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アジア太平洋地域のチャータージェットサービス市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Asia-Pacific Charter Jet Service Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のチャータージェットサービス市場は、予測期間中に3%以上のCAGRを達成すると予測されています。 主なハイライト この地域では、オンデマンド旅行の増加により、チャーター便の需要が高まっ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のチャータージェットサービス市場は、予測期間中に3%以上のCAGRを達成すると予測されています。

主なハイライト
この地域では、オンデマンド旅行の増加により、チャーター便の需要が高まっています。このため、チャーター便プロバイダーは新ルートでのサービスを強化し、魅力的な会員制度を導入するようになり、アジア太平洋地域のチャーター便市場における現役プレーヤーと新規参入者の両方の経済的見通しを高めています。
しかし、限られた航空インフラと厳しい規制が市場の成長を妨げています。
さらに、増加する富裕層の存在は、市場の将来的な展望にプラスの影響を与えると予想されます。


主な市場動向

大型ジェット機部門は予測期間中に最も高いCAGRで成長する

長距離を無給油で移動できることが、アジア太平洋地域における大型ビジネスジェット機の普及を後押ししています。しかし、チャーター便の運航会社は、運航ルートのコスト回収期間を見積もるために、詳細なコスト分析を行った上で新しい航空機を調達しています。したがって、2016年から2018年の間に、アジア太平洋地域のビジネスジェットチャーター市場には約84機の新しいジェット機が追加されました。全体として、大型ビジネスジェット機は16機増加し、一方、中型カテゴリーでは4機のチャーター機純減が発生しました。

アジア太平洋地域の既存のチャーター便の約3分の1が大型ジェット機で占められています。また、同地域での販売を強化するため、大手チャータージェットメーカーはアフターマーケット・サポート機能に投資しています。例えば、2019年1月、ダッソー・アビエーションは、ルクサヴィエーションの子会社であるエクセキュジェットの世界的なメンテナンス、修理、オーバーホール(MRO)事業を買収しました。同社によると、ExecuJetのMRO事業を買収したことで、現在および将来のファルコンの顧客が引き続きアフターサービスを受けられるようになるという。

予測期間中、中国が市場を支配する

中国政府は、2020年末までに運用可能な空港を220から260に増やす計画です。中国空域の段階的な自由化により、外国籍航空機の着陸許可取得に必要な時間が大幅に短縮されました。また、中国国内でのほとんどの運航において、スポンサーレターが不要となり、申請手続きも容易になりました。中国の航空機は、主に大型キャビン、長距離ジェット機で構成されています。大型機、長距離機、コーポレート・エアラインのカテゴリーで、保有機数のほぼ4/5を占めています。航空チャーター便の市場は、国際的な活動を増やす企業からの需要が高まっているため、中国で繁栄すると予想されます。また、チャーター便に対する市場認知度が高まることで、ビジネスジェットのオーナーは航空機の所有にかかる真のランニングコストを認識し、発生するコストを最小限に抑えるためにチャーター便を選択するようになります。

また、富裕層や超富裕層の人口が増加していることも、市場拡大の要因となっています。しかし、チャーター便を運航する際には、国中のインフラ状況、空域の制限、規制などが最重要課題となることがよくあります。これらは、チャーター便の運航会社が目標とする航空機の利用率を達成することを難しくしています。

競合他社の状況

市場は非常に競争が激しく、細分化されています。Deer Jet、Club One Air、Australian Corporate Jet Centresが、最大規模のフリート数を持つ地域プレイヤーである。チャーター便のサービスプロバイダーは、オンデマンド便の需要増に対応するため、保有機数を増やしている。会員制度や新しいパッケージは、この地域での市場シェアを拡大するためにサービスプロバイダーによって導入されています。また、市場の潜在力が高いことから、米国や欧州に拠点を置くチャーター便事業者数社がアジア全域でサービスを拡大するために参入しています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Ownership Model
5.1.1 Total
5.1.2 Fractional
5.2 Aircraft Size
5.2.1 Light
5.2.2 Mid-Size
5.2.3 Large
5.3 Geography
5.3.1 Country
5.3.1.1 China
5.3.1.2 Australia
5.3.1.3 India
5.3.1.4 Singapore
5.3.1.5 South Korea
5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Deer Jet
6.1.2 Australian Corporate Jet Centres
6.1.3 Club One Air
6.1.4 Revesco Aviation Pty. Ltd
6.1.5 Asian Aerospace Corporation
6.1.6 Pacific Flight Services
6.1.7 Phenix Jet International
6.1.8 Executive Jets Asia Inc.
6.1.9 Global Jet International
6.1.10 Business Aviation Asia Ltd. (Yalian Business Jet Co. Ltd)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Asia-Pacific charter jet services market is anticipated to achieve a CAGR of over 3% during the forecast period.

