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アジア太平洋地域の車両追跡システム市場予測 2022-2030


ASIA-PACIFIC VEHICLE TRACKING SYSTEM MARKET FORECAST 2022-2030

主な調査結果 アジア太平洋地域の車両追跡システム市場は、2022年から2030年の予測期間において、CAGR16.10%で成長すると予測されています。この地域の市場成長は、急速に成長する自動車部門に加え、アジア太平... もっと見る

 

 

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Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2022年8月15日 US$1,600
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サマリー

主な調査結果
アジア太平洋地域の車両追跡システム市場は、2022年から2030年の予測期間において、CAGR16.10%で成長すると予測されています。この地域の市場成長は、急速に成長する自動車部門に加え、アジア太平洋地域における輸送、ロジスティクス、フリートの活性化の高まりに起因しています。
市場分析
アジア太平洋地域の車両追跡システム市場の成長評価は、ベトナム、中国、日本、インド、韓国、インドネシア、タイ、オーストラリア&ニュージーランド、および残りのアジア太平洋地域の分析をカバーしています。韓国自動車工業会(KAMA)によると、韓国は2021年に340万台以上の自動車を製造し、その結果、世界第5位の生産国として位置づけられています。さらに、韓国GM、起亜自動車、現代自動車などの主要企業が主に国内市場を支配しています。また、韓国政府は、自動車産業を国家経済の重要な一部であることから、優先的に取り組んでいます。したがって、このような分野は、車両追跡システムのアプリケーションにとって有利な選択肢となります。
同様に、インドネシアの自動車産業は、様々な国際的な自動車メーカーが国内に製造拠点を置いているため、製造業の面でも大きな柱となっています。さらに、これらの企業は、東南アジア最大の経済大国であるインドネシアで生産能力を増強しています。インドネシアは、輸出中心の自動車製造拠点から、一人当たりの国内総生産(GDP)の上昇により、実質的な国内自動車販売市場へと大きく変貌を遂げました。このような背景から、アジア太平洋地域の車両追跡システム市場には、予測期間中にいくつかの成長機会がもたらされると予想されます。
競争力のある洞察
この市場で事業を展開している大手企業には、Concox Information Technology Co Ltd、Verizon Communications Incなどがあります。
当社のレポート提供内容は以下の通りです。
- 市場全体に関する主要な知見の調査
- 市場力学の戦略的内訳(推進要因、抑制要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年分の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価とその市場予測
- 地域別分析。地域および国別セグメントの評価とその市場占有率
- 主要な分析ポーターの5つの力分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、キーバイヤークライテリア、など。
- コンペティティブ・ランドスケープは、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明したものです。
- 企業プロファイリング。詳細な企業概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISE IN FLEET OPERATIONS
3.1.2. SAFETY CONCERNS OF VEHICLE OWNERS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CYBER SECURITY THREATS
3.2.2. BATTERY FAILURE AND SIGNAL ISSUES
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON VEHICLE TRACKING SYSTEM MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
5. MARKET BY TYPE
5.1. ACTIVE
5.2. PASSIVE
6. MARKET BY TECHNOLOGY
6.1. GPS/SATELLITE
6.2. GPRS/CELLULAR
6.3. DUAL MODE
7. MARKET BY VEHICLE TYPE
7.1. PASSENGER VEHICLES
7.2. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES
7.3. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES
8. MARKET BY END USE
8.1. TRANSPORTATION & LOGISTICS
8.2. CONSTRUCTION & MANUFACTURING
8.3. AVIATION
8.4. RETAIL
8.5. GOVERNMENT & DEFENSE
8.6. OTHER END USES
9. MARKET BY COMPONENT
9.1. HARDWARE
9.1.1. OBD DEVICE/TRACKER & ADVANCE TRACKER
9.1.2. STANDALONE TRACKER
9.2. SOFTWARE
9.2.1. PERFORMANCE MEASUREMENT
9.2.2. VEHICLE DIAGNOSTICS
9.2.3. FLEET ANALYTICS & REPORTING
9.2.4. DRIVER BEHAVIOR MONITORING
9.2.5. OTHER SOFTWARE
10. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
10.1. ASIA-PACIFIC
10.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
10.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
10.1.3. KEY CHALLENGES
10.1.4. KEY PLAYERS
10.1.5. COUNTRY ANALYSIS
10.1.5.1. CHINA
10.1.5.2. JAPAN
10.1.5.3. INDIA
10.1.5.4. SOUTH KOREA
10.1.5.5. INDONESIA
10.1.5.6. THAILAND
10.1.5.7. VIETNAM
10.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
10.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC
11. COMPETITIVE LANDSCAPE
11.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
11.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
11.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
11.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
11.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
11.2. COMPANY PROFILES
11.2.1. CALAMP CORPORATION
11.2.2. CONCOX INFORMATION TECHNOLOGY CO LTD
11.2.3. CONTINENTAL AG
11.2.4. GEOTAB INC
11.2.5. INSEEGO CORP
11.2.6. ORBCOMM INC
11.2.7. ROBERT BOSCH GMBH
11.2.8. SAMSARA INC
11.2.9. SIERRA WIRELESS INC
11.2.10. SOLERA INC
11.2.11. TOMTOM NV
11.2.12. TRACKIMO
11.2.13. VERIZON COMMUNICATIONS INC
11.2.14. XIRGO TECHNOLOGIES LLC

