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消費者金融市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Consumer Credit Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の消費者信用市場は、2021年に104億5千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には139億6000万米ドルに達し、2022年から2027年にかけて年平均成長率5%を示すと予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の消費者信用市場は、2021年に104億5千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には139億6000万米ドルに達し、2022年から2027年にかけて年平均成長率5%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

消費者金融とは、個人が個人消費のために商品やサービスの購入資金を調達するために行う短期および中期の個人向け融資のことです。現金融資の形で、または販売者が販売信用の形で提示することができる信用の認可または既存の信用の延長のために金融手数料が課される。一般的に、特定の支払い回数で返済する非リボルビングローンや、自動車、消費財、住宅修理、個人ローンなどのリボルビングローンの形態で提供されています。

銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界の著しい成長は、市場の前向きな見通しを生み出す重要な要因の一つとなっています。さらに、特に発展途上国における零細企業の高い経済成長も、市場の成長に弾みをつけています。銀行などの金融機関は、地元業者との信用格差を最小化するため、零細・中小企業(MSME)に投資しています。さらに、消費者金融の専門家は、ポートフォリオレベルでのキャッシュフローや分析に関連する情報を扱う信用データを採用しつつあります。このような場合のクレジットデータは、個々のクレジットケースの管理、マルチアセットポートフォリオのリアルタイムのプライシングと資本管理、一貫性、自動化、透明性による会社全体のリスクの最小化に役立ちます。さらに、消費者信用機関では、市場への接続と浸透を高めるために、ソーシャルメディア・プラットフォームの利用が増加しており、市場の成長に寄与しています。これらのプラットフォームは、消費者ベースの拡大、メディアキャンペーンの実施、新商品の発売などに役立っています。

主な市場細分化。
IMARCグループは、世界の消費者信用市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、クレジットタイプ、サービスタイプ、発行者、支払い方法などに基づいて市場を分類しています。

クレジットタイプ別構成比。

リボルビングクレジット
非リボリューションクレジット

サービス別構成比。

クレジットサービス
ソフトウェア・ITサポートサービス

発行体別構成比。

銀行・金融機関
信用組合
その他

支払方法別内訳。

ダイレクトデポジット
デビットカード
その他

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況

本レポートでは、バンク・オブ・アメリカ、バークレイズ、BNPパリバ、中国建設銀行、シティグループ、ドイツ銀行、HSBC、中国工商銀行(ICBC)、JPMorgan Chase、三菱UFJフィナンシャル、ウェルズ・ファーゴなど、主要企業の市場競争状況についても分析しています。本レポートで回答した主な質問

世界の消費者信用市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域別市場は?
COVID-19は世界の消費者金融市場にどのような影響を与えたか?
クレジットタイプに基づく市場の内訳は?
サービスタイプ別の市場構成は?
発行体別の内訳は?
決済手段別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
消費者金融の世界市場構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Consumer Credit Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Credit Type
6.1 Revolving Credits
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Non-revolving Credits
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service Type
7.1 Credit Services
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Software and IT Support Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Issuer
8.1 Banks and Finance Companies
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Credit Unions
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Payment Method
9.1 Direct Deposit
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Debit Card
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Bank of America
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Barclays
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 BNP Paribas
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 China Construction Bank
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Citigroup
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Deutsche Bank
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 HSBC
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Industrial and Commercial Bank of China (ICBC)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 JPMorgan Chase
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Mitsubishi UFJ Financial
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Wells Fargo
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global consumer credit market reached a value of US$ 10.45 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 13.96 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Consumer credit refers to short- and intermediate-term personal loans that are taken by individuals to finance the purchase of commodities and services for personal consumption. A finance fee is charged for the sanction of credit or the extension of existing credit that can be presented in the form of a cash loan or by a seller in the form of sales credit. They are commonly available in the form of non-revolving loans that are repaid in a specific number of payments and revolving loans that include automobile, consumer good, home repair and personal loans.

Significant growth in the banking, financial services and insurance (BFSI) industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, high economic growth for micro-enterprises, especially in developing nations, is also providing a boost to the market growth. Banks and other financial institutions are investing in micro, small and medium enterprises (MSMEs) to minimize the credit gap with local vendors. Additionally, consumer banking professionals are adopting credit data that deals with the information related to cash flows and analytics at the portfolio level. Credit data in such instances aids in managing individual credit cases, real-time pricing and capital management of multi-asset portfolios and minimizing firm-wide risks through consistency, automation, and transparency. Moreover, the increasing use of social media platforms by consumer credit agencies for better market connectivity and penetration is contributing to the market growth. These platforms aid in expanding the consumer base, launching media campaigns, and conducting new product launches.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global consumer credit market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on credit type, service type, issuer and payment method.

Breakup by Credit Type:

Revolving Credits
Non-revolving Credits

Breakup by Service Type:

Credit Services
Software and IT Support Services

Breakup by Issuer:

Banks and Finance Companies
Credit Unions
Others

Breakup by Payment Method:

Direct Deposit
Debit Card
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Bank of America, Barclays, BNP Paribas, China Construction Bank, Citigroup, Deutsche Bank, HSBC, Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), JPMorgan Chase, Mitsubishi UFJ Financial, Wells Fargo, etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global consumer credit market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global consumer credit market?
What is the breakup of the market based on the credit type?
What is the breakup of the market based on the service type?
What is the breakup of the market based on the issuer?
What is the breakup of the market based on the payment method?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global consumer credit market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Consumer Credit Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Credit Type
6.1 Revolving Credits
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Non-revolving Credits
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service Type
7.1 Credit Services
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Software and IT Support Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Issuer
8.1 Banks and Finance Companies
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Credit Unions
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Payment Method
9.1 Direct Deposit
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Debit Card
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Bank of America
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Barclays
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 BNP Paribas
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 China Construction Bank
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Citigroup
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Deutsche Bank
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 HSBC
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Industrial and Commercial Bank of China (ICBC)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 JPMorgan Chase
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Mitsubishi UFJ Financial
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Wells Fargo
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

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