北マケドニアの食料品小売店Grocery Retailers in North Macedonia 2022年には、現在価値売上高は健全な伸びを示したものの、恒常価値売上高は減少した。ウクライナ戦争が悪影響を及ぼし、その結果、エネルギー危機がインフレの高騰を招き、量販が低迷した。加えて、食料品の店舗... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー2022年には、現在価値売上高は健全な伸びを示したものの、恒常価値売上高は減少した。ウクライナ戦争が悪影響を及ぼし、その結果、エネルギー危機がインフレの高騰を招き、量販が低迷した。加えて、食料品の店舗数も全体的に若干減少した。地元の小規模食料品店が引き続き総売上高の半分強を占める一方で、近代的食料品チャネルがその差を縮め続け、特にスーパーマーケットが総売上高の半分強を占めた。Euromonitor Internationalの北マケドニアの食料品小売業に関する調査レポートは、業界を牽引する主要動向と発展についての洞察を提供しています。本レポートでは、セクターの洞察力を提供するために全ての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。 対象製品コンビニエンスストア、ディスカウントストア、食品/飲料/タバコ専門店、ハイパーマーケット、小規模食料品店、スーパーマーケット、倉庫クラブ。 データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * 食料品小売業市場の詳細な情報を得ることができます; * 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定します; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Grocery Retailers in North MacedoniaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables GROCERY RETAILERS IN NORTH MACEDONIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Fall in constant value sales, as inflation bites KAM holds onto lead Government imposes price cap on essential products PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Muted outlook over forecast period Modern grocery retailers continue to grow strongly and make further gains from small local grocers Hypermarkets weakest performer in modern grocery CHANNEL DATA Table 1 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022 Table 2 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022 Table 3 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022 Table 4 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 5 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 6 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 7 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 8 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 9 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 10 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027 Table 11 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027 Table 12 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027 Table 13 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 14 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 15 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 RETAIL IN NORTH MACEDONIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? For non-grocery, development will be centred around retail parks MARKET DATA Table 16 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 17 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 18 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 19 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 20 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 21 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 22 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 23 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 24 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 25 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 26 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 27 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 28 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 29 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 30 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 31 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 32 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 33 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 34 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryIn 2022, though there was healthy growth in current value sales, constant value sales fell. The war in Ukraine had a negative impact, with the resultant energy crisis leading to soaring inflation and dampening volume sales. In addition, there was also a slight overall reduction in the number of grocery outlets. While small local grocers continued to account for slightly more than half of value sales, modern grocery channels continued to close the gaps, with supermarkets in particular accounting... Table of ContentsGrocery Retailers in North MacedoniaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables GROCERY RETAILERS IN NORTH MACEDONIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Fall in constant value sales, as inflation bites KAM holds onto lead Government imposes price cap on essential products PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Muted outlook over forecast period Modern grocery retailers continue to grow strongly and make further gains from small local grocers Hypermarkets weakest performer in modern grocery CHANNEL DATA Table 1 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022 Table 2 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022 Table 3 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022 Table 4 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 5 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 6 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 7 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 8 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 9 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 10 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027 Table 11 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027 Table 12 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027 Table 13 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 14 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 15 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 RETAIL IN NORTH MACEDONIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? For non-grocery, development will be centred around retail parks MARKET DATA Table 16 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 17 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 18 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 19 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 20 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 21 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 22 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 23 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 24 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 25 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 26 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 27 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 28 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 29 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 30 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 31 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 32 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 33 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 34 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポート
Euromonitor International社の小売り分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(grocery)の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|