韓国のコンビニエンス・ストアConvenience Retailers in South Korea 2023年の韓国では、コンビニエンス・ストアーの店舗数が金額ベースでも店舗数ベースでもダイナミックな成長を維持した。コンビニエンスストアの店舗数は2021年に50,000店舗を突破し、2023年には60,000店舗近くま... もっと見る
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サマリー2023年の韓国では、コンビニエンス・ストアーの店舗数が金額ベースでも店舗数ベースでもダイナミックな成長を維持した。コンビニエンスストアの店舗数は2021年に50,000店舗を突破し、2023年には60,000店舗近くまで増加した。店舗数の増加により、主要プレーヤー4社の地位は確固たるものとなった:CU(BGFリテール)、GS25(GSリテール)、セブン-イレブン(韓国セブン)、emart24(Eマート)である。韓国におけるこれら4社の店舗数は、総店舗数の95%を占めている。Euromonitor Internationalの「韓国のコンビニエンスストア」レポートは、業界を牽引する主要トレンドと動向に関する洞察を提供しています。本レポートでは、セクターの洞察力を提供するために、すべての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。 対象製品コンビニエンスストア、外商小売業 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * コンビニエンスストア市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Convenience Retailers in South KoreaEuromonitor International April 2024 List Of Contents And Tables CONVENIENCE RETAILERS IN SOUTH KOREA KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Four main brands dominate convenience retailers in South Korea Changes in convenience retailers based on consumer dynamics and behaviours Private label products strategically employed by convenience retailers PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Changes afoot in convenience retailers Convenience retailers diversify into new categories Convenience retailers embrace online to offline strategies in South Korea CHANNEL DATA Table 1 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 2 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 3 Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 4 Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 5 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 6 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 7 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 8 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 9 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 10 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 11 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 RETAIL IN SOUTH KOREA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2023: The big picture Omnichannel strategies drive strong performances Demographic impact on retail in South Korea What next for retail? OPERATING ENVIRONMENT Informal retail Opening hours for physical retail Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023 Seasonality Summer Sale Black Friday / Korea Sale Festa MARKET DATA Table 12 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023 Table 13 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023 Table 14 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023 Table 15 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 16 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 17 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 18 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023 Table 19 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023 Table 20 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 21 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 22 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 23 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 24 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 25 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 26 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 27 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 28 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 29 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 30 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 31 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 32 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 33 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 34 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 35 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 36 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 37 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 38 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 39 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 40 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 41 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 42 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 43 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 44 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 45 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028 Table 46 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028 Table 47 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028 Table 48 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 49 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 50 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 51 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028 Table 52 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028 Table 53 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 54 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 55 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 56 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 57 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 58 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 59 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 60 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 61 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 62 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 63 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 64 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
SummaryConvenience retailers maintained dynamic growth in current value terms and in terms of outlet numbers in South Korea in 2023. The number of convenience retailers surpassed 50,000 in 2021, and this figure increased to nearly 60,000 in 2023. The increase in outlet numbers has solidified the positions of the four key players: CU (BGF Retail), GS25 (GS Retail), 7-Eleven (Korea Seven), and emart24 (E-Mart). The outlets held by these four players in South Korea accounted for 95% of the total number of... Table of ContentsConvenience Retailers in South KoreaEuromonitor International April 2024 List Of Contents And Tables CONVENIENCE RETAILERS IN SOUTH KOREA KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Four main brands dominate convenience retailers in South Korea Changes in convenience retailers based on consumer dynamics and behaviours Private label products strategically employed by convenience retailers PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Changes afoot in convenience retailers Convenience retailers diversify into new categories Convenience retailers embrace online to offline strategies in South Korea CHANNEL DATA Table 1 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 2 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 3 Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 4 Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 5 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 6 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 7 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 8 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 9 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 10 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 11 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 RETAIL IN SOUTH KOREA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2023: The big picture Omnichannel strategies drive strong performances Demographic impact on retail in South Korea What next for retail? OPERATING ENVIRONMENT Informal retail Opening hours for physical retail Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023 Seasonality Summer Sale Black Friday / Korea Sale Festa MARKET DATA Table 12 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023 Table 13 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023 Table 14 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023 Table 15 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 16 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 17 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 18 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023 Table 19 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023 Table 20 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 21 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 22 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 23 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 24 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 25 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 26 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023 Table 27 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023 Table 28 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023 Table 29 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023 Table 30 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023 Table 31 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023 Table 32 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 33 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 34 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 35 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 36 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 37 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 38 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 39 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 40 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 41 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 42 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 43 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023 Table 44 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023 Table 45 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028 Table 46 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028 Table 47 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028 Table 48 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 49 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 50 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 51 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028 Table 52 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028 Table 53 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 54 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 55 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 56 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 57 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 58 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 Table 59 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028 Table 60 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028 Table 61 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028 Table 62 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028 Table 63 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028 Table 64 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 2 Research Sources
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