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クラウドPOS市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Cloud POS Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

クラウドPOSの世界市場は、2021年に27億6,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR23.20%を示し、2027年には102.3億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

クラウドPOSの世界市場は、2021年に27億6,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR23.20%を示し、2027年には102.3億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

クラウドPOSは、企業がインターネットを通じて顧客取引を処理し、業務を管理するためのウェブベースのPOSシステムです。商品やサービスの販売時の取引を管理する、さまざまなハードウェア、ソフトウェア、サービスベースのソリューションが含まれます。クラウドPOSは、かさばる高価なサーバーを必要とせず、複数の場所にあるPOS端末を効率的に管理し、顧客へのサービス提供を改善することができます。また、スピードの向上、在庫管理、商品分析の提供、システムのダウンタイムの最小化も実現します。ハードワイヤードPOSシステムと比較すると、クラウドPOSはより正確で便利に使用することができます。その結果、クラウドPOSは、ヘルスケア、エンターテインメント、ホスピタリティ、輸送・物流など、さまざまな業界で幅広く活用されています。

クラウドPOSの市場動向。
企業や組織において、安全かつ迅速な決済処理ソリューションの需要が高まっていることが、市場の成長を促す重要な要因の一つとなっています。クラウドPOSは、日常業務の効率化や利益向上のための顧客行動追跡に広く利用されています。さらに、顧客対応業務の簡素化や販売業務の最適化を目的としたレストランでの製品採用が広がっていることも、市場成長に有利に働いています。さらに、高度な機械学習(ML)や人工知能(AI)技術をクラウドPOSシステムに統合し、顧客行動の監視、正確な在庫追跡、販売データの分析を行うなど、さまざまな技術的進歩が市場成長の推進力となっています。これに伴い、映画館やカジノ、スポーツ競技場などでクラウドPOSシステムが広く採用されていることが、市場成長にプラスの影響を及ぼしています。その他、消費者の間でデジタル決済ソリューションへの嗜好が高まっていることや、電子商取引業界の著しい成長なども、市場の成長に向けた原動力になると予想されています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のクラウドPOS市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、タイプ、組織規模、アプリケーションに基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別構成比

ソリューション
サービス

タイプ別構成比。

固定式POS
モバイルPOS

組織規模別構成比。

中堅・中小企業
大企業

アプリケーション別構成比。

小売・消費財
旅行・ホスピタリティ
メディア・エンターテイメント
運輸・物流
ヘルスケア

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
B2B Soft、Cegid Group、Fiserv Inc、Intuit Inc、Lightspeed Commerce Inc、NEC(AT&T Inc)、Oracle Corporation、Panasonic Corporation、PAR Technology Corporation、Samsung Electronics Co.Ltd.、Shopify Inc.、Square Inc.本レポートで回答した主な質問
世界のクラウドPOS市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のクラウドPOS市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
構成要素に基づく市場の内訳は?
タイプ別の市場構成は?
組織規模に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のクラウドPOS市場の構造と主要プレイヤーはどこか?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Cloud POS Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solutions
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Fixed Point of Sale
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mobile Point of Sale
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Small and Medium-sized Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Retail and Consumer Goods
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Travel and Hospitality
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Media and Entertainment
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Transport and Logistics
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 B2B Soft
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Cegid Group
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 SWOT Analysis
15.3.3 Fiserv Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Intuit Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Lightspeed Commerce Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 NEC Corporation (AT&T Inc.)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Oracle Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Panasonic Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 PAR Technology Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Shopify Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Square Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials

 

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Summary

The global cloud POS market reached a value of US$ 2.76 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 10.23 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 23.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A cloud POS is a web-based point-of-sale system that allows businesses to process customer transactions and manage business operations through the internet. It includes various hardware, software and service-based solutions that manage the transaction during the sale of a product or a service. Cloud POS eliminates the need for bulky and expensive servers, efficiently manages POS terminals across multiple locations and offers improved service delivery to the customers. It also enhances speed, provides inventory control, product analysis and minimizes system downtime. In comparison to hardwired POS systems, cloud POS is more accurate and convenient to use. As a result, cloud POS finds extensive applications across various industries, such as healthcare, entertainment, hospitality and transportation and logistics.

Cloud POS Market Trends:
The increasing demand for secure and faster payment processing solutions across businesses and organizations is one of the key factors driving the growth of the market. Cloud POS is widely used to streamline daily operations and track client behavior for enhancing profits. Additionally, the widespread product adoption in restaurants to simplify customer engagement operations and optimize sales tasks is favoring the market growth. Moreover, various technological advancements, such as the integration of advanced machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) technology, with cloud POS systems to monitor customer behavior, accurately track inventory and analyze sales data, are providing a thrust to the market growth. In line with this, the widespread adoption of cloud POS systems in movie theatres, casinos and sports arenas is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing preference for digital payment solutions among the consumers, along with significant growth in the e-commerce industry, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global cloud POS market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, type, organization size and application.

Breakup by Component:

Solutions
Services

Breakup by Type:

Fixed Point of Sale
Mobile Point of Sale

Breakup by Organization Size:

Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises

Breakup by Application:

Retail and Consumer Goods
Travel and Hospitality
Media and Entertainment
Transport and Logistics
Healthcare

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being B2B Soft, Cegid Group, Fiserv Inc., Intuit Inc., Lightspeed Commerce Inc., NEC Corporation (AT&T Inc.), Oracle Corporation, Panasonic Corporation, PAR Technology Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Shopify Inc. and Square Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global cloud POS market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global cloud POS market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global cloud POS market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Cloud POS Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solutions
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type
7.1 Fixed Point of Sale
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mobile Point of Sale
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Small and Medium-sized Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Retail and Consumer Goods
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Travel and Hospitality
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Media and Entertainment
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Transport and Logistics
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 B2B Soft
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Cegid Group
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 SWOT Analysis
15.3.3 Fiserv Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Intuit Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Lightspeed Commerce Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 NEC Corporation (AT&T Inc.)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Oracle Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Panasonic Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 PAR Technology Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Shopify Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Square Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials

 

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