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電気自動車向けワイヤレス充電市場 2023-2033年:技術、プレーヤー、予測


Wireless Charging Market for Electric Vehicles 2023-2033: Technology, Players and Forecasts

プラグを差し込まずにEVを充電 電気自動車(EV)用のワイヤレス充電システムの開発が、この10年で徐々に活発になってきました。ワイヤレス充電システムを車載し、街中や自宅に設置する... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2022年10月11日 US$6,500
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247 英語

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サマリー

プラグを差し込まずにEVを充電
電気自動車(EV)用のワイヤレス充電システムの開発が、この10年で徐々に活発になってきました。ワイヤレス充電システムを車載し、街中や自宅に設置することで、EVの充電が不要になることが期待されています。ドライバーは、地面に置かれた、あるいは埋められたコイルの上にいつも通り駐車するだけでよいのです。ワイヤレスEV充電の分野では、WiTricity、Hevo、Wave、IPT Technology、Momentum Dynamicsなど、数多くの企業が覇権を争っている。実際には、各社のシステムはそれぞれ異なる用途を想定しており、この新興市場には誰にとっても十分なビジネスの可能性が存在します。IDTechExの最新レポートでは、これらの企業やその他の企業をカバーしています。各社の製品をベンチマークし、その展開に関する情報も含んでいます。
 
この技術の基本原理は、電磁誘導です。特に、各誘導コイルにコンデンサを追加して、特定の共振周波数を持つ2つの共振回路(LC回路)を作る共振誘導結合の利用が挙げられる。送信コイルにこの共振周波数で動作する交流電流を流すと、変動する磁界が発生する。そして、この磁場が受信コイルに電流を誘導する。このように、エネルギー伝送はワイヤレスで行われる。この技術は「磁気共鳴」とも呼ばれることがあり、距離や位置・方向のずれがあっても効率的に電力を伝達できることから、「誘導」と対比されることが多い。
 
無接点充電システムは、ウォールボックス、グランドアセンブリ(GA)、ビークルアセンブリ(VA)の3つの主要部品で構成されています。IDTechExの調査によると、コストの約70%はグランドアセンブリに関連しており、AC電源からの電気はまず整流器を使ってDCに変換され、次にインバータを使って高周波のACに変換されます。車両側では、送電された交流を車両のバッテリーに給電するための直流に変換する二次整流器が必要です。本レポートでは、地上用と車載用のアセンブリを取り上げ、材料や部品について掘り下げて解説しています。プラグインインフラストラクチャとのTCO比較や、システム全体の効率比較もハイライトのひとつです。
 
EV用ワイヤレス充電は、レベル1、2のAC充電、レベル3のDC急速充電と並んで、EV充電インフラの全体的なネットワークを発展させる上で重要な役割を果たすでしょう。また、ゼロエミッションの小型車、中型車、大型車の増加に対応するための補完的なソリューションとなります。自動車メーカー、自動車部品メーカー、自動車運送事業者などに大きなビジネスチャンスを提供します。
 
EVワイヤレス充電市場の現状
ワイヤレス充電の規格は、2020年に最終決定・リリースされるまで、10年以上にわたって開発が続けられてきました。現在、民生用EV向けのSAE J2954規格が合意され、この技術は広く採用される可能性がある。
この規格は、3.3kWから11kWまでの比較的低出力の充電システムに焦点を当て、22kWのレベルも検討されています。これは、家庭やオフィスでの自動車の静止充電や、軽トラックの車両基地での夜間充電を想定しています。しかし、プラグイン充電用のケーブルコネクターがすでに前提となっているため、無接点充電システムの設置は車両設計上、追加的なコストとなる。また、道路に埋め込むワイヤレス充電パッドの設置も、送電網への接続を含むため、追加コストが発生します。IDTechExでは、今後も消費者の利便性を高めるための低コスト、低出力(22kW以下)の充電器と、機会充電のためのより強力な機器に開発が分かれると見ています。特殊な道路を利用したダイナミックな充電は、シャトルバスなどの特定のアプリケーションのために行われるでしょう。本レポートでは、出力レベルや静的・動的な用途別に分けて予測を行った。
 
この規格の発行は非常に重要なきっかけとなりました。それ以来、多くの自動車メーカーがサプライヤ ーと協力して無接点充電技術の評価、開発、改良に取り組んでいます。現代自動車、第一汽車、BYD などの企業は、既に一部の車種に主要メーカーの無接点充電用ハー ドウェアを工場出荷時に装着して提供しています。本レポートでは、これらの企業のシステム、その他の技術による改造、および研究機関の斬新な設計について詳しく説明します。
 
主要プレーヤーが報告するEV用ワイヤレス充電システムの性能。
出典 IDTechEx
 
EVワイヤレス充電の将来
IDTechExは、無接点充電の最大の開発目標は、電力と効率を向上させ、システム全体のコストを削減することだと予測しています。現在、プラグインシステムは、無接点充電と比較して、より速い充電速度をより低いコストで提供しています。
 
