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アフリカのローミング料金市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(国内、国際)、流通チャネル別(小売ローミング、卸売ローミング)、サービス別(音声、SMS、データ)、国別、セグメント別予測、2025年~2030年


Africa Roaming Tariff Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (National, International), By Distribution Channel (Retail Roaming, Wholesale Roaming), By Service (Voice, SMS, Data), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

アフリカのローミング料金市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、アフリカのローミング料金市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率5.6%を記録し、2030年には32.6億米... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月27日 US$3,950
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サマリー

アフリカのローミング料金市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、アフリカのローミング料金市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率5.6%を記録し、2030年には32.6億米ドルに達すると予測されている。ローミング料金とは、ネットワーク事業者が提供する地理的カバーエリア外で顧客が通信機器を使用できるようにするローミングサービスの対価として事業者が負担する料金のことである。アフリカの都市部だけでなく農村部でも携帯電話ユーザーが増加しており、市場の牽引役となることが予想される。さらに、国際観光客の増加が予測期間中の市場成長を加速させると予測されている。

スマートフォンやインターネット利用者の増加も、同地域の市場成長を後押しすると予想される。さらに、アフリカにおける3G、4G、5G技術の採用は今後数年間で増加すると予想され、これも市場成長を促進すると予測される。例えば、GSM協会(GSMA)によると、ユニークモバイル加入者数は2018年の4億5600万人から2025年には最大6億2300万人に増加する。さらに、モバイルインターネットユーザーの普及率は39.0%になると予想され、2025年末には最大4億8300万加入者に達する可能性がある。

GSM協会によると、アフリカは世界中で急速に成長しているモバイル市場のひとつである。GSMAはまた、同地域では海外からの旅行者が増加しており、それが市場成長を加速させているとしている。利用者の間で技術に対する意識が高まっているため、サービス・プロバイダーは技術的な進歩を導入することが可能になり、その結果、市場が成長している。さらに、同地域の人口増加が携帯電話事業者の加入者数増加の道を開いており、これが同地域の市場成長を促進すると予想される追加要因の1つとなっている。

異なるGSM/3G周波数帯の使用による相互運用性などの技術的障壁は、多くの低価格端末のローミングを制限する可能性があり、また、事業者が新技術へのアップグレードと旧式端末の展開を続けているため、主に3Gのネットワークカバレッジは未発達のままである。一方、価格規制や税制関連政策などのローミング規制の導入は、市場成長の妨げになると予想される。しかし、ユーザーに一貫したサービスを提供するために通信事業者が多額の投資を行っていることが、市場成長を促進すると予測される。同様に、通信サービス・プロバイダーからの多額の投資も、前述の制約の激しさを軽減し、それによって同地域の市場にプラスの影響を与えると予想される。

アフリカのローミング料金市場レポートハイライト

- 2023年には、国際セグメントが72.1%の最大収益シェアで市場を支配。ビジネスやレジャーを目的とした海外旅行者の増加が、国際ローミングサービスの需要を大幅に押し上げた。

- 2024年にはデータ通信サービスが最大の収益シェアを占めた。スマートフォンとモバイルインターネットの普及により、旅行者のデータ消費量が大幅に増加している。

- 卸売りローミングが2024年に最大の収益シェアを占めた。国内通信事業者と国際通信事業者の連携が進んでいるため、卸売りローミングサービスが促進され、事業者は競争力のある料金と広範な通信範囲を提供できるようになった。

