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ポイントオブケア診断市場:製品別(グルコース、感染症(結核、HAI、性病)、妊娠)、購入形態別(Rx、OTC)、技術別(生化学、MDx(RT-PCR、INAAT))、サンプル別(血液、尿)、エンドユーザー別(在宅ケア、病院)-2029年までの世界予測

ポイントオブケア診断市場:製品別(グルコース、感染症(結核、HAI、性病)、妊娠)、購入形態別(Rx、OTC)、技術別(生化学、MDx(RT-PCR、INAAT))、サンプル別(血液、尿)、エンドユーザー別(在宅ケア、病院)-2029年までの世界予測


Point of Care Diagnostics Market by Product (Glucose, Infectious Disease (TB, HAI, STD), Pregnancy), Purchase Mode (Rx, OTC), Technology (Biochemistry, MDx (RT-PCR, INAAT)), Sample (Blood, Urine), End User (Home Care, Hospitals) - Global Forecast to 2029

POC検査市場は、2024年の予測値150億5,000万米ドルから、年平均成長率8.5%で2029年には226億3,000万米ドルに達すると推定される。POC検査に弾みをつける主な理由のひとつは、政府のイニシアティブと資金援助であ... もっと見る

 

 

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2025年1月28日 US$6,650
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サマリー

POC検査市場は、2024年の予測値150億5,000万米ドルから、年平均成長率8.5%で2029年には226億3,000万米ドルに達すると推定される。POC検査に弾みをつける主な理由のひとつは、政府のイニシアティブと資金援助である。世界的に、政府はこれらの技術が医療へのアクセスを改善し、コストを下げ、患者の転帰を向上させるために不可欠であると考えている。多くの政府はまた、POC検査ソリューションの開発と採用に注力するために、規制上のインセンティブを伴う助成金の提供に加えて財政支援も行っている。適切な医療施設が不足している発展途上国では、政府はPOC機器の多用を奨励し、より恵まれない人々のための検査を分散化している。このような支援策はPOC診断薬の採用を加速させ、診断薬メーカーに新たな市場機会をもたらしている。
"予測期間中、POC診断薬市場において製品別では感染症検査製品分野が最も速い成長率を示すと予想される"
ポイントオブケア診断市場は、製品別に、グルコースモニタリング製品、心代謝モニタリング製品、感染症検査製品、凝固モニタリング製品、妊娠・不妊検査製品、腫瘍・がんマーカー検査製品、尿検査製品、コレステロール検査製品、血液検査製品、乱用薬物検査製品、甲状腺刺激ホルモン検査製品、便潜血検査製品、その他製品に区分される。感染症検査製品は、主に世界的な感染症の高い流行によって、ポイントオブケア診断市場で最も速い成長が見込まれている。地域診療所や農村部の保健所向けに、迅速かつ正確で分散型の医療診断ソリューションに対する需要の高まりが、この分野の需要を牽引している。より高速な分子診断や強化されたイムノアッセイプラットフォームを含む改良された技術は、POC検査の速度と精度の効率を向上させる。さらに、公衆衛生への取り組みが増加し、感染症に対するPOCソリューションの認知度が高まるにつれて、これらの製品の採用が大幅に増加している。
"予測期間中、POC診断薬市場において、検体別では血液検体セグメントが最大の市場シェアを占めた。"
サンプルに基づき、ポイントオブケア診断市場は血液サンプル、尿サンプル、鼻腔・口腔咽頭スワブ、その他のサンプルに二分される。ポイントオブケア診断市場で最大の市場シェアを占めているのは血液サンプルである。血液サンプルの重要な役割は、糖尿病、心血管疾患、感染症、代謝異常などの幅広い疾患を検出することにある。血液ベースの検査は正確で信頼性が高く、結果が出るまでの所要時間が長いと考えられている。このような理由から、血液検査は、臨床および近接患者環境の両方で最も適したサンプルタイプです。また、血液ベースのPOC装置の効率は、最小限のサンプル量で正確な結果をもたらす技術の進歩によって向上している。さらに、慢性疾患や感染症は増加の一途をたどっており、血液ベースの検査を必要とする迅速で便利な診断ソリューションへの高い需要が伴っている。
「アジア太平洋:最も成長著しいPOC診断市場
ポイントオブケア診断薬の世界市場は、北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ、GCC諸国に分類される。アジア太平洋地域は、いくつかの要因によりPOC市場が大きく成長している。疾病の早期発見、予防、定期的な健康診断を促進するための政府の取り組みが主要な推進要因であり、健康診断の普及とタイムリーな介入を促す数多くのイニシアティブがある。こうした取り組みと地域全体の医療費の増加が相まって、診断ソリューションへのアクセシビリティと需要が高まっている。インドや中国などでは糖尿病などの慢性疾患が増加しており、迅速で正確な診断装置に対する需要も高まっている。早期診断・早期管理による公衆衛生の向上により、この地域でもPOC診断の導入に取り組む医療機関が増えている。

POC診断市場参入企業のプロフィール
- 企業タイプ別企業タイプ別:Tier 1 - 40%、Tier 2 - 30%、Tier 3 - 30
- 役職別Cレベル:27%、Dレベル:18%、その他:55
- 地域別北米:51%、欧州:21%、アジア太平洋地域:18%、中南米:6%、その他:4
この市場の主要プレーヤーは、Abbott(米国)、Siemens Healthineers AG(ドイツ)、F. Hoffmann-La Roche Ltd(スイス)、Danaher(米国)、QuidelOrtho Corporation(米国)、BD(米国)、Thermo Fisher Scientific Inc.(米国)、bioMérieux(フランス)、BIOSYNEX SA(フランス)、EKF Diagnostics Holdings plc(英国)、Trinity Biotech(アイルランド)、Werfen(米国)、Nova Biomedical(米国)、SEKISUI Diagnostics(米国)、Boditech Med Inc.A.(スペイン)、LifeScan IP Holdings, LLC(米国)、PTS Diagnostics(米国)、Eurolyser Diagnostica GmbH(オーストリア)、Response Biomedical(カナダ)、Alfa Scientific Designs, Inc.(カナダ)、Ascensia Diabetes Care Holdings AG(スイス)、Fluxergy(米国)、Precision Biosensor, Inc.(韓国)、ACON Laboratories, Inc.(米国)、Menarini Diagnostics s.r.l(イタリア)、OraSure Technologies, Inc.(米国)、Mankind Pharma(インド) 。
調査範囲
この調査レポートは、ポイントオブケア診断市場を製品別に分類しています(グルコースモニタリング製品、心代謝モニタリング製品、感染症検査製品、凝固モニタリング製品、妊娠・不妊検査製品、腫瘍・癌マーカー検査製品、尿検査製品、コレステロール検査製品、血液学検査製品、乱用薬物検査製品、甲状腺刺激ホルモン検査製品、便潜血検査製品、その他の製品)、購入形態別(OTC検査製品、処方箋に基づく検査製品)、技術別(免疫測定法、分子診断法、生化学)、検体別(血液検体、尿検体、鼻腔・口腔咽頭スワブ、その他の検体)、エンドユーザー別(臨床検査室、外来診療施設・医院、病院、重症治療センター、緊急治療センター;在宅医療環境および自己検査、その他のエンドユーザー)および地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ、GCC諸国)。本レポートでは、POC市場の成長に影響を与える促進要因、阻害要因、機会、課題などの主要要因に関する詳細情報を網羅しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、事業概要、ソリューション、主要戦略、買収、契約に関する洞察を提供しています。ポイントオブケア診断薬市場に関連する新製品・サービスの発表、最近の動向。ポイントオブケア診断市場のエコシステムにおける今後の新興企業の競合分析もカバーしています。
本レポートを購入する理由
本レポートは、ポイントオブケア診断薬市場全体およびサブセグメントにおける最も近似した収益数値に関する情報を提供することで、同市場における市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、ステークホルダーが競合状況を理解し、より良い事業ポジションを確立し、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、市場の鼓動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、機会、課題に関する情報を提供します。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- ポイントオブケア診断薬市場の成長に影響を与える主な促進要因(感染症罹患率の増加、慢性疾患の有病率の増加、ポイントオブケア検査に対する政府の好意的な取り組み、免除される検査数の増加)、機会(新興市場における成長ポテンシャルの増加、分散型医療システムへの傾斜の高まり、世界的な医療支出の急増)、阻害要因(メーカーに対する価格圧力、製品化のための厳しい規制承認プロセス)、課題(集中型ラボ手法との不十分な標準化、新規プラットフォームの割高な価格設定)の分析。
- 製品開発/イノベーション:ポイントオブケア診断市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域のポイントオブケア診断市場を分析しています。
- 市場の多様化:ポイントオブケア診断薬市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する情報を網羅的に提供します。
- 競合評価:Abbott社(米国)、Siemens Healthineers AG社(ドイツ)、F. Hoffmann-La Roche Ltd社(スイス)、QuidelOrtho Corporation社(米国)、Danaher社(米国)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、製品ラインアップを詳細に評価。