EV の無接点充電は、自動運転を実現するためのミッションクリティカルな要素にもなります。フォルクスワーゲンと現代自動車は、駐車場にワイヤレス充電パッドを設置するコンセプトを示しています。自動化されたバレーパーキングでは、人が介在することなく、自動車が最も近い駐車場を見つけ、充電を開始することができるようになります。静止型ワイヤレス充電器のコストも、2025年以降に大量に生産されることで低下すると予想されています。
 
Electreon社は、さらに先の未来を見据えています。同社は、道路に埋め込むタイプのワイヤレス充電器を開発・テストしており、移動中の自動車を充電できるようにします。そうすれば、バッテリーを小型化でき、車両全体の重量とコストを削減できるとしている。しかし、道路の電化のためのインフラは非常に高価で、数キロメートルに拡大することは困難で、現在走っている車のうち恩恵を受けることができるのはごく一部に過ぎない。しかし、世界各地で実証実験が行われており、スウェーデン、ドイツ、フランス、イタリアなどヨーロッパの一部の国では、数千キロメートルに及ぶ道路の電化という野心的な目標を掲げています。
 
ワイヤレス充電は、電気自動車に物理的な接触を伴わない充電ソリューションを提供します。充電プラグが不要になることで、一定の利便性がもたらされます。しかし、あらゆる種類の自動車を充電するのに十分なパワーと効率はあるのでしょうか?追加で必要な部品は何なのか?実用化の状況は?安全性は?IDTechExのレポートでは、これらの疑問に対する答えを見つけることができます。
 
主要な側面
本レポートでは、以下の情報を提供しています。
 
実現技術、構成要素分解、性能分析
  • ワイヤレスパワー伝送(WPT)を可能にする科学原理の詳細な要約
  • 誘導充電、磁気共鳴充電、静電容量充電の比較研究。
  • コイルトポロジー、パッド設計、電気的要件の分析
  • リッツ銅線コイル、フェライトコア構造、アルミニウムシールドなど、パッドに使用される重要な材料についての包括的な考察。
  • 様々なコイルトポロジーと産業界で使用されているコイルトポロジーの性能比較。
  • ダイナミックワイヤレスチャージ インフラの要件、コストと規模の課題、この分野で活発なプロジェクトなど、ダイナミックワイヤレスチャージに 関する調査。
 
プレイヤーのプロファイル、ベンチマーク、パイロットプロジェクトの展開
  • ビジネスモデル、財務詳細、製品ポートフォリオ、展開状況など、主要企業へのプライマリーインタビューを実施。
  • 出力レベル、密度、効率、エアギャップ、パッドの重量とサイズによるベンチマーク。
  • 世界各地の実証プロジェクトの概要と、そこから得られた重要な教訓、および技術成熟度(TRL)別の分類。
 
商業運転分析、安全指標、標準化
  • 部品コスト、設置コスト、メンテナンスコストを含むコスト分析。
  • サンプルデータとケーススタディによる電池の小型化の可能性
  • 充電池の健康増進の可能性
  • 自動バレーパーキング(AVP)およびワイヤレスV2Gの可能性。
  • シールド、異物検出(FOD)、リビングオブジェクト保護(LOP)を含む安全機能の詳細。
  • 標準化の現状と展望
10年間の市場予測&分析:
  • 車両サブセグメント別 - 自家用車、商用バン、商用バス、商用トラック、自律走行車(robotaxis)、自律走行シャトル、自律走行バス、自律走行トラック
  • 出力レベル別 - 22kW未満(低出力)、22kW以上(高出力、最大500kWまで)
  • 構成要素別 - 地上アセンブリ、車両アセンブリ
  • アプリケーション別 - オフロードスタティック、オンロードダイナミック
  • 電気自動車(EV)ワイヤレス充電インフラの世界市場価値
  • 銅の材料需要