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Asia-Pacific vehicle tracking system market is projected to progress with a CAGR of 16.10% during the forecasting period of 2022 to 2030. The market growth of the region is accredited to the rising transportation, logistics, and fleet activated in the Asia-Pacific, in addition to the rapidly-growing automotive sector.
MARKET INSIGHTS
The Asia-Pacific vehicle tracking system market growth assessment covers the analysis of Vietnam, China, Japan, India, South Korea, Indonesia, Thailand, Australia & New Zealand, and Rest of Asia Pacific. As per the Korea Automobile Manufacturers Association (KAMA), South Korea manufactured over 3.4 million units of vehicles in 2021, thus positioning itself as the fifth-largest producer, worldwide. Moreover, key players like GM Korea, Kia, and Hyundai primarily dominate the domestic market. The South Korean government also prioritizes the automotive industry since it is a vital part of the national economy. Hence, such segments are a lucrative option for the application of vehicle tracking systems.
Similarly, Indonesia’s automotive industry is a major pillar in terms of manufacturing, as various international automotive players have their manufacturing plants in the country. Moreover, these companies are also augmenting their production capacity in Southeast Asia’s largest economy. Indonesia has transformed notably as the nation moved from an export-oriented car manufacturing hub to a substantial domestic car sales market owing to the rising per capita gross domestic product (GDP). As a result, these factors are expected to provide the vehicle tracking system market in the Asia-Pacific with several growth opportunities during the estimated period.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading companies operating in the market are Concox Information Technology Co Ltd, Verizon Communications Inc, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. SCOPE OF STUDY
1.3. METHODOLOGY
1.4. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. RISE IN FLEET OPERATIONS
3.1.2. SAFETY CONCERNS OF VEHICLE OWNERS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CYBER SECURITY THREATS
3.2.2. BATTERY FAILURE AND SIGNAL ISSUES
4. KEY ANALYTICS
4.1. IMPACT OF COVID-19 ON VEHICLE TRACKING SYSTEM MARKET
4.2. KEY MARKET TRENDS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. OPPORTUNITY MATRIX
4.5. VENDOR LANDSCAPE
5. MARKET BY TYPE
5.1. ACTIVE
5.2. PASSIVE
6. MARKET BY TECHNOLOGY
6.1. GPS/SATELLITE
6.2. GPRS/CELLULAR
6.3. DUAL MODE
7. MARKET BY VEHICLE TYPE
7.1. PASSENGER VEHICLES
7.2. LIGHT COMMERCIAL VEHICLES
7.3. HEAVY COMMERCIAL VEHICLES
8. MARKET BY END USE
8.1. TRANSPORTATION & LOGISTICS
8.2. CONSTRUCTION & MANUFACTURING
8.3. AVIATION
8.4. RETAIL
8.5. GOVERNMENT & DEFENSE
8.6. OTHER END USES
9. MARKET BY COMPONENT
9.1. HARDWARE
9.1.1. OBD DEVICE/TRACKER & ADVANCE TRACKER
9.1.2. STANDALONE TRACKER
9.2. SOFTWARE
9.2.1. PERFORMANCE MEASUREMENT
9.2.2. VEHICLE DIAGNOSTICS
9.2.3. FLEET ANALYTICS & REPORTING
9.2.4. DRIVER BEHAVIOR MONITORING
9.2.5. OTHER SOFTWARE
10. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
10.1. ASIA-PACIFIC
10.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
10.1.2. KEY GROWTH ENABLERS
10.1.3. KEY CHALLENGES
10.1.4. KEY PLAYERS
10.1.5. COUNTRY ANALYSIS
10.1.5.1. CHINA
10.1.5.2. JAPAN
10.1.5.3. INDIA
10.1.5.4. SOUTH KOREA
10.1.5.5. INDONESIA
10.1.5.6. THAILAND
10.1.5.7. VIETNAM
10.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND
10.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC
11. COMPETITIVE LANDSCAPE
11.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
11.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
11.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
11.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
11.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
11.2. COMPANY PROFILES
11.2.1. CALAMP CORPORATION
11.2.2. CONCOX INFORMATION TECHNOLOGY CO LTD
11.2.3. CONTINENTAL AG
11.2.4. GEOTAB INC
11.2.5. INSEEGO CORP
11.2.6. ORBCOMM INC
11.2.7. ROBERT BOSCH GMBH
11.2.8. SAMSARA INC
11.2.9. SIERRA WIRELESS INC
11.2.10. SOLERA INC
11.2.11. TOMTOM NV
11.2.12. TRACKIMO
11.2.13. VERIZON COMMUNICATIONS INC
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