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目次

1 はじめに 49
1.1 調査目的 49
1.2 市場の定義
1.3 調査範囲 50
1.3.1 市場区分と対象地域 50
1.3.2 調査対象および除外項目 51
1.3.3 考慮した年数 52
1.4 考慮した通貨 53
1.5 利害関係者
1.6 変更点のまとめ
2 調査方法
2.1 調査データ
2.2 調査アプローチ 56
2.2.1 二次データ 56
2.2.1.1 主な二次資料 56
2.2.1.2 二次資料からの主要データ 57
2.2.1.3 目的 57
2.2.2 一次データ 58
2.2.2.1 主要な一次情報源 58
2.2.2.2 一次情報源の主要データ 59
2.2.2.3 主要な業界インサイト 60
2.2.2.4 一次インタビューの内訳 61
2.3 市場規模の推定 61
2.3.1 ボトムアップアプローチ 62
2.3.1.1 企業の収益推定アプローチ 62
2.3.1.2 企業プレゼンテーションと一次インタビュー 63
2.3.1.3 成長予測 63
2.3.1.4 CAGR予測 63
2.3.2 トップダウンアプローチ 64
2.4 データの三角測量 65
2.5 市場シェア分析 65
2.6 リサーチの前提条件 66
2.6.1 パラメトリックな仮定
2.6.2 成長率の前提 66
2.7 リサーチの限界 66
2.8 リスク評価 67

3 エグゼクティブ・サマリー 68
4 プレミアムインサイト 74
4.1 ポイントオブケア診断薬市場の概要 74
4.2 ポイントケア診断薬市場:製品別、2024年対2029年 75
4.3 ポイントケア診断薬市場:購入形態別、2024年対2029年 76
4.4 ポイントケア診断薬市場:技術別、2024年対2029年 76
4.5 ポイントケア診断薬市場:サンプル別、2024年対2029年 77
4.6 ポイントケア診断薬市場:エンドユーザー別、2024年対2029年 77
4.7 ポイントケア診断市場:地理的成長機会 78
5 市場概要
5.1 はじめに 79
5.2 市場ダイナミクス 79
5.2.1 推進要因 80
5.2.1.1 感染症罹患率の増加 80
5.2.1.2 慢性疾患の有病率の増加 81
5.2.1.3 Point of Care検査に対する政府の好意的な取り組み 83
5.2.1.4 免除される検査数の増加 84
5.2.2 抑制要因 85
5.2.2.1 メーカーに対する価格圧力 85
5.2.2.2 製品商業化のための厳しい規制当局の承認プロセス 86
5.2.3 機会 86
5.2.3.1 新興市場における成長ポテンシャルの高まり 86
5.2.3.2 医療システムの分散化傾向の高まり 87
5.2.3.3 世界的な医療支出の急増 87
5.2.4 課題 88
5.2.4.1 中央集権的な検査方法による不十分な標準化 88
5.2.4.2 新規プラットフォームの高価格設定 88
5.3 顧客ビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 89
5.4 価格分析 90
5.4.1 平均販売価格(製品別) 90
5.4.2 グルコースモニタリング用テストストリップの平均販売価格:主要企業別 91
5.4.3 平均販売価格(地域別) 91
5.4.3.1 グルコースモニタリング用検査ストリップの地域別平均販売価格 91
5.4.3.2 感染症検査製品の平均販売価格:地域別 92
5.4.3.3 心代謝モニタリング製品の地域別平均販売価格 93
5.5 バリューチェーン分析 94
5.6 サプライチェーン分析 95
5.7 エコシステム分析 96
5.8 投資と資金調達シナリオ 98
5.9 技術分析 99
5.9.1 主要技術 99
5.9.1.1 イムノアッセイ 99
5.9.2 補完的技術 100
5.9.2.1 分子診断薬 100
5.9.3 隣接技術 100
5.9.3.1 生化学技術 100
5.10 特許分析 101
5.11 貿易分析 103
5.11.1 HSコード3822の輸入データ 103
5.11.2 HSコード3822の輸出データ 103
5.12 主要会議とイベント(2025~2026年) 104
5.13 ポーターの5つの力分析 105
5.13.1 供給者の交渉力 106
5.13.2 買い手の交渉力 106
5.13.3 新規参入企業の脅威 106
5.13.4 代替品の脅威 106
5.13.5 競合の激しさ 106
5.14 主要ステークホルダーと購買基準 107
5.14.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 107
5.14.2 主要な購買基準 108
5.15 AIがPOC市場に与える影響 109
5.15.1 はじめに 109
5.15.2 ポイントオブケア診断市場におけるAIの市場可能性 109
5.15.3 AIのユースケース 110
5.15.4 AIを導入する主要企業 111
5.15.5 ポイントオブケア診断市場におけるAIの将来性 112
5.16 規制の状況 112
5.16.1 規制分析 112
5.16.1.1 北米 112
5.16.1.1.1 米国 112
5.16.1.1.2 カナダ 114
5.16.1.2 欧州 114
5.16.1.2.1 ドイツ 115
5.16.1.2.2 イギリス 115
5.16.1.2.3 フランス 116
5.16.1.2.4 イタリア 116
5.16.1.2.5 スペイン 116
5.16.1.3 アジア太平洋地域 117
5.16.1.3.1 中国 117
5.16.1.3.2 日本 117
5.16.1.3.3 インド 119
5.16.1.3.4 オーストラリア 119
5.16.1.3.5 韓国 120
5.16.1.4 ラテンアメリカ 120
5.16.1.4.1 ブラジル 121
5.16.1.4.2 メキシコ 121
5.16.1.5 中東 122
5.16.1.5.1 アフリカ 122
5.16.2 規制機関、政府機関、その他の組織 122
5.17 ケーススタディ分析 124
5.17.1 ケーススタディ1:デンマークにおける市中肺炎に対するPOC検査の影響 124
5.17.2 ケーススタディ2:ナイジェリアにおけるPOC検査がHIVモニタリングに与える影響の評価 125
5.17.3 ケーススタディ3:入院中の成人におけるインフルエンザのルーチン分子POC検査の臨床的影響 125
6 ポイントオブケア診断薬市場、製品別 126
6.1 導入 127
6.2 グルコースモニタリング製品 128
6.2.1 グルコースモニタリングストリップ 131
6.2.1.1 予防医療への傾向の高まりが市場を牽引する 131
6.2.2 グルコースモニタリングメーター 134
6.2.2.1 グルコース測定器の技術進歩が市場を牽引 134
6.2.3 グルコースモニタリング用ランセット&ランシングデバイス 137
6.2.3.1 在宅ケアと自己モニタリングの傾向の高まりが成長を促進する 137
6.3 心代謝モニタリング製品 139
6.3.1 心臓マーカー検査製品 144
6.3.1.1 心血管疾患に対する政府支援の増加が市場を牽引 144
6.3.2 血液ガス/電解質検査製品 146
6.3.2.1 病院のワークフロー最適化のニーズが成長を促進 146
6.3.3 HBA1C検査製品 149
6.3.3.1 政府医療機関による推奨の増加が市場を押し上げる 149
6.4 感染症検査製品 151
6.4.1 呼吸器感染症検査製品 154
6.4.1.1 インフルエンザ検査製品 156
6.4.1.1.1 成長を促進する標的治療の必要性 156
6.4.1.2 結核 159
6.4.1.2.1 診断製品・サービスに対する需要の増加が成長に寄与 159
6.4.1.3 その他の呼吸器感染症検査製品 162
6.4.2 医療関連感染検査製品 165
6.4.2.1 手術部位感染率の増加が市場を押し上げる 165
6.4.3 熱帯病検査製品 168
6.4.3.1 マラリアとデング熱の罹患率の増加が成長を支える 168
6.4.4 性感染症検査製品 171
6.4.4.1 HIV検査製品 174
6.4.4.1.1 検査製品の入手可能性と認知度の向上が市場を押し上げる 174
6.4.4.2 肝炎検査製品 177
6.4.4.2.1 B型肝炎検査製品 180
6.4.4.2.1.1 肝臓感染症の有病率の増加が成長を促進する 180
6.4.4.2.2 C型肝炎検査製品 183
6.4.4.2.2.1 高リスクのサブグループ集団における肝炎対策の必要性が成長を促進する 183
6.4.4.3 梅毒検査製品 185
6.4.4.3.1 早期かつ利用しやすい診断が成長を促進する 185
6.4.4.4 ヒトパピローマウイルス検査製品 189
6.4.4.4.1 子宮頸がん患者の増加が成長を促進する 189
6.4.4.5 クラミジア・トラコマティス検査製品 192
6.4.4.5.1 高度な技術の採用が市場を牽引する 192
6.4.4.6 淋菌検査製品 195
6.4.4.6.1 淋病罹患率の上昇と抗菌薬耐性が成長を促進する 195
6.4.4.7 単純ヘルペスウイルス検査製品 197
6.4.4.7.1 ヘルペス罹患率の増加が成長を支える 197
6.4.5 クロストリジウム・ディフィシル感染症検査製品 200
6.4.5.1 入院患者の増加により需要が高まる 200
6.4.6 その他の感染症検査製品 202
6.5 凝固モニタリング製品 205
6.5.1 PT/INR検査製品 208
6.5.1.1 心房細動患者の増加が成長を加速する 208
6.5.2 ACT/ATT検査製品 210
6.5.2.1 外科手術の増加が成長を加速 210
6.6 妊娠・不妊検査製品 212
6.6.1 妊娠検査製品 215
6.6.1.1 家族計画に対する意識の高まりが成長を刺激する 215
6.6.2 不妊検査製品 218
6.6.2.1 不妊症問題の増加が市場を刺激する 218
6.7 腫瘍/がんマーカー検査製品 220
6.7.1 がん研究への投資の増加が市場を牽引する 220