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目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1. レポート紹介
1.2. 主な結論
1.3. ワイヤレス充電のアドレサブル市場
1.4. 自律走行車の種類を解説
1.5. プラグインEVの充電には限界がある
1.6. 電気自動車のワイヤレス充電の原理「共振誘導結合
1.7. ワイヤレス充電は電界ではなく磁界を利用する
1.8. コンポーネントを可能にする
1.9. ワイヤレスコイル設計のベンチマーク
1.10. 市販されているワイヤレス充電器
1.11. コイルトポロジーの違いによるポイント
1.12. ワイヤレス充電の概要
1.13. ワイヤレス充電のパイロットプロジェクトを実施したOEM
1.14. ワイヤレス充電の実証実験が進行中
1.15. ワイヤレス充電プレーヤーの概要
1.16. マーケットシェア別プレーヤー
1.17. プレーヤーベンチマーク
1.18. 有線式充電器は廃れることはない
1.19. 部品コストと数量
1.20. ワイヤレスとプラグインのTCO分析
1.21. ダイナミック充電はまだ実験段階
1.22. ダイナミック充電の実証実験が進行中
1.23. ワイヤレス充電によるV2Gと電池の小型化
1.24. ワイヤレス充電のSWOT分析
1.25. 車種別ワイヤレス充電器 2021-2033
1.26. 車載サブセグメント別ワイヤレス充電器 2021-2033
1.27. ワイヤレス充電器(電力レベル別) 2021-2033
1.28. ワイヤレス充電器(部品別) 2021-2033
1.29. ワイヤレス充電の市場規模 2021-2033
1.30. 世界の無線電気道路システム(wERS)2021-2033年
1.31. ダイナミックワイヤレスチャージ市場規模 2021-2033
2. イントロダクション
2.1. プラグインEVの充電には限界がある
2.2. ワイヤレス充電の概要 - ケーブルを捨てる?
2.3. ワイヤレスエネルギー伝送の概要
2.4. ワイヤレス充電の基礎知識
2.5. ワイヤレスパワートランスファー(WPT)の基礎知識
2.6. システム説明
2.7. EV用ワイヤレス充電
2.8. ワイヤレス充電の動機
2.9. 静的ワイヤレス充電と動的ワイヤレス充電
3. 誘導充電
3.1. 誘導充電の原理
3.1.1. 誘導充電
3.1.2. 誘導充電電気自動車(EV)保有台数: 駐車場
3.1.3. 電磁誘導
3.1.4. ルースカップリングかタイトカップリングか?
3.1.5. 磁気共鳴
3.1.6. 共振結合の実現
3.1.7. 従来の誘導方式と磁気共鳴方式の比較
3.1.8. 品質係数
3.1.9. 変動報酬の実現
3.1.10. 継続的に変動する報酬
3.1.11. 皮膚・近接効果
3.1.12. 一般的なEV用ワイヤレス充電システム
3.1.13. 転送効率物理
3.1.14. 効率性分析
3.1.15. システムエンドツーエンドの効率化
3.1.16. 効率と損失
3.1.17. ワイヤレス給電の課題
3.2. インダクティブチャージコンポーネント
3.2.1. グランドアッセンブリー(GA)
3.2.2. 車体組立(VA)
3.2.3. 車載用パッドの条件
3.2.4. パッド部品
3.2.5. コイルなどの材料
3.2.6. フェライトコアの構造とその必要性
3.2.7. フェライトの使用
3.2.8. コイルトポロジー:概要
3.2.9. コイルトポロジーの分類
3.2.10. コイルトポロジーの説明
3.2.11. コイルトポロジーの違いによるポイント
3.2.12. コイルトポロジーの特徴
3.2.13. コイルトポロジーの比較
3.2.14. 結合係数の比較
3.2.15. 市販されているワイヤレス充電器
3.2.16. コイルデザイン
3.2.17. マルチコイル構造
3.2.18. パッドデザイン
3.2.19. パッドデザイン続き
3.2.20. 電磁波損失と冷却
3.2.21. パワーエレクトロニクス
3.2.22. 送信周波数の高速化を推進
3.2.23. アライメント
3.2.24. エアギャップ
3.2.25. 部品コストと数量
4. 静電容量充電
4.1. 静電容量充電の原理
4.1.1. 静電容量充電の紹介
4.1.2. 静電容量方式による電力伝送
4.1.3. 静電容量充電方式
4.1.4. 静電容量方式充電:原理
4.1.5. 誘導性コイルか静電容量プレートか?
4.1.6. 静電容量方式による充電のメリット
4.2. 静電容量方式充電の課題
4.2.1. 静電容量方式ワイヤレス充電の課題
4.2.2. 電界放出
4.2.3. アーク放電の低減
4.2.4. 静電容量方式充電の初期デモ
4.2.5. 静電容量方式充電の概要
5. ダイナミックワイヤレスチャージ
5.1. 走行中の車両への充電
5.2. なぜ外出先で充電するのか?
5.3. ダイナミック充電用ハードウエア
5.4. ダイナミックワイヤレス充電のためのアーキテクチャ
5.5. ワイヤレス・エレクトリック・ロード・システム(wERS)構成図
5.6. ダイナミックワイヤレス充電の実現
5.7. アスファルトとコンクリートの比較
5.8. 韓国オンライン電気自動車(OLEV)向け形状磁界共鳴(SMFIR)技術
5.9. クアルコムの初期のデモ
5.10. ダイナミック充電のデモ
5.11. ダイナミックチャージプロジェクト概要(1)
5.12. ダイナミックチャージプロジェクト概要(2)
5.13. コストと規模の課題
5.14. コスト分析
5.15. ダイナミック充電をサービスとして提供
5.16. ダイナミック無接点充電の資金源となるビジネスモデル
5.17. 充電技術の比較
6. ワイヤレスチャージングプレーヤーベンチマーク
6.1. 概要
6.1.1. 選手一覧
6.1.2. ワイヤレス充電プレーヤーの概要
6.1.3. パワーレベル別出場選手
6.1.4. 効率と電力レベルのベンチマーク
6.1.5. パッドサイズ、重量、パワー
6.1.6. マーケットシェア別プレーヤー
6.2. 静止型ワイヤレス充電器プレーヤー