- 南アフリカのローミング料金は、2023年に28.1%の最大収益シェアを獲得し、アフリカ市場を支配した。南アフリカはビジネスと観光の中心地であるため、海外からの旅行者が多く、ローミングサービスの需要が高まっている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章.アフリカのローミング料金市場の変数、動向、範囲
3.1.市場紹介/回線展望
3.2.市場規模および成長見通し(百万米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.アフリカローミング料金市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1.サプライヤーの交渉力
3.4.1.2.買い手の交渉力
3.4.1.3.代替の脅威
3.4.1.4.新規参入による脅威
3.4.1.5.競争上のライバル
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1.政治情勢
3.4.2.2.経済・社会情勢
3.4.2.3.技術的ランドスケープ
3.4.2.4.環境的ランドスケープ
3.4.2.5.法的景観
第4章.アフリカのローミング料金市場タイプ別推定と動向分析
4.1.セグメントダッシュボード
4.2.アフリカのローミング料金市場タイプ別動向分析、2024年および2030年(百万米ドル)
4.3.国内
4.3.1.国内市場の収益推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
4.4.国際市場
4.4.1.国際市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
第5章.アフリカのローミング料金市場サービス推計と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.アフリカのローミング料金市場サービス動向分析、2024年および2030年(百万米ドル)
5.3.音声
5.3.1.音声市場の売上予測と予測、2018年~2030年(USD Million)
5.4.SMS
5.4.1.SMS市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)
5.5.データ
5.5.1.データ市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章.アフリカのローミング料金市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.アフリカのローミング料金市場流通チャネルの動向分析、2024年および2030年(百万米ドル)
6.3.小売ローミング
6.3.1.小売ローミング市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.卸売ローミング
6.4.1.ホールセールローミング市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章.アフリカのローミング料金市場各国の推定と動向分析
7.1.アフリカのローミング料金市場シェア、国別、2024年~2030年(百万米ドル)
7.2.南アフリカ
7.2.1.南アフリカのローミングタリフ市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.2.2.ナイジェリア
7.2.2.1.ナイジェリアのローミング料金市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.2.3.ケニア
7.2.3.1.ケニアのローミング料金市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第8章.競争環境
8.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
8.2.企業の分類
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール
8.4.1.アメリカ・モビル
8.4.1.1.参加企業の概要
8.4.1.2.業績
8.4.1.3.製品ベンチマーク
8.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.2.AT&T Inc.
8.4.2.1.参加企業の概要
8.4.2.2.業績
8.4.2.3.製品ベンチマーク
8.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.3.バーティ・エアテル社
8.4.3.1.参加企業の概要
8.4.3.2.業績
8.4.3.3.製品ベンチマーク
8.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.4.チャイナモバイル
8.4.4.1.参加企業の概要
8.4.4.2.業績
8.4.4.3.製品ベンチマーク
8.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.5.ドイツテレコム
8.4.5.1.参加企業の概要
8.4.5.2.財務実績
8.4.5.3.製品ベンチマーク
8.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.6.デジセルグループ
8.4.6.1.参加企業の概要
8.4.6.2.財務実績
8.4.6.3.製品ベンチマーク
8.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.7.スプリント
8.4.7.1.参加企業の概要
8.4.7.2.業績
8.4.7.3.製品ベンチマーク
8.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.8.テレフォニカSA
8.4.8.1.参加企業の概要
8.4.8.2.財務実績
8.4.8.3.製品ベンチマーク
8.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.9.ベライゾン・コミュニケーションズ
8.4.9.1.参加企業の概要
8.4.9.2.業績
8.4.9.3.製品ベンチマーク
8.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.10.ボーダフォン・グループ
8.4.10.1.参加企業の概要
8.4.10.2.業績
8.4.10.3.製品ベンチマーク
8.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Africa Roaming Tariff Market Growth & Trends

The Africa roaming tariff market size is expected to reach USD 3.26 billion by 2030, registering a CAGR of 5.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Roaming tariff are the charges incurred by the operator in return of roaming services, that allow the customers to use communication devices outside the geographical coverage area provided by the network operator. Increasing count of mobile phone users in urban as well as rural regions across Africa is expected to drive the market. Moreover, increasing international tourism is projected to escalate market growth in the forecast period.

Rising number of smartphone and internet users is also expected to bolster market growth in the region. Moreover, the adoption of 3G, 4G, and 5G technologies in Africa is expected to increase in the coming years, which is also projected to fuel market growth. For instance, according to the GSM Association (GSMA), the count of unique mobile subscribers will increase by up to 623 million in 2025 from 456 million in 2018. Additionally, mobile internet users are expected to have a 39.0% penetration rate and can reach up to 483 million subscribers by the end of 2025.