6.8 尿検査製品 224
6.8.1 増加する尿路感染症が成長を促進する 224
6.9 コレステロール検査製品 227
6.9.1 肥満と心血管疾患の増加が成長を促進する 227
6.10 血液学検査製品 230
6.10.1 貧血患者の増加が成長を支える 230
6.11 濫用薬物検査製品 233
6.233 11.1 違法薬物の消費の増加が市場を牽引 233
6.12 甲状腺刺激ホルモン検査製品 236
6.12.1 甲状腺有病率の上昇が成長を促す 236
6.13 便潜血検査製品 239
6.13.1 癌罹患率の増加が市場を牽引 239
6.14 その他の製品 242
7 ポイントオブケア診断市場(購入形態別) 246
7.1 導入 247
7.2 処方箋ベースの検査製品 247
7.2.1 慢性疾患の罹患率の上昇が成長を促進する 247
7.3 OTC検査製品 251
7.3.1 患者の遠隔医療志向の高まりが市場を牽引 251
8 ポイントオブケア診断市場、技術別 255
8.1 導入 256
8.2 生化学 256
8.2.1 尿路感染症の増加が成長を促進 256
8.3 免疫測定 260
8.3.1 医療の分散化傾向の高まりが市場を牽引 260
8.4 分子診断法 264
8.4.1 RT-PCR 267
8.4.1.1 プロテオミクスとゲノミクスにおけるRT-PCRの利用拡大が市場を押し上げる 267
8.4.2 INAAT 270
8.4.2.1 新たな病原体の出現が成長を促進する 270
9 ポイントオブケア診断薬市場:サンプル別 273
9.1 導入 274
9.2 血液サンプル 274
9.2.1 疾患検出における血液サンプルの用途拡大が市場を牽引 274
9.3 鼻腔・口腔咽頭スワブ 278
9.3.1 感染症の流行増加が成長を後押し 278
9.4 尿サンプル 281
9.4.1 糖尿病関連合併症の早期発見とモニタリングの必要性が市場を促進 281
9.5 その他の検体 285
10 ポイントオブケア診断市場:エンドユーザー別 289
10.1 導入 290
10.2 在宅ケア環境と自己検査 290
10.2.1 女性の間で高まる機密性とアクセスのしやすさが成長を支える 290
10.3 臨床検査室 293
10.3.1 自動検査サービスの向上が市場を押し上げる 293
10.4 病院、救命救急センター、急患センター 296
10.4.1 迅速な診断ソリューションに対する需要の高まりが成長を促進 296
10.5 外来医療施設と医院 299
10.5.1 迅速な結果生成と即時の患者ケアへのニーズが成長を後押し 299
10.6 その他のエンドユーザー 301
11 ポイントオブケア診断市場:地域別 305
11.1 はじめに 306
11.2 北米 306
11.2.1 北米のマクロ経済見通し 316
11.2.2 米国 316
11.2.2.1 高度な医療インフラと高い医療支出が成長を後押し 316
11.2.3 カナダ 323
11.2.3.1 糖尿病と感染症の増加が成長を支える 323
11.3 欧州 331
11.3.1 欧州のマクロ経済見通し 338
11.3.2 ドイツ 339
11.3.2.1 迅速かつ正確な診断ソリューションへのニーズの高まりが成長を促進 339
11.3.3 フランス
11.3.3.1 利用しやすく利便性の高い診断ツールへの需要の高まりが市場を促進 336
11.3.4 イギリス 352
11.3.4.1 認定臨床検査室・病院検査室数の増加が成長を持続 352
11.3.5 イタリア 359
11.3.5.1 感染症・寄生虫疾患の負担増が市場を押し上げる 359

11.3.6 スペイン 367
11.3.6.1 循環器系疾患の増加が成長に寄与 367
11.3.7 その他の欧州 373
11.4 アジア太平洋地域 380
11.4.1 アジア太平洋地域のマクロ経済見通し 388
11.4.2 中国 389
11.4.2.1 糖尿病が公衆衛生に与える影響の増大が成長を加速 389
11.4.3 日本 395
11.4.3.1 急増する高齢者人口が成長を刺激する 395
11.4.4 インド 403
11.4.4.1 慢性心疾患と腎疾患の増加が成長を促進 403
11.4.5 オーストラリア 409
11.4.5.1 次世代POC機器への研究投資が市場を押し上げる 409
11.4.6 韓国 416
11.4.6.1 革新的な診断製品への注目の高まりが市場を牽引 416
11.4.7 その他のアジア太平洋地域 423
11.5 ラテンアメリカ 430
11.5.1 ラテンアメリカのマクロ経済展望 437
11.5.2 ブラジル 438
11.5.2.1 医療における公的イニシアチブの増加が成長を促す 438
11.5.3 メキシコ 444
11.5.3.1 疾患管理のための頻繁な検査ニーズが成長を促進 444
11.5.4 その他のラテンアメリカ 451
11.6 中東・アフリカ 458
11.6.1 感染症発生の増加と予防医療重視が市場を牽引 458
11.6.2 中東・アフリカのマクロ経済見通し 464
11.7 GCC諸国 465
11.7.1 急成長を促進する医療インフラ 465
11.7.2 GCC諸国のマクロ経済見通し 471
12 競争環境 473
12.1 はじめに 473
12.2 主要プレーヤーの戦略/勝利への権利 473
12.2.1 Point of Care Diagnostics市場で各社が採用した戦略の概要 474
12.3 収益分析、2021~2023年 475
12.4 市場シェア分析、2023年 476
12.5 企業の評価と財務指標 478

