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飲料用フレーバーシステムの市場規模、シェア、トレンド分析レポート:原料別、飲料タイプ別(アルコール、ノンアルコール)、フレーバータイプ別、形態別、原産地別、地域別、セグメント予測、2020年~2028年


Beverage Flavoring System Market Size, Share & Trends Analysis Report By Ingredients, By Beverage Type (Alcoholic, Non-alcoholic), By Flavor Type, By Form, By Origin, By Region, And Segment Forecasts, 2020 - 2028

飲料用フレーバーシステム市場の成長とトレンド Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の飲料用フレーバーリングシステム市場規模は2028年までに70億米ドルに達する見込みです。同市場は、20... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2021年8月17日 US$5,950
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サマリー

飲料用フレーバーシステム市場の成長とトレンド

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の飲料用フレーバーリングシステム市場規模は2028年までに70億米ドルに達する見込みです。同市場は、2020年から2028年までの間、5.3%のCAGRで拡大すると予測されています。世界的に、特に成人人口の間でアルコール飲料と非アルコール飲料の需要が増加していることが、主に市場の成長を促しています。新興国では、経済発展と住民の購買力の向上が市場の成長を支えています。

2020年から2028年までの予測期間において、香味増強剤は5.4%のCAGRを達成すると予測されています。フレーバーエンハンサーは、フレーバー自体の風味を付与することなく、フレーバー本来の味を向上させるものです。塩は主な風味増強剤ですが、過剰に摂取すると心臓病のリスクを高める可能性があるため、消費者の嗜好は他の種類の風味増強剤にシフトしています。さらに、イソプロピルメルカプタン、リンゴ酸、グアニル酸二ナトリウム、β-アラニンなど、他のエンハンサーの認知度が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。

2020年から2028年までの予測期間では、アルコール飲料の分野が最も急速に成長すると予測されています。フレーバーライスワイン、フレーバーラム、フレーバーテキーラ、フレーバーウォッカなどのフレーバーアルコール飲料の消費が世界的に増加していることが、最も速い成長率に寄与しています。さらに、アルコール飲料のさまざまなフレーバーを開発するために企業が注力していることも、市場をさらに促進しています。

中央・南アメリカは、2020年から2028年までの予測期間中、潜在的な成長が見込まれています。この地域では、飲料の消費量が増加していることが、この地域の市場規模に大きく貢献しています。また、ブラジルでは、Aluá、Bombeirinho、Cachaça、Caipirinha、Caju Amigo、Cajuína、Capeta、Cauim、Chimarrão、 Guaraná、Limonada suíça、Quentão、Rabo-de-galo、Tiquira、Vinho Quenteなどの飲料がよく飲まれており、これが地域の需要を促進すると予想されています。

飲料用フレーバーシステム市場レポートのハイライト

- 香料キャリアは、予測期間中、売上高ベースでCAGR 5.7%で上昇すると予測されています。キャリアーは、香料と混合される希釈剤や溶剤で、主な機能は香料を保護することです。これらの担体は、最終用途における香料の非効率な混合を助ける役割も果たします。例えば、エチルアルコールやプロピレングリコールなどのアルコール類は、液体香料のキャリアとして使用されます。また、乾燥香料や粉末香料には、コーンスターチやアカシアガムなどが用いられる。

- アルコール類セグメントは、2020年から2028年までの予測期間中、5.5%のCAGRを記録すると予想されています。主にビール、ワイン、ウォッカ、ジンなどのアルコール飲料の需要が高まっていることが、このセグメントの市場成長を牽引しています。また、ジン、ローズフレーバーウォッカ、ビールなどのフレーバーアルコール飲料の需要が世界的に高まっています。キリンビール大学が2020年12月に発表したレポートによると、2019年の世界のビール消費量は、2018年と比較して0.5%増加し、1億8,905万キロリットルに達しました。

- 人工的な起源のセグメントが市場を支配し、2020年には42.5%の売上シェアを占めました。人工香料は、天然のものに比べてコストが低いことから、飲料製造において使用が増加しています。これらは化学物質から製造され、天然香料のコピーとして設計されています。さらに、これらのフレーバーの消費は有害であり、長期的には癌などの深刻な病気を引き起こす可能性があります。人工香料には、エステル類、アルデヒド類、フェノール類、アルコール類などがあります。

