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アジア太平洋地域の業務用スカルプトリートメント製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Asia Pacific Professional Scalp Treatment Products Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のプロフェッショナル用スカルプトリートメント製品市場は、予測期間(2020-2025年)に5.28%のCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト アジア太平洋地域では、ライフスタイルの... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のプロフェッショナル用スカルプトリートメント製品市場は、予測期間(2020-2025年)に5.28%のCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
アジア太平洋地域では、ライフスタイルの変化や環境への暴露による抜け毛や頭皮トラブルの増加が、プロ用ヘアケア製品市場の成長を牽引しています。また、天然素材やオーガニック素材を使用した頭皮ケア製品の需要が増加しており、消費者は、シャンプー、コンディショナー、ヘアオイル、美容液などのオーガニック製品にお金をかけるようになっています。このような消費者の嗜好の変化により、オーガニックなスカルプケア製品の需要が高まる可能性があります。
日本は、化粧品およびパーソナルケア製品の最大の市場の一つであり、これが日本のスカルプトリートメント製品市場の成長を後押ししています。日本の消費者は非常に洗練されており、スカルプ製品に使用されている化学物質の配合についてよく知っています。日本市場では、天然成分やオーガニック製品の需要が高いため、主要メーカーはナチュラル/クリーン製品のラベルを付けた製品を発売しています。
さらに、インドでは、製品に対する意識の高まりと相まって、消費者のダイナミクスが変化していることが、市場の主な牽引役として認識されています。このような変化は、主にミレニアム世代の人口が多いこと、都市部への移住、女性の就業率の上昇などに起因しています。


主な市場動向

アジアの消費者に最も好まれているのはシャンプーとコンディショナー

インドの大部分の都市では、公害の増加、毛髪への粉塵の混入、水質の悪化などが頭皮の質に影響を与えており、乾燥した頭皮、油性の頭皮、粉塵の多い頭皮など、頭皮の状態が悪くなり、抜け毛や頭皮に関連する問題が発生しています。そのため、消費者はこれらの影響を軽減するために、頭皮ケア専用のシャンプーにシフトしています。この市場では、天然成分への高い需要が比較的明らかになっており、そのため、大多数の企業が自然からヒントを得た成分を使った製品を発売しています。


例えば、L'Oreal社は、タール、サルフェート、シリコン、パラベン、人工着色料を含まないフケ防止シャンプー「BIOLAGE R.A.W.」を提供しています。これにより、フケに伴う頭皮のかゆみ、炎症、フレーキング、赤み、鱗屑などの再発を止めることができます。また、頭皮の水分バランスを整え、髪と頭皮を健康的で清潔な状態にする実感が得られます。


さらに、美容・パーソナルケア製品に含まれる成分の透明性を求める消費者の声が高まっていることから、様々なグローバルブランドが研究開発に多額の投資を行い、スカルプトリートメント用コンディショナーをはじめとする天然由来の製品を開発し、他社との競争優位性を獲得しています。

スカルプトリートメント製品の売上を牽引するサロンチャネル

美容室は、プロ仕様のスカルプ製品を販売する新しいチャネルとなっています。ストレスや加齢による髪のコンディションの悪化を受けて、頭皮の健康に着目した化粧品メーカーが増えています。また、サロンでは、ヘアケアに関する高度な資格を持つヘアスタイリストが、お客様の頭皮の状態や髪の悩みに応じて適切なスカルプトリートメント製品を提案してくれるため、サロンを利用するお客様が増えています。これにより、サロンで販売されるスカルプトリートメント製品の認知度が向上し、売上が増加すると考えられます。サロンでは、認知度が高く、幅広く、最新の製品タイプを提供しています。頭皮のトリートメントケア市場で活動する著名なプレーヤーは、エンドユーザーとベンダーの両方にとって便利な小売チャネルであるため、これらの店舗を通じて製品を販売しています。さらに、その場で美容師が専門的な指導を行うことで、購入者の購入意欲を高めることができます。

競合状況

この市場は競争が激しく、L'Oreal、株式会社資生堂、Henkel、The Estée La Laなどの企業が参入しています。L'Oreal、資生堂、Henkel、The Estée Lauder Companies Inc.などの企業が、常に製品を革新し、研究開発に投資して新たな製品を開発することで、より大きな市場シェアを獲得しようと積極的に取り組んでいます。エンドユーザーは、強力なブランドを高品質の代名詞と考えているため、ブランド・アイデンティティはエンドユーザーの行動を決定する上で重要な役割を果たしています。これらのプレイヤーが提供する製品は、パッケージに成分の構成を表示しているため、透明性が高くなっています。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Oil
5.1.2 Shampoo
5.1.3 Conditioner
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Salon
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Other Distribution Channels
5.3 By Country
5.3.1 China
5.3.2 Japan
5.3.3 India
5.3.4 South Korea
5.3.5 Taiwan