6.2.1. WiTricity
6.2.2. WiTricity技術
6.2.3. WiTricityハロ
6.2.4. WiTricityとOEMのパートナーシップ
6.2.5. WiTricityライセンシング
6.2.6. ホンダ-WiTricity ワイヤレスV2G
6.2.7. モメンタムダイナミクス / InductEV
6.2.8. モメンタムダイナミクス技術
6.2.9. モメンタムダイナミクスシステム効率
6.2.10. Momentum Dynamicsの展開
6.2.11. Momentum Dynamicsの展開(続き)
6.2.12. モメンタムダイナミクスとリンクトランジット
6.2.13. Momentum'のデュアルパワー充電機能
6.2.14. HEVO
6.2.15. HEVO技術
6.2.16. HEVO技術紹介続き
6.2.17. HEVOパワーステーションはユニーク
6.2.18. HEVOグラウンドアセンブリー分解
6.2.19. HEVOビークルアッセンブリー分解
6.2.20. HEVO構成要素コスト
6.2.21. HEVOライセンスされた製品を商業化するために技術
6.2.22. インダクティブ・パワー・トランスファー(IPT)技術紹介
6.2.23. IPT Z-Mover:ワイヤレスホームチャージャー
6.2.24. IPT Charge Bus:高出力ワイヤレス充電器
6.2.25. IPTの展開
6.2.26. 株式会社プラグレスパワー
6.2.27. プラグレスパワー技術紹介
6.2.28. Summary of株式会社プラグレスパワー products
6.2.29. ウェーブ
6.2.30. ウェーブ配備状況
6.2.31. ウェーブ - AVTAのケーススタディ
6.2.32. ウェーブワイヤレス充電による車両コストへの影響
6.2.33. インティス
6.2.34. インティスプロジェクト
6.2.35. ルーメンフリーダム
6.2.36. シーメンスとマーレ
6.3. ダイナミックワイヤレスチャージプレーヤー
6.3.1. エレクトロン
6.3.2. エレクトロン技術
6.3.3. エレクトロン配備状況
6.3.4. エレクトロンチャージング・アズ・ア・サービス
6.3.5. マグメント
7. ワイヤレス充電プロジェクト
7.1. 実機デモ
7.2. ワイセツ
7.3. なぜワイヤレスeTaxi充電なのか?
7.4. ワイセツ教訓
7.5. ボルボ - ヨーテボリ・グリーンシティ・ゾーン
7.6. XC40のレトロフィット
7.7. エネルジシティ
7.8. TALAKO
7.9. ZeEUSロンドンデモ
7.10. Static and semi-dynamicプロジェクト summary
7.11. 技術紹介WPT技術のTRL(Readiness Level)スケール
7.12. TRLによるプロジェクトの分類
7.13. IDTechExの見解プロジェクト
8. ワイヤレス充電の商業運転分析
8.1. エンドユーザーの充電体験を変える
8.2. メンテナンスコスト
8.3. ワイヤレスとプラグインのTCO分析
8.4. 信頼性
8.5. 駐車場シナリオ
8.6. ワイヤレス充電が自律的な未来にもたらすもの
8.7. オポチュニティチャージの概要
8.8. チャンスチャージ特典
8.9. 電池の小型化:例
8.10. 電池のダウンサイジング:容量削減
8.11. 電池の小型化:コスト削減
8.12. ワイヤレスV2G
9. 安全・規格
9.1. 安全性
9.2. 電磁波スペクトル
9.3. 身体への影響
9.4. ワイヤレス充電における電磁界
9.5. 電磁界評価
9.6. シールド
9.7. 磁束密度変化
9.8. 異物検出(FOD)
9.9. FOD手法のカテゴリー
9.10. トレードオフとデザイン
9.11. 相互運用性には標準化が必要
9.12. 標準化団体
9.13. 電磁波安全規格
9.14. 産業界の状況
9.15. EV向けワイヤレス充電の主な規格
9.16. マーケティング要件
9.17. SAE J2954 規格
9.18. SAE J2954 規格アップデート
9.19. SAE J2954/2 ヘビーデューティーアプリケーション用
9.20. SAE J2954/2 ステータス
9.21. Automakers and Tier1 supporting SAE standardisation
9.22. 標準化に関する展望
10. フォーキャスト
10.1. 予測方法
10.2. 予想前提
10.3. 業績予想に関する注意事項
10.4. 予測セグメント
10.5. ワイヤレス充電のアドレサブル市場
10.6. 自律型フリートのサブセグメント
10.7. 車種別ワイヤレス充電器 2021-2033
10.8. 車種別ワイヤレス充電導入率
10.9. 車載サブセグメント別ワイヤレス充電器 2021-2033
10.10. ワイヤレス充電器(電力レベル別) 2021-2033
10.11. ワイヤレス充電器(部品別) 2021-2033
10.12. ワイヤレス充電の市場規模 2021-2033
10.13. 世界の無線電気道路システム(wERS)2021-2033年
10.14. Material demand from wERS2021-2033
10.15. ダイナミックワイヤレスチャージ市場規模 2021-2033
10.16. Wireless charging units for cars2021-2033
10.17. Wireless charging units for commercial vehicles2021-2033
10.18. Wireless charging units for autonomous fleet2021-2033
10.19. 結論
11. 会社概要
11.1. イージーマイル
11.2. エレクトロン
11.3. HEVO
11.4. IPT技術紹介
11.5. モメンタムダイナミクス
11.6. ナヴィア
11.7. 新フライヤー
11.8. プラグレスパワー
11.9. トール
11.10. ウェーブ
11.11. ウェイモ
11.12. WiTricity