Key Highlights
The growth of on-demand travel in the region is fostering the demand for chartered services. This has encouraged chartered service providers to enhance their services on new routes and launch attractive membership schemes, thereby enhancing the economic prospects of both the active players and the entrants in the Asia-Pacific charter jet services market.
However, limited aviation infrastructure and stringent regulations hinder the growth of the market.
Furthermore, the presence of an increasing HNWI population is expected to have a positive influence on the future prospects of the market.


Key Market Trends

Large Jets Segment to Grow with the Highest CAGR During the Forecast Period

The inherent ability to travel long distances without requiring to stop for refueling has encouraged the adoption of large business jets in Asia-Pacific. However, chartered operators procure a new aircraft post conducting a detailed cost analysis to estimate the cost recovery period for an operational route. Thus, during 2016-2018, around 84 new jets were added to the Asia-Pacific business jet charter market. Overall, the large-size business jet fleet grew by 16 aircraft, whereas, the mid-size category experienced a net decrease in the charter fleet by four aircraft.

Around one-third of the existing charter fleets in Asia-Pacific comprises large jets. Also, to bolster sales in the region, major charter jet manufacturers are investing in aftermarket support capabilities. For instance, in January 2019, Dassault Aviation acquired the worldwide maintenance, repair, and overhaul (MRO) business of ExecuJet, a Luxaviation subsidiary. According to the company, the acquisition of ExecuJet’s MRO operations will ensure that current and future Falcon customers will continue to receive aftersales service.

China to Dominate the Market During the Forecast Period

The Chinese government plans to increase the number of operational airports from 220 to 260 by the end of 2020. The gradual liberalization of the Chinese airspace has significantly reduced the time required to obtain landing permits for a foreign registered aircraft. The application process is now easier with sponsor letter requirement no longer in place for most operations in the country. China's fleet largely comprises large-cabin, long-range jets. The large, long-range, and corporate airline categories account for nearly 4/5th of the total fleet. The air charter service market is expected to prosper in China due to the rising demand from corporations increasing their international activities. Subsequently, an increased market awareness for charter services would help business jet owners to realize the true running costs of owning an aircraft, persuading them to opt for charter services to minimize the cost incurred.

Another reason contributing to the growth of the market is an increase in the population of high net worth individuals (HNWIs) and ultra-high net worth individuals (UHNWIs). However, infrastructure status, airspace limitations, and regulations throughout the country are often the paramount challenges when operating a charter. They can make it difficult to attain the aircraft utilization targets for the charter operators.

Competitive Landscape

The market is highly competitive and fragmented. Deer Jet, Club One Air, and Australian Corporate Jet Centres are the regional players with the maximum fleet size. Charter service providers are increasing their fleet size to cater to the increasing demand for on-demand flights. Membership schemes and new packages are being introduced by service providers to increase their market shares in the region. The high potential of the market has also attracted several charter service providers based in the United States and Europe to expand their services across Asia.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Ownership Model
5.1.1 Total
5.1.2 Fractional
5.2 Aircraft Size
5.2.1 Light
5.2.2 Mid-Size
5.2.3 Large
5.3 Geography
5.3.1 Country
5.3.1.1 China
5.3.1.2 Australia
5.3.1.3 India
5.3.1.4 Singapore
5.3.1.5 South Korea
5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Deer Jet
6.1.2 Australian Corporate Jet Centres
6.1.3 Club One Air
6.1.4 Revesco Aviation Pty. Ltd
6.1.5 Asian Aerospace Corporation
6.1.6 Pacific Flight Services
6.1.7 Phenix Jet International
6.1.8 Executive Jets Asia Inc.
6.1.9 Global Jet International
6.1.10 Business Aviation Asia Ltd. (Yalian Business Jet Co. Ltd)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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