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自動車用ガラス市場:タイプ(合わせガラス、強化ガラス)、用途(フロントガラス、サイドライト&バックライト、サイド&バックミラー)、スマートガラス(技術、用途)、車種(ICE&電気自動車)、材料、アフターマーケット、地域別 - 2027年までの世界予測


Automotive Glass Market by Type (Laminated, Tempered), Application (Windshield, Sidelite & Backlite, Side & Rearview Mirror), Smart Glass (Technology, Application), Vehicle Type (ICE & Electric), Material, Aftermarket and Region - Global Forecast to 2027

自動車用ガラス市場は、2022年の236億米ドルから2027年には306億米ドルへと、予測期間中に5.4%のCAGRで成長すると予測されます。市場を牽引するのは、スマートガラス技術に対する需要の高まりです。自動車1台あた... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2022年10月13日 US$4,950
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サマリー

自動車用ガラス市場は、2022年の236億米ドルから2027年には306億米ドルへと、予測期間中に5.4%のCAGRで成長すると予測されます。市場を牽引するのは、スマートガラス技術に対する需要の高まりです。自動車1台あたりの平均ガラス使用量の増加や、合わせガラスのサイドグレージングの使用傾向の高まりは、自動車用ガラスの市場価値を高めると予想されます。中国や米国などの国では、プレミアム高級車に対する需要が高く、自動車用ガラス市場を牽引しています。
"乗用車が最大のガラス市場"
乗用車は、世界の自動車生産台数の~60%を占めており、ガラス及びスマートガラスに対する最大の需要を示しています。また、高級車やSUVの需要増加により、自動車一台当たりの平均ガラス使用量もここ数年で大幅に増加しています。自動車メーカーは、フロントガラスを大型化し、車のルーフと一体化させることに着手しました。このようなフロントガラスの拡大は、車両にスポーティな外観を与え、ドライバーの視野を広げます。全乗用車セグメントにおける世界のSUVのシェアは、2018年の~35%から2021年には~45%へと増加しました。このようなSUVの需要の増加は、主にアジア太平洋地域で観察されます。SUVは乗用車よりも大きいため、これらの車両の平均ガラス面積は通常、ハッチバックやセダンよりも多くなっています。また、メルセデス、アウディ、BMW、ボルボなどの主要な高級車メーカーが、それぞれのモデルにスマートガラス技術を搭載し始めており、これが世界的なスマートガラスの需要を牽引しています。
アジア太平洋地域は、最大の乗用車用自動車ガラス市場です。中国、日本、インドなどが、アジア太平洋地域の主要な自動車用ガラス市場となっています。
"サンルーフは自動車用スマートガラスで最大かつ最も成長率の高い分野"
迅速な遮光、光と熱の調整、有害な太陽光線からの保護により、スマートガラスはサンルーフ用途に最も広く使用されています。高級車とSUVがサンルーフの最大の普及率を保持しています。サンルーフに使用される主な技術は、紫外線の車内への侵入を防ぐ浮遊粒子装置(SPD)であり、これによりエアコンの電力消費を抑えることができます。これらはさらに車両効率を向上させるため、サンルーフのアプリケーションとして理想的な選択となります。したがって、スマートガラスの開発が進むにつれて、サンルーフ用途の市場規模は大きく成長すると予想されます。
メルセデス・ベンツ、リンカーン、BMWなどの主要OEMは、サンルーフにスマートガラスを採用しています。自動車産業向けサンルーフ分野の主要企業には、Research Frontiers、SPD Control System、Gentex Corporation、Citala、AGC旭硝子などがあります。
"アジア太平洋地域の自動車用ガラスの最大市場"
アジア太平洋地域は、予測期間中、最大の自動車用ガラス市場になると推測されます。自動車生産台数とICE車・電気自動車の需要の増加により、最大の自動車ガラス市場となっています。また、インドと中国におけるSUVの生産・販売の増加は、SUVに必要なガラスの平均面積がセダンや乗用車のそれよりも大きいため、自動車用ガラス市場規模を押し上げる要因となっています。さらに、この地域では自動車台数の増加により、交通事故や自動車の衝突・事故の問題が増加しています。例えば、NCRBの報告によると、インドでは、交通事故の総報告件数は2020年の354万件から2021年には403万件に増加しています。一次インタビューによると、異常気象と交通衝突が、アフターマーケット、特にフロントガラスにおける合わせガラスと強化ガラスの需要の主な理由となっています。また、中国とインドの自動車保有率は世界平均を下回っているため、自動車ガラスOE及びアフターマーケットは自動車保有率の上昇に伴い、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。
政府による奨励措置や厳しい排ガス規制により、電気自動車の需要増に伴い、自動車用ガラス市場は拡大すると予想されます。一般的な電気自動車の自動車用ガラスは、より強化された機能を追加し、それによって運転の快適性を向上させます。中国は最大の電気自動車市場であり、自動車用ガラス市場はアジア太平洋地域で顕著な成長を遂げると予想されます。
本調査には、様々な業界専門家による洞察が含まれています。プライマリーの内訳は以下の通りです。
- 企業タイプ別供給側:90%、需要側:10
- 職業別Cレベル-10%、Dレベル-20%、その他-70
- 地域別北米-20%、欧州-10%、アジア・オセアニア-60%、RoW-10
自動車用ガラス市場の主なプレイヤーは、サンゴバン(フランス)、旭硝子(日本)、福容ガラス(中国)、Samvardhana Motherson(インド)、Webasto(ドイツ)、信義ガラス(中国)、日本板硝子(日本)、Gentex Corporation(米国)、コーニング(米国)、Magna International(カナダ)などが挙げられます。


