北マケドニアの食料品以外の小売業者Non-Grocery Retailers in North Macedonia 2022年、現在価値売上高は健全な伸びを示したが、恒常価値売上高は減少した。ウクライナ戦争が悪影響を及ぼし、その結果、エネルギー危機がインフレの高騰を招き、量販店の売上高を押し下げた。パンデミック(世... もっと見る
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サマリー2022年、現在価値売上高は健全な伸びを示したが、恒常価値売上高は減少した。ウクライナ戦争が悪影響を及ぼし、その結果、エネルギー危機がインフレの高騰を招き、量販店の売上高を押し下げた。パンデミック(世界的大流行)による混乱に続く経済不安のため、出店は限定的だった。このような高騰により、消費者は必需品に集中した。その結果、最も不振だったチャネルのひとつが美容専門店だった。ユーロモニターインターナショナルの北マケドニアの非食料品小売業に関する調査レポートは、業界を牽引する主要トレンドと動向について洞察しています。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、セクターのインサイトを提供しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題の分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。 対象商品アパレル・履物専門店、家電・エレクトロニクス専門店、総合スーパー、健康・美容専門店、家庭用品専門店、レジャー・身の回り品専門店、その他食料品以外の小売店。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * 食料品以外の小売業市場の詳細な把握 * 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定します; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Non-Grocery Retailers in North MacedoniaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables NON-GROCERY RETAILERS IN NORTH MACEDONIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS High inflation sees consumers focus on essentials Global apparel retailers register healthy growth E-commerce continues to grow at pace PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Price sensitivity influences shopping behaviour over forecast period Investment opportunities outside Skopje Consumers increasingly environmentally conscious CHANNEL DATA Table 1 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022 Table 2 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022 Table 3 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 4 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 5 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 6 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027 Table 7 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027 Table 8 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 10 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 11 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 RETAIL IN NORTH MACEDONIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? For non-grocery, development will be centred around retail parks MARKET DATA Table 12 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 13 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 14 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 15 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 16 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 17 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 18 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 19 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 20 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 21 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 22 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 23 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 24 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 25 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 26 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 27 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 28 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 29 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 30 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryIn 2022, though there was healthy growth in current value sales, constant value sales fell. The war in Ukraine had a negative impact, with the resultant energy crisis leading to soaring inflation and dampening volume sales. With such economic uncertainty following on from the upheaval of the pandemic, there was limited store openings. With such hefty price rises, consumers focused on essentials. As a result, one of the worst performing channels was beauty specialists. Table of ContentsNon-Grocery Retailers in North MacedoniaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables NON-GROCERY RETAILERS IN NORTH MACEDONIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS High inflation sees consumers focus on essentials Global apparel retailers register healthy growth E-commerce continues to grow at pace PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Price sensitivity influences shopping behaviour over forecast period Investment opportunities outside Skopje Consumers increasingly environmentally conscious CHANNEL DATA Table 1 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022 Table 2 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022 Table 3 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 4 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 5 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 6 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027 Table 7 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027 Table 8 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027 Table 9 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 10 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 11 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 RETAIL IN NORTH MACEDONIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? For non-grocery, development will be centred around retail parks MARKET DATA Table 12 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 13 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 14 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 15 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 16 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 17 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 18 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 19 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 20 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 21 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 22 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 23 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 24 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 25 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 26 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 27 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 28 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 29 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 30 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
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注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
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データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
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