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電動中型・大型(9-14m)バス市場の技術展望、動向、市場分析:推進力別(BEV、FCEV、HEV/PHEV)、構成別(小型・大型)、用途別(シティ/トランジットバス、コーチ、ミディ・スクールバス)、地域別 - 2030年の世界予測


Electric Mid- and Large (9-14m) Bus Market Technology Landscape, Trends and Market Analysis by Propulsion (BEV, FCEV, HEV/PHEV), Configuration (Light & Heavy Duty), Application (City/Transit Bus, Coach, Midi & School Bus) and Region - Global Forecast 2030

電動中型・大型(9〜14m)バスの世界市場規模は、2023年の66,593台から2030年には171,000台に成長し、年平均成長率は14.4%と予測される。 電気式中型・大型バス市場の成長は、主に、より厳しい規制を伴う排出規... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2024年1月26日 US$9,500
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サマリー

電動中型・大型(9〜14m)バスの世界市場規模は、2023年の66,593台から2030年には171,000台に成長し、年平均成長率は14.4%と予測される。
電気式中型・大型バス市場の成長は、主に、より厳しい規制を伴う排出規制の差し迫りや、持続可能な交通機関への嗜好の高まりによって促進される。開発の初期段階にあるにもかかわらず、この業界が直面している主な課題は、従来のディーゼルバスに比べて電気式中型・大型バスのコストが高いことである。この市場が直面する主な障害は、安全性への不安とバッテリー駆動バスに関連する航続距離の制限に関連している。
さらに、政府の支援策や充電ステーションの開発など、電気インフラへの注目が高まっていることも、予測期間中の市場成長に大きく寄与する要因のひとつである。

"予測期間中、BEVが最大市場になる見込み"
BEVは、レビュー期間中、世界の電動中型・大型バス市場を支配しています。自動車OEMや政府機関は、環境問題に対する世界的な意識の高まりとともにカーボンフットプリントの削減に努めており、BEVはこうした願望に合致しています。いくつかの政府機関は、既存の公共車両を電気モビリティ・ソリューションに置き換える戦略を立てている。有利なインセンティブと税制上の優遇措置が提供されるため、先進的で長距離走行が可能な純粋な電気式中型・大型バスの売上は大幅に急増すると予想される。また、ICEが30~40%であるのに比べ、BEVは約90%と比較的高い運行効率を持っている。BEVの平均航続距離は150~250マイルで、LFPやNMCなどのバッテリータイプによって異なる。この効率的なバッテリー容量により、バスの動力源として使用される電気はディーゼルよりも安価で、バスの運行コストはさらに下がる。BEVは可動部品が少ないため、メンテナンス・コストが低くなる。純粋な電気式中型・大型バスの技術が進化し続けるにつれて、さまざまな用途や市場のニーズを満たすために、さまざまなサイズや構成の電気式中型・大型バスが幅広く提供されるようになると思われる。

「スクールバスは北米市場でかなりの成長機会を持つだろう。
スクールバスは、米国のバスセグメントの大部分を占めており、2030年までにこのセグメントで約45%の電動化が見込まれている。この拡大を促進する主な要因は、LIS環境保護庁(EPA)によるクリーン・スクールバス・リベート・プログラムで、389の学区が2,400台以上の電気スクールバスを購入するために9億米ドル以上を供与した。カリフォルニア州は、州全体で1,800台以上の電気式スクールバスを導入することを約束し、電気式スクールバスの導入の先頭に立ち続けている。この数字は、次にリードしているメリーランド州の361台を5倍以上上回っている。注目すべきは、2022年9月以降に最も急増したニューヨーク州で、184件の新規受注があった。北米のOEMSはゼロ・エミッション・バス技術に優れ、技術革新に力を入れている。先進的なバッテリー技術により、これらの企業は効率的な電気式中型・大型バスを開発し、今後数年間でスクールバス車両全体を電動化することを計画している。
"ヨーロッパは、電動中型・大型(9~14m)バス市場で2番目の規模になると予想される"
ヨーロッパでは環境に関する規制が厳しくなっているため、電気式中型・大型バス市場には大きなチャンスがある。これらの規制は、市場プレイヤーを先進的な車両の試験・開発に駆り立てるものであり、電気式中型・大型バス市場をさらに押し上げるだろう。エネルギー効率に関する国家行動計画によると、ドイツは2025年までに、公共交通機関や企業が購入する新型バスの少なくとも50%を電気バスにすることを目指しており、2030年までに目標を100%に引き上げるとしている。欧州は、主要な電気式中型・大型バスメーカーの本拠地であり、電気式中型・大型バスのイノベーション、最先端の研究開発、技術進歩で有名である。インセンティブや税制優遇を通じた政府の支援、個人投資家の存在、そして技術的な優位性が、欧州の電気式中型・大型バス市場を牽引しています。欧州市場は2025年以降、100%BEVのシティ/トランジットバスに向かう傾向にあり、これによりドイツ、フランス、英国などの市場では年間3,000台以上のBEV販売が見込まれる。
プライマリーの内訳
本調査には、部品サプライヤーからティア1企業、OEMに至るまで、様々な業界専門家の見識が含まれている。主な内訳は以下の通り:
企業タイプ別:OEM:80%、ティアI/O他社:10
職種別Cレベル:70%、その他:30
地域別アジア太平洋70%、欧州20%、北米10