調査対象範囲
本レポートでは、自動車用ガラスの世界市場を数量(千平方メートル/千台)および金額(百万米ドル)の観点からカバーしています。ガラスタイプ(合わせガラス、強化ガラス、その他)、用途(フロントガラス、サイドライト、バックライト、リアクォーターガラス、サイドミラー、バックミラー)、技術別スマートガラス市場(SPD、EC、LC/PDLC、フォトクロミック、サーモクロミック)、用途別スマートガラス(サンルーフ、フロントガラス、サイドライト/バックライト、サイド/リアミラー)、車種別(乗用車,LCV、トラック、バス)、デバイス内蔵ガラス、アプリケーション別(バックミラー、フロントガラス)、車種別アフターマーケット(乗用車、商用車)、電気自動車(BEV、PHEV、FCEV)、電気商用車(トラック、バス)、フロントガラスのアプリケーション別(ヘッドアップディスプレイ、ADAS搭載フロントガラス、レインセンサー搭載フロントガラス、ヒーター搭載フロントガラス、撥水フロントガラス)、地域(アジアパシフィック、ヨーロッパ、北米、RoW)、となっています。
レポート購入の理由
本レポートは、自動車用ガラス市場全体とサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場におけるマーケットリーダー/新規参入者を支援します。本レポートは、利害関係者が競争環境を理解し、より良い事業の位置づけと適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、ステークホルダーが市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立ちます。

 

