アジア太平洋美容&パーソナルケア市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア市場は、2023年から2032年の推定期間中にCAGR 3.50%を記録すると予測されている。同地域の市場成長に影響を与える主な要因としては、天然製品やオーガニッ... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア市場は、2023年から2032年の推定期間中にCAGR 3.50%を記録すると予測されている。同地域の市場成長に影響を与える主な要因としては、天然製品やオーガニック製品に対するニーズの高まり、若年人口の増加、消費者の継続的な需要の変化に対応するための製品ラインアップの改善に向けたメーカーの取り組みなどが挙げられる。 市場インサイト 中国、インド、オーストラリア、タイ、日本、韓国、インドネシア、その他のアジア太平洋地域が、アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア市場の成長評価対象である。タイでは、ビューティ&パーソナルケア・ブランドのオーナーが実施した調査で、消費者が外見に関して保守的でなくなっていることが明らかになり、この傾向は特に若年層で顕著である。さらに、美容・パーソナルケア製品の成分や使用方法に関する知識は限られており、消費者の大半は長年愛用しているブランドに依存している。 日本では、複数のブランドが存在するため、美容・パーソナルケア市場は断片化されている。加えて、新規企業の参入も断片化を加速させている。例えば、アサヒカルピスウェルネスがプロバイオティクス・スキンケアブランド「ラクティーナ」を発売し、世界的に有名な飲料「カルピス/カルピコ」とともにプロバイオティクスで高い評価を得ている。 逆にインドネシアでは、韓流が韓国の美容ブランドの需要に大きな影響を与え、Kビューティーのスキンケア習慣が促進されている。最新かつ最も人気のあるルーチンは、フェイシャルシートマスクの使用である。したがって、これらの要因は予測期間中、アジア太平洋地域の美容・パーソナルケア市場の成長を補完すると予想される。 競争に関する洞察 市場に参入している主要企業には、花王株式会社、ユニリーバPLC、資生堂株式会社などがある。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探索 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. POPULAR BENEFITS OF CBD 2.5.2. MALE SKIN CARE & GROOMING PRODUCTS’ RISING TREND 2.5.3. INCLUSIVE BEAUTY: SETTING THE BAR FOR BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. SURGING DEMAND FOR ANTI-AGING PRODUCTS 3.1.2. INCREASING AWARENESS OF CHILDREN’S ORAL HYGIENE 3.1.3. HIGHER SALES DUE TO RISING E-COMMERCE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. EXORBITANT MANUFACTURING COSTS 3.2.2. READILY AVAILABLE COUNTERFEIT PRODUCTS 3.2.3. CONCERNS ABOUT HARMFUL CHEMICAL INGREDIENTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR CHINA 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.7.1. BRAND VALUE 4.7.2. PRODUCT REVIEWS 4.7.3. COST 4.7.4. FORMULATION 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS 5.2. BATH AND SHOWER 5.3. COLOR COSMETICS 5.4. FRAGRANCE 5.5. HAIR CARE 5.6. MEN’S GROOMING 5.7. ORAL CARE 5.8. SKIN CARE 5.9. SUN CARE 5.10. OTHER PRODUCT TYPES (DEPILATORIES, DEODORANTS, ETC.) 6. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 6.1. HYPERMARKET 6.2. SUPERMARKET 6.3. BEAUTY SPECIALIST 6.4. CHEMIST/ PHARMACY 6.5. DRUGSTORE/ PARA-PHARMACY 6.6. E-COMMERCE 6.7. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. ASIA-PACIFIC 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET GROWTH ENABLERS 7.1.3. ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. CHINA 7.1.5.1.1. CHINA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.2. JAPAN 7.1.5.2.1. JAPAN BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.3. INDIA 7.1.5.3.1. INDIA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.4. SOUTH KOREA 7.1.5.4.1. SOUTH KOREA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.5. THAILAND 7.1.5.5.1. THAILAND BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.6. INDONESIA 7.1.5.6.1. INDONESIA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.7. AUSTRALIA 7.1.5.7.1. AUSTRALIA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.1.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BEIERSDORF AG 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. COTY INC 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. JOHNSON & JOHNSON 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. KAO CORPORATION 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. L’OCCITANE GROUP 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.6. L’OREAL SA 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCT LIST 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. LVMH MOET HENNESSY LOUIS VUITTON SE 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCT LIST 8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.8. MARY KAY INC 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCT LIST 8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.9. NATURA & CO HOLDING SA 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCT LIST 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.10. ORIFLAME COSMETICS GLOBAL SA 8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.10.2. PRODUCT LIST 8.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.11. PROCTER & GAMBLE 8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.11.2. PRODUCT LIST 8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.12. SALLY BEAUTY HOLDINGS INC 8.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.12.2. PRODUCT LIST 8.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.13. SHISEIDO COMPANY LIMITED 8.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.13.2. PRODUCT LIST 8.