 

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Summary

この調査レポートは、2023-2033年の電気自動車向けワイヤレス充電市場について詳細に調査・分析しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 誘導充電
  • キャパシティブチャージ
  • ダイナミックワイヤレス充電
  • ワイヤレス充電プレーヤーのベンチマーク
  • ワイヤレス充電プロジェクト
  • ワイヤレス充電の商業運営分析
  • 安全性と規格
  • 企業プロファイル
 
 
Report Summary
 
Charge your EV without plugging in
The development of wireless charging systems for electric vehicles (EVs) has slowly picked up momentum over the past decade. With wireless charging systems properly integrated into vehicles and situated strategically around a city, as well as at owners' homes, there is the promise of never needing to plug in an EV again. Drivers should simply park as usual over a coil placed on the ground or buried in it. There are a number of companies jostling to be the dominant player in the wireless EV charging space including WiTricity, Hevo, Wave, IPT Technology, Momentum Dynamics and many more. In reality, each competitor's systems are intended for different applications and there is enough business potential for everyone in this emerging market. This latest report from IDTechEx covers these players and more. It benchmarks their products and includes information on their deployments.
 
The basic principle behind the technology is electromagnetic induction. In particular, the use of resonant inductive coupling which involves adding a capacitor to each induction coil to create two resonant circuits (LC circuits) with a specific resonance frequency. A fluctuating magnetic field is created by an alternating current operating at this resonant frequency in the transmitting coil. This magnetic field then induces current in the receiving coil. In this way, the energy transfer is accomplished wirelessly. In some instances, this technology is also referred to as "magnetic resonance", and it is often contrasted to "induction" for its ability to efficiently transfer power over a range of distances and with positional and orientational offsets.
 
The wireless charging system consists of three main parts: wall box, ground assembly (GA), and vehicle assembly (VA). IDTechEx research found that about 70% of the cost is associated with the ground assembly, where electricity from the AC mains is first converted to DC using rectifiers and then converted to high frequency AC using inverters. On the vehicle side, a secondary rectifier is needed to convert the transmitted AC into DC for powering the vehicle's battery. The report addresses the ground and vehicle-based assemblies with a dive into materials and components. A TCO comparison with plug-in infrastructure alongside overall system efficiency comparisons are some of the highlights.
 
Wireless EV charging will play a key role in developing the overall network of EV charging infrastructure alongside Level 1 and 2 AC charging and Level 3 DC fast charging. It will be a complementary solution to support the growing population of zero-emission light-, medium-, and heavy-duty vehicles. It offers tremendous opportunities for Auto OEMs, Tier 1 suppliers, and fleet operators.
 
Current state of the wireless EV charging market
Wireless charging standards had been in development for over a decade before being finalised and released in 2020. With the SAE J2954 standard now agreed for consumer EVs, the technology has the potential for widespread adoption.
The standard focuses on relatively low-power charging systems, at 3.3kW through to 11kW, with a 22kW level being worked on. This is aimed at static charging of cars at home or the office, or light trucks that charge overnight at their depot. However, installing a wireless charging system is an additional cost for the vehicle design, as a cable connector for plug-in charging is already a prerequisite. Installing wireless charging pads embedded in roads also brings an additional cost, as it includes a connection to the grid. IDTechEx believes that developments will remain split between a focus on low-cost, low-power (sub 22kW) chargers for consumer convenience and the more powerful equipment for opportunity charging. Dynamic charging with specialised roads will follow for specific applications, with shuttles as an early opportunity. Included in this report are forecasts split by power level and static or dynamic applications.
 
