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自動車インテリア市場:部品別(HUD、ドアパネル、ドームモジュール、シート、天井、センターコンソール、センタースタック、その他)、素材別、自律性レベル別、電気自動車、乗用車クラス別、ICE車タイプ別、地域別 - 2028年までの世界予測


Automotive Interior Market by Component (HUD, Door Panel, Dome Module, Seat, Headliner, Center Console, Center Stack & Others), Material Type, Level of Autonomy, Electric Vehicle, Passenger Car Class, ICE Vehicle Type and Region - Global Forecast to 2028

自動車内装の世界市場規模は、2023年の1,574億米ドルから2028年には1,948億米ドルに成長し、年平均成長率は4.4%と予測されている。自動車内装市場は、様々な要因によって成長が見込まれている。自動車産業は現在... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2023年8月16日 US$4,950
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サマリー

自動車内装の世界市場規模は、2023年の1,574億米ドルから2028年には1,948億米ドルに成長し、年平均成長率は4.4%と予測されている。自動車内装市場は、様々な要因によって成長が見込まれている。自動車産業は現在、技術の進歩やエンドユーザーの嗜好による新たな変化への対応を常に迫られている。自動車内装は、安全性と快適性に対する消費者の要求、燃費効率に対する嗜好、業界内の競争の激化など、様々な要因によって急速な変化を目の当たりにしている主要分野である。OEMは、優れたインテリア・スタイリング、先進機能、快適性、安全性を備えた自動車を提供しようと努力している。また、軽量でコスト効率に優れ、耐久性のある材料を部品の設計に使用することで、車両の軽量化にも注力している。自動車インテリア分野では最近、ヘッドアップディスプレイ、高度なジェスチャーコントロール、音声コマンド、ステアリング・ホイール・ヒーター、触覚フィードバック、スマート・シート・システム、照明付きヘッドライナー、環境照明、車両空気清浄システムなど、多くのイノベーションが起こっている。カスタマイズされた技術的に高度な車両内装に対する消費者需要の増加に対応するため、市場の各社は、強化された機能を備えた優れた製品を絶えず開発している。
"ファブリックセグメントが予測期間で最大市場になると予測される"
予測期間中、ファブリックセグメントが自動車内装市場をリードすると予測される。ファブリックは柔らかく快適である。多くの質感や色で生産することができるため、自動車メーカーは様々な方法で自動車を自由にデザインすることができる。また、ファブリック内装には、シートヒーターやベンチレーション、マッサージ機能、メモリー設定など、より幅広い機能が搭載されるようになっている。例えば、2022年モデルのトヨタ・カムリには、さまざまな色や質感から選べるファブリック内装が採用された。このような開発が予測期間中の市場を牽引するだろう。
"乗用車セグメントは予測期間中に大きな成長が見込まれる"
乗用車セグメントは、消費者の購買力の上昇、準高級車や高級車の販売、利便性の高い機能への需要により、予測期間中、自動車内装市場で最大のシェアを占めると予測される。自律走行車や半自律走行車の発売も市場拡大に寄与する要因の一つである。日産、ホンダ、アウディ、BMW、メルセデス・ベンツなど、数多くのOEMがレベル2およびレベル3の半自律走行車を導入している。2023年2月、日産とルノーは乗用車と電気自動車の市場シェアを拡大するため、今後3~5年間でインドに6億米ドルを投資する予定である。このような開発により、予測期間中の市場成長が促進されるであろう。

"アジア太平洋地域が予測期間で最大の市場シェアを占める"
アジア太平洋地域は、世界の自動車産業にとって有望な市場として浮上している。この傾向の主な原動力となっているのは中国市場であり、同市場は世界最大の自動車生産・購入国に成長した。インド、日本、韓国もこの地域の重要な国別市場である。インドは自動車分野で徐々に本格的なプレーヤーになりつつあるが、日本と韓国はすでに確固たる地位を築いている。OICAによると、中国とインドは毎年3,000万台以上の自動車を生産している。世界的な市場減速にもかかわらず、アジア太平洋地域では近年、自動車生産台数が伸びている。さらに、同地域は小型乗用車の最大市場であり、自動車内装部品サプライヤーにとって有力な市場となっている。自律走行車のトレンドの高まりに伴い、自動車内装部品は車種選択においてますます重要性を増すだろう。その結果、メーカーは先進エンターテインメント・システム、コネクテッド・アプリケーション、高級内装材などのハイテク内装を提供するようになっている。テスラ・モデルX、メルセデス・ベンツEQS、BMW iX、アウディe-トロンGTといった車種は、2022年にアジア太平洋地域で発売された先進的な内装機能を備えた自動車である。メルセデス・ベンツEQSは、持続可能性を重視した豪華な内装が特徴の高級電気セダンである。インテリアには竹や再生プラスチックなどの持続可能な素材が使用されている。EQSはまた、56インチのOLEDタッチスクリーン・インフォテインメント・システムやBurmesterサラウンド・サウンド・システムなど、数多くの先進技術を搭載している。
アジア太平洋地域の市場成長は、日本、韓国、中国における自動車生産台数の多さと先進エレクトロニクスの使用の増加に起因している。これらの国の政府は、自動車部門の成長の可能性を認識し、その結果、大手OEMの国内市場への参入を奨励するために様々な取り組みを行ってきた。フォルクスワーゲン(ドイツ)、メルセデス・ベンツ(ドイツ)、ゼネラル・モーターズ(米国)など、世界的な自動車メーカー数社は、生産工場をこの地域の新興経済国に移している。

