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製造業におけるブロックチェーン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Blockchain in Manufacturing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の製造業におけるブロックチェーン市場は、2021年に717.6百万米ドルの価値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR 66.40%を示し、2027年までに17,047.8 Millionドルの市場に到達す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界の製造業におけるブロックチェーン市場は、2021年に717.6百万米ドルの価値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR 66.40%を示し、2027年までに17,047.8 Millionドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ブロックチェーンは、取引の記録、資産の追跡、2つ以上の事業体間の信頼の確立に使用される分散型の変更不可能な台帳である。ブロックチェーンは、許可されたネットワークメンバーがアクセス可能な、即時性、共有性、透明性のある情報を提供します。エンドツーエンドで暗号化された変更不可能な取引記録を作成し、詐欺や不正行為を防止します。データを匿名化することで、従来のコンピュータシステムと比較して、プライバシーに関する懸念に効率的に対処することができます。現在、製造業分野において、業務の合理化、サプライチェーンの可視化、かつてない精度の資産追跡を目的としたブロックチェーンソリューションの需要が高まっています。製造業におけるブロックチェーンの市場動向
製造業における急速な技術的進歩とともに、インダストリー4.0の出現は、市場を牽引する重要な要因の1つを表しています。さらに、主要な市場プレーヤーは、スマートメーターなどのスマートホームソリューションを製造するために、ブロックチェーン技術に広範囲に投資しています。これは、リードタイムの短縮と生産コストの削減を目的とした製造工程でのブロックチェーンソリューションの採用が増加していることと合わせて、市場の成長を促進しています。また、サプライヤーは、モノのインターネット(IoT)センサーとブロックチェーンを統合して、貨物コンテナに出荷状況の改ざん防止記録を作成するようになっています。これは、製造装置や製品のデータを保存・分析するためのブロックチェーン技術の適用の増加と相まって、市場にプラスの影響を及ぼしています。これに加えて、製造分野におけるブロックチェーン技術は、スマートコントラクトの実装により、取引先のプロセスの透明化を支援します。さらに、製造分野における決済や個人のデジタルIDへのブロックチェーン技術の活用が高まっていることは、今後数年間の市場の成長を強化すると予測されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の製造業におけるブロックチェーン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、プロバイダー、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

プロバイダー別の内訳

ミドルウェアプロバイダー
インフラ・プロトコルプロバイダー
アプリケーション・ソリューションプロバイダー

アプリケーション別構成比ロジスティクス・サプライチェーン管理
偽造品管理
品質管理・コンプライアンス
その他

エンドユーザー別構成比

自動車
航空宇宙・防衛
製薬
電子・半導体
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても、主要プレイヤーのプロファイルとともに検証しています。(Amazon.com Inc.)、Infosys Limited、Intel Corporation、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、SAP SEおよびWipro Limitedです。本レポートで回答した主な質問
製造業におけるブロックチェーンの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の製造業におけるブロックチェーン市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
プロバイダーに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザーに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の製造業におけるブロックチェーン市場の構造、主要プレイヤーは?
業界の競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Blockchain in Manufacturing Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Provider
6.1 Middleware Providers
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Infrastructure and Protocols Providers
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Applications and Solution Providers
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Logistics and Supply Chain Management
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Counterfeit Management
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Quality Control and Compliance
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Automotive
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aerospace and Defense
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pharmaceutical
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Electronics and Semiconductor
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Accenture plc
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Advanced Micro Devices Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 SWOT Analysis
14.3.4 Infosys Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Intel Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 International Business Machines Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Microsoft Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Oracle Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 SAP SE
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Wipro Limited
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global blockchain in manufacturing market reached a value of US$ 717.6 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 17,047.8 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 66.40% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Blockchain is a decentralized, unchangeable ledger used to record transactions, track assets, and establish trust between two or more business entities. It provides immediate, shared, and transparent information that can be accessed by permissioned network members. It generates an unchangeable record of transactions with end-to-end encryption that prevents fraud and unauthorized activity. It can address privacy concerns efficiently as compared to traditional computer systems by anonymizing data. Presently, there is a rise in the demand for blockchain solutions in the manufacturing sector to streamline operations, gain greater visibility into the supply chain, and track assets with unprecedented precision. Blockchain in Manufacturing Market Trends:
The advent of industry 4.0, along with rapid technological advancements in the manufacturing industry, represents one of the key factors driving the market. Moreover, key market players are extensively investing in blockchain technology to produce smart home solutions, such as smart meters. This, along with the rising employment of blockchain solutions in manufacturing processes to reduce the lead time and lower production costs, is propelling the growth of the market. In addition, suppliers are integrating internet of things (IoT) sensors with blockchain to create a tamper-proof record of shipping conditions on cargo containers. This, coupled with the increasing application of blockchain technology to store and analyze data of manufacturing equipment and products, is positively influencing the market. Besides this, blockchain technology in the manufacturing sector helps trading partners make processes more transparent with the implementation of smart contracts. Additionally, the rising utilization of blockchain technology for payments and digital identities of individuals in the manufacturing sector is projected to strengthen the growth of the market in the coming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global blockchain in manufacturing market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on provider, application and end user.

Breakup by Provider:

Middleware Providers
Infrastructure and Protocols Providers
Applications and Solution Providers

Breakup by Application: Logistics and Supply Chain Management
Counterfeit Management
Quality Control and Compliance
Others

Breakup by End User:

Automotive
Aerospace and Defense
Pharmaceutical
Electronics and Semiconductor
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, Advanced Micro Devices Inc., Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), Infosys Limited, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE and Wipro Limited. Key Questions Answered in This Report:
How has the global blockchain in manufacturing market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global blockchain in manufacturing market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the provider?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global blockchain in manufacturing market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Blockchain in Manufacturing Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Provider
6.1 Middleware Providers
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Infrastructure and Protocols Providers
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Applications and Solution Providers
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Logistics and Supply Chain Management
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Counterfeit Management
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Quality Control and Compliance
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Automotive
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aerospace and Defense
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pharmaceutical
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Electronics and Semiconductor
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Accenture plc
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Advanced Micro Devices Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 SWOT Analysis
14.3.4 Infosys Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Intel Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 International Business Machines Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Microsoft Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Oracle Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 SAP SE
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Wipro Limited
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis

 

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