12.6 ブランド・製品比較 479
12.6.1 ABBOTT 479
12.6.2 F.ホフマン・ラ・ロッシュ479
12.6.3 ノバ・バイオメディカル 480
12.7 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 480
12.7.1 スター企業 480
12.7.2 新興リーダー 480
12.7.3 浸透型プレーヤー 480
12.7.4 参加企業 480
12.7.5 企業フットプリント、主要プレーヤー(2023年) 482
12.7.5.1 企業フットプリント 482
12.7.5.2 地域別フットプリント 483
12.7.5.3 購入形態別フットプリント 484
12.7.5.4 技術フットプリント 485
12.7.5.5 サンプルフットプリント 486
12.8 企業評価マトリクス:新興企業/SM(2023年) 487
12.8.1 進歩的企業 487
12.8.2 反応する企業 487
12.8.3 ダイナミックな企業 487
12.8.4 スタートアップ・ブロック 487
12.9 企業評価マトリックス:新興企業/SM、2023年 489
12.9.1 主要新興企業/SMの詳細リスト 489
12.9.2 新興企業/SMの競合ベンチマーキング 489
12.10 競争シナリオ 490
12.10.1 製品の上市と承認 490
12.10.2 取引 491
13 会社プロファイル 493
13.1 主要企業 493
13.1.1 ABBOTT 493
13.1.1.1 事業概要 493
13.1.1.2 提供製品 494
13.1.1.3 最近の動向 497
13.1.1.3.1 製品の上市と承認 497
13.1.1.3.2 取引 497
13.1.1.4 MnMの見解 498
13.1.1.4.1 勝利への権利 498
13.1.1.4.2 戦略的選択 498
13.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 498

13.1.2 シーメンス・ヘルスィニアースAG 499
13.1.2.1 事業概要 499
13.1.2.2 提供製品 500
13.1.2.3 最近の開発状況 502
13.1.2.3.1 製品の上市と承認 502
13.1.2.3.2 取引 502
13.1.2.3.3 事業拡大 503
13.1.2.4 MnMの見解 504
13.1.2.4.1 勝利への権利 504
13.1.2.4.2 戦略的選択 504
13.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 504
13.1.3 F.ホフマン・ラ・ロッシュ 505
13.1.3.1 事業概要 505
13.1.3.2 提供製品 506
13.1.3.3 最近の動向 508
13.1.3.3.1 製品の上市と承認 508
13.1.3.3.2 取引 508
13.1.3.3.3 事業拡大 509
13.1.3.4 MnMの見解 509
13.1.3.4.1 勝利への権利 509
13.1.3.4.2 戦略的選択 509
13.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 510
13.1.4 ダナハー 511
13.1.4.1 事業概要 511
13.1.4.2 提供製品 512
13.1.4.3 最近の動向 514
13.1.4.3.1 取引 514
13.1.4.4 MnMの見解 514
13.1.4.4.1 主要な強み 514
13.1.4.4.2 戦略的選択 514
13.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 515
13.1.5 キデロルトコーポレーション 516
13.1.5.1 事業概要 516
13.1.5.2 提供製品 517
13.1.5.3 最近の動向 519
13.1.5.3.1 製品の上市と承認 519
13.1.5.3.2 取引 520
13.1.5.3.3 事業拡大 521
13.1.5.4 MnMの見解 521
13.1.5.4.1 勝利への権利 521
13.1.5.4.2 戦略的選択 521
13.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 521
13.1.6 BD 522
13.1.6.1 事業概要 522
13.1.6.2 提供製品 523
13.1.6.3 最近の動向 524
13.1.6.3.1 取引 524
13.1.6.3.2 事業拡大 524
13.1.7 サーモフィッシャーサイエンティフィック525
13.1.7.1 事業概要
13.1.7.2 提供製品 526
13.1.7.3 最近の動向 527
13.1.7.3.1 製品の上市と承認 527
13.1.7.3.2 取引 527
13.1.8 ビオメリュー 528
13.1.8.1 事業概要 528
13.1.8.2 提供製品 529
13.1.8.3 最近の開発状況 530
13.1.8.3.1 製品の上市と承認 530
13.1.8.3.2 取引 531
13.1.9 バイオシネックスSA 532
13.1.9.1 事業概要 532
13.1.9.2 提供製品 533
13.1.9.3 最近の動向 535
13.1.9.3.1 取引 535
13.1.10 EKFダイアグノスティックス・ホールディングス・ピーエルシー 536
13.1.10.1 事業概要 536
13.1.10.2 提供製品 537
13.1.10.3 最近の動向 538
13.1.10.3.1 製品の上市と承認 538
13.1.10.3.2 取引 538
13.1.10.3.3 事業拡大 539
13.1.11 トリニティー・バイオテック 540
13.1.11.1 事業概要 540
13.1.11.2 提供製品 541
13.1.11.3 最近の動向 542
13.1.11.3.1 製品の上市と承認 542
13.1.11.3.2 取引 542
13.1.12 ヴェルフェン 543
13.1.12.1 事業概要 543
13.1.12.2 提供製品 544
13.1.12.3 最近の動向 545
13.1.12.3.1 製品の上市と承認 545
13.1.12.3.2 取引 545
13.1.13 新星バイオメディカル 546
13.1.13.1 事業概要 546
13.1.13.2 提供製品 546
13.1.13.3 最近の動向 547
13.1.13.3.1 製品の上市と承認 547
13.1.13.3.2 事業拡大 548
13.1.14 積水ダイアグノスティックス 549
13.1.14.1 事業概要 549
13.1.14.2 提供製品 549
13.1.15 ボディテック551
13.1.15.1 事業概要 551
13.1.15.2 提供製品 551
13.1.15.3 最近の進展 552
13.1.15.3.1 製品の上市と承認 552
13.1.15.3.2 取引 552
13.1.15.3.3 事業拡大 553
13.2 その他のプレーヤー 554
13.2.1 グリフォルス 554
13.2.2 ライフスキャンIPホールディングス 555
13.2.3 PTS ダイアグノスティックス 556
13.2.4 ユーロライザー・ダイアグノスティカ 557
13.2.5 レスポンスバイオメディカル 558
13.2.6 アルファ・サイエンティフィック・デザインズ559
13.2.7 BTNX INC.560
13.2.8 アセンシア糖尿病ケア・ホールディングス 561
13.2.9 フラクセルギー 562
13.2.10 プレシジョン・バイオセンサー・インク563
13.2.11 エイコン・ラボラトリーズ・インク564
13.2.12 Menarini Diagnostics S.R.L. 565
13.2.13 オーレジャー・テクノロジーズ566
13.2.14 マンキンド・ファーマ 567
14 付録 568
14.1 ディスカッションガイド 568
14.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 574
14.3 カスタマイズオプション 576
14.4 関連レポート 576
14.5 著者の詳細 577

 

