世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

日本の家庭用殺虫剤市場予測 2022-2028


JAPAN HOME INSECTICIDES MARKET FORECAST 2022-2028

主な調査結果 日本の家庭用殺虫剤市場は、2022年から2028年の予測期間中にCAGR 1.23%で発展すると予測されています。日本の市場成長を促進する主なドライバーは、病気の温床となる都市化の進展、病気予防のため... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年8月23日 US$1,100
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
113 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

主な調査結果
日本の家庭用殺虫剤市場は、2022年から2028年の予測期間中にCAGR 1.23%で発展すると予測されています。日本の市場成長を促進する主なドライバーは、病気の温床となる都市化の進展、病気予防のための政府の施策、シロアリの侵入による大規模な資産被害などです。
マーケットインサイト
都市化、人口増加、都市農業は、疾病の発生に不可欠な3大要因の一つである。都市部での疾病発生を促進するいくつかのメカニズムが、媒介となる疾病のリスクをさらに高めています。また、蚊を媒介とするデング熱ウィルスは、都市化によって拡大する重要な病原体です。関連する日本脳炎ウイルスは、蚊が媒介する脳炎の主要な原因であり、ブタによってさらに増幅され、鳥のリザーバーで持続的に増殖する。
一方、日本では、気候変動の影響により、ハエ、シロアリ、ヒアリ、ネズミ、ゴキブリ、ノミ、蚊などが増加し、家庭にも影響を及ぼしている。例えば、ゴキブリは人によっては精神的苦痛を与えることが知られているが、ポリオメリスウイルス、サルモネラチフス菌、エンタメーバヒストリカを媒介する可能性もある。そのため、都市部の定住化が進むと同時に、人間の活動によってさまざまな病気が蔓延し、殺虫剤の需要が高まっています。その結果、これらの要因が予測期間中の日本の市場成長を促進すると考えられています。
競合他社の洞察
市場で事業を展開している著名な企業には、Kincho、Fumakilla Limited、Earth Corporation、ST Corporationなどがあります。
当社のレポート提供は以下の通りです。
- 市場全体に関する主要な知見の調査
- 市場力学の戦略的な内訳(推進要因、抑制要因、機会、課題)
- すべてのセグメント、サブセグメント、および地域の3年間の履歴データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- 競合環境は、要因や市場シェアなどに基づいて主要企業を理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON HOME INSECTICIDES MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.2.1. INNOVATIVE PRODUCTS BOOSTING THE MARKET
3.2.2. INTEGRATION OF INSECTICIDE SERVICES WITH INDOOR AIR QUALITY SYSTEM
3.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. PESTLE ANALYSIS - JAPAN
3.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
3.7. KEY BUYING CRITERIA
3.7.1. PRODUCT TYPE
3.7.2. PRODUCT QUALITY
3.7.3. SAFETY
3.7.4. PRICE
3.7.5. BRAND
4. MARKET BY TYPE
4.1. ELECTRIC INSECTICIDES
4.2. INSECTICIDE BAITS
4.3. INSECTICIDE COILS
4.4. SPRAY/AEROSOL INSECTICIDES
4.4.1. CRAWLING
4.4.2. DUAL USE
4.4.3. FLYING
4.5. FOGGERS/BOMBS
4.6. IN HOME INSECT REPELLENTS
4.7. MOTH PROOFERS
4.8. OTHER HOME INSECTICIDES
5. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
5.1. SUPERMARKETS
5.2. HEALTH AND BEAUTY SPECIALIST RETAILERS
5.3. MIXED RETAILERS
5.4. E-COMMERCE
5.5. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS
6. COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1. MARKET SHARE ANALYSIS
6.2. BRAND SHARE ANALYSIS
6.3. COMPANY PROFILES
6.3.1. EARTH CORP
6.3.2. FUMAKILLA LTD
6.3.3. KINCHO (DAINIHON JOCHUGIKU CO LTD)
6.3.4. LION CORP
6.3.5. ST CORP

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The Japan home insecticides market is predicted to develop with a CAGR of 1.23% during the forecasting years of 2022 to 2028. Some of the top drivers facilitating the country’s market growth are the rise in urbanization serving as a breeding ground for diseases, government measures for the prevention of illnesses, and extensive property damage owing to the infestation of termites
MARKET INSIGHTS
Urbanization, population growth, and urban agriculture are among the three main factors deemed critical for disease emergence. Several mechanisms due to which urban disease emergence is promoted, further augment the risks of vector-borne ailments. In addition, the mosquito-borne Dengue virus is a key pathogen spreading due to urbanization. The related Japanese encephalitis virus is the major cause of mosquito-borne encephalitis globally, further amplified by pigs and sustained in avian reservoirs.
On the other hand, the increasing number of flies, termites, fire ants, rodents, cockroaches, fleas, and mosquitoes, primarily owing to significant climatic changes, impacts household residents in Japan. For example, while cockroaches are known to cause emotional or psychological distress to some people, these pests may also carry the poliomyelitis virus, Salmonella typhimurium, and Entamoeba histolytica. Therefore, the rise in urban settlement, as well as human activity, leads to the spread of various diseases, leading to the increasing demand for insecticides. As a result, these factors are set to fuel the market growth in Japan over the forecast period.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the eminent players operating in the market include Kincho, Fumakilla Limited, Earth Corporation, ST Corporation, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. KEY GROWTH ENABLERS
2.5. KEY CHALLENGES
3. KEY ANALYTICS
3.1. IMPACT OF COVID-19 ON HOME INSECTICIDES MARKET
3.2. KEY MARKET TRENDS
3.2.1. INNOVATIVE PRODUCTS BOOSTING THE MARKET
3.2.2. INTEGRATION OF INSECTICIDE SERVICES WITH INDOOR AIR QUALITY SYSTEM
3.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
3.3.1. BUYERS POWER
3.3.2. SUPPLIERS POWER
3.3.3. SUBSTITUTION
3.3.4. NEW ENTRANTS
3.3.5. INDUSTRY RIVALRY
3.4. OPPORTUNITY MATRIX
3.5. PESTLE ANALYSIS - JAPAN
3.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
3.7. KEY BUYING CRITERIA
3.7.1. PRODUCT TYPE
3.7.2. PRODUCT QUALITY
3.7.3. SAFETY
3.7.4. PRICE
3.7.5. BRAND
4. MARKET BY TYPE
4.1. ELECTRIC INSECTICIDES
4.2. INSECTICIDE BAITS
4.3. INSECTICIDE COILS
4.4. SPRAY/AEROSOL INSECTICIDES
4.4.1. CRAWLING
4.4.2. DUAL USE
4.4.3. FLYING
4.5. FOGGERS/BOMBS
4.6. IN HOME INSECT REPELLENTS
4.7. MOTH PROOFERS
4.8. OTHER HOME INSECTICIDES
5. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
5.1. SUPERMARKETS
5.2. HEALTH AND BEAUTY SPECIALIST RETAILERS
5.3. MIXED RETAILERS
5.4. E-COMMERCE
5.5. OTHER DISTRIBUTION CHANNELS
6. COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1. MARKET SHARE ANALYSIS
6.2. BRAND SHARE ANALYSIS
6.3. COMPANY PROFILES
6.3.1. EARTH CORP
6.3.2. FUMAKILLA LTD
6.3.3. KINCHO (DAINIHON JOCHUGIKU CO LTD)
6.3.4. LION CORP
6.3.5. ST CORP

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る