"予測期間中、欧州が最も急成長する地域"
テクノロジーと安全・安心な運転体験に対する需要の高まり、コネクテッド自動車の開発が、欧州自動車内装市場の主要成長要因となっている。欧州の主要市場プレーヤーには、コンチネンタル(ドイツ)、グルーポ・アントリン(スペイン)、フォーレシア(フランス)、ロバート・ボッシュGmbH(ドイツ)などがあり、自動車内装部品やソリューションを製造している。コンチネンタルは2023年9月のCESでCurved Ultrawide Displayを発表する。ウルトラワイドとは、幅1.29メートルで、Aピラーからもう一方のAピラーまで湾曲していることを指す。この47.5インチTFTディスプレイは、7,680×660ピクセルのアクティブエリアに3,000個以上のLEDで照明されている。ドイツは、HUD、高精細ディスプレイ、マッサージ機能付きシートヒーターおよびパワーシート、センタースタック、後部座席用エンターテインメント、インフォテインメント・システムにおけるコネクテッド・モビリティ・アプリケーション、インテリア/アンビエント照明など、最先端のインテリア機能やテクノロジーを搭載したハイエンド・プレミアムカーに対する需要が高いことから、欧州最大の自動車用インテリア市場になると予測される。この地域のOEM各社は、市場の成長にも貢献する新製品を開発している。例えば、2023年2月、TrinamiXとContinentalは、生体認証ドライバー識別用のカメラ・ソリューションを統合したドライバー識別ディスプレイを発表した。ドイツには、フォルクスワーゲン・グループ、ダイムラー、BMWなどの有名な自動車OEM企業もある。
この市場で事業を展開するさまざまな主要組織のCEO、マーケティング責任者、その他のイノベーション・技術責任者、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施した。
- 企業タイプ別OEM:34%、ティアI:57%、ティアII:09
- 役職別CXO:32%、取締役:42%、その他:26
- 地域別北米:23%、欧州:26%、アジア太平洋地域:36%、RoW:15
自動車内装市場は、FORVIA Faurecia(フランス)、Adient plc.(アイルランド)、Robert Bosch GmbH(ドイツ)、Lear Corporation(米国)、Antolin(スペイン)などである。これらの企業は、自動車内装市場で牽引力を得るために、新製品の発売、取引、その他の戦略を採用した。
調査対象範囲
この調査レポートは、自動車内装市場を構成部品別(センタースタック、ヘッドアップディスプレイ、インストルメントクラスター、リアエンターテイメント、ドームモジュール、ヘッドライナー、シート、室内照明、ドアパネル、センターコンソール、接着剤・テープ、椅子張り、その他)、素材別(皮革、布地、ビニール、木材、ガラス繊維複合材、炭素繊維複合材、金属)、製品タイプ別(レザー、布地、ビニール、木材、ガラス繊維複合材、炭素繊維複合材、金属、金属、その他)に調査・分析しています、炭素繊維複合材、金属)、自律性のレベル(半自律、自律、非自律)、電気自動車(BEV、FCEV、HEV、PHEV)、乗用車クラス(経済車、中級車、高級車)、ICE車タイプ(乗用車、小型商用車、大型商用車)、地域(アジア太平洋、欧州、北米、RoW)。また、自動車内装市場のエコシステムにおける競争環境と主要企業のプロファイルもカバーしている。
また、同市場における主要企業の詳細な競合分析、企業プロフィール、製品・事業提供に関する主な考察、最近の動向、主要市場戦略も掲載しています。
本レポートは、自動車内装市場全体とサブセグメントの収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、本市場における市場リーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主な促進要因(利便性、プレミアム機能、高度な安全機能に対する顧客の嗜好の高まり、スマートフォンとの接続性の統合、多様な軽量&先端素材と革新的仕上げの使用、照明の機能強化、モジュラーシート需要を促進するSUV需要の高まり、高度なインフォテインメントシステムに対する需要の高まり、ADASシステムの浸透の高まり)、阻害要因(高コスト、原材料コストの変動、自動車用インテリアエレクトロニクスの大幅な電力消費、自動車インテリア市場の成長に影響を与える機会(半自律走行車と自律走行車のトレンドの高まり、プレミアムカーとインテリアスタイリングにおけるインテリアカスタマイズのトレンドの高まり、電気自動車の需要の高まり、新しいエンターテインメントとスマートミラーのアプリケーション、5Gとワイヤレス技術への注力)、課題(長い生産サイクルタイム、高度な自動車用ディスプレイシステムの高コスト、未組織のアフターマーケットの存在)。
- 製品開発/イノベーション:自動車用インテリア市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発表に関する詳細な洞察
- 市場開発:有利な市場に関する包括的情報 - 当レポートでは、様々な地域の自動車内装市場を分析しています。
- 市場の多様化:自動車用内装品市場における新製品・サービス、未開拓地域、最新動向、投資に関する詳細情報
- 競合評価:FORVIA Faurecia社(フランス)、Adient plc.(アイルランド)、Robert Bosch GmbH (ドイツ)、Lear Corporation (米国)、Antolin (スペイン)などの自動車内装市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス提供などを詳細に評価。また、本レポートは、関係者が自律走行車市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The global automotive interior market size is projected to grow from USD 157.4 Billion in 2023 to USD 194.8 Billion by 2028, at a CAGR of 4.4%. The automotive interior market is expected to experience growth driven by various factors. The automotive industry is currently under constant pressure to adapt to new changes due to technological advancements and end-user preferences. Vehicle interiors are key areas that have witnessed a rapid change due to various factors such as consumer demand for safety and comfort, preference for fuel efficiency, and increasing competition within the industry. OEMs strive to provide vehicles with good interior styling, advanced features, comfort, and safety. They also focus on reducing the weight of the vehicle by using lightweight, cost-effective, and durable materials in designing components. There have been many innovations in the automotive interior segment recently, such as head-up displays, advanced gesture controls, voice command, heated steering wheels, haptic feedback, smart seating system, lighted headliner, ambient lighting, and vehicle air purifying system. To cater to the increasing consumer demand for customized and technologically advanced vehicle interiors, companies in the market are constantly developing superior products with enhanced features.
“Fabric Segment is projected to be the largest market in the forecast Period.”
The fabric segment is expected to lead the automotive interior market during the forecast period. Fabric is soft and comfortable. It may be produced in a number of textures and colors, giving automakers the freedom to design their vehicles in a variety of ways. Fabric interiors are also being equipped with a wider range of features, such as heated and ventilated seats, massage functions, and memory settings. For instance, the 2022 model Toyota Camry featured a fabric interior with a variety of colors and textures to choose from. Such development will drive the market in the forecast period.
“Passenger Car segment is anticipated to witness significant growth during the forecast period.”
The passenger car segment is projected to have the largest share of the automotive interior market during the forecast period due to the rising consumer purchasing power, sales of semi-luxury and luxury cars, and demand for convenience features. The launch of autonomous and semi-autonomous vehicles is another factor contributing to the market's expansion. Numerous OEMs are introducing level 2 and level 3 semi-autonomous vehicles, including Nissan, Honda, Audi, BMW, and Mercedes-Benz. In February 2023, Nissan and Renault plan to invest USD 600 million in India over the next 3-5 years to expand their market shares in passenger cars and electric vehicles. Due to such development will propel the market growth in the forecast period.