電動中型・大型バス市場の主要企業は、BYD(中国)、Yutong(中国)、CAF(Solaris)(スペイン)、VDL Groep(オランダ)、AB Volvo(スウェーデン)である。主要企業が市場での地位を維持するために採用している主な戦略は、事業拡大、契約・協定、パートナーシップである。これらの企業は研究開発施設を設置し、顧客にクラス最高の製品を提供している。
調査対象範囲
本調査では、電気式中型・大型バス市場を推進力別(BEV、HEV/PHEV、FCEV、ディーゼル/ガソリン/NG)、構成別(ライトデューティ、ヘビーデューティ、コーチ)、用途別(シティ/トランジットバス、コーチ、ミディバス、スクールバス)、地域別(アジア太平洋、欧州、北米)にカバーしています。また、電動中型・大型バス市場のエコシステムにおける競合状況や主要企業のプロファイルもカバーしています。

レポートの主な利点
本調査には、市場における主要企業の詳細な競合分析も含まれており、企業プロフィール、製品や事業の提供、最近の動向、主要な市場戦略に関する主要な見解も掲載しています。
本レポートは、電気式中型・大型バス市場全体とサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、同市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 電動中型・大型バス市場の成長に影響を与える主な促進要因(持続可能な大量輸送ソリューションへのニーズの高まりとGHG排出量削減の必要性)、阻害要因(EVバッテリーの安全性への懸念と高い開発コスト)、機会(水素燃料電池電動モビリティへの移行、サービスとしての電動中型・大型バス)、課題(充電インフラ整備の高コスト)の分析
- 製品開発/イノベーション:電気式中型・大型バス市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・サービス開始に関する詳細な洞察
- 市場開発:有利な市場に関する包括的情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の電動式中型・大型バス市場を分析しています。
- 市場の多様化:電動式中型・大型バス市場における新製品・サービス、未開拓地域、最新動向、投資に関する詳細情報
- 競争力の評価:BYD (Build Your Dreams) (中国)、CRRC Electric (中国)、Yutong (中国)、AB Volvo (スウェーデン) など、電動中型・大型バス市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価