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.14. THE ESTEE LAUDER COMPANIES INC 8.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.14.2. PRODUCT LIST 8.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.15. UNILEVER PLC 8.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.15.2. PRODUCT LIST 8.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. POPULAR BENEFITS OF CBD 2.5.2. MALE SKIN CARE & GROOMING PRODUCTS’ RISING TREND 2.5.3. INCLUSIVE BEAUTY: SETTING THE BAR FOR BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. SURGING DEMAND FOR ANTI-AGING PRODUCTS 3.1.2. INCREASING AWARENESS OF CHILDREN’S ORAL HYGIENE 3.1.3. HIGHER SALES DUE TO RISING E-COMMERCE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. EXORBITANT MANUFACTURING COSTS 3.2.2. READILY AVAILABLE COUNTERFEIT PRODUCTS 3.2.3. CONCERNS ABOUT HARMFUL CHEMICAL INGREDIENTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR CHINA 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.7.1. BRAND VALUE 4.7.2. PRODUCT REVIEWS 4.7.3. COST 4.7.4. FORMULATION 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS 5.2. BATH AND SHOWER 5.3. COLOR COSMETICS 5.4. FRAGRANCE 5.5. HAIR CARE 5.6. MEN’S GROOMING 5.7. ORAL CARE 5.8. SKIN CARE 5.9. SUN CARE 5.10. OTHER PRODUCT TYPES (DEPILATORIES, DEODORANTS, ETC.) 6. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 6.1. HYPERMARKET 6.2. SUPERMARKET 6.3. BEAUTY SPECIALIST 6.4. CHEMIST/ PHARMACY 6.5. DRUGSTORE/ PARA-PHARMACY 6.6. E-COMMERCE 6.7. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 7. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 7.1. ASIA-PACIFIC 7.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 7.1.2. ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET GROWTH ENABLERS 7.1.3. ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET CHALLENGES 7.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 7.1.5. COUNTRY ANALYSIS 7.1.5.1. CHINA 7.1.5.1.1. CHINA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.2. JAPAN 7.1.5.2.1. JAPAN BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.3. INDIA 7.1.5.3.1. INDIA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.4. SOUTH KOREA 7.1.5.4.1. SOUTH KOREA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.5. THAILAND 7.1.5.5.1. THAILAND BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.6. INDONESIA 7.1.5.6.1. INDONESIA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.7. AUSTRALIA 7.1.5.7.1. AUSTRALIA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 7.1.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 7.1.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. BEIERSDORF AG 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. COTY INC 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. JOHNSON & JOHNSON 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. KAO CORPORATION 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. L’OCCITANE GROUP 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.6. L’OREAL SA 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCT LIST 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. LVMH MOET HENNESSY LOUIS VUITTON SE 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCT LIST 8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.8. MARY KAY INC 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCT LIST 8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.9. NATURA & CO HOLDING SA 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCT LIST 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.10. ORIFLAME COSMETICS GLOBAL SA 8.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.10.2. PRODUCT LIST 8.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.11. PROCTER & GAMBLE 8.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.11.2. PRODUCT LIST 8.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.12. SALLY BEAUTY HOLDINGS INC 8.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.12.2. PRODUCT LIST 8.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.13. SHISEIDO COMPANY LIMITED 8.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.13.2. PRODUCT LIST 8.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.14. THE ESTEE LAUDER COMPANIES INC 8.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.14.2. PRODUCT LIST 8.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.15. UNILEVER PLC 8.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.15.2. PRODUCT LIST 8.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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