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テレコムクラウド市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Telecom Cloud Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の通信クラウド市場は、2021年に270億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率20.70%を示し、2027年には8843億米ドルの市場に達すると予測しています。... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の通信クラウド市場は、2021年に270億8000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間に年平均成長率20.70%を示し、2027年には8843億米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

テレコムクラウドとは、通信業界において、従来の機械による固定電話サービスからクラウドコンピューティングサービスへの移行を意味する用語である。ネットワークリソースの効率的な利用を可能にし、無制限のネットワーク容量を提供することで、予測不可能なデータ増加を管理し、より優れた顧客体験を提供することができます。また、管理作業やサービスプロバイダーとのやり取りを最小限に抑えながら、技術的な価値や収益性の高いビジネス価値を即座に提供します。さらに、ストレージ、サーバー、ネットワークの仮想化を促進し、インフラのコストを削減し、リソースを効率的に共有することができます。近年、通信クラウドソリューションは、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、ヘルスケア、小売、メディア・エンターテインメント、製造、政府、運輸など、さまざまな業界で人気を博しています。

テレコムクラウドの市場動向。
テレコムクラウドは、通信事業者のインターネットへの移行を可能にし、企業が世界中と接続するための高価なハードウェアを不要にしました。その結果、企業の間では、ビジネスの俊敏性と業務効率を高めるためにクラウドサービスへの嗜好が変化しており、これが市場成長の主な要因となっています。また、企業における通信クラウドに関する意識の高まりや、運用・管理コストの低減も、製品需要の増加に拍車をかけています。また、近年ではコロナウイルス(COVID-19)の発生により、在宅勤務やオンライン教育を受ける人が大幅に増加しています。これに伴い、データ消費の増加やオーバー・ザ・トップ(OTT)クラウドサービスの需要の高まりが、市場の成長を促進しています。さらに、複数の主要企業が、費用対効果が高く使いやすいブラウザベースの通信ソリューションに対する需要の高まりに対応するため、業界に特化したWebRTC(Web Real-time Communication)ソリューションやサービスの導入に注力しています。その他、デジタル化の進展、仮想環境に対するニーズの高まり、インターネットやスマートフォンの普及、リッチメディアコンテンツに対する需要の高まり、技術の進歩などが、市場の見通しを良好なものにしています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の通信クラウド市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、コンピューティングサービス、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分類しています。

タイプ別内訳

パブリッククラウド
プライベートクラウド
ハイブリッドクラウド

コンピューティングサービス別構成比。

SaaS
IaaS
PaaS

アプリケーション別構成比

コンピューティング
データストレージ
達成
企業向けアプリケーション
その他

エンドユーザー別構成比

BFSI
小売
製造業
運輸・流通
ヘルスケア
政府機関
メディア・エンターテイメント
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Amazon Web Services Inc.、Steel Technologies Inc.などの主要プレイヤーのプロファイルとともに調査しています。(Amazon.com Inc.)、BT Group plc、China Telecom Corporation Limited、Dell Technologies Inc.、Deutsche Telekom AG、Google LLC、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、日本電信電話株式会社、Oracle Corporation、Singapore Telecommunications Limited、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Telstra Corporation Limited、Telus CorporationおよびVerizon Communications Inc.などの主要企業のプロファイルも調査しています。本レポートで回答した主な質問
世界の通信クラウド市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の通信クラウド市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
コンピューティングサービスに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーション別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の通信クラウド市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telecom Cloud Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Public Cloud
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Private Cloud
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Hybrid Cloud
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Computing Services
7.1 SaaS
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 IaaS
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 PaaS
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Computing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Data Storage
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Achieving
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Enterprise Application
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Manufacturing
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Transportation and Distribution
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Government
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Media and Entertainment
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 SWOT Analysis
15.3.2 BT Group plc
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 China Telecom Corporation Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Dell Technologies Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Deutsche Telekom AG
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Google LLC
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 SWOT Analysis
15.3.7 International Business Machines Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Microsoft Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Nippon Telegraph and Telephone Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Oracle Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Singapore Telecommunications Limited
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Telstra Corporation Limited
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis
15.3.14 Telus Corporation
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.14.3 Financials
15.3.14.4 SWOT Analysis
15.3.15 Verizon Communications Inc.
15.3.15.1 Company Overview
15.3.15.2 Product Portfolio
15.3.15.3 Financials
15.3.15.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global telecom cloud market reached a value of US$ 27.08 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 88.43 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 20.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Telecom cloud is a term used to define the shift in the telecommunication industry from conventional machine-based landline services to cloud computing services. It enables the utilization of networking resources efficiently and provides unlimited network capacity to manage unpredictable data growth and offer an enhanced customer experience. It delivers immediate technical and profitable business values with minimal management effort or service provider interaction. Moreover, it facilitates the virtualization of storage, servers and networks, reduces the cost of infrastructure, and allows efficient sharing of resources. In recent years, telecom cloud solutions have gained traction across various industries, including banking, financial services and insurance (BFSI), healthcare, retail, media and entertainment, manufacturing, government, and transportation.