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目次

1. DEFINITIONS, RESEARCH METHODOLOGY, AND ASSUMPTIONS
1.1 MARKET DEFINITIONS
1.2 MARKET SEGMENTATION
1.2.1 BY CONFIGURATION AND SEATING CAPACITY
1.2.2 BY POWERTRAIN
1.3 RESEARCH METHODOLOGY, BY REGION AND POWERTRAIN
1.4 FACTORS INFLUENCING ELECTRIC BUS MARKET
2. EXECUTIVE SUMMARY
3. MARKET LANDSCAPE
3.1 BUS SALES ACROSS KEY REGIONS WITH EV PENETRATION
3.2 GLOBAL UPTAKE OF MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.3 CHINA VS. GLOBAL UPTAKE OF MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.4 GLOBAL MEDIUM AND LARGE BUS MARKET (INCL. CHINA)
3.5 GLOBAL MEDIUM AND LARGE BUS MARKET (EXCL. CHINA)
3.6 EUROPE AND NORTH AMERICA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.7 GROWTH RATE OF XEVS
3.8 GLOBAL BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.9 NORTH AMERICA: BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.10 GLOBAL ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY REGION AND PROPULSION
3.11 MARKET SHARE ANALYSIS: GLOBAL MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.12 EUROPE: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.12.1 EUROPE: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.12.2 EUROPE: CLEAN VEHICLE DIRECTIVES
3.12.3 EUROPE: KEY ELECTRIC BUS OEMS
3.12.4 EUROPE: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.12.5 EUROPE: BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.12.6 EUROPE: DIESEL/GASOLINE/NG VS. BATTERY ELECTRIC BUS SALES, BY COUNTRY
3.12.7 EUROPE: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY LENGTH AND OEM, ALONG WITH THEIR MODELS
3.12.8 EUROPE: MARKET SHARE ANALYSIS — SIGNIFICANT PRESENCE OF ELECTRIC BUS MANUFACTURERS
3.12.9 GROWTH OF EUROPEAN TOTAL INDUSTRY VOLUME (TIV)
3.13 NORTH AMERICA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.13.1 NORTH AMERICA: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.13.2 NORTH AMERICA: ELECTRIC BUS INCENTIVE PROGRAMS
3.13.3 NORTH AMERICA: KEY ELECTRIC BUS OEMS
3.13.4 NORTH AMERICA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.13.5 NORTH AMERICA: BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.13.6 NORTH AMERICA: DIESEL/GASOLINE/NG VS. BATTERY ELECTRIC BUS SALES, BY COUNTRY
3.13.7 NORTH AMERICA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY LENGTH AND OEM, ALONG WITH THEIR MODELS AND FLEET SIZES
3.13.8 NORTH AMERICA: OEM MODELS, TECHNICAL SPECIFICATIONS, AND FLEET SIZES
3.13.9 US: STANDARD BUS GUIDELINES (HEIGHT, SEATING, AND PROCUREMENT-RELATED GUIDELINES)
3.14 CHINA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.14.1 CHINA: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.14.2 CHINA: ELECTRIC BUS INCENTIVE PROGRAMS AND SUBSIDIES FOR TRANSIT BUSES AND COACHES
3.14.3 CHINA: KEY ELECTRIC BUS OEMS
3.14.4 CHINA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.14.5 CHINA BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.14.6 CHINA: OEMS MODELS AND TECHNICAL SPECIFICATIONS
3.14.7 CHINA: MARKET SHARE ANALYSIS — SIGNIFICANT PRESENCE OF LARGE AND MEDIUM-SIZED BUS MAKERS
3.15 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.15.1 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.15.2 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.15.3 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): DIESEL/GASOLINE/NG VS. BATTERY ELECTRIC BUS SALES, BY COUNTRY
3.15.4 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): ELECTRIC BUS MARKET CONDITIONS
3.16 INDIA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.16.1 INDIA: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.16.2 INDIA: ELECTRIC BUS MARKET OVERVIEW
3.16.3 INDIA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.16.4 INDIA: ELECTRIC BUS ORDERS RECEIVED, BY CITY AND BUS MANUFACTURER
3.16.5 INDIA: DEPOT CHARGING VALUE CHAIN WITH DIFFERENT OPERATION MODELS AND MAJOR COMPANIES
3.16.6 INDIA: MARKET SHARE ANALYSIS AND PRODUCT COMPARISON
3.16.7 INDIA: COMPETITIVE BENCHMARKING — 12 M ELECTRIC BUS SPECIFICATIONS FOR MAJOR PLAYERS
3.16.8 INDIA: SUBSIDY REQUIREMENTS TO RISE IN COMING YEARS
4. CONTENT INTRODUCTION
4.1 EXTENDED ELECTRIC BUS MARKET ECOSYSTEM
5. PRODUCT
5.1 DRIVING RANGE VARIATIONS UNDER DIFFERENT CONDITIONS
5.2 EXTERIOR SIZE LIMITATION, BY COUNTRY (REGULATIONS AND CURRENT HARDWARE CONDITIONS)
5.3 NEEDS GROUP, BY PASSENGER CAPACITY AND PASSENGER FLOW
5.4 LENGTH X PAX/NUMBER OF SEATS — EUR, EV/ICE, SINGLE-DECKER
5.5 LENGTH X NUMBER OF SEATS — EUR, EV, SINGLE-DECKER
5.6 TECHNOLOGY ROADMAP
5.6.1 ELECTRIC MOTOR TECHNOLOGY ROADMAP
5.6.2 FUTURE OF BATTERY CHEMISTRIES
5.6.3 BATTERY TECHNOLOGY ROADMAP
5.6.4 CHARGING STRATEGIES FOR ELECTRIC BUSES
5.6.5 GROWTH OF ELECTRIC BUS PLATFORMS
5.7 VALUE CHAIN ANALYSIS
5.8 TOTAL COST OF OWNERSHIP (TCO) AND BILL OF MATERIALS (BOM)
6. CUSTOMER REQUIREMENTS
6.1 KEY TRENDS ACROSS CUSTOMER GROUPS (OPERATORS/CITY, DRIVERS, USERS)
7. MOBILITY-AS-A-SERVICE (MAAS) BUSINESS MODEL FOR ELECTRIC BUSES
7.1 FINANCIAL MODELS
7.2 BUSINESS METRICS ESTIMATES
8. ELECTRIC BUS CASE STUDIES
9. RECOMMENDATIONS