The publication of the standard was a very important catalyst - many of the automotive manufacturers have since been working with their suppliers evaluating, developing, and refining wireless charging technologies. Companies like Hyundai, FAW and BYD are already offering factory-fitted wireless charging hardware from key players on select vehicle models. This report includes details on their systems, other engineered retrofits and some research institutions' novel designs.
 
Performance of wireless EV charging systems reported by key players.
Source: IDTechEx
 
Future of wireless EV charging
IDTechEx anticipates that the largest development goals for wireless charging are to increase power and efficiency whilst decreasing overall system cost. Currently, plug-in systems offer faster charging speeds at a lower cost in comparison to wireless charging.
 
Wireless EV charging will also be mission-critical to enable autonomy. Volkswagen and Hyundai have shown concepts that consist of wireless charging pads installed in parking spots. Automated valet parking could then allow their cars to find the nearest parking spot and begin charging their batteries, without any human intervention. Costs for static wireless charging units are also expected to decrease with larger volumes being manufactured post 2025.
 
Electreon sees even further into the future. The company are developing and testing wireless charging embedded in roadways, enabling vehicles to be charged while on the move. They claim that the batteries could then be smaller, and thereby overall vehicle weight and cost can be reduced. However, the infrastructure for electrifying roads is very expensive and scaling them up to several kilometres is a challenge with only a small percentage of vehicles currently on the road being able to benefit. Yet, demonstrations are underway globally with some European countries like Sweden, Germany, France, and Italy having ambitious targets to electrify thousands of kilometres of roadways.
 
Wireless charging provides a charging solution to electric vehicles without physical contacts. It will bring certain convenience by eliminating the charging plugs. But would it be powerful and efficient enough to charge all types of vehicles? What are the additional components needed? What is the state of commercialisation? Is it safe to operate? Find answers to these questions in the IDTechEx report.
 
Key Aspects
This report provides the following information:
 
Enabling technology, componentry breakdown, & performance analysis
  • Detailed summaries of scientific principles enabling wireless power transfer (WPT)
  • Comparison studies between inductive, magnetic resonance and capacitive charging.
  • Analysis of coil topologies, pad design and electrical requirements.
  • Comprehensive discussion of crucial materials used within pads including Litz copper wire coils, ferrite core structure and aluminium shielding.
  • Performance comparison of different coil topologies and those used in industry.
  • Exploration of dynamic wireless charging including infrastructure requirements, cost and scale challenges, and active projects within this space.
 
Player profiles, benchmarking and pilot project deployments
  • Primary interviews with key companies including business models, financial details, product portfolios and deployment status.
  • Benchmarking by power level and density, efficiency, air gap, and pad weight and size.
  • Summary of demonstration projects globally with key lessons learnt and classification by technology readiness level (TRL).
 
Commercial operation analysis, safety metrics and standardisation
  • Cost analysis including componentry cost, installation, and maintenance cost.
  • Battery downsizing potential with sample data and supporting case studies.
  • Opportunity charging battery health benefits.
  • Automated valet parking (AVP) and wireless V2G possibilities.
  • Detailed coverage of safety features including shielding, foreign object detection (FOD) living object protection (LOP).
  • Standardisation status and outlook
10-year market forecasts & Analysis:
  • By vehicle subsegments - private cars, commercial vans, commercial buses, commercial trucks, autonomous cars (robotaxis), autonomous shuttles, autonomous buses, and autonomous trucks
  • By power level - <=22kW (low power) and >22kW (high power, up to 500 kW)
  • By componentry - ground assembly and vehicle assembly
  • By application - off-road static and on-road dynamic
  • Global wireless electric vehicle (EV) charging infrastructure market value
  • Material demand for copper

