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バンカー燃料市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Bunker Fuel Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

バンカー燃料市場は、2021年から2026年の予測期間においてCAGR13%以上を記録し、2019年の970億米ドルから2026年には約2030億米ドルの規模に達すると予測されています。COVID-19のパンデミックは、多くの国で船舶... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

バンカー燃料市場は、2021年から2026年の予測期間においてCAGR13%以上を記録し、2019年の970億米ドルから2026年には約2030億米ドルの規模に達すると予測されています。COVID-19のパンデミックは、多くの国で船舶や船員の移動を減速・遅延させ、物流・サプライチェーン業界を混乱させ、海運業界を含む輸送部門に大きな損失をもたらしています。この混乱は、供給と需要の両側で生じています。景気減速により、一部の工業生産設備が恒久的に停止し、世界の製造・生産能力が低下し、世界貿易に永続的 な影響を及ぼすと予想されます。この要因は、バンカー燃料の需要にマイナスの影響を及ぼすと予想されます。しかし、LNGベースの船舶への嗜好の高まりとLNG貿易の拡大は、予測期間中のバンカー燃料の需要を促進する重要な要因となっています。また、2020年以降はHSFOに規制がかかるため、VLSFOが大きな需要を生み出すと予想されます。しかし、米国と中国、インド、中国といった異なる国同士の貿易摩擦が高まる中、様々な商品に高い関税が課されており、そのため成長が抑制されると予想されます。

主なハイライト
IMOの介入による高硫黄燃料油のシェア低下により、バンカー燃料としてのLNGの需要は予測期間中に大幅に上昇すると予想される。
低硫黄燃料油とLNGは、市場参加者に十分なビジネスチャンスをもたらすと予想されます。環境への関心の高まりから、世界中の海運業界ではよりクリーンな燃料への需要が高まっています。
アジア太平洋地域は世界有数の輸出国であり、バンカー燃料の市場をリードしています。海上貿易の拡大が見込まれることから、同地域は予測期間中もその優位性を維持するものと思われます。


主な市場動向

バンカー燃料としてのLNGが大きく伸びる


世界のLNGバンカリング市場は、世界的なLNG使用量の増加、クリーンエネルギー需要、温室効果ガス削減効果に後押しされ、過去10年間で進化を遂げました。LNGを燃料とする船舶の発注・引渡しが増加しており、2014年の天然ガス価格の引き下げは、そうした船舶の機会拡大の始まりとなりました。
現在の運航船のLNG船への改造はコストがかかる。したがって、発展途上国では経済的に成り立たない。しかし、LNG船の運航コストは、新しい排ガス規制が実施されるにつれて、すべての代替燃料の中で最も低くなると予想されます。
また、従来の重油、ガス油、軽油などによる燃料供給よりも、LNG推進への段階的な移行が有利になる。LNGによる推進は、二酸化炭素排出量を大幅に削減し、船舶の運航効率を高めることができます。
2020年に発表されたレポートによると、LNG燃料船は175隻が運航中で、207隻が発注済みである。これは、LNGを船舶用燃料として全世界で採用するという海運業界のコミットメントを示すものです。
しかし、LNG燃料船はばら積み貨物船の市場にはあまり浸透していない。しかし、バルクキャリアは重量物を積載する船舶であり、LNG技術の適用が比較的新しい。バルクキャリアは、2019年現在、世界中で稼働している船舶の中で最大のシェアを占めています。


アジア太平洋地域が市場を支配する


インド、中国、シンガポール、日本などの国々の膨大な海上貿易の潜在力により、アジア太平洋地域がバンカー燃料市場を支配すると予想されます。
2020年現在、中国は金額ベースで最大の輸出国であり、2番目に大きな輸入国である。中国の主な輸出品は、機械・電気機器、自動車部品などの自動車製品、化学・プラスチック、鉄鋼製品、家具などである。
オーストラリアは、世界最大のLNG輸出国のひとつです。LNG輸出の増加は、2019年のオーストラリアの国際貿易を支えました。その結果、同国は2019年に量だけでなく金額でも輸出の伸びを記録した数少ない経済圏となり、海上貿易とバンカー燃料市場を牽引した。
国際貿易および国内貿易における海洋分野のシェアを高めるため、インド政府は2035年までに220億米ドルを投資し、既存の港の近代化と新しい港を建設すると発表しました。港湾インフラの整備は、予測期間中、海事産業と船舶用燃料の大きな推進力となることが期待されます。
しかし、COVID-19のパンデミックにより、2020年にはアジア太平洋全域で貿易が制限された。このため、シンガポールの総貨物処理量は、2019年の6億2600万メートルトンに対して5億9000万メートルトンに減少しました。この要因は、逆に市場の成長を抑制することが予想されます。


