製造業におけるブロックチェーン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Blockchain in Manufacturing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の製造業におけるブロックチェーン市場は、2021年に717.6百万米ドルの価値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR 66.40%を示し、2027年までに17,047.8 Millionドルの市場に到達す... もっと見る
サマリー世界の製造業におけるブロックチェーン市場は、2021年に717.6百万米ドルの価値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR 66.40%を示し、2027年までに17,047.8 Millionドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。ブロックチェーンは、取引の記録、資産の追跡、2つ以上の事業体間の信頼の確立に使用される分散型の変更不可能な台帳である。ブロックチェーンは、許可されたネットワークメンバーがアクセス可能な、即時性、共有性、透明性のある情報を提供します。エンドツーエンドで暗号化された変更不可能な取引記録を作成し、詐欺や不正行為を防止します。データを匿名化することで、従来のコンピュータシステムと比較して、プライバシーに関する懸念に効率的に対処することができます。現在、製造業分野において、業務の合理化、サプライチェーンの可視化、かつてない精度の資産追跡を目的としたブロックチェーンソリューションの需要が高まっています。製造業におけるブロックチェーンの市場動向 製造業における急速な技術的進歩とともに、インダストリー4.0の出現は、市場を牽引する重要な要因の1つを表しています。さらに、主要な市場プレーヤーは、スマートメーターなどのスマートホームソリューションを製造するために、ブロックチェーン技術に広範囲に投資しています。これは、リードタイムの短縮と生産コストの削減を目的とした製造工程でのブロックチェーンソリューションの採用が増加していることと合わせて、市場の成長を促進しています。また、サプライヤーは、モノのインターネット(IoT)センサーとブロックチェーンを統合して、貨物コンテナに出荷状況の改ざん防止記録を作成するようになっています。これは、製造装置や製品のデータを保存・分析するためのブロックチェーン技術の適用の増加と相まって、市場にプラスの影響を及ぼしています。これに加えて、製造分野におけるブロックチェーン技術は、スマートコントラクトの実装により、取引先のプロセスの透明化を支援します。さらに、製造分野における決済や個人のデジタルIDへのブロックチェーン技術の活用が高まっていることは、今後数年間の市場の成長を強化すると予測されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の製造業におけるブロックチェーン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、プロバイダー、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。 プロバイダー別の内訳 ミドルウェアプロバイダー インフラ・プロトコルプロバイダー アプリケーション・ソリューションプロバイダー アプリケーション別構成比ロジスティクス・サプライチェーン管理 偽造品管理 品質管理・コンプライアンス その他 エンドユーザー別構成比 自動車 航空宇宙・防衛 製薬 電子・半導体 その他 地域別構成比北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境についても、主要プレイヤーのプロファイルとともに検証しています。(Amazon.com Inc.)、Infosys Limited、Intel Corporation、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、SAP SEおよびWipro Limitedです。本レポートで回答した主な質問 製造業におけるブロックチェーンの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の製造業におけるブロックチェーン市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場とは? プロバイダーに基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザーに基づく市場のブレークアップは? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の製造業におけるブロックチェーン市場の構造、主要プレイヤーは? 業界の競争の程度はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Blockchain in Manufacturing Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Provider 6.1 Middleware Providers 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Infrastructure and Protocols Providers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Applications and Solution Providers 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 Logistics and Supply Chain Management 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Counterfeit Management 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Quality Control and Compliance 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End User 8.1 Automotive 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Aerospace and Defense 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Pharmaceutical 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Electronics and Semiconductor 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Accenture plc 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Advanced Micro Devices Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 SWOT Analysis 14.3.4 Infosys Limited 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Intel Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 International Business Machines Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Microsoft Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Oracle Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 SAP SE 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Wipro Limited 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis
SummaryThe global blockchain in manufacturing market reached a value of US$ 717.6 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 17,047.8 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 66.40% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Blockchain in Manufacturing Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Provider 6.1 Middleware Providers 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Infrastructure and Protocols Providers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Applications and Solution Providers 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 Logistics and Supply Chain Management 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Counterfeit Management 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Quality Control and Compliance 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End User 8.1 Automotive 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Aerospace and Defense 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Pharmaceutical 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Electronics and Semiconductor 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Accenture plc 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Advanced Micro Devices Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 SWOT Analysis 14.3.4 Infosys Limited 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Intel Corporation 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 International Business Machines Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Microsoft Corporation 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Oracle Corporation 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 SAP SE 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Wipro Limited 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(金融・保険)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/14 10:27 156.77 円 166.04 円 201.95 円 |