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Summary

The point of care diagnostics market is estimated to reach USD 22.63 billion in 2029 from the forecasted value of USD 15.05 billion in 2024 at a CAGR of 8.5%. One of the primary reasons that will fuel POC testing is the favourable government initiatives and funding. Globally, governments consider these technologies essential in improving the accessibility of health care, bringing down costs, and enhancing outcomes for patients. Many governments also provide financial support in addition to the provision of grants with regulatory incentives to focus on the development and adoption of POC testing solutions. In developing countries with a lack of proper health care facilities, the governments encourage using POC devices abundantly, decentralizing tests for more underserved populations. Such supportive measures accelerate the adoption of POC diagnostics and thus are opening new market opportunities for diagnostic companies.
“Infectious disease testing products segment is expected to have the fastest growth rate in the point of care diagnostics market, by product, during the forecast period.”
The point of care diagnostics market is segmented into glucose monitoring products, cardiometabolic monitoring products, infectious disease testing products, coagulation monitoring products, pregnancy & fertility testing products, tumor/cancer marker testing products, urinalysis testing products, cholesterol testing products, hematology testing products, drugs-of-abuse testing products, thyroid stimulating hormone testing products, fecal occult testing products, and other products, based on product. Infectious disease testing products are expected to witness the fastest growth in the point of care diagnostics market, mainly driven by the high prevalence of infectious diseases worldwide. The increased demand for fast, accurate, and decentralized healthcare diagnostic solutions for community clinics and rural health centers has been driving the demand in this segment. Improved technologies that include faster molecular diagnostics and enhanced immunoassay platforms enhance the speed and efficiency of accuracy in POC testing. Moreover, with an increase in public health initiatives and growing awareness of the POC solutions for infectious diseases, adoption of these products is increasing significantly.
“Blood samples segment accounted for the largest market share in the point of care diagnostics market, by sample, during the forecast period.”
Based on sample, the point of care diagnostics market is bifurcated into blood samples, urine samples, nasal and oropharyngeal swabs, and other samples. The largest market share is held by blood samples in the point of care diagnostics market. Their critical role lies in detecting the broad spectrum of conditions such as diabetes, cardiovascular diseases, infectious diseases, and metabolic disorders. Blood-based tests are considered accurate, reliable, and offer have high turnaround times for results. Because of this reason, these are the most opted sample type for both clinical and near-patient environments. Also, efficiency in blood-based POC devices has been enhanced by the technological advancements which result in accurate results with minimum sample volumes. Additionally, chronic and infectious diseases continue to be on rise, which is accompanied by a high demand for rapid and convenient diagnostic solutions requiring blood-based tests, which has helped maintain the dominance of blood samples in this market.
“Asia Pacific: The fastest-growing market for point of care diagnostics”
The worldwide market for point of care diagnostics is categorized into North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa, and the GCC countries. The Asia Pacific region is experiencing significant growth in the point of care diagnostics market due to several factors. Government efforts to promote early disease detection, prevention, and regular health check-ups is a key driver, with a number of initiatives that encourage widespread health screening and timely intervention. These efforts, coupled with the rising healthcare expenditure across the region, have increased the accessibility and demand for diagnostic solutions. The increasing numbers of chronic conditions, such as diabetes in countries such as India and China have also increased the demand for fast and accurate diagnostic equipment. Improving public health results by early diagnosis and management is enabling more healthcare systems to become involved in adopting POC diagnostics in this region.

The break-up of the profile of primary participants in the point of care diagnostics market:
• By Company Type: Tier 1 - 40%, Tier 2 - 30%, and Tier 3 – 30%
• By Designation: C-level - 27%, D-level - 18%, and Others - 55%
• By Region: North America - 51%, Europe - 21%, Asia Pacific - 18%, Latin America – 6%, and Other- 4%
The key players in this market are Abbott (US), Siemens Healthineers AG (Germany), F. Hoffmann-La Roche Ltd (Switzerland), Danaher (US), QuidelOrtho Corporation (US), BD (US), Thermo Fisher Scientific Inc. (US), bioMérieux (France), BIOSYNEX SA (France), EKF Diagnostics Holdings plc (UK), Trinity Biotech (Ireland), Werfen (US), Nova Biomedical (US), SEKISUI Diagnostics (US), Boditech Med Inc. (South Korea), Grifols, S.A. (Spain), LifeScan IP Holdings, LLC (US), PTS Diagnostics (US), Eurolyser Diagnostica GmbH (Austria), Response Biomedical (Canada), Alfa Scientific Designs, Inc. (US), BTNX Inc. (Canada), Ascensia Diabetes Care Holdings AG (Switzerland), Fluxergy (US), Precision Biosensor, Inc. (South Korea), ACON Laboratories, Inc. (US), Menarini Diagnostics s.r.l (Italy), OraSure Technologies, Inc. (US), and Mankind Pharma (India) .
Research Coverage:
This research report categorizes the point of care diagnostics market by product (glucose monitoring products, cardiometabolic monitoring products, infectious disease testing products, coagulation monitoring products, pregnancy & fertility testing products, tumor/cancer marker testing products, urinalysis testing products, cholesterol testing products, hematology testing products, drugs-of-abuse testing products, thyroid stimulating hormone testing products, fecal occult testing products, and other products), by mode of purchase (OTC testing products and prescription-based testing products), by technology (immunoassays, molecular diagnostics, and biochemistry), by sample (blood samples, urine samples, nasal & oropharyngeal swabs, and other samples), by end user (clinical laboratories, ambulatory care facilities and physician offices, hospitals, critical care centers, and urgent care centers; home care settings and self-testing, and other end users) and region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa, and the GCC countries). The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing the growth of the point of care diagnostics market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, solutions, key strategies, acquisitions, and agreements. New product & service launches, and recent developments associated with the point of care diagnostics market. Competitive analysis of upcoming startups in the point of care diagnostics market ecosystem is covered in this report.
Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall point of care diagnostics market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (Growing incidence of infectious disease, increasing prevalence of chronic diseases, favourable government initiatives for point of care testing, and rising number of waived tests), opportunities (Increasing growth potential in emerging markets, rising inclination toward decentralized healthcare system, booming healthcare spending worldwide), restraints (Pricing pressure on manufacturers and stringent regulatory approval process for product commercialization), and challenges (Inadequate standardization with centralized lab methods and premium pricing of novel platforms) influencing the growth of the point of care diagnostics market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product launches in the point of care diagnostics market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the point of care diagnostics market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the point of care diagnostics market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, product offerings of leading players like Abbott (US), Siemens Healthineers AG (Germany), F. Hoffmann-La Roche Ltd (Switzerland), QuidelOrtho Corporation (US), and Danaher (US).



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 49
1.1 STUDY OBJECTIVES 49
1.2 MARKET DEFINITION 49
1.3 STUDY SCOPE 50
1.3.1 MARKET SEGMENTATION AND REGIONS COVERED 50
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 51
1.3.3 YEARS CONSIDERED 52
1.4 CURRENCY CONSIDERED 53
1.5 STAKEHOLDERS 53
1.6 SUMMARY OF CHANGES 53
2 RESEARCH METHODOLOGY 55
2.1 RESEARCH DATA 55
2.2 RESEARCH APPROACH 56
2.2.1 SECONDARY DATA 56
2.2.1.1 Key secondary sources 56
2.2.1.2 Key data from secondary sources 57
2.2.1.3 Objectives 57
2.2.2 PRIMARY DATA 58
2.2.2.1 Key primary sources 58
2.2.2.2 Key data from primary sources 59
2.2.2.3 Key industry insights 60
2.2.2.4 Breakdown of primary interviews 61
2.3 MARKET SIZE ESTIMATION 61
2.3.1 BOTTOM-UP APPROACH 62
2.3.1.1 Company revenue estimation approach 62
2.3.1.2 Presentations of companies and primary interviews 63
2.3.1.3 Growth forecast 63
2.3.1.4 CAGR projections 63
2.3.2 TOP-DOWN APPROACH 64
2.4 DATA TRIANGULATION 65
2.5 MARKET SHARE ANALYSIS 65
2.6 RESEARCH ASSUMPTIONS 66
2.6.1 PARAMETRIC ASSUMPTIONS 66
2.6.2 GROWTH RATE ASSUMPTIONS 66
2.7 RESEARCH LIMITATIONS 66
2.8 RISK ASSESSMENT 67