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Summary

The automotive glass market is estimated to grow from USD 23.6 billion in 2022 to USD 30.6 billion by 2027, at a CAGR of 5.4% over the forecast period. The market is driven by the growing demand for smart glass technologies. Increasing average glass usage per vehicle and the growing trend of use of laminated side glazing are expected to increase automotive glass market value. Countries such as China and the US are experiencing high demand for premium luxury cars, thereby driving the automotive glass market.
“Passenger Car is the largest glass market.”
Passenger cars have showcased the largest demand for glass and smart glass as they contribute to ~60% of global vehicle production. The growing average glass usage per vehicle has also increased significantly in the last couple of years, owing to increased demand for luxury vehicles and SUVs. Vehicle manufacturers have started increasing the size of windshields to merge with the vehicle's roof. These extended windshields give the vehicle a sporty look and extend the driver’s field of view. The global SUV share in the total passenger vehicle segment increased from ~35% in 2018 to ~45% in 2021. This increase in demand for SUVs is majorly observed in the Asia Pacific region. As SUVs are larger than passenger cars, the average glass area in these vehicles is usually more than hatchbacks or sedans. Alternatively, key luxury car manufacturers such as Mercedes, Audi, BMW, and Volvo, among others, have started incorporating smart glass technology in their respective models, which would drive the demand for smart glass globally.
The Asia Pacific is the largest passenger car automotive glass market. Countries such as China, Japan, and India are the major automotive glass markets in the Asia Pacific.
“Sunroof is the largest and fastest-growing segment for the Automotive Smart Glass.”
The quick shading, light & heat adjustment, and protection from harmful sun rays make smart glass the most widely used for sunroof application. Luxury cars and SUVs hold the largest penetration of sunroofs. The major technology used in sunroofs is a suspended particle device (SPD), which prevents UV rays from entering the vehicle, thus lowering power consumption for air conditioning. These further increases vehicle efficiency, making it an ideal choice for sunroof application. Therefore, with the growing developments in smart glass, the market size of sunroof applications is expected to grow significantly.
Key OEMs such as Mercedes-Benz, Lincoln, and BMW use smart glass in their sunroofs. Major players in the sunroof segment for the automotive industry include Research Frontiers, SPD Control System, Gentex Corporation, Citala, and Asahi Glass.
“Asia Pacific: Largest market for Automotive Glass”
The Asia Pacific is estimated to be the largest automotive glass market during the forecast period. Increasing vehicle production and demand for ICE and electric vehicles makes it the largest automotive glass market. Increasing production and sales of SUVs in India and China are also driving the automotive glass market size, as the average area of glass required in SUVs is more than that in sedans and passenger cars. Further, growing number of vehicles in the region has increased problem of traffic and vehicle collision and accidents. For instance, according to NCRB report, in India, total road accidents reported were 4.03 lakh in 2021, up from 3.54 lakh in 2020. According to primary interviews, extreme weather condition and traffic collision are major reasons for demand for laminated and toughened glass in the aftermarket, especially windshields. Further, as the vehicle ownership rate in China and India are below global average, the automotive glass OE and aftermarket are projected to have a significant growth with increase in vehicle ownership rates in the forecast period.
Due to government incentives, stringent emission standards are expected to boost the automotive glass market with the growing demand for electric vehicles. The automotive glazing of a typical electric vehicle adds more enhanced features, thereby improving driving comfort. As China is the largest EV market, the automotive glass market is expected to grow prominently in Asia pacific.
The study contains insights provided by various industry experts. The break-up of the primaries is as follows:
• By Company Type: Supply-side- 90% and Demand-side - 10%
• By Designation: C level—10%, D level—20%, and Others—70%
• By Region: North America—20%, Europe—10%, Asia Oceania—60%, RoW—10%
Some of the key players in the automotive glass market are Saint-Gobain (France), Asahi Glass (Japan), Fuyao Glass (China), Samvardhana Motherson (India), Webasto (Germany), Xinyi Glass (China), Nippon Sheet Glass (Japan), Gentex Corporation (US), Corning (US), and Magna International (Canada).


Research Coverage
The report covers the global automotive glass market in terms of volume (thousand square meters/ ‘000 units) and value (USD million). It explains the qualitative and quantitative aspects of the automotive glass market based on glass type (laminated, tempered, and others), application (windshield, sidelite, backlite, rear quarter glass, side view mirror, and rearview mirror), smart glass market by technology (SPD, EC, LC/PDLC, Photochromic, and Thermochromic), smart glass by application (sunroofs, windscreen, sidelite/backlite, and side/rearview mirrors), by vehicle type (passenger car, LCV, truck, and bus), device embedded glass, by application (rearview mirror and windshields), aftermarket by vehicle type (passenger car and commercial vehicles), electric vehicle (BEV, PHEV and FCEV), electric commercial vehicle (trucks and buses), windscreen by application (head-up display, windscreen with ADAS, windscreen with rain sensor, heated windscreen and water repellent windscreen) and by region (Asia Pacific, Europe, North America, and RoW).
Reasons to Buy the Report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall automotive glass market and the sub-segments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market's pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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