“Asia Pacific Hold the Largest Market Share in the Forecast Period”
Asia Pacific has emerged as a promising market for the global automobile industry. The principal driver of this trend is the Chinese market, which has grown to become the world's largest producer and buyer of automobiles. India, Japan, and South Korea are also important country-level markets in the region. While India is gradually becoming a genuine player in the automotive sector, Japan and South Korea are already well-established. According to OICA, China and India produce over 30 million vehicles each year. Despite the worldwide market slowdown, the Asia Pacific region has seen growth in automobile production in recent years. Furthermore, the region is the largest market for small passenger cars, making it a viable market for automotive interior component suppliers. With the rise of autonomous vehicle trends, automotive interior components will become increasingly important in the selection of car models; as a result, manufacturers are delivering high-tech interiors such as advanced entertainment systems, connected applications, and premium interior materials. Vehicle models such as Tesla Model X, Mercedes-Benz EQS, BMW iX, Audi e-tron GT are vehicles with advanced interior features that were launched in Asia Pacific in 2022. The Mercedes-Benz EQS is a luxury electric sedan that features a luxurious interior with a focus on sustainability. The interior is made of sustainable materials, such as bamboo and recycled plastics. The EQS also features a number of advanced technologies, such as a 56-inch OLED touchscreen infotainment system and a Burmester surround sound system.
The market growth in Asia Pacific can be attributed to the high vehicle production and increased use of advanced electronics in Japan, South Korea, and China. The governments of these countries have recognized the growth potential of the automotive sector and have consequently undertaken various initiatives to encourage major OEMs to enter their domestic markets. Several global automobile manufacturers, such as Volkswagen (Germany), Mercedes Benz (Germany), and General Motors (US), have shifted their production plants to emerging economies in the region.

