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セルビアの食料品小売業者


Grocery Retailers in Serbia

近代的な食料品小売チャネルの新規出店は、小規模な地場 食料品店や食品・飲料・タバコ専門店の数は減少したものの、 2022年の現在価値ベースの成長促進に貢献した。例えば、セルビア第2位の小売企業であるDelhai... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月9日 US$990
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22 英語

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サマリー

近代的な食料品小売チャネルの新規出店は、小規模な地場 食料品店や食品・飲料・タバコ専門店の数は減少したものの、 2022年の現在価値ベースの成長促進に貢献した。例えば、セルビア第2位の小売企業であるDelhaize Serbiaは、2022年にセルビア全土の9都市で10店舗の新しいMaxiスーパーマーケットを1日で正式にオープンした。新店舗は幅広い品揃えを特徴とし、よく知られた隣人的なMaxiサービスを提供すると謳っている。そのため、これらの店舗は...

この調査レポートはセルビアの食料品小売業を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。本レポートでは、セクターの洞察力を提供するために全ての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

対象製品コンビニエンスストア、ディスカウントストア、食品/飲料/タバコ専門店、ハイパーマーケット、小規模食料品店、スーパーマーケット、倉庫クラブ。

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* 食料品小売業市場の詳細な把握
* 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定します;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Grocery Retailers in Serbia
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

GROCERY RETAILERS IN SERBIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
New store openings provide a boost to grocery retailing
Discounters benefit from challenging economic environment as consumers look for value
Convenience retailers thriving as consumers return to busier lifestyles
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Grocery retailers expected to invest in expanding their store footprint over the forecast period
Discounters well positioned to benefit from prevailing economic uncertainty
Traditional channels expected to struggle for growth as competition grows
CHANNEL DATA
Table 1 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 2 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 3 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022
Table 4 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 5 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 6 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 7 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 8 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 9 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 10 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 11 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
Table 12 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027
Table 13 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 14 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 15 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
RETAIL IN SERBIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2022: The big picture
Informal retail
What next for retail?
MARKET DATA
Table 16 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022
Table 17 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022
Table 18 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022
Table 19 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 20 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 21 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 22 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 23 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 24 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 25 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 26 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 27 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 28 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 29 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027
Table 30 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027
Table 31 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027
Table 32 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 33 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 34 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

New store openings within the modern grocery retailers channel helped fuel growth in current value terms in 2022, albeit the number small local grocers and food/drink/tobacco specialists declined. For example, Delhaize Serbia, the second largest retail player in the country, officially opened 10 new Maxi supermarkets in nine cities across Serbia in a single day in 2022. The new stores feature a wide range of products and claim to deliver the well-known neighbourly Maxi service. As such, these st...

Euromonitor International's Grocery Retailers in Serbia report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Convenience Retailers, Discounters, Foods/Drink/Tobacco Specialists, Hypermarkets, Small Local Grocers, Supermarkets, Warehouse Clubs.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Grocery Retailers market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Grocery Retailers in Serbia
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

GROCERY RETAILERS IN SERBIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
New store openings provide a boost to grocery retailing
Discounters benefit from challenging economic environment as consumers look for value
Convenience retailers thriving as consumers return to busier lifestyles
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Grocery retailers expected to invest in expanding their store footprint over the forecast period
Discounters well positioned to benefit from prevailing economic uncertainty
Traditional channels expected to struggle for growth as competition grows
CHANNEL DATA
Table 1 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2017-2022
Table 2 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2017-2022
Table 3 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2017-2022
Table 4 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 5 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 6 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 7 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 8 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 9 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 10 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2022-2027
Table 11 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2022-2027
Table 12 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2022-2027
Table 13 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 14 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 15 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
RETAIL IN SERBIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2022: The big picture
Informal retail
What next for retail?
MARKET DATA
Table 16 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022
Table 17 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022
Table 18 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022
Table 19 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 20 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 21 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 22 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 23 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 24 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 25 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 26 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 27 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 28 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 29 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027
Table 30 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027
Table 31 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027
Table 32 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 33 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 34 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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