- アジア太平洋地域の市場は、予測期間中に5.7%のCAGRを記録すると予想されています。この地域の経済において、利用可能な機会を活用するために大手企業のプレゼンスが拡大していることや、飲料の需要が増加していることが、最速の成長を支えています。例えば、2018年8月、ADMは、中国の上海に新しい地域オフィスと最先端のフレーバーおよび成分の作成、応用、開発、顧客イノベーションセンターを開設しました。

- 飲料用フレーバーシステム業界の企業は、生産能力を高め、地理的な範囲を拡大しようとしています。例えば、2019年11月には、特に乳製品、飲料、スイーツ向けの液体フレーバーの生産能力をサポートするために、中国・南通の製造施設に新たな増築部を開設しました。

 

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Summary

Beverage Flavoring System Market Growth & Trends

The global beverage flavoring system market size is expected to reach USD 7.0 billion by 2028, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 5.3% from 2020 to 2028. The increasing demand for both alcoholic and non-alcoholic beverages across the globe especially among the adult population is primarily driving the market growth. The developing economies are majorly supporting the growth through their economic development and growing purchasing power of residents.

Based on ingredients, the flavor enhancers segment is anticipated to experience a CAGR of 5.4% over the forecast period from 2020 to 2028. The flavor enhancers improve the original taste of a flavor without imparting its own flavor. Salt is the primary flavor enhancer but excess consumption may increases the risk of heart disease, as a result, the consumers' preference is shifting towards the other types of enhancers. Additionally, the rising awareness about the other enhancers such as isopropyl mercaptan, malic acid, disodium guanylate, and beta-alanin is further supporting market growth.

The alcoholic beverages segment is projected to experience the fastest growth over the forecast period from 2020 to 2028. The increasing consumption of flavored alcoholic beverages such as flavored rice wines, flavored rums, flavored tequilas, and flavored vodkas, across the globe is contributing to the fastest growth rate. Moreover, the increasing focus of companies to develop different flavors across alcoholic beverages is further driving the market.

Central and South America is anticipated to experience potential growth during the forecast timeframe from 2020 to 2028. The increasing consumption of beverages in the region is primarily contributing to the regional market value. Moreover, some of the commonly found drinks in Brazil include Aluá, Bombeirinho, Cachaça, Caipirinha, Caju Amigo, Cajuína, Capeta, Cauim, Chimarrão, Guaraná, Limonada suíça, Quentão, Rabo-de-galo, Tiquira, and Vinho Quente, which is expected to drive regional demand.

Beverage Flavoring System Market Report Highlights

• The flavoring carriers segment is projected to ascend at a CAGR of 5.7% over the forecast period, in terms of revenue. The carriers are diluents or solvents that are mixed with a flavoring agent and their primary function is to protect the flavoring agent. These carriers also aid inefficient mixing of the flavoring agent in end-use. For instance, alcohols such as ethyl alcohol or propylene glycol are used as carriers in liquid flavors. Cornstarch or gum acacia is used as a carrier for dry or powdered flavors.

• The alcoholic segment is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period from 2020 to 2028. The rising demand for alcoholic beverages, majorly including beer, wine, vodka, and gin is driving the segmental market growth. The demand for flavored alcoholic drinks such as gin, rose-flavored vodka, and beer is rising across the globe. According to a report published by Kirin Beer University in December 2020, the global consumption of beer increased by 0.5% in 2019 to reach 189.05 million kiloliters as compared with 2018.

• The artificial origin segment dominated the market and accounted for 42.5% of revenue share in 2020. The use of artificial flavors is increasing in beverages manufacturing owing to their lesser cost compared to their natural counterparts. These are manufactured from chemicals and are designed copies of natural flavors. Moreover, the consumption of these flavors is harmful and can promote some serious illnesses in the long run like cancer. Some of the artificial flavors include esters, aldehydes, phenols, and alcohol.

• In Asia Pacific, the market is expected to register a CAGR of 5.7% during the forecast period. The expanding presence of major players in the economies of the region to take advantage of available opportunities and increasing demand for beverages is supporting the fastest growth. For instance, in August 2018, ADM has opened a new regional office and state-of-the-art flavor and ingredient creation, application, development, and customer innovation center in Shanghai, China.

• Companies in the beverage flavoring system industry have been trying to increase their production capabilities and expand their geographic reach. For instance, in November 2019, the company opened a new extension to its Nantong, China manufacturing facility particularly to support the production capacity of liquid flavors for dairy, beverages, and sweet goods.



 

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