競合他社の状況

バンカー燃料市場は適度に集約されている。主な参加企業は、Chevron Corporation、Exxon Mobil Corporation、Royal Dutch Shell PLC、Total SA、BP PLCなどです。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2026
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 High Sulfur Fuel Oil (HSFO)
5.1.2 Very Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO)
5.1.3 Marine Diesel Oil (MDO)
5.1.4 Liquefied Natural Gas (LNG)
5.1.5 Other Fuel Types
5.2 Vessel Type
5.2.1 Containers
5.2.2 Tankers
5.2.3 General Cargo
5.2.4 Bulk Carrier
5.2.5 Other Vessel Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Asia-Pacific
5.3.3 Europe
5.3.4 South America
5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Exxon Mobil Corporation
6.3.2 Royal Dutch Shell PLC
6.3.3 Gazpromneft Marine Bunker LLC
6.3.4 BP PLC
6.3.5 Lukoil-Bunker LLC
6.3.6 Chevron Corporation​
6.3.7 AP Moeller Maersk AS​
6.3.8 Mediterranean Shipping Company SA
6.3.9 Total SA​
6.3.10 China COSCO Holdings Company Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The bunker fuel market is expected to register a CAGR of more than 13% in the forecast period of 2021-2026, reaching a value of USD approximately 203 billion by 2026, up from USD 97 billion in 2019. The COVID-19 pandemic has slowed down and delayed shipping and ship crew movements in many countries and has disrupted the logistics and supply chain industry, resulting in major losses to the transportation sector, including the shipping industry. The disruption is caused on both sides, i.e., supply and demand. The slowdown is expected to result in the permanent shutdown of some industrial manufacturing facilities, resulting in reduced global manufacturing and production capacity, which is expected to have a lasting impact on global trade. This factor is expected to have a negative impact on the demand for bunker fuel. However, the increasing preference for LNG-based vessels and growing LNG trade is a significant factor in driving bunker fuels' demand during the forecast period. Moreover, with the imposed restriction on HSFO, post-2020, VLSFO is expected to create substantial market demand. However, with increasing trade tension between different countries like the United States and China, India, and China, high tariffs are being imposed on various goods, due to which growth is expected to be restrained.

Key Highlights
With IMO's intervention to decrease the share of high sulfur fuel oil, the demand for LNG as a bunker fuel is expected to rise significantly during the forecast period.
Low sulfur fuel oil and LNG are expected to create ample opportunities for the market players. Due to the increasing environmental concern, the demand for cleaner fuel is increasing in the shipping industry across the globe.
Asia-Pacific is one of the largest exporters of goods globally and is leading the market for bunker fuel. With the expected growth in maritime trade, the region is likely to continue its dominance during the forecast period.


Key Market Trends

LNG as Bunker Fuel to Witness Significant Growth


The global LNG bunkering market evolved over the past decade, driven by the growth in global LNG usage, clean energy demand, and its ability to reduce greenhouse gas emissions. The order and delivery of LNG-powered vessels are increasing, and the reduced natural gas prices in 2014 marked the beginning of expanding opportunities for such vessels.
The conversion of the current operating vessels into LNG-based vessels is costly. Hence, it is not economically viable in developing nations. However, LNG-based vessels' operational cost is expected to be the least among all the fuel alternatives as the new emission regulation is being implemented.
Further, a gradual shift to LNG for propulsion is more advantageous than the traditional methods of fueling ships with heavy fuel oil, marine gas oil, marine diesel oil, etc. LNG-based propulsion reduces carbon footprint significantly and increases the ship's operational efficiency.
According to a report published in 2020, there are 175 LNG-fueled ships in operation and 207 in order books. This indicates the shipping industry’s commitment to the adopt LNG as a marine fuel across the globe.
However, the LNG-fueled ships have not penetrated the market for bulk carriers to a significant extent. These ships are designed to carry heavy loads, and LNG technology is relatively new to apply for this type of vessel. The bulk carriers amount to the largest share of the in-operation ships across the globe as of 2019.


Asia-Pacific to Dominate the Market


Asia-Pacific is expected to dominate the bunker fuel market due to the immense maritime trade potential of countries like India, China, Singapore, Japan, and other countries.
As of 2020, China is the biggest exporter and the second-largest importer of goods by value. China's major exports are mechanical and electric machinery and equipment, automotive products including vehicle parts, chemicals and plastics, iron and steel articles, furniture, etc.
Australia is among the biggest exporter of LNG globally. The rising LNG exports supported the international trade of Australia in 2019. As a result, the country was among the few economies to register a growth in exports by value as well as volume in 2019, thus, driving the marine trade and bunker fuel market.
To increase the share of the marine sector in international and domestic trade, the Indian government announced an investment of USD 22 billion by 2035 to modernize the existing ports and build new ports. The port infrastructure development is expected to be a significant driver for the maritime industry and marine fuel during the forecast period.
However, the COVID-19 pandemic resulted in restricted trade in 2020 throughout Asia-Pacific. Due to this, total cargo throughput in Singapore reduced to 590 million metric tons compared to 626 million metric tons in 2019. This factor, in turn, is expected to restrain the growth of the market.


Competitive Landscape

The bunker fuel market is moderately consolidated. Some of the major players in the market include Chevron Corporation, Exxon Mobil Corporation, Royal Dutch Shell PLC, Total SA, BP PLC, and other companies.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2026
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.2 Restraints
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 Porter's Five Forces Analysis
4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
4.7.2 Bargaining Power of Consumers
4.7.3 Threat of New Entrants
4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Fuel Type
5.1.1 High Sulfur Fuel Oil (HSFO)
5.1.2 Very Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO)
5.1.3 Marine Diesel Oil (MDO)
5.1.4 Liquefied Natural Gas (LNG)
5.1.5 Other Fuel Types
5.2 Vessel Type
5.2.1 Containers
5.2.2 Tankers
5.2.3 General Cargo
5.2.4 Bulk Carrier
5.2.5 Other Vessel Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Asia-Pacific
5.3.3 Europe
5.3.4 South America
5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Strategies Adopted by Leading Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Exxon Mobil Corporation
6.3.2 Royal Dutch Shell PLC
6.3.3 Gazpromneft Marine Bunker LLC
6.3.4 BP PLC
6.3.5 Lukoil-Bunker LLC
6.3.6 Chevron Corporation​
6.3.7 AP Moeller Maersk AS​
6.3.8 Mediterranean Shipping Company SA
6.3.9 Total SA​
6.3.10 China COSCO Holdings Company Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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