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Report introduction
1.2. Primary Conclusions
1.3. Wireless charging addressable markets
1.4. Autonomous vehicle types explained
1.5. Plug-in EV charging has limitations
1.6. Resonant inductive coupling - the principle behind wireless EV charging
1.7. Wireless charging will use magnetic as opposed to electric fields
1.8. Enabling componentry
1.9. Benchmarking wireless coil designs
1.10. Commercially deployed wireless chargers
1.11. Key points about different coil topologies
1.12. Wireless charging overview
1.13. OEMs with wireless charging pilot projects
1.14. Wireless charging trials are underway
1.15. Wireless charging players overview
1.16. Players by market share
1.17. Player benchmarking
1.18. Cabled-chargers are not on their way out
1.19. Componentry cost and volumes
1.20. Wireless vs plug-in TCO analysis
1.21. Dynamic charging remains experimental
1.22. Dynamic charging trials underway
1.23. Wireless charging aids V2G and battery downsizing
1.24. Wireless charging SWOT analysis
1.25. Wireless charging units by vehicle segment 2021-2033
1.26. Wireless charging units by vehicle sub-segments 2021-2033
1.27. Wireless charging units by power level 2021-2033
1.28. Wireless charging units by componentry 2021-2033
1.29. Wireless charging market value 2021-2033
1.30. Global wireless electric road systems (wERS) 2021-2033
1.31. Dynamic wireless charging market value 2021-2033
2. INTRODUCTION
2.1. Plug-in EV charging has limitations
2.2. An overview of wireless charging - ditching the cable?
2.3. Wireless energy transfer overview
2.4. Wireless charging basics
2.5. Fundamentals of wireless power transfer (WPT)
2.6. System description
2.7. Wireless charging for EVs
2.8. Motivations for wireless charging
2.9. Static vs dynamic wireless charging
3. INDUCTIVE CHARGING
3.1. Inductive Charging Principles
3.1.1. Inductive charging
3.1.2. Inductive charging of EVs: parked
3.1.3. Electromagnetic induction
3.1.4. Loose coupling or tight coupling?
3.1.5. Magnetic resonance
3.1.6. Achieving resonant coupling
3.1.7. Traditional induction vs magnetic resonance
3.1.8. Quality factor
3.1.9. Achieving variable compensation
3.1.10. Continuously variable compensation
3.1.11. Skin and proximity effect
3.1.12. Typical wireless EV charging system
3.1.13. Transfer efficiency physics
3.1.14. Efficiency analysis
3.1.15. System end-to-end efficiency
3.1.16. Efficiency and losses
3.1.17. Challenges of wireless power transfer
3.2. Inductive Charging Componentry
3.2.1. Ground assembly (GA)
3.2.2. Vehicle assembly (VA)
3.2.3. Vehicle pad requirements
3.2.4. Pad components
3.2.5. Materials for coils and other components
3.2.6. Ferrite core structure and their need
3.2.7. Use of ferrite
3.2.8. Coil topologies: overview
3.2.9. Coil topologies classification
3.2.10. Coil topologies explained
3.2.11. Key points about different coil topologies
3.2.12. Features of coil topologies
3.2.13. Comparison of coil topologies
3.2.14. Comparison of coupling coefficient
3.2.15. Commercially deployed wireless chargers
3.2.16. Coil design
3.2.17. Multi-coil structures
3.2.18. Pad design
3.2.19. Pad design (continued)
3.2.20. Electromagnetic loss and cooling
3.2.21. Power electronics
3.2.22. Push for higher transmission frequency
3.2.23. Alignment
3.2.24. Air gap
3.2.25. Componentry cost and volumes
4. CAPACITIVE CHARGING
4.1. Capacitive Charging Principles
4.1.1. Introduction to capacitive charging
4.1.2. Capacitive power transfer
4.1.3. Capacitive charging architecture
4.1.4. Capacitive charging: principle
4.1.5. Inductive coils or capacitive plates?
4.1.6. Capacitive charging advantages
4.2. Capacitive Charging Challenges
4.2.1. Challenges with capacitive wireless charging
4.2.2. Electric field emission
4.2.3. Reducing arcing
4.2.4. Capacitive charging early demonstration
4.2.5. Capacitive charging summary
5. DYNAMIC WIRELESS CHARGING
5.1. Charging vehicles in motion
5.2. Why charge on the go?
5.3. Hardware for dynamic charging
5.4. Architecture for dynamic wireless charging
5.5. Wireless Electric Road System (wERS) configurations
5.6. Implementing dynamic wireless charging
5.7. Asphalt vs concrete
5.8. Shaped Magnetic Field in Resonance (SMFIR) technology for Korean Online Electric Vehicle (OLEV)
5.9. Early Qualcomm demonstration
5.10. Dynamic charging demonstrations
5.11. Dynamic charging projects overview (1)
5.12. Dynamic charging projects overview (2)
5.13. Cost and scale challenges
5.14. Cost analysis
5.15. Dynamic charging to be offered as a service
5.16. Business model to fund dynamic wireless charging
