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シンガポールのメガトレンド


Megatrends in Singapore

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがシンガポールでどのように... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年10月6日 US$1,325
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがシンガポールでどのように顕在化したかについての洞察を提供しています。

EuromonitorのMegatrends in Singaporeレポートでは、シンガポールの消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
7-Eleven caters to busy airport users with its first in-store café concept
Singaporeans are using tech to make life easier
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Shoppers want to see goods before buying
Convenience drives e-commerce demand
Busy Singaporeans lack the time for cooking
Digital living
PRISM+ capitalises on growing demand for smart homes
Most Singaporeans order food for delivery
Consumers are protective of their personal data
Young people are concerned about preserving their online anonymity
Friends and family are still the most trusted information source
Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Revolut launches Diversity Card as part of the Pride campaign
Generation X are keenest to support charitable causes
Generation Z want to change the world for the better
Most Singaporeans feel comfortable expressing their identity
Shoppers are paying more attention to brand values
Experience more
Home interior platform Livspace opens experience centres as part of omnichannel strategy
Singaporeans enjoy socialising both on- and offline
Safety and shopping opportunities are key priorities in a holiday
Consumers still prefer real world over online experiences
Personalisation
Modules offers personalised skin care products made with prescription ingredients
Young people are the most enthusiastic about virtual activities
Millennials are the most individualistic cohort
Premiumisation
Irvins adds to its range of gourmet healthy savoury snacks
Consumers want more simplicity
Generation Z have the most confidence in their investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
Giant offers discounts for seniors amid elevated prices
Baby Boomers are the most frugal cohort
Shoppers are worried about the rising cost of living – especially the elderly
Singaporeans embrace the circular economy
Shoppers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
WhatsApp allows Singaporeans to make in-chat payments directly to businesses
Trust in brands is most important to Generation Z
Consumers mix online with offline shopping
S-commerce gains traction as young people seek flexibility
Millennials engage most with s-commerce
Sustainable living
WWF-Singapore promotes reuseable e-commerce packaging in Singapore
Singaporeans show concern about global warming
Mindful consumption is on the rise
Reducing food waste tops the list of green activities
Singaporeans are reticent to make their voices heard
Recyclable packaging is considered the most sustainable
Wellness
Health-conscious consumers drive growth in vitamin selection
Massage and meditation are the main antidotes to stress
Baby Boomers are the most likely to regularly exercise
Singaporeans remain wary of health and safety in post-pandemic era
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Singapore.

Euromonitor's Megatrends in Singapore report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
7-Eleven caters to busy airport users with its first in-store café concept
Singaporeans are using tech to make life easier
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Shoppers want to see goods before buying
Convenience drives e-commerce demand
Busy Singaporeans lack the time for cooking
Digital living
PRISM+ capitalises on growing demand for smart homes
Most Singaporeans order food for delivery
Consumers are protective of their personal data
Young people are concerned about preserving their online anonymity
Friends and family are still the most trusted information source
Consumers expect more face-to-face activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Revolut launches Diversity Card as part of the Pride campaign
Generation X are keenest to support charitable causes
Generation Z want to change the world for the better
Most Singaporeans feel comfortable expressing their identity
Shoppers are paying more attention to brand values
Experience more
Home interior platform Livspace opens experience centres as part of omnichannel strategy
Singaporeans enjoy socialising both on- and offline
Safety and shopping opportunities are key priorities in a holiday
Consumers still prefer real world over online experiences
Personalisation
Modules offers personalised skin care products made with prescription ingredients
Young people are the most enthusiastic about virtual activities
Millennials are the most individualistic cohort
Premiumisation
Irvins adds to its range of gourmet healthy savoury snacks
Consumers want more simplicity
Generation Z have the most confidence in their investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
Giant offers discounts for seniors amid elevated prices
Baby Boomers are the most frugal cohort
Shoppers are worried about the rising cost of living – especially the elderly
Singaporeans embrace the circular economy
Shoppers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
WhatsApp allows Singaporeans to make in-chat payments directly to businesses
Trust in brands is most important to Generation Z
Consumers mix online with offline shopping
S-commerce gains traction as young people seek flexibility
Millennials engage most with s-commerce
Sustainable living
WWF-Singapore promotes reuseable e-commerce packaging in Singapore
Singaporeans show concern about global warming
Mindful consumption is on the rise
Reducing food waste tops the list of green activities
Singaporeans are reticent to make their voices heard
Recyclable packaging is considered the most sustainable
Wellness
Health-conscious consumers drive growth in vitamin selection
Massage and meditation are the main antidotes to stress
Baby Boomers are the most likely to regularly exercise
Singaporeans remain wary of health and safety in post-pandemic era
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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2024/07/11 10:25

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