 

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Summary

The global electric mid- and large (9-14m) bus market size is projected to grow from 66,593 units in 2023 to 171,000 units by 2030, at a CAGR of 14.4%.
The growth of the electric mid- & large bus market is primarily fueled by the impending emission regulations with stricter limits and a rising preference for sustainable transportation. Despite being in its early stages of development, the main challenge confronting this industry is the elevated cost of electric mid- & large buses in comparison to traditional diesel buses, mainly attributed to the substantial expense of batteries. The principal obstacle faced by this market revolves around safety apprehensions and the limited range associated with battery-powered buses.
Moreover, the growing focus on electrical infrastructure with supportive government efforts, as well as the development of charging stations, are some of the factors that will significantly contribute to market growth during the forecast period.

“BEV is expected to be the largest market in the forecast period.”
BEV dominate the electric mid- & large bus market worldwide during the review period. Automotive OEMs and government agencies are striving to reduce the carbon footprint as worldwide awareness of environmental issues grows, and BEVs align with these aspirations. Several government agencies are strategizing to replace their existing public fleets with electric mobility solutions. With lucrative incentives and tax benefits provided, the sales of advanced and long-range pure electric mid- & large buses are anticipated to experience a significant surge. It also has relatively higher operational efficiency, about 90%, compared to ICE, which is 30–40%. The average range of BEVs is 150 to 250 miles and varies based on battery type installation such as LFP or NMC. Due to this efficient battery capacity, electricity used to power the buses is less expensive than diesel, further lowering the operational costs for buses. BEVs have fewer moving components, resulting in lower maintenance costs. As the technology for pure electric mid- & large buses continues to evolve, a broader range of electric mid- & large buses is likely to be available in different sizes and configurations to meet the needs of different applications and markets.

“School buses will have considerable growth opportunities in the North American market.”
School Buses contribute a major portion of the US buses segment and around 45% electrification is expected in this segment by 2030. The predominant factor driving this expansion is the Clean School Bus Rebate Program by the LIS Environmental Protection Agency (EPA), which granted over USD 900 million for the acquisition of more than 2,400 electric school buses by 389 school districts. California continues to spearhead the adoption of electric school buses, with a commitment to over 1,800 units statewide, of which at least 35% are already delivered or in operation. This figure surpasses the next leading state, Maryland, by more than fivefold, as they have 361 commitments. Notably, New York experienced the most significant surge since September 2022, with 184 new commitments. OEMS in North America excels in zero-emission bus technology and has a strong focus on innovation. With advanced battery technology, these players are planning to develop efficient electric mid- & large buses to electrify the entire school bus fleet in the coming years.
“Europe is expected to be the second largest electric mid- and large (9-14m) bus market.”
Europe offers a significant opportunity for the electric mid- & large bus market as the regulations related to the environment have become stringent in the region. These regulations drive market players to test and develop advanced vehicles, which will further boost the electric mid- & large bus market. According to the National Action Plan on Energy Efficiency, Germany aims to have at least 50% of all new buses purchased by public transport authorities and companies to be electric by 2025, with the target increasing to 100% by 2030. Europe is home to major electric mid- & large bus manufacturers and is renowned for innovations, cutting-edge R&D, and technological advancements in electric mid- & large bus. Government support through incentives and tax benefits, the presence of individual investors, and technological edge drive the European electric mid- & large bus market. European market to tend toward 100% BEV city/transit buses post 2025 and this will lead to markets such as Germany, France, and the UK having more than 3,000 BEV sales per year.
Breakdown of primaries
The study contains various industry experts' insights, from component suppliers to Tier 1 companies and OEMs. The break-up of the primaries is as follows:
By Company Type: OEMs – 80%, Tier I/Other players - 10%
By Designation: C level - 70%, Others– 30%
By Region: Asia Pacific - 70%, Europe - 20%, North America - 10%