3 EXECUTIVE SUMMARY 68
4 PREMIUM INSIGHTS 74
4.1 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET OVERVIEW 74
4.2 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY PRODUCT, 2024 VS. 2029 75
4.3 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY MODE OF PURCHASE, 2024 VS. 2029 76
4.4 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY TECHNOLOGY, 2024 VS. 2029 76
4.5 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY SAMPLE, 2024 VS. 2029 77
4.6 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY END USER, 2024 VS. 2029 77
4.7 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET: GEOGRAPHIC GROWTH OPPORTUNITIES 78
5 MARKET OVERVIEW 79
5.1 INTRODUCTION 79
5.2 MARKET DYNAMICS 79
5.2.1 DRIVERS 80
5.2.1.1 Growing incidence of infectious diseases 80
5.2.1.2 Increasing prevalence of chronic diseases 81
5.2.1.3 Favorable government initiatives for point of care testing 83
5.2.1.4 Rising number of waived tests 84
5.2.2 RESTRAINTS 85
5.2.2.1 Pricing pressure on manufacturers 85
5.2.2.2 Stringent regulatory approval process for product commercialization 86
5.2.3 OPPORTUNITIES 86
5.2.3.1 Increasing growth potential in emerging markets 86
5.2.3.2 Rising inclination toward decentralized healthcare system 87
5.2.3.3 Booming healthcare spending worldwide 87
5.2.4 CHALLENGES 88
5.2.4.1 Inadequate standardization with centralized lab methods 88
5.2.4.2 Premium pricing of novel platforms 88
5.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 89
5.4 PRICING ANALYSIS 90
5.4.1 AVERAGE SELLING PRICE, BY PRODUCT 90
5.4.2 AVERAGE SELLING PRICE OF GLUCOSE MONITORING TEST STRIPS, BY KEY PLAYER 91
5.4.3 AVERAGE SELLING PRICE, BY REGION 91
5.4.3.1 Average selling price of glucose monitoring test strips, by region 91
5.4.3.2 Average selling price of infectious disease testing products, by region 92
5.4.3.3 Average selling price of cardiometabolic monitoring products, by region 93
5.5 VALUE CHAIN ANALYSIS 94
5.6 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 95
5.7 ECOSYSTEM ANALYSIS 96
5.8 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 98
5.9 TECHNOLOGY ANALYSIS 99
5.9.1 KEY TECHNOLOGIES 99
5.9.1.1 Immunoassays 99
5.9.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 100
5.9.2.1 Molecular diagnostics 100
5.9.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 100
5.9.3.1 Biochemical technologies 100
5.10 PATENT ANALYSIS 101
5.11 TRADE ANALYSIS 103
5.11.1 IMPORT DATA FOR HS CODE 3822 103
5.11.2 EXPORT DATA FOR HS CODE 3822 103
5.12 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2025–2026 104
5.13 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 105
5.13.1 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 106
5.13.2 BARGAINING POWER OF BUYERS 106
5.13.3 THREAT OF NEW ENTRANTS 106
5.13.4 THREAT OF SUBSTITUTES 106
5.13.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 106
5.14 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 107
5.14.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 107
5.14.2 KEY BUYING CRITERIA 108
5.15 IMPACT OF AI ON POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET 109
5.15.1 INTRODUCTION 109
5.15.2 MARKET POTENTIAL OF AI IN POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET 109
5.15.3 AI USE CASES 110
5.15.4 KEY COMPANIES IMPLEMENTING AI 111
5.15.5 FUTURE OF AI IN POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET 112
5.16 REGULATORY LANDSCAPE 112
5.16.1 REGULATORY ANALYSIS 112
5.16.1.1 North America 112
5.16.1.1.1 US 112
5.16.1.1.2 Canada 114
5.16.1.2 Europe 114
5.16.1.2.1 Germany 115
5.16.1.2.2 UK 115
5.16.1.2.3 France 116
5.16.1.2.4 Italy 116
5.16.1.2.5 Spain 116
5.16.1.3 Asia Pacific 117
5.16.1.3.1 China 117
5.16.1.3.2 Japan 117
5.16.1.3.3 India 119
5.16.1.3.4 Australia 119
5.16.1.3.5 South Korea 120
5.16.1.4 Latin America 120
5.16.1.4.1 Brazil 121
5.16.1.4.2 Mexico 121
5.16.1.5 Middle East 122
5.16.1.5.1 Africa 122
5.16.2 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 122
5.17 CASE STUDY ANALYSIS 124
5.17.1 CASE STUDY 1: IMPACT OF POINT OF CARE PCR TESTING FOR COMMUNITY-ACQUIRED PNEUMONIA IN DENMARK 124
5.17.2 CASE STUDY 2: ASSESSING POINT OF CARE VIRAL LOAD TESTING IMPACT ON HIV MONITORING IN NIGERIA 125
5.17.3 CASE STUDY 3: CLINICAL IMPACT OF ROUTINE MOLECULAR POINT OF CARE TEST FOR INFLUENZA IN HOSPITALIZED ADULTS 125
6 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY PRODUCT 126
6.1 INTRODUCTION 127
6.2 GLUCOSE MONITORING PRODUCTS 128
6.2.1 GLUCOSE MONITORING STRIPS 131
6.2.1.1 Growing trend toward preventive healthcare to drive market 131
6.2.2 GLUCOSE MONITORING METERS 134
6.2.2.1 Growing technological advancements in glucose meters to propel market 134
6.2.3 GLUCOSE MONITORING LANCETS & LANCING DEVICES 137
6.2.3.1 Increasing tendency for home-based care and self-monitoring to aid growth 137
6.3 CARDIOMETABOLIC MONITORING PRODUCTS 139
6.3.1 CARDIAC MARKER TESTING PRODUCTS 144
6.3.1.1 Growing government support for cardiovascular diseases to drive market 144
6.3.2 BLOOD GAS/ELECTROLYTE TESTING PRODUCTS 146
6.3.2.1 Need to optimize hospital workflow to favor growth 146
6.3.3 HBA1C TESTING PRODUCTS 149
6.3.3.1 Increasing recommendations by government healthcare authorities to boost market 149
6.4 INFECTIOUS DISEASE TESTING PRODUCTS 151
6.4.1 RESPIRATORY INFECTION TESTING PRODUCTS 154
6.4.1.1 Influenza testing products 156
6.4.1.1.1 Need for targeted treatments to expedite growth 156
6.4.1.2 Tuberculosis 159
6.4.1.2.1 Increasing demand for diagnostic products and services to contribute to growth 159
6.4.1.3 Other respiratory infection testing products 162
6.4.2 HEALTHCARE-ASSOCIATED INFECTION TESTING PRODUCTS 165
6.4.2.1 Growing rate of surgical-site infections to boost market 165
6.4.3 TROPICAL DISEASE TESTING PRODUCTS 168
6.4.3.1 Rising incidence of malaria and dengue to support growth 168
6.4.4 SEXUALLY TRANSMITTED DISEASE TESTING PRODUCTS 171
6.4.4.1 HIV testing products 174
6.4.4.1.1 Growing availability and awareness of testing products to boost market 174
6.4.4.2 Hepatitis testing products 177
6.4.4.2.1 Hepatitis B testing products 180
6.4.4.2.1.1 Increasing prevalence of liver infections to favor growth 180
6.4.4.2.2 Hepatitis C testing products 183
6.4.4.2.2.1 Need to combat hepatitis among high-risk subgroup populations to aid growth 183
6.4.4.3 Syphilis testing products 185
6.4.4.3.1 Need for early and accessible diagnosis to expedite growth 185
6.4.4.4 Human papillomavirus testing products 189
6.4.4.4.1 Rising cases of cervical cancer to promote growth 189
6.4.4.5 Chlamydia trachomatis testing products 192
6.4.4.5.1 Growing adoption of advanced techniques to drive market 192
6.4.4.6 Neisseria gonorrhea testing products 195
6.4.4.6.1 Rising incidence of gonorrhea and antimicrobial resistance to augment growth 195
6.4.4.7 Herpes simplex virus testing products 197
6.4.4.7.1 Increasing incidence of herpes to support growth 197
6.4.5 CLOSTRIDIUM DIFFICILE INFECTION TESTING PRODUCTS 200
6.4.5.1 Rising cases among hospitalized patients to boost demand 200
6.4.6 OTHER INFECTIOUS DISEASE TESTING PRODUCTS 202
6.5 COAGULATION MONITORING PRODUCTS 205
6.5.1 PT/INR TESTING PRODUCTS 208
6.5.1.1 Increasing number of atrial fibrillation cases to accelerate growth 208
6.5.2 ACT/APTT TESTING PRODUCTS 210
6.5.2.1 Rise in surgical procedures to speed up growth 210
6.6 PREGNANCY & FERTILITY TESTING PRODUCTS 212
6.6.1 PREGNANCY TESTING PRODUCTS 215
6.6.1.1 Increasing awareness about family planning to stimulate growth 215
6.6.2 FERTILITY TESTING PRODUCTS 218
6.6.2.1 Growing infertility issues to fuel market 218
6.7 TUMOR/CANCER MARKER TESTING PRODUCTS 220
6.7.1 GROWING INVESTMENTS IN CANCER RESEARCH TO DRIVE MARKET 220

