テレコムクラウド市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Telecom Cloud Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の通信クラウド市場は、2021年に270億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率20.70%を示し、2027年には8843億米ドルの市場に達すると予測しています。... もっと見る
サマリー世界の通信クラウド市場は、2021年に270億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率20.70%を示し、2027年には8843億米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。テレコムクラウドとは、通信業界において、従来の機械による固定電話サービスからクラウドコンピューティングサービスへの移行を意味する用語である。ネットワークリソースの効率的な利用を可能にし、無制限のネットワーク容量を提供することで、予測不可能なデータ増加を管理し、より優れた顧客体験を提供することができます。また、管理作業やサービスプロバイダーとのやり取りを最小限に抑えながら、技術的な価値や収益性の高いビジネス価値を即座に提供します。さらに、ストレージ、サーバー、ネットワークの仮想化を促進し、インフラのコストを削減し、リソースを効率的に共有することができます。近年、通信クラウドソリューションは、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、ヘルスケア、小売、メディア・エンターテインメント、製造、政府、運輸など、さまざまな業界で人気を博しています。 テレコムクラウドの市場動向。 テレコムクラウドは、通信事業者のインターネットへの移行を可能にし、企業が世界中と接続するための高価なハードウェアを不要にしました。その結果、企業の間では、ビジネスの俊敏性と業務効率を高めるためにクラウドサービスへの嗜好が変化しており、これが市場成長の主な要因となっています。また、企業における通信クラウドに関する意識の高まりや、運用・管理コストの低減も、製品需要の増加に拍車をかけています。また、近年ではコロナウイルス(COVID-19)の発生により、在宅勤務やオンライン教育を受ける人が大幅に増加しています。これに伴い、データ消費の増加やオーバー・ザ・トップ(OTT)クラウドサービスの需要の高まりが、市場の成長を促進しています。さらに、複数の主要企業が、費用対効果が高く使いやすいブラウザベースの通信ソリューションに対する需要の高まりに対応するため、業界に特化したWebRTC(Web Real-time Communication)ソリューションやサービスの導入に注力しています。その他、デジタル化の進展、仮想環境に対するニーズの高まり、インターネットやスマートフォンの普及、リッチメディアコンテンツに対する需要の高まり、技術の進歩などが、市場の見通しを良好なものにしています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界の通信クラウド市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、コンピューティングサービス、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分類しています。 タイプ別内訳 パブリッククラウド プライベートクラウド ハイブリッドクラウド コンピューティングサービス別構成比。 SaaS IaaS PaaS アプリケーション別構成比 コンピューティング データストレージ 達成 企業向けアプリケーション その他 エンドユーザー別構成比 BFSI 小売 製造業 運輸・流通 ヘルスケア 政府機関 メディア・エンターテイメント その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境についても、Amazon Web Services Inc.、Steel Technologies Inc.などの主要プレイヤーのプロファイルとともに調査しています。(Amazon.com Inc.)、BT Group plc、China Telecom Corporation Limited、Dell Technologies Inc.、Deutsche Telekom AG、Google LLC、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、日本電信電話株式会社、Oracle Corporation、Singapore Telecommunications Limited、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Telstra Corporation Limited、Telus CorporationおよびVerizon Communications Inc.などの主要企業のプロファイルも調査しています。本レポートで回答した主な質問 世界の通信クラウド市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の通信クラウド市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? タイプ別の市場構成は? コンピューティングサービスに基づく市場のブレークアップは? アプリケーション別の市場構成は? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける各ステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の通信クラウド市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Telecom Cloud Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Public Cloud 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Private Cloud 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Hybrid Cloud 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Computing Services 7.1 SaaS 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 IaaS 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 PaaS 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Computing 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Data Storage 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Achieving 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Enterprise Application 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Retail 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Manufacturing 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Transportation and Distribution 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Healthcare 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Government 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Media and Entertainment 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 9.8 Others 9.8.1 Market Trends 9.8.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 SWOT Analysis 15.3.2 BT Group plc 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 China Telecom Corporation Limited 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Dell Technologies Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Deutsche Telekom AG 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Google LLC 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 SWOT Analysis 15.3.7 International Business Machines Corporation 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Microsoft Corporation 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Nippon Telegraph and Telephone Corporation 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Oracle Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Singapore Telecommunications Limited 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis 15.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis 15.3.13 Telstra Corporation Limited 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis 15.3.14 Telus Corporation 15.3.14.1 Company Overview 15.3.14.2 Product Portfolio 15.3.14.3 Financials 15.3.14.4 SWOT Analysis 15.3.15 Verizon Communications Inc. 15.3.15.1 Company Overview 15.3.15.2 Product Portfolio 15.3.15.3 Financials 15.3.15.4 SWOT Analysis
SummaryThe global telecom cloud market reached a value of US$ 27.08 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 88.43 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 20.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Telecom Cloud Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Public Cloud 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Private Cloud 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Hybrid Cloud 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Computing Services 7.1 SaaS 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 IaaS 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 PaaS 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Computing 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Data Storage 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Achieving 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Enterprise Application 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Retail 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Manufacturing 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Transportation and Distribution 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Healthcare 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Government 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Media and Entertainment 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 9.8 Others 9.8.1 Market Trends 9.8.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.) 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 SWOT Analysis 15.3.2 BT Group plc 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 China Telecom Corporation Limited 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Dell Technologies Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Deutsche Telekom AG 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Google LLC 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 SWOT Analysis 15.3.7 International Business Machines Corporation 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Microsoft Corporation 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Nippon Telegraph and Telephone Corporation 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Oracle Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Singapore Telecommunications Limited 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis 15.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis 15.3.13 Telstra Corporation Limited 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis 15.3.14 Telus Corporation 15.3.14.1 Company Overview 15.3.14.2 Product Portfolio 15.3.14.3 Financials 15.3.14.4 SWOT Analysis 15.3.15 Verizon Communications Inc. 15.3.15.1 Company Overview 15.3.15.2 Product Portfolio 15.3.15.3 Financials 15.3.15.4 SWOT Analysis
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2024/11/14 10:27 156.77 円 166.04 円 201.95 円 |