The key players in the electric mid- & large bus market are BYD (China), Yutong (China), CAF (Solaris) (Spain), VDL Groep (Netherlands), and AB Volvo (Sweden). The key strategies adopted by major companies to sustain their position in the market are expansions, contracts and agreements, and partnerships. These companies have set up R&D facilities and offer best-in-class products to their customers.
Research Coverage:
The market study covers the electric mid- & large bus market by propulsion (BEV, HEV/PHEV, FCEV, and Diesel/Gasoline/NG), Configuration (Light Duty, Heavy Duty, Coach), Application (City/Transit Bus, Coaches, Midi Bus, and School Bus) and Region (Asia Pacific, Europe, and North America). It also covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the electric mid- & large bus market ecosystem.

Key Benefits of the Report
The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall electric mid- & large bus market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (The increasing need for sustainable mass transit solutions and the need to reduce GHG emissions), restraints (Safety Concerns in EV batteries and high development costs), opportunities (Transition towards hydrogen fuel cell electric mobility, electric mid- & large bus as a service), and challenges (High cost of developing charging infrastructure) influencing the growth of the electric mid- & large bus market
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the electric mid- & large bus market
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the electric mid- & large bus market across varied regions
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the electric mid- & large bus market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like BYD (Build Your Dreams) (China), CRRC Electric (China), Yutong (China), and AB Volvo (Sweden), among others in the electric mid- & large bus market



