シンガポール消費者プロフィールSingapore: Consumer Profile 高齢化、移民、世代交代がシンガポールの人口動態を形成している。経済の混乱と高インフレにより、消費者はより慎重な消費習慣をとるようになっている。平均寿命の伸びとともに、高齢者の数は2040年までに大幅に... もっと見る
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サマリー高齢化、移民、世代交代がシンガポールの人口動態を形成している。経済の混乱と高インフレにより、消費者はより慎重な消費習慣をとるようになっている。平均寿命の伸びとともに、高齢者の数は2040年までに大幅に増加すると予測されている。ミレニアル世代とX世代は、最新の消費者動向の形成においてますます重要な役割を果たすようになり、彼らの富と影響力は増大すると予想される。ユーロモニターのシンガポール消費者プロファイル」レポートは、国民の消費支出に影響を与える要因を分析している。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * エコノミー市場を詳細に把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次ScopeKey findings Key drivers affecting consumers in Singapore in 2023 How developments today shape the consumers of tomorrow Migration is increasingly shaping and diversifying consumer tastes and preferences Male obesity is a growing concern among male Singaporeans Millennials focused on keeping healthy, looking after their families and further education Opportunities for growth Apartments dominant dwelling types due to high population density and limited space Transportation strain places proximity to public transport as a highly desirable home feature Owing to ageing population, over half of the household heads will be aged 60+ Near universal connectivity will empower tech-savvy Singaporeans Government taking action to cool rising housing costs, as it aims to reduce inflation Increased emphasis on prioritising health and wellness, especially Gen X and Millennials Older generation’s financial situation secure because of accumulated assets Key findings of consumer survey Gen X consumers place highest emphasis on value for money and quality household goods Despite interest in bargains, Singaporeans less interested compared to the global average Gen X consumers are the most active in the engagement of green activities Singaporeans enjoy a high level of financial literacy, well above the global average Gen X demand a strong work-life balance and job security
SummaryAgeing, migration and generation shifts are shaping Singapore’s demographic landscape. Economic turbulence and high inflation has led consumers adopting more cautions spending habits. The number of senior citizens are predicted to increase substantially by 2040, alongside a rise in life expectancy. Millennials and Gen X are expected to play a increasingly significant role in shaping that latest consumer trends and their wealth and influence grows. Table of ContentsScopeKey findings Key drivers affecting consumers in Singapore in 2023 How developments today shape the consumers of tomorrow Migration is increasingly shaping and diversifying consumer tastes and preferences Male obesity is a growing concern among male Singaporeans Millennials focused on keeping healthy, looking after their families and further education Opportunities for growth Apartments dominant dwelling types due to high population density and limited space Transportation strain places proximity to public transport as a highly desirable home feature Owing to ageing population, over half of the household heads will be aged 60+ Near universal connectivity will empower tech-savvy Singaporeans Government taking action to cool rising housing costs, as it aims to reduce inflation Increased emphasis on prioritising health and wellness, especially Gen X and Millennials Older generation’s financial situation secure because of accumulated assets Key findings of consumer survey Gen X consumers place highest emphasis on value for money and quality household goods Despite interest in bargains, Singaporeans less interested compared to the global average Gen X consumers are the most active in the engagement of green activities Singaporeans enjoy a high level of financial literacy, well above the global average Gen X demand a strong work-life balance and job security
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