中国美容・パーソナルケア市場予測 2023-2030CHINA BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 中国の美容&パーソナルケア市場は予測期間中CAGR 4.74%で成長すると予測される。同国の市場成長に拍車をかけているのは、健康的なライフスタイルに対する人々の意識の高まり、美容&パーソナルケ... もっと見る
サマリー主な調査結果中国の美容&パーソナルケア市場は予測期間中CAGR 4.74%で成長すると予測される。同国の市場成長に拍車をかけているのは、健康的なライフスタイルに対する人々の意識の高まり、美容&パーソナルケアブランドによる製品発売の増加、オーガニック&ナチュラル処方の製品に対するニーズの急増である。調査対象市場の基準年は2022年であるが、予測対象年は2023年から2030年である。 市場インサイト 中国では、天然成分が地元消費者の間で主要な優先事項と関心事となっているため、スキンケア製品に含まれる中国の伝統的な成分が大きな支持を集めている。それに伴い、各ブランドはエキゾチックな要素を取り入れた製品を発売しており、オーガニック製品に対する需要も同時に高まっている。例えば、カタツムリクリームを使った中国式フェイスマスクの人気が高まっている一方で、治癒効果やアンチエイジング効果のあるオーガニック成分の需要も高まっている。こうした成分には、緑茶エキス、アルガンオイル美容液、ビタミンC、マンデル酸などがある。 また、中国の美容・パーソナルケア市場は、技術革新によって強化された効能を提供する先進的な製品によって特徴付けられている。この点で、イノハーブは、漢方薬の主要原料であるロディオラの濃度を10倍に高める発酵技術をアンチエイジング製品に導入した。したがって、上記の要因は、中国市場に有利な成長見通しをもたらすと予想される。 競合他社の洞察 市場に参入している主要企業には、資生堂、The Estee Lauder Companies Inc、L'Oreal SAなどが含まれる。 当レポートの提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果の調査 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. POPULAR BENEFITS OF CBD 2.6.2. MALE SKIN CARE & GROOMING PRODUCTS’ RISING TREND 2.6.3. INCLUSIVE BEAUTY: SETTING THE BAR FOR BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. SURGING DEMAND FOR ANTI-AGING PRODUCTS 3.1.2. INCREASING AWARENESS OF CHILDREN’S ORAL HYGIENE 3.1.3. HIGHER SALES DUE TO RISING E-COMMERCE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. EXORBITANT MANUFACTURING COSTS 3.2.2. READILY AVAILABLE COUNTERFEIT PRODUCTS 3.2.3. CONCERNS ABOUT HARMFUL CHEMICAL INGREDIENTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR CHINA 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.7.1. BRAND VALUE 4.7.2. PRODUCT REVIEWS 4.7.3. COST 4.7.4. FORMULATION 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS 5.2. BATH AND SHOWER 5.3. COLOR COSMETICS 5.4. FRAGRANCE 5.5. HAIR CARE 5.6. MEN’S GROOMING 5.7. ORAL CARE 5.8. SKIN CARE 5.9. SUN CARE 5.10. OTHER PRODUCT TYPES (DEPILATORIES, DEODORANTS, ETC.) 6. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 6.1. HYPERMARKET 6.2. SUPERMARKET 6.3. BEAUTY SPECIALIST 6.4. CHEMIST/ PHARMACY 6.5. DRUGSTORE/ PARA-PHARMACY 6.6. E-COMMERCE 6.7. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 7. COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 7.1.1. ACQUISITIONS 7.1.2. PRODUCT LAUNCHES 7.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 7.2. COMPANY PROFILES 7.2.1. JOHNSON & JOHNSON 7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.1.2. PRODUCT LIST 7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.2. KAO CORPORATION 7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.2.2. PRODUCT LIST 7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.3. L’OREAL SA 7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.3.2. PRODUCT LIST 7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.4. SHISEIDO COMPANY LIMITED 7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.4.2. PRODUCT LIST 7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.5. THE ESTEE LAUDER COMPANIES INC 7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.5.2. PRODUCT LIST 7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. POPULAR BENEFITS OF CBD 2.6.2. MALE SKIN CARE & GROOMING PRODUCTS’ RISING TREND 2.6.3. INCLUSIVE BEAUTY: SETTING THE BAR FOR BEAUTY & PERSONAL CARE MARKET 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. SURGING DEMAND FOR ANTI-AGING PRODUCTS 3.1.2. INCREASING AWARENESS OF CHILDREN’S ORAL HYGIENE 3.1.3. HIGHER SALES DUE TO RISING E-COMMERCE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. EXORBITANT MANUFACTURING COSTS 3.2.2. READILY AVAILABLE COUNTERFEIT PRODUCTS 3.2.3. CONCERNS ABOUT HARMFUL CHEMICAL INGREDIENTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR CHINA 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7. KEY BUYING CRITERIA 4.7.1. BRAND VALUE 4.7.2. PRODUCT REVIEWS 4.7.3. COST 4.7.4. FORMULATION 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS 5.2. BATH AND SHOWER 5.3. COLOR COSMETICS 5.4. FRAGRANCE 5.5. HAIR CARE 5.6. MEN’S GROOMING 5.7. ORAL CARE 5.8. SKIN CARE 5.9. SUN CARE 5.10. OTHER PRODUCT TYPES (DEPILATORIES, DEODORANTS, ETC.) 6. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 6.1. HYPERMARKET 6.2. SUPERMARKET 6.3. BEAUTY SPECIALIST 6.4. CHEMIST/ PHARMACY 6.5. DRUGSTORE/ PARA-PHARMACY 6.6. E-COMMERCE 6.7. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS 7. COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 7.1.1. ACQUISITIONS 7.1.2. PRODUCT LAUNCHES 7.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 7.2. COMPANY PROFILES 7.2.1. JOHNSON & JOHNSON 7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.1.2. PRODUCT LIST 7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.2. KAO CORPORATION 7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.2.2. PRODUCT LIST 7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.3. L’OREAL SA 7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.3.2. PRODUCT LIST 7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.4. SHISEIDO COMPANY LIMITED 7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.4.2. PRODUCT LIST 7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.5. THE ESTEE LAUDER COMPANIES INC 7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.5.2. PRODUCT LIST 7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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