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韓国のディスカウントストア


Discounters in South Korea

2023年の韓国では、ディスカウントストアは小 規模な小売チャネルにとどまり、今年も店舗数の減少が続 いたが、現在の店舗数はわずかながら増加に転じた。韓国では、大手小売企業が過去10年間にプライベートブラ... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年4月3日 US$990
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サマリー

2023年の韓国では、ディスカウントストアは小 規模な小売チャネルにとどまり、今年も店舗数の減少が続 いたが、現在の店舗数はわずかながら増加に転じた。韓国では、大手小売企業が過去10年間にプライベートブランド商品を導入し、特に消費者必需品において、価格に見合った価値を求める需要に応えてきた。しかし、プライベートブランド商品のみを扱うディスカウントストアへの新規参入を阻む大きな課題も残っている。

Euromonitor Internationalの調査レポート「韓国のディスカウント店」は、業界を牽引する主要トレンドと動向に関する洞察を提供しています。本レポートはセクターの洞察力を提供するために全ての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* ディスカウントストア市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Discounters in South Korea
Euromonitor International
April 2024

List Of Contents And Tables

DISCOUNTERS IN SOUTH KOREA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
The dominance of No Brand in discounters in South Korea
No Brand rises in popularity amidst ongoing inflation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Warehouse clubs set to hamper growth in discounters
Challenges faced by E-Mart Traders due to paid membership
CHANNEL DATA
Table 1 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 2 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 3 Discounters GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Discounters GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Discounters LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 6 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 7 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
RETAIL IN SOUTH KOREA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Omnichannel strategies drive strong performances
Demographic impact on retail in South Korea
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Summer Sale
Black Friday / Korea Sale Festa
MARKET DATA
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 9 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 11 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 13 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 14 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023
Table 15 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023
Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 17 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 19 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 21 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 23 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 25 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 27 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 28 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 29 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 30 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 31 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 32 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 33 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 34 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 35 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 36 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 42 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 44 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 46 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028
Table 48 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 50 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 52 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 54 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 56 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 58 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 60 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

Discounters remained only a small retail channel in South Korea in 2023, and continued to see a decline in outlet numbers in this year, although returned to slight current value growth. In South Korea, major retailers have embraced private label offerings in the last decade, responding to the demand for value for money, particularly for consumer staples. However, there are still significant challenges which are preventing new players from entering discounters, which offer mainly (or only) privat...

Euromonitor International's Discounters in South Korea report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Discounters market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Discounters in South Korea
Euromonitor International
April 2024

List Of Contents And Tables

DISCOUNTERS IN SOUTH KOREA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
The dominance of No Brand in discounters in South Korea
No Brand rises in popularity amidst ongoing inflation
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Warehouse clubs set to hamper growth in discounters
Challenges faced by E-Mart Traders due to paid membership
CHANNEL DATA
Table 1 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 2 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 3 Discounters GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 4 Discounters GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 5 Discounters LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 6 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 7 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
RETAIL IN SOUTH KOREA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Omnichannel strategies drive strong performances
Demographic impact on retail in South Korea
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Summer Sale
Black Friday / Korea Sale Festa
MARKET DATA
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 9 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 11 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 13 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 14 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023
Table 15 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023
Table 16 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 17 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 18 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 19 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 21 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 22 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 23 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 24 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 25 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 27 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 28 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 29 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 30 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 31 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 32 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 33 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 34 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 35 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 36 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 37 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 38 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 42 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 43 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 44 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 45 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 46 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028
Table 48 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028
Table 49 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 50 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 52 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 53 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 54 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 55 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 56 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 57 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 58 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 59 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 60 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
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