“Europe to be the fastest-growing region during the forecast period”
The increasing demand for technology and safe and secure driving experience and the development of connected automobiles are the key growth factors for the European automotive interior market. The key market players in Europe include Continental (Germany), Grupo Antolin (Spain), Faurecia (France), and Robert Bosch GmbH (Germany) that produce automotive interior components and solutions. Continental will present its Curved Ultrawide Display at CES September 2023. Ultrawide refers to a width of 1.29 meters, curving from one A-pillar to the other. The 47.5-inch TFT display is illuminated by more than 3,000 LEDs on a 7,680 by 660-pixel active area. Germany is projected to be the largest European automotive interior market due to the high demand for high-end premium cars equipped with cutting-edge interior features and technologies such as HUDs, high-definition displays, heated and powered seats with massage functions, center stacks, rear-seat entertainment, connected mobility applications in infotainment systems, and interior/ambient lighting. OEMs in the region are developing new products that will also help the market grow. For instance, in February 2023, TrinamiX and Continental presented the Driver Identification Display with an integrated camera solution for biometric driver identification. Germany is also home to well-known automotive OEMs, including Volkswagen Group, Daimler, and BMW.
In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.
• By Company Type: OEMs - 34%, Tier I - 57%, Tier II - 09%
• By Designation: CXOs - 32%, Directors - 42%, and Others - 26%
• By Region: North America - 23%, Europe - 26%, Asia Pacific- 36% and RoW- 15%
The automotive interior market is dominated by global players such as FORVIA Faurecia (France), Adient plc. (Ireland), Robert Bosch GmbH (Germany), Lear Corporation (US), and Antolin (Spain). These companies adopted new product launches, deals, and other strategies to gain traction in the automotive interior market.
Research Coverage:
The market study covers the Automotive Interior Market by Component (Center Stack, Head-Up Display, Instrument Cluster, Rear Sear Entertainment, Dome Module, Headliner, Seat, Interior Lighting, Door Panel, Center Console, adhesives & tapes, upholstery and others, Material Type (Leather, Fabric, Vinyl, Wood, Glass Fiber Composite, Carbon Fiber Composite, Metal), Level of Autonomy (Semi-Autonomous, Autonomous, Non-autonomous), Electric Vehicle (BEV, FCEV, HEV, PHEV), Passenger Car Class (Economic cars, Mid Segment Cars, Luxury Segment cars) , ICE Vehicle Type (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Heavy Commercial Vehicle) and Region (Asia Pacific, Europe, North America, RoW). It also covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the automotive interior market ecosystem.
The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall automotive interior market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and to plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (Increasing customer preference for convenience, premium features, and advanced safety features, Integration of smartphone connectivity, Use of variety of lightweight & advanced materials and innovative finish, Enhanced functionalities in lighting, Rise in demand for SUVs to fuel demand for modular seats, Growing demand for advanced infotainment systems, Growing penetration of ADAS systems), restraints (High cost involved, and volatility in raw material costs, Significant power consumption in automotive interior electronics, Increased competition from local companies offering counterfeit/retrofit solutions), opportunities (Rising trend of semi-autonomous and autonomous vehicles,Growing trend of interior customization in premium vehicles and interior styling, Growing demand for electric vehicles, New entertainment and smart mirror applications, Focus on 5G and wireless technology), and challenges (Long production cycle time, High cost of advanced automotive display systems, Presence of unorganized aftermarket) influencing the growth of the automotive interior market .
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the automotive interior market
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the automotive interior market across varied regions
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the automotive interior market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like FORVIA Faurecia (France), Adient plc. (Ireland), Robert Bosch GmbH (Germany), Lear Corporation (US), and Antolin (Spain), among others in the automotive interior market Page 25 of 34 strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the autonomous vehicle market and provides them information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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