5.17. Charging technology comparisons
6. WIRELESS CHARGING PLAYERS BENCHMARKING
6.1. Overview
6.1.1. List of players
6.1.2. Wireless charging players overview
6.1.3. Players by power level
6.1.4. Efficiency and power level benchmarking
6.1.5. Pad size, weight and power
6.1.6. Players by market share
6.2. Static Wireless Charging Players
6.2.1. WiTricity
6.2.2. WiTricity technology
6.2.3. WiTricity Halo
6.2.4. WiTricity and OEM partnerships
6.2.5. WiTricity Licensing
6.2.6. Honda-WiTricity Wireless V2G
6.2.7. Momentum Dynamics / InductEV
6.2.8. Momentum Dynamics Technology
6.2.9. Momentum Dynamics system efficiency
6.2.10. Momentum Dynamics deployment
6.2.11. Momentum Dynamics deployment (contd.)
6.2.12. Momentum Dynamics and Link Transit
6.2.13. Momentum's dual power charging capabilities
6.2.14. HEVO
6.2.15. HEVO technology
6.2.16. HEVO Technology (continued)
6.2.17. HEVO power station is unique
6.2.18. HEVO ground assembly teardown
6.2.19. HEVO vehicle assembly teardown
6.2.20. HEVO componentry cost
6.2.21. HEVO to commercialise licensed technology
6.2.22. Inductive Power Transfer (IPT) Technology
6.2.23. IPT Z-Mover: wireless home charger
6.2.24. IPT Charge Bus: high power wireless charger
6.2.25. IPT Deployment
6.2.26. Plugless Power Inc.
6.2.27. Plugless Power Technology
6.2.28. Summary of Plugless Power Inc. products
6.2.29. WAVE
6.2.30. WAVE deployments
6.2.31. WAVE - AVTA case study
6.2.32. WAVE wireless charging impact on vehicle cost
6.2.33. INTIS
6.2.34. INTIS projects
6.2.35. Lumen Freedom
6.2.36. Siemens and MAHLE
6.3. Dynamic Wireless Charging Players
6.3.1. Electreon
6.3.2. Electreon technology
6.3.3. Electreon deployments
6.3.4. Electreon Charging as a Service
6.3.5. Magment
7. WIRELESS CHARGING PROJECTS
7.1. Real world demonstrations
7.2. WiCET
7.3. Why wireless eTaxi charging?
7.4. WiCET: lessons learnt
7.5. Volvo - Gothenburg Green City Zone
7.6. Retrofitting XC40s
7.7. EnergiCity
7.8. TALAKO
7.9. ZeEUS London demo
7.10. Static and semi-dynamic projects summary
7.11. Technology readiness level (TRL) scale for WPT technologies
7.12. Project classification by TRL
7.13. IDTechEx take on projects
8. WIRELESS CHARGING COMMERCIAL OPERATION ANALYSIS
8.1. Changing the end-user charging experience
8.2. Maintenance cost
8.3. Wireless vs plug-in TCO analysis
8.4. Reliability
8.5. Car park scenario
8.6. How wireless charging fits into the autonomous future
8.7. Opportunity charging overview
8.8. Opportunity charging benefits
8.9. Battery downsizing: example
8.10. Battery downsizing: capacity reduction
8.11. Battery downsizing: cost savings
8.12. Wireless V2G
9. SAFETY AND STANDARDS
9.1. Safety
9.2. Electromagnetic spectrum
9.3. Effects on the body
9.4. Electromagnetic field in wireless charging
9.5. Electromagnetic field evaluation
9.6. Shielding
9.7. Magnetic flux density variation
9.8. Foreign object detection (FOD)
9.9. Categories of FOD methods
9.10. Trade-offs and design
9.11. Interoperability requires standardisation
9.12. Standardisation bodies
9.13. Electromagnetic safety standards
9.14. Industry status
9.15. Major standards for wireless charging of EVs
9.16. Commercialisation requirements
9.17. The SAE J2954 standard
9.18. The SAE J2954 standard updates
9.19. SAE J2954/2 for heavy duty applications
9.20. SAE J2954/2 status
9.21. Automakers and Tier 1 supporting SAE standardisation
9.22. Outlook on standardisation
10. FORECASTS
10.1. Forecast methodology
10.2. Forecast assumptions
10.3. Notes on forecast
10.4. Forecasts segments
10.5. Wireless charging addressable markets
10.6. Autonomous fleet sub-segments
10.7. Wireless charging units by vehicle segment 2021-2033
10.8. Wireless charging adoption rate by vehicle sub-segment
10.9. Wireless charging units by vehicle sub-segments 2021-2033
10.10. Wireless charging units by power level 2021-2033
10.11. Wireless charging units by componentry 2021-2033
10.12. Wireless charging market value 2021-2033
10.13. Global wireless electric road systems (wERS) 2021-2033
10.14. Material demand from wERS 2021-2033
10.15. Dynamic wireless charging market value 2021-2033
10.16. Wireless charging units for cars 2021-2033
10.17. Wireless charging units for commercial vehicles 2021-2033
10.18. Wireless charging units for autonomous fleet 2021-2033
10.19. Conclusions
11. COMPANY PROFILES
11.1. EasyMile
11.2. Electreon
11.3. HEVO
11.4. IPT Technology
11.5. Momentum Dynamics
11.6. Navya
11.7. New Flyer
11.8. Plugless Power
11.9. Torc
11.10. WAVE
11.11. Waymo
11.12. WiTricity

 

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