6.8 URINALYSIS TESTING PRODUCTS 224
6.8.1 INCREASING PREVALENCE OF URINARY TRACT INFECTIONS TO AUGMENT GROWTH 224
6.9 CHOLESTEROL TESTING PRODUCTS 227
6.9.1 RISING OBESITY AND CARDIOVASCULAR DISEASES TO FOSTER GROWTH 227
6.10 HEMATOLOGY TESTING PRODUCTS 230
6.10.1 INCREASING CASES OF ANEMIA TO SUSTAIN GROWTH 230
6.11 DRUGS-OF-ABUSE TESTING PRODUCTS 233
6.11.1 GROWING CONSUMPTION OF ILLICIT DRUGS TO FAVOR MARKET 233
6.12 THYROID-STIMULATING HORMONE TESTING PRODUCTS 236
6.12.1 RISING PREVALENCE OF THYROID TO ENCOURAGE GROWTH 236
6.13 FECAL OCCULT TESTING PRODUCTS 239
6.13.1 GROWING INCIDENCE OF CANCER TO PROPEL MARKET 239
6.14 OTHER PRODUCTS 242
7 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY MODE OF PURCHASE 246
7.1 INTRODUCTION 247
7.2 PRESCRIPTION-BASED TESTING PRODUCTS 247
7.2.1 RISING INCIDENCE OF CHRONIC DISEASES TO AUGMENT GROWTH 247
7.3 OTC TESTING PRODUCTS 251
7.3.1 GROWING PATIENT PREFERENCE FOR REMOTE HEALTHCARE TO PROPEL MARKET 251
8 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY TECHNOLOGY 255
8.1 INTRODUCTION 256
8.2 BIOCHEMISTRY 256
8.2.1 INCREASING PREVALENCE OF URINARY TRACT INFECTIONS TO EXPEDITE GROWTH 256
8.3 IMMUNOASSAYS 260
8.3.1 GROWING INCLINATION TOWARD DECENTRALIZED HEALTHCARE TO DRIVE MARKET 260
8.4 MOLECULAR DIAGNOSTICS 264
8.4.1 RT-PCR 267
8.4.1.1 Growing use of RT-PCR in proteomics and genomics to boost market 267
8.4.2 INAAT 270
8.4.2.1 Emerging new pathogens to facilitate growth 270
9 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY SAMPLE 273
9.1 INTRODUCTION 274
9.2 BLOOD SAMPLES 274
9.2.1 GROWING APPLICATION OF BLOOD SAMPLES IN DISEASE DETECTION TO DRIVE MARKET 274
9.3 NASAL & OROPHARYNGEAL SWABS 278
9.3.1 INCREASING PREVALENCE OF INFECTIOUS DISEASES TO AID GROWTH 278
9.4 URINE SAMPLES 281
9.4.1 NEED FOR EARLY DETECTION AND MONITORING OF DIABETES-RELATED COMPLICATIONS TO PROPEL MARKET 281
9.5 OTHER SAMPLES 285
10 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY END USER 289
10.1 INTRODUCTION 290
10.2 HOME CARE SETTINGS AND SELF-TESTING 290
10.2.1 INCREASING PREFERENCE AMONG WOMEN FOR CONFIDENTIALITY AND ACCESSIBILITY TO SUPPORT GROWTH 290
10.3 CLINICAL LABORATORIES 293
10.3.1 GROWING IMPROVEMENTS IN AUTOMATED TESTING SERVICES TO BOOST MARKET 293
10.4 HOSPITALS, CRITICAL CARE CENTERS, AND URGENT CARE CENTERS 296
10.4.1 RISING DEMAND FOR FAST DIAGNOSTIC SOLUTIONS TO SPUR GROWTH 296
10.5 AMBULATORY CARE FACILITIES AND PHYSICIAN OFFICES 299
10.5.1 NEED FOR RAPID RESULT GENERATION AND IMMEDIATE PATIENT CARE TO AID GROWTH 299
10.6 OTHER END USERS 301
11 POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET, BY REGION 305
11.1 INTRODUCTION 306
11.2 NORTH AMERICA 306
11.2.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR NORTH AMERICA 316
11.2.2 US 316
11.2.2.1 Presence of advanced healthcare infrastructure and high healthcare expenditures to aid growth 316
11.2.3 CANADA 323
11.2.3.1 Rising incidence of diabetes and infectious diseases to support growth 323
11.3 EUROPE 331
11.3.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR EUROPE 338
11.3.2 GERMANY 339
11.3.2.1 Increasing need for rapid and accurate diagnostic solutions to promote growth 339
11.3.3 FRANCE 346
11.3.3.1 Growing demand for accessible and convenient diagnostic tools to propel market 346
11.3.4 UK 352
11.3.4.1 Rising number of accredited clinical and hospital laboratories to sustain growth 352
11.3.5 ITALY 359
11.3.5.1 Growing burden of infectious and parasitic diseases to boost market 359

11.3.6 SPAIN 367
11.3.6.1 Rising prevalence of circulatory system diseases to contribute to growth 367
11.3.7 REST OF EUROPE 373
11.4 ASIA PACIFIC 380
11.4.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR ASIA PACIFIC 388
11.4.2 CHINA 389
11.4.2.1 Increasing impact of diabetes on public health to amplify growth 389
11.4.3 JAPAN 395
11.4.3.1 Booming geriatric population to stimulate growth 395
11.4.4 INDIA 403
11.4.4.1 Increasing cases of chronic heart and kidney diseases to foster growth 403
11.4.5 AUSTRALIA 409
11.4.5.1 Growing research investments for next-gen point of care devices to boost market 409
11.4.6 SOUTH KOREA 416
11.4.6.1 Growing focus on innovative diagnostic products to drive market 416
11.4.7 REST OF ASIA PACIFIC 423
11.5 LATIN AMERICA 430
11.5.1 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR LATIN AMERICA 437
11.5.2 BRAZIL 438
11.5.2.1 Increasing public initiatives in healthcare to encourage growth 438
11.5.3 MEXICO 444
11.5.3.1 Need for frequent testing for disease management to expedite growth 444
11.5.4 REST OF LATIN AMERICA 451
11.6 MIDDLE EAST & AFRICA 458
11.6.1 GROWING OUTBREAKS OF INFECTIOUS DISEASES AND EMPHASIS ON PREVENTIVE HEALTHCARE TO DRIVE MARKET 458
11.6.2 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR MIDDLE EAST & AFRICA 464
11.7 GCC COUNTRIES 465
11.7.1 BOOMING HEALTHCARE INFRASTRUCTURE TO FACILITATE GROWTH 465
11.7.2 MACROECONOMIC OUTLOOK FOR GCC COUNTRIES 471
12 COMPETITIVE LANDSCAPE 473
12.1 INTRODUCTION 473
12.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 473
12.2.1 OVERVIEW OF STRATEGIES ADOPTED BY PLAYERS IN POINT OF CARE DIAGNOSTICS MARKET 474
12.3 REVENUE ANALYSIS, 2021–2023 475
12.4 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 476
12.5 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 478