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Shiseido Co. Ltd
6.4.2 L'Oréal Group
6.4.3 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.4 KOSÉ Corporation
6.4.5 Coty Inc.
6.4.6 The Estée Lauder Companies Inc.
6.4.7 Hoyu Co. Ltd
6.4.8 Amorepacific Corporation
6.4.9 KAO Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Asia-Pacific professional scalp treatment products market is projected to record a CAGR of 5.28% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
Increased hair loss and scalp problems, due to changing lifestyles and exposure to the environment, have primarily driven the professional hair care products market’s growth, across the region. There has been an increase in the demand for natural and organic scalp treatment products, which encourages the consumers to spend more on organic products, such as shampoos, conditioners, hair oil, and serums, owing to the benefits associated with them. This change in the consumer’s preference may lead to high demand for scalp care products that are organic in nature.
Japan is one of the largest markets for cosmetic and personal care products, which is boosting the Japanese scalp treatment products market’s growth. Japanese consumers are extremely sophisticated and well informed regarding the chemical formulations that are used in scalp products. Natural ingredients and organic formulations are witnessing high demand in the market, which is driving key manufacturers to launch products with natural/clean product labels.
Furthermore, in India, the changing consumer dynamics, coupled with increasing product awareness, has been identified as the major driver of the market. These changes are majorly due to the high millennial population, migration toward cities, and the increasing rate of women employment.


Key Market Trends

Shampoo and Conditioners Preferred the Most by Asian Consumers

The increasing pollution, dust pollutants entering the hair, and bad quality of water in the majority of the Indian cities, are affecting the quality of scalp, and therefore, leading to a bad scalp condition, such as dry, oily, and dusty scalp issues, which is leading to hair fall and scalp-related problems. This is making the consumer shift toward those shampoos, which are exclusively used for scalp treatment, to reduce these effects. High demand for natural ingredients has been relatively evident in the market, which has led to the majority of companies launching products with nature-inspired ingredients.


For instance, L’Oreal is offering its BIOLAGE R.A.W. anti-dandruff shampoo free of tars, sulfates, silicones, parabens, and artificial colorants. This helps to stop the recurrence of scalp itching, irritation, flaking, redness, and scaling associated with dandruff. It also provides a feeling of scalp moisture balance and leaves hair and scalp looking and feeling healthy and clean.


Moreover, the increasing demand among consumers for transparency about the ingredients in the beauty and personal care products resulted in various global brands investing heavily in R&D to develop natural products, which include conditioners for scalp treatment, in order to achieve a competitive advantage over other companies.

Salon Channels Driving the Sales of Scalp Treatment Products

Beauty salons have become new channels for sales of professional scalp products. Due to the poor hair condition attributable to growing stress levels and aging, an increasing number of cosmetic product manufacturers have introduced products that focus on scalp health. More consumers are turning toward salons, like hair stylists in the salons possessing advanced certifications on hair care who can recommend suitable scalp treatment products for consumers depending on their scalp type and hair problems. This, in turn, is set to boost the sales of scalp treatment products from salons, while increasing awareness of the products. Salon offers greater visibility, wide, and updated product types. Prominent players operating in the scalp treatment care market sell their products through these stores as they are a convenient retail channel for both end users and vendors. Moreover, specialized guidance by on-the-spot hair-dressers increases the inclination for buyers to purchase these products.

Competitive Landscape

The market is highly competitive, with companies, like L'Oreal, Shiseido Co. Ltd Henkel, and The Estée Lauder Companies Inc., actively focusing on gaining larger market shares, through constant innovation in products and investments in R&D, for the development of newly enhanced products. Brand identity plays a vital role in determining end-user behavior as they consider strong brands to be synonymous with high quality. Products offered by these players have a high degree of transparency, as they label the composition of ingredients in their packaging.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Oil
5.1.2 Shampoo
5.1.3 Conditioner
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Salon
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Other Distribution Channels
5.3 By Country
5.3.1 China
5.3.2 Japan
5.3.3 India
5.3.4 South Korea
5.3.5 Taiwan

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Shiseido Co. Ltd
6.4.2 L'Oréal Group
6.4.3 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.4 KOSÉ Corporation
6.4.5 Coty Inc.
6.4.6 The Estée Lauder Companies Inc.
6.4.7 Hoyu Co. Ltd
6.4.8 Amorepacific Corporation
6.4.9 KAO Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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