セルビアの食料品小売業者Grocery Retailers in Serbia 近代的な食料品小売チャネルの新規出店は、小規模な地場 食料品店や食品・飲料・タバコ専門店の数は減少したものの、 2022年の現在価値ベースの成長促進に貢献した。例えば、セルビア第2位の小売企業であるDelhai... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー近代的な食料品小売チャネルの新規出店は、小規模な地場 食料品店や食品・飲料・タバコ専門店の数は減少したものの、 2022年の現在価値ベースの成長促進に貢献した。例えば、セルビア第2位の小売企業であるDelhaize Serbiaは、2022年にセルビア全土の9都市で10店舗の新しいMaxiスーパーマーケットを1日で正式にオープンした。新店舗は幅広い品揃えを特徴とし、よく知られた隣人的なMaxiサービスを提供すると謳っている。そのため、これらの店舗は...この調査レポートはセルビアの食料品小売業を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。本レポートでは、セクターの洞察力を提供するために全ての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。 対象製品コンビニエンスストア、ディスカウントストア、食品/飲料/タバコ専門店、ハイパーマーケット、小規模食料品店、スーパーマーケット、倉庫クラブ。 データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * 食料品小売業市場の詳細な把握 * 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定します; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Grocery Retailers in SerbiaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables GROCERY RETAILERS IN SERBIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS New store openings provide a boost to grocery retailing Discounters benefit from challenging economic environment as consumers look for value Convenience retailers thriving as consumers return to busier lifestyles PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Grocery retailers expected to invest in expanding their store footprint over the forecast period Discounters well positioned to benefit from prevailing economic uncertainty Traditional channels expected to struggle for growth as competition grows CHANNEL DATA Table 1 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022 Table 2 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022 Table 3 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022 Table 4 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 5 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 6 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 7 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 8 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 9 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 10 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027 Table 11 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027 Table 12 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027 Table 13 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 14 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 15 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 RETAIL IN SERBIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? MARKET DATA Table 16 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 17 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 18 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 19 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 20 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 21 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 22 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 23 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 24 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 25 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 26 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 27 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 28 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 29 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 30 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 31 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 32 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 33 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 34 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryNew store openings within the modern grocery retailers channel helped fuel growth in current value terms in 2022, albeit the number small local grocers and food/drink/tobacco specialists declined. For example, Delhaize Serbia, the second largest retail player in the country, officially opened 10 new Maxi supermarkets in nine cities across Serbia in a single day in 2022. The new stores feature a wide range of products and claim to deliver the well-known neighbourly Maxi service. As such, these st... Table of ContentsGrocery Retailers in SerbiaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables GROCERY RETAILERS IN SERBIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS New store openings provide a boost to grocery retailing Discounters benefit from challenging economic environment as consumers look for value Convenience retailers thriving as consumers return to busier lifestyles PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Grocery retailers expected to invest in expanding their store footprint over the forecast period Discounters well positioned to benefit from prevailing economic uncertainty Traditional channels expected to struggle for growth as competition grows CHANNEL DATA Table 1 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022 Table 2 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022 Table 3 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022 Table 4 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 5 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 6 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 7 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 8 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 9 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 10 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027 Table 11 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027 Table 12 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027 Table 13 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 14 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 15 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 RETAIL IN SERBIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? MARKET DATA Table 16 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 17 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 18 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 19 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 20 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 21 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 22 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 23 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 24 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 25 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 26 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 27 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 28 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 29 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 30 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 31 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 32 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 33 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 34 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポート
Euromonitor International社の小売り分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(grocery)の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|