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Table of Contents

1. DEFINITIONS, RESEARCH METHODOLOGY, AND ASSUMPTIONS
1.1 MARKET DEFINITIONS
1.2 MARKET SEGMENTATION
1.2.1 BY CONFIGURATION AND SEATING CAPACITY
1.2.2 BY POWERTRAIN
1.3 RESEARCH METHODOLOGY, BY REGION AND POWERTRAIN
1.4 FACTORS INFLUENCING ELECTRIC BUS MARKET
2. EXECUTIVE SUMMARY
3. MARKET LANDSCAPE
3.1 BUS SALES ACROSS KEY REGIONS WITH EV PENETRATION
3.2 GLOBAL UPTAKE OF MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.3 CHINA VS. GLOBAL UPTAKE OF MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.4 GLOBAL MEDIUM AND LARGE BUS MARKET (INCL. CHINA)
3.5 GLOBAL MEDIUM AND LARGE BUS MARKET (EXCL. CHINA)
3.6 EUROPE AND NORTH AMERICA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.7 GROWTH RATE OF XEVS
3.8 GLOBAL BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.9 NORTH AMERICA: BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.10 GLOBAL ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY REGION AND PROPULSION
3.11 MARKET SHARE ANALYSIS: GLOBAL MEDIUM AND LARGE BUS MARKET
3.12 EUROPE: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.12.1 EUROPE: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.12.2 EUROPE: CLEAN VEHICLE DIRECTIVES
3.12.3 EUROPE: KEY ELECTRIC BUS OEMS
3.12.4 EUROPE: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.12.5 EUROPE: BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.12.6 EUROPE: DIESEL/GASOLINE/NG VS. BATTERY ELECTRIC BUS SALES, BY COUNTRY
3.12.7 EUROPE: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY LENGTH AND OEM, ALONG WITH THEIR MODELS
3.12.8 EUROPE: MARKET SHARE ANALYSIS — SIGNIFICANT PRESENCE OF ELECTRIC BUS MANUFACTURERS
3.12.9 GROWTH OF EUROPEAN TOTAL INDUSTRY VOLUME (TIV)
3.13 NORTH AMERICA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.13.1 NORTH AMERICA: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.13.2 NORTH AMERICA: ELECTRIC BUS INCENTIVE PROGRAMS
3.13.3 NORTH AMERICA: KEY ELECTRIC BUS OEMS
3.13.4 NORTH AMERICA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.13.5 NORTH AMERICA: BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.13.6 NORTH AMERICA: DIESEL/GASOLINE/NG VS. BATTERY ELECTRIC BUS SALES, BY COUNTRY
3.13.7 NORTH AMERICA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY LENGTH AND OEM, ALONG WITH THEIR MODELS AND FLEET SIZES
3.13.8 NORTH AMERICA: OEM MODELS, TECHNICAL SPECIFICATIONS, AND FLEET SIZES
3.13.9 US: STANDARD BUS GUIDELINES (HEIGHT, SEATING, AND PROCUREMENT-RELATED GUIDELINES)
3.14 CHINA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.14.1 CHINA: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.14.2 CHINA: ELECTRIC BUS INCENTIVE PROGRAMS AND SUBSIDIES FOR TRANSIT BUSES AND COACHES
3.14.3 CHINA: KEY ELECTRIC BUS OEMS
3.14.4 CHINA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.14.5 CHINA BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.14.6 CHINA: OEMS MODELS AND TECHNICAL SPECIFICATIONS
3.14.7 CHINA: MARKET SHARE ANALYSIS — SIGNIFICANT PRESENCE OF LARGE AND MEDIUM-SIZED BUS MAKERS
3.15 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.15.1 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.15.2 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): BATTERY ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY APPLICATION
3.15.3 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): DIESEL/GASOLINE/NG VS. BATTERY ELECTRIC BUS SALES, BY COUNTRY
3.15.4 ASIA PACIFIC (EXCL. CHINA): ELECTRIC BUS MARKET CONDITIONS
3.16 INDIA: ELECTRIC MEDIUM AND LARGE BUS MARKET AND KEY OEMS
3.16.1 INDIA: ELECTRIC BUS MARKET — KEY INFLUENCING TRENDS
3.16.2 INDIA: ELECTRIC BUS MARKET OVERVIEW
3.16.3 INDIA: MEDIUM AND LARGE BUS MARKET, BY POWERTRAIN
3.16.4 INDIA: ELECTRIC BUS ORDERS RECEIVED, BY CITY AND BUS MANUFACTURER
3.16.5 INDIA: DEPOT CHARGING VALUE CHAIN WITH DIFFERENT OPERATION MODELS AND MAJOR COMPANIES
3.16.6 INDIA: MARKET SHARE ANALYSIS AND PRODUCT COMPARISON
3.16.7 INDIA: COMPETITIVE BENCHMARKING — 12 M ELECTRIC BUS SPECIFICATIONS FOR MAJOR PLAYERS
3.16.8 INDIA: SUBSIDY REQUIREMENTS TO RISE IN COMING YEARS
4. CONTENT INTRODUCTION
4.1 EXTENDED ELECTRIC BUS MARKET ECOSYSTEM
5. PRODUCT
5.1 DRIVING RANGE VARIATIONS UNDER DIFFERENT CONDITIONS
5.2 EXTERIOR SIZE LIMITATION, BY COUNTRY (REGULATIONS AND CURRENT HARDWARE CONDITIONS)
5.3 NEEDS GROUP, BY PASSENGER CAPACITY AND PASSENGER FLOW
5.4 LENGTH X PAX/NUMBER OF SEATS — EUR, EV/ICE, SINGLE-DECKER
5.5 LENGTH X NUMBER OF SEATS — EUR, EV, SINGLE-DECKER
5.6 TECHNOLOGY ROADMAP
5.6.1 ELECTRIC MOTOR TECHNOLOGY ROADMAP
5.6.2 FUTURE OF BATTERY CHEMISTRIES
5.6.3 BATTERY TECHNOLOGY ROADMAP
5.6.4 CHARGING STRATEGIES FOR ELECTRIC BUSES
5.6.5 GROWTH OF ELECTRIC BUS PLATFORMS
5.7 VALUE CHAIN ANALYSIS
5.8 TOTAL COST OF OWNERSHIP (TCO) AND BILL OF MATERIALS (BOM)
6. CUSTOMER REQUIREMENTS
6.1 KEY TRENDS ACROSS CUSTOMER GROUPS (OPERATORS/CITY, DRIVERS, USERS)
7. MOBILITY-AS-A-SERVICE (MAAS) BUSINESS MODEL FOR ELECTRIC BUSES
7.1 FINANCIAL MODELS
7.2 BUSINESS METRICS ESTIMATES
8. ELECTRIC BUS CASE STUDIES
9. RECOMMENDATIONS

 

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