Telecom Cloud Market Trends:
Telecom cloud has enabled telecommunication organizations to migrate to the internet and eliminated the need for costly hardware for businesses to stay connected to the rest of the world. As a result, the shifting preferences toward cloud services among enterprises to enhance business agility and operational efficiency represent the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing awareness regarding the telecom cloud among enterprises and lower operational and administrative costs are catalyzing the product demand. Additionally, with the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19), there has been a significant increase in the number of individuals working from home and obtaining education online. Along with this, the rising consumption of data and the escalating demand for over-the-top (OTT) cloud services are propelling the market growth. Furthermore, several key players are focusing on introducing industry-specific web real-time communication (WebRTC) solutions and services to meet the growing demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions. Other factors, including the emerging digitization trend, growing need for virtual environments, increasing penetration of the internet and smartphones, rising demand for rich media content, and technological advancements, are also creating a favorable market outlook.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telecom cloud market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, computing services, application and end user.

Breakup by Type:

Public Cloud
Private Cloud
Hybrid Cloud

Breakup by Computing Services:

SaaS
IaaS
PaaS

Breakup by Application:

Computing
Data Storage
Achieving
Enterprise Application
Others

Breakup by End User:

BFSI
Retail
Manufacturing
Transportation and Distribution
Healthcare
Government
Media and Entertainment
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), BT Group plc, China Telecom Corporation Limited, Dell Technologies Inc., Deutsche Telekom AG, Google LLC, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Nippon Telegraph and Telephone Corporation, Oracle Corporation, Singapore Telecommunications Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Telstra Corporation Limited, Telus Corporation and Verizon Communications Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global telecom cloud market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global telecom cloud market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the computing services?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global telecom cloud market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telecom Cloud Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Public Cloud
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Private Cloud
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Hybrid Cloud
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Computing Services
7.1 SaaS
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 IaaS
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 PaaS
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Computing
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Data Storage
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Achieving
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Enterprise Application
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Manufacturing
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Transportation and Distribution
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Government
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Media and Entertainment
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.)
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 SWOT Analysis
15.3.2 BT Group plc
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 China Telecom Corporation Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Dell Technologies Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Deutsche Telekom AG
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Google LLC
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 SWOT Analysis
15.3.7 International Business Machines Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Microsoft Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Nippon Telegraph and Telephone Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Oracle Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Singapore Telecommunications Limited
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Telstra Corporation Limited
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis
15.3.14 Telus Corporation
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.14.3 Financials
15.3.14.4 SWOT Analysis
15.3.15 Verizon Communications Inc.
15.3.15.1 Company Overview
15.3.15.2 Product Portfolio
15.3.15.3 Financials
15.3.15.4 SWOT Analysis

 

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2024/11/14 10:27

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