12.6 BRAND/PRODUCT COMPARISON 479
12.6.1 ABBOTT 479
12.6.2 F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD. 479
12.6.3 NOVA BIOMEDICAL 480
12.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 480
12.7.1 STARS 480
12.7.2 EMERGING LEADERS 480
12.7.3 PERVASIVE PLAYERS 480
12.7.4 PARTICIPANTS 480
12.7.5 COMPANY FOOTPRINT, KEY PLAYERS, 2023 482
12.7.5.1 Company footprint 482
12.7.5.2 Region footprint 483
12.7.5.3 Mode of purchase footprint 484
12.7.5.4 Technology footprint 485
12.7.5.5 Sample footprint 486
12.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 487
12.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES 487
12.8.2 RESPONSIVE COMPANIES 487
12.8.3 DYNAMIC COMPANIES 487
12.8.4 STARTING BLOCKS 487
12.9 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 489
12.9.1 DETAILED LIST OF KEY STARTUPS/SMES 489
12.9.2 COMPETITIVE BENCHMARKING OF STARTUPS/SMES 489
12.10 COMPETITIVE SCENARIO 490
12.10.1 PRODUCT LAUNCHES AND APPROVALS 490
12.10.2 DEALS 491
13 COMPANY PROFILES 493
13.1 KEY PLAYERS 493
13.1.1 ABBOTT 493
13.1.1.1 Business overview 493
13.1.1.2 Products offered 494
13.1.1.3 Recent developments 497
13.1.1.3.1 Product launches and approvals 497
13.1.1.3.2 Deals 497
13.1.1.4 MnM view 498
13.1.1.4.1 Right to win 498
13.1.1.4.2 Strategic choices 498
13.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 498

13.1.2 SIEMENS HEALTHINEERS AG 499
13.1.2.1 Business overview 499
13.1.2.2 Products offered 500
13.1.2.3 Recent developments 502
13.1.2.3.1 Product launches and approvals 502
13.1.2.3.2 Deals 502
13.1.2.3.3 Expansions 503
13.1.2.4 MnM view 504
13.1.2.4.1 Right to win 504
13.1.2.4.2 Strategic choices 504
13.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 504
13.1.3 F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD 505
13.1.3.1 Business overview 505
13.1.3.2 Products offered 506
13.1.3.3 Recent developments 508
13.1.3.3.1 Product launches and approvals 508
13.1.3.3.2 Deals 508
13.1.3.3.3 Expansions 509
13.1.3.4 MnM view 509
13.1.3.4.1 Right to win 509
13.1.3.4.2 Strategic choices 509
13.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 510
13.1.4 DANAHER 511
13.1.4.1 Business overview 511
13.1.4.2 Products offered 512
13.1.4.3 Recent developments 514
13.1.4.3.1 Deals 514
13.1.4.4 MnM view 514
13.1.4.4.1 Key strengths 514
13.1.4.4.2 Strategic choices 514
13.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 515
13.1.5 QUIDELORTHO CORPORATION 516
13.1.5.1 Business overview 516
13.1.5.2 Products offered 517
13.1.5.3 Recent developments 519
13.1.5.3.1 Product launches and approvals 519
13.1.5.3.2 Deals 520
13.1.5.3.3 Expansions 521
13.1.5.4 MnM view 521
13.1.5.4.1 Right to win 521
13.1.5.4.2 Strategic choices 521
13.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 521
13.1.6 BD 522
13.1.6.1 Business overview 522
13.1.6.2 Products offered 523
13.1.6.3 Recent developments 524
13.1.6.3.1 Deals 524
13.1.6.3.2 Expansions 524
13.1.7 THERMO FISHER SCIENTIFIC INC. 525
13.1.7.1 Business overview 525
13.1.7.2 Products offered 526
13.1.7.3 Recent developments 527
13.1.7.3.1 Product launches and approvals 527
13.1.7.3.2 Deals 527
13.1.8 BIOMÉRIEUX 528
13.1.8.1 Business overview 528
13.1.8.2 Products offered 529
13.1.8.3 Recent developments 530
13.1.8.3.1 Product launches and approvals 530
13.1.8.3.2 Deals 531
13.1.9 BIOSYNEX SA 532
13.1.9.1 Business overview 532
13.1.9.2 Products offered 533
13.1.9.3 Recent developments 535
13.1.9.3.1 Deals 535
13.1.10 EKF DIAGNOSTICS HOLDINGS PLC 536
13.1.10.1 Business overview 536
13.1.10.2 Products offered 537
13.1.10.3 Recent developments 538
13.1.10.3.1 Product launches and approvals 538
13.1.10.3.2 Deals 538
13.1.10.3.3 Expansions 539
13.1.11 TRINITY BIOTECH 540
13.1.11.1 Business overview 540
13.1.11.2 Products offered 541
13.1.11.3 Recent developments 542
13.1.11.3.1 Product launches and approvals 542
13.1.11.3.2 Deals 542
13.1.12 WERFEN 543
13.1.12.1 Business overview 543
13.1.12.2 Products offered 544
13.1.12.3 Recent developments 545
13.1.12.3.1 Product launches and approvals 545
13.1.12.3.2 Deals 545
13.1.13 NOVA BIOMEDICAL 546
13.1.13.1 Business overview 546
13.1.13.2 Products offered 546
13.1.13.3 Recent developments 547
13.1.13.3.1 Product launches and approvals 547
13.1.13.3.2 Expansions 548
13.1.14 SEKISUI DIAGNOSTICS 549
13.1.14.1 Business overview 549
13.1.14.2 Products offered 549
13.1.15 BODITECH MED INC. 551
13.1.15.1 Business overview 551
13.1.15.2 Products offered 551
13.1.15.3 Recent developments 552
13.1.15.3.1 Product launches and approvals 552
13.1.15.3.2 Deals 552
13.1.15.3.3 Expansions 553
13.2 OTHER PLAYERS 554
13.2.1 GRIFOLS, S.A. 554
13.2.2 LIFESCAN IP HOLDINGS, LLC 555
13.2.3 PTS DIAGNOSTICS 556
13.2.4 EUROLYSER DIAGNOSTICA GMBH 557
13.2.5 RESPONSE BIOMEDICAL 558
13.2.6 ALFA SCIENTIFIC DESIGNS, INC. 559
13.2.7 BTNX INC. 560
13.2.8 ASCENSIA DIABETES CARE HOLDINGS AG 561
13.2.9 FLUXERGY 562
13.2.10 PRECISION BIOSENSOR, INC. 563
13.2.11 ACON LABORATORIES, INC. 564
13.2.12 MENARINI DIAGNOSTICS S.R.L 565
13.2.13 ORASURE TECHNOLOGIES, INC. 566
13.2.14 MANKIND PHARMA 567
14 APPENDIX 568
14.1 DISCUSSION GUIDE 568
14.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 574
14.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 576
14.4 RELATED REPORTS 576
14.5 AUTHOR DETAILS 577

 

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