According to the GSM Association, Africa is amongst the rapidly growing mobile market across the globe. GSMA also states that the count of international travelers is increasing in the region at a larger extent, which in turn escalates market growth. Rising technological awareness among users has enabled service providers to introduce technological advancements, thereby resulting in market growth. Moreover, growing population in the region has paved way for growth of subscriber base of mobile phone operators, which is one of the additional factors expected to fuel the growth of the market in the region.

Technical barriers such as interoperability, due to the use of different GSM/3G spectrum, can restrict many low-cost handsets from roaming, and the network coverage, mainly 3G continues to remain underdeveloped as operators continue to upgrade to new technology and roll out the older. Whereas, the introduction of roaming regulations such as, pricing regulations, taxation related policies are anticipated to hinder market growth. However, substantial investments from operators in order to provide consistent services to users are projected to propel market growth. Similarly, significant investments from communication service providers are also expected to reduce the intensity of the aforementioned restraints, thereby positively impacting the market in the region.

Africa Roaming Tariff Market Report Highlights

• The international segment dominated the market with the largest revenue share of 72.1% in 2023. The increasing number of international travelers for business and leisure has significantly boosted the demand for international roaming services.

• Data service dominated the market with the largest revenue share in 2024. The widespread adoption of smartphones and mobile internet has led to a significant increase in data consumption among travellers.

• Wholesale roaming dominated the market with the largest revenue share in 2024. The increasing collaboration between local and international telecom operators has facilitated wholesale roaming services, allowing operators to offer competitive rates and extensive coverage.

• South Africa's roaming tariff dominated the African market with the largest revenue share of 28.1% in 2023. South Africa’s major business and tourism hub position attracts many international travelers, increasing the demand for roaming services.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Africa Roaming Tariff Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. Africa Roaming Tariff Market Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Africa Roaming Tariff Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Africa Roaming Tariff Market: Type Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
4.3. National
4.3.1. National Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. International
4.4.1. International Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Africa Roaming Tariff Market: Service Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Africa Roaming Tariff Market: Service Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
5.3. Voice
5.3.1. Voice Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. SMS
5.4.1. SMS Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Data
5.5.1. Data Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Africa Roaming Tariff Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Africa Roaming Tariff Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
6.3. Retail Roaming
6.3.1. Retail Roaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Wholesale Roaming
6.4.1. Wholesale Roaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Africa Roaming Tariff Market: Country Estimates & Trend Analysis
7.1. Africa Roaming Tariff Market Share, By Country, 2024 & 2030 (USD Million)
7.2. South Africa
7.2.1. South Africa Roaming Tariff Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. Nigeria
7.2.2.1. Nigeria Roaming Tariff Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.3. Kenya
7.2.3.1. Kenya Roaming Tariff Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles
8.4.1. America Movil
8.4.1.1. Participant’s Overview
8.4.1.2. Financial Performance
8.4.1.3. Product Benchmarking
8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.2. AT&T Inc.
8.4.2.1. Participant’s Overview
8.4.2.2. Financial Performance
8.4.2.3. Product Benchmarking
8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.3. Bharti Airtel Ltd.
8.4.3.1. Participant’s Overview
8.4.3.2. Financial Performance
8.4.3.3. Product Benchmarking
8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.4. China Mobile Ltd.
8.4.4.1. Participant’s Overview
8.4.4.2. Financial Performance
8.4.4.3. Product Benchmarking
8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.5. Deutsche Telekom AG
8.4.5.1. Participant’s Overview
8.4.5.2. Financial Performance
8.4.5.3. Product Benchmarking
8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.6. Digicel Group
8.4.6.1. Participant’s Overview
8.4.6.2. Financial Performance
8.4.6.3. Product Benchmarking
8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.7. Sprint Corporation
8.4.7.1. Participant’s Overview
8.4.7.2. Financial Performance
8.4.7.3. Product Benchmarking
8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.8. Telefonica SA
8.4.8.1. Participant’s Overview
8.4.8.2. Financial Performance
8.4.8.3. Product Benchmarking
8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.9. Verizon Communications Inc.
8.4.9.1. Participant’s Overview
8.4.9.2. Financial Performance
8.4.9.3. Product Benchmarking
8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.10. Vodafone Grp plc
8.4.10.1. Participant’s Overview
8.4.10.2. Financial Performance
8.4.10.3. Product Benchmarking
8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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