中国・香港消費者プロフィールHong Kong, China: Consumer Profile 人口の拡大、高齢化、移住、世代交代が香港の人口動態を形成している。経済の混乱は消費者の消費パターンに影響を及ぼしているが、大半の消費者は将来的に経済的に豊かになると考えている。2040年までに高齢者の... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー人口の拡大、高齢化、移住、世代交代が香港の人口動態を形成している。経済の混乱は消費者の消費パターンに影響を及ぼしているが、大半の消費者は将来的に経済的に豊かになると考えている。2040年までに高齢者の数が大幅に増加する一方、平均寿命は延び、出生率は低下すると予測されている。X世代は最大のコーホートとなり、将来の購買習慣に大きな影響を与えるだろう。ユーロモニターの香港、中国:消費者プロファイル」レポートは、香港の消費支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * エコノミー市場を詳細に把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次ScopeKey findings Key drivers affecting consumers in Hong Kong in 2023 How developments today shape the consumers of tomorrow Hong Kong a popular migrant destination thanks to perceived economic opportunities Consumers in Hong Kong ensuring health and longevity through exercise and supplements Millennials to emerge as the leading generational cohort in the future Opportunities for growth Apartment dwellings remain dominant owing to limited space and high population density Convenience of apartment living aligns with fast-paced lifestyles in Hong Kong Traditional gender roles will continue to shape household dynamics Near universal connectivity will drive smart home technology and digitisation High level of concern among consumers because of the rising cost of everyday goods Gen X consumers most willing to spend money on their physical and mental wellbeing Affluent consumers benefit from accumulated wealth and multiple sources of income Key findings of consumer survey One in four Gen Z consumers is willing to pay a premium for food and beverages Despite the highest incomes in the region, consumers in Hong Kong are enticed by bargains Millennials leading the fight for engagement in green activities and eco-consciousness Hong Kong consumers maintain healthy spending habits and financial security Millennials are highly motivated by high salaries, to support their diverse spending habits Key takeaways
SummaryExpanding population, ageing, migration, and generational shifts are shaping Hong Kong’s demographic landscape. Economic turbulences are influencing consumers consumption patterns, but the majority of consumers believe they will be better off financially in the future. The number of seniors is projected to witness a substantial increase by 2040, while life expectancy will grow and birth rates drop. Gen X is set to become the largest cohort, heavily influencing purchasing habits in the future. Table of ContentsScopeKey findings Key drivers affecting consumers in Hong Kong in 2023 How developments today shape the consumers of tomorrow Hong Kong a popular migrant destination thanks to perceived economic opportunities Consumers in Hong Kong ensuring health and