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の小麦タンパク質市場は、予測期間(2020-2025年)において年平均成長率5.72%で成長すると予測されています。

主なハイライト
動物性タンパク質に対する不耐性の増加により、食肉消費者の嗜好がビーガンタンパク質で作られた食肉代替品にシフトし、市場が大きく成長しました。
動物の健康に関する意識の高まりにより、飼料用小麦タンパク質の需要が大幅に増加しており、予測期間において小麦タンパク質の需要を促進すると予想されます。したがって、研究された市場をケータリング。
カーギル、ADM、およびAGRANAは、調査した市場で動作する著名なプレーヤーの一部です。これらの企業は、市場内の位置を保持するか、その競合他社に対する優位性を得るために、様々なアプリケーションで使用することができる革新的な製品の提供を開発するためにR&Dに焦点を当てています。


主な市場動向

ベーカリー産業が広く市場に貢献

この地域のベーカリー産業は、その利便性と栄養成分により急成長しています。グルテンは小麦由来のタンパク質の複合体で、その結合力や栄養価の高さからベーカリー用途に広く使用されている。小麦グルテンは、完全に水和された状態で粘弾性ネットワークを形成するという、他の市販の植物性タンパク質とは異なる特性を有しています。そのため、特にベーカリー製品では、小麦が主要な供給源であり続けています。小麦タンパク質は、栄養価の高い利点の他に、ベーカリー製品の味や食感を改善するためにも使用されています。したがって、地域のベーカリー部門の上昇に伴い、小麦タンパク質市場はまた、より高い成長率を目撃しています。

ドイツは最大の市場の一つ

欧州の小麦たん白市場は、小麦の生産量の増加やベーカリー、飼料などの用途の拡大により、多くの国によって占められています。ドイツは、肉や大豆タンパク質の代替源として高い消費者ニーズがあるため、市場で大きなシェアを占めています。さらに、主要なプレーヤーは、他の植物性タンパク質源から小麦タンパク質の生産に向かう傾向もあります。例えば、2018年1月、カーギルは、国内の植物性タンパク質と澱粉の需要を満たすために、トウモロコシから小麦の生産に切り替えました。その拠点で生産される小麦タンパク質のほとんどは、ベーカリー、RTE食品、ペットフード、アクアフィードなどに適用されるバイタル小麦グルテンとなる。このように、同国で市場を拡大する大手企業は、広くドイツの小麦タンパク質市場を牽引しています。

競合他社の状況

欧州の小麦たん白市場は、同地域に本社を置く大手企業による競争が激しい市場です。さらに、需要の増加により、市場で事業を行うメーカーは、需要の増加に対応し、市場での競争優位を達成するために、革新的な製品の開発に注力しています。例えば、2017年にアーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社は、味、機能、栄養のための素材とソリューションの最新追加製品として、革新的な小麦タンパク質濃縮物のシリーズ「Nutriance」を発売しました。この製品は、85%のタンパク質を供給でき、グルタミン含有量が高く、消化性にも優れているため、スポーツ栄養とシニア栄養の両方の市場に適しています。

その他の利点

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Wheat Gluten
5.1.2 Wheat Protein Isolate
5.1.3 Textured Wheat Protein
5.1.4 Others
5.2 By Application
5.2.1 Bakery
5.2.2 Processed Meat
5.2.3 Nutritional Bars
5.2.4 Animal Nutrition
5.2.5 Others
5.3 Geography
5.3.1 Spain
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 Germany
5.3.4 France
5.3.5 Italy
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Archer Daniels Midland
6.4.2 Cargill, Incorporated
6.4.3 AGRANA Beteiligungs-AG
6.4.4 Roquette Freres
6.4.5 Tereos Starch & Sweeteners s.a.s.
6.4.6 Kroner -force GmbH
6.4.7 Royal Ingredients Group
6.4.8 MGP Ingredients, Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Europe wheat protein market is projected to grow at a CAGR of 5.72% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
The market studied has witnessed a significant growth due to the increasing intolerance toward animal protein, thereby leading to the shift in preference of the meat-consuming population toward meat substitutes made of vegan protein, therefore, driving the market studied.
There has been a significant increase in the demand for wheat protein application in animal feed, due to the growing awareness regarding animal health, which is anticipated to drive the demand for wheat protein in the forecast period. Therefore catering the market studied.
Cargill, ADM, and AGRANA are some of the prominent players operating in the market studied. These companies, in order to retain their position within the market or gain an advantage over its competitors, are focusing on R&D to develop innovative product offerings that can be used in varied applications.


Key Market Trends

Bakery Industry Widely Contributes to the Market

The bakery industry of the region is witnessing an upsurge owing to its convenience to eat as well as its nutritional components. Gluten is a composite of proteins, derived from wheat and used is extensively used in the bakery application owing to its binding ability and nutritional benefits. The ability of wheat gluten to form a viscoelastic network when fully hydrated is a unique property compared to other commercially available vegetable proteins. Therefore, wheat remains the prime source, especially for bakery wares. Apart from their nutritious benefits, wheat protein is also used to improve the taste and texture of bakery goods. Thus, with the rise in the bakery sector of the region, the wheat protein market also witnesses a higher growth rate.

Germany is among the Largest Market

The European wheat protein market is dominated by numerous countries of the region led by higher wheat production and surging application in bakery, animal feed and other sectors. Germany contributes a significant share to the market studied owing to high consumer demands for an alternative source of meat and soy protein. Moreover, the leading players are also tending towards the production of wheat protein from other plant sources of protein. For instance, in January 2018, Cargill switched from corn to wheat production to meet the demand for plant protein and starches in the country. Most of the wheat protein produced at that site will be vital wheat gluten for its application in bakery, RTE food, pet food, aqua feed and others. Thus, the leading players expanding their market in the country widely drive the Germany wheat protein market.

Competitive Landscape

The Europe wheat protein market is highly competitive for the major players of the market studied are have their headquarters in the region. Moreover, owing to the growing demand, manufacturers operating in the market are focusing on developing innovative products to cater to the growing demand and achieve a competitive advantage in the market. For instance, in 2017, Archer Daniels Midland Company launched Nutriance, a range of innovative wheat protein concentrates as the latest addition to its range of ingredients and solutions for taste, function, and nutrition. The product can deliver 85% protein and has a high glutamine content, as well as excellent digestibility, making it suitable for both the sports and senior nutrition markets.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Wheat Gluten
5.1.2 Wheat Protein Isolate
5.1.3 Textured Wheat Protein
5.1.4 Others
5.2 By Application
5.2.1 Bakery
5.2.2 Processed Meat
5.2.3 Nutritional Bars
5.2.4 Animal Nutrition
5.2.5 Others
5.3 Geography
5.3.1 Spain
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 Germany
5.3.4 France
5.3.5 Italy
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Archer Daniels Midland
6.4.2 Cargill, Incorporated
6.4.3 AGRANA Beteiligungs-AG
6.4.4 Roquette Freres
6.4.5 Tereos Starch & Sweeteners s.a.s.
6.4.6 Kroner -force GmbH
6.4.7 Royal Ingredients Group
6.4.8 MGP Ingredients, Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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