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健康素材市場:種類別(ビタミン、ミネラル、プロバイオティクス・スターターカルチャー、プレバイオティクス、栄養脂質、機能性炭水化物、植物・果実エキス、酵素、タンパク質)、用途、供給源、機能、地域 - 2027年までの世界予測


Health Ingredients Market by Type (Vitamins, Minerals, Probiotics starter culture, Prebiotics, Nutritional Lipids, Functional Carbohydrates, Plant and Fruit Extracts, Enzymes, Proteins), Application, Source, Function and Region - Global Forecast to 2027

健康素材市場は、2022年に1005億米ドルと推定され、年平均成長率7.8%で成長し、2027年には1463億米ドルに達すると予測されています。 健康素材は、独自の健康効果をもたらし、健康状態の治療や予防に役立つ食品... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2023年2月17日 US$4,950
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サマリー

健康素材市場は、2022年に1005億米ドルと推定され、年平均成長率7.8%で成長し、2027年には1463億米ドルに達すると予測されています。
健康素材は、独自の健康効果をもたらし、健康状態の治療や予防に役立つ食品素材の一種です。ビタミン、タンパク質、プロバイオティクス、プレバイオティクス、機能性炭水化物、酵素、ミネラル、栄養脂質などが、最も一般的な健康素材である。近年、健康志向の消費者は、栄養価の高い食品や栄養成分を強化した食品を求めるようになりました。健康成分を含む機能性食品に対する消費者の好みは、人口の高齢化と発展途上国における消費者意識の高まりに後押しされています。
プロバイオティクス・スターターカルチャーは、予測期間を通じてタイプ別のCAGRが最も高くなると予測される
プロバイオティクスは消化を助けると同時に、免疫力の向上、腸の健康、体重管理、肥満の予防など、さまざまな効果が期待できます。市場は、プロバイオティクスの健康効果に対する認識の高まりによって牽引されると予想されます。米国国立衛生研究所2020によると、プロバイオティクスは、IBS患者に対するいくつかのメタアナリシスで評価されています。ほとんどの人が、プロバイオティクスが控えめながらポジティブな影響を与えることを発見しています。例えば、2,575人の患者さんが参加した23のRCT(ランダム化比較試験)のメタアナリシスでは、プロバイオティクスは一般にIBS症状が持続するリスクを21%減少させることが明らかになりました。研究の質は低かったものの、いくつかのプロバイオティクスの種や株は、IBSの症状全体、腹痛、膨満感、鼓腸のスコアで効果を示しました。

ソース別の植物性セグメントは、予測期間中に最も高い市場シェアを獲得すると予測される

ビーガン文化の導入の増加、人々の健康意識の高まり、動物福祉への関心の高まりは、植物性食品の需要に影響を与える主な要因です。Good Food Institute 2021によると、2021年の植物性食品のドル売上は6%成長し、食品全体の売上の3倍の速さで、74億ドルに達しました。



アプリケーション別では、食品分野が予測期間を通じて最も高い市場シェアを獲得すると予測される

健康素材は、食品添加物やサプリメントとして使用することで、特定の作用を発揮します。これらの製品は、免疫系のサポート、消化の補助、精神的な健康促進、美容、心血管の健康など、機能的な目的を提供します。健康素材は、過敏性腸症候群、鼓腸、便秘、下痢、胸焼け、逆流、鼓腸などの消化器系疾患を治療・予防するために食品に添加される食品添加物である。
消費者は、野菜、豆類、古代穀物など、タンパク質を多く含む食材を使ったスナックにますます傾倒しています。こうした要因から、食品メーカーはこうした健康的なスナック向けに設計された製品の導入に注力しています。さらに、メーカーは、スナック菓子の使用上の利便性、贅沢な味わい、食感の提供に注力しており、これが健康素材市場の成長にさらにプラスに働くと考えられます。例えば、Glanbia PLCは、Milk Protein Bites & CrispsやCrunchie Whey Protein(シリアルやスナック用の押し出しタンパク質製品)といった革新的な製品を開発しており、Balchem Inc.は、Protein Z-Crisps や Z-Texx Wavy Chipsといった軽食製品を開発しています。

プライマリーの内訳
- 会社のタイプ別Tier1:25%、Tier2:35%、Tier3:40%。
- 役職別ディレクタークラス:30%、Cクラス:25%、マネージャークラス:45
- 地域別では欧州:28%、アジア太平洋:33%、北米:17%、RoW:22%。
本レポートで紹介されている主要なプレイヤー
- アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー(ADM)(米国)
- アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズPLC(英国)
- インターナショナル・フレーバーズ&フレグランス・インク(米国)
- ケリーグループPLC(アイルランド)
- DSM(オランダ)
- BASF SE(ドイツ)
- カーギルインコーポレイテッド(米国)
- イングレディオン社(米国)
- アーラ・フーズ(デンマーク)
- テート&ライル(英国)
- ロンザ社(スイス)
- ロイヤル・フリースランド・カンピーナN.V.(オランダ)
- グランビアPLC(アイルランド)
- CHR Hansen Holdings A/S、(デンマーク)
- プロビ(スウェーデン)。

調査対象
本レポートでは、健康成分市場を成分の種類、用途、供給源、機能、地域に基づいて分類しています。本調査レポートでは、競争環境、最終用途分析、企業プロファイルといった様々なレベルの分析に焦点を当て、健康成分市場の新興・高成長分野、高成長地域、国、政府の取り組み、市場の混乱、促進要因、阻害要因、機会、課題に関する基本見解をまとめて考察しています。
本レポートを購入する理由
- 健康素材市場の全体像を把握するために
- この業界のトッププレイヤーに関する幅広い情報、製品ポートフォリオ、採用した主要戦略を得る。
- 健康素材市場が活況を呈している主要国・地域についての知見を得る。

 

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Summary

The market for health ingredients is estimated at USD 100.5 Billion in 2022; it is projected to grow at a CAGR of 7.8% to reach USD 146.3 Billion by 2027.
Health ingredients are a type of food ingredient that provides unique health benefits and helps in treating or preventing health conditions. Vitamins, proteins, probiotics, prebiotics, functional carbohydrates, enzymes, minerals, and nutritional lipids are the most common health ingredients. In recent years, health-conscious consumers have looked for whole-nutritional foods and those fortified with nutritional ingredients. Consumers' preference for functional foods with health ingredients is being driven by an aging population and growing consumer awareness in developing countries.
The probiotics starter culture by type is projected to have the highest CAGR in terms of throughout the forecast period
Probiotics assist digestion while also improving immunity, gut health, weight management, preventing obesity, and many other benefits. The market is expected to be driven by increased awareness of the health benefits of probiotics. According to the National Institutes of Health 2020, probiotics have been evaluated in several meta-analyses in response to IBS patients. Most people have discovered that probiotics have a positive, although modest, impact. For instance, a meta-analysis of 23 RCTs (randomized controlled trials) involving 2,575 patients revealed that probiotics generally decreased the risk that IBS symptoms would persist by 21%. Although the quality of the studies was poor, several species and strains of probiotics showed benefits on the overall IBS symptoms, abdominal pain, bloating, and flatulence scores.

The Plant-based segment by source is projected to achieve the highest market share during the forecast period

The rise in vegan culture adoption, growing health consciousness among people, and increased concern for animal welfare are primary factors influencing demand for plant-based foods. According to the Good Food Institute 2021, Plant-based food dollar sales grew 6% in 2021, three times faster than overall food sales, to reach $7.4 billion.



The Food segment, by application, is projected to achieve the highest market share throughout the forecasted period

Health ingredients can be used as food additives or as supplements to perform specific actions. These products offer functional purposes such as immune system support, digestion aid, mental health promotion, beauty, and cardiovascular health, among others. Health ingredients are food additives that are added to food to treat and prevent digestive disorders such as irritable bowel syndrome, bloating, constipation, diarrhea, heartburn, reflux, and flatulence.
Consumers are increasingly inclined toward snacks that have protein-rich ingredients such as vegetables, legumes, and ancient grains. Due to these factors, food manufacturers focus on introducing products designed for these healthy snacks. Additionally, manufacturers are focusing on providing convenience in usage, indulgent tastes, and textures in snacks, which will further reflect positively on the growth of the health ingredients market. For instance, Glanbia PLC has formulated innovative products such as Milk Protein Bites & Crisps and Crunchie Whey Protein, an extruded protein product for cereals or snacks, while Balchem Inc. has formulated snack products such as Protein Z-Crisps and Z-Texx Wavy Chips.

Break-up of Primaries
• By Company type: Tier 1: 25%, Tier 2: 35%, Tier 3: 40%
• By Designation: Director level: 30%, C-level: 25%, and Manager level: 45%
• By Region: Europe: 28%, Asia Pacific: 33%, North America: 17%, RoW: 22%
Leading players profiled in this report
• Archer Daniels Midland Company (ADM) (US)
• Associated British Foods PLC (UK)
• International Flavors & Fragrances Inc. (US)
• Kerry Group PLC (Ireland)
• DSM (Netherlands)
• BASF SE (Germany)
• Cargill Incorporated (US)
• Ingredion (US)
• Arla Foods (Denmark)
• Tate & Lyle (UK)
• Lonza (Switzerland)
• Royal FrieslandCampina N.V. (Netherlands)
• Glanbia PLC (Ireland)
• CHR Hansen Holdings A/S, (Denmark)
• Probi (Sweden).

Research Coverage
This report segments the health ingredients market on the basis of type of ingredient, application, source, function and region. In terms of insights, this research report focuses on various levels of analyses—competitive landscape, end-use analysis, and company profiles—which together comprise and discuss the basic views on the emerging & high-growth segments of the health ingredients market, the high-growth regions, countries, government initiatives, market disruption, drivers, restraints, opportunities, and challenges.
Reasons to buy this report
• To get a comprehensive overview of the health ingredients market
• To gain wide-ranging information about the top players in this industry, their product portfolios, and key strategies adopted by them
• To gain insights about the major countries/regions, in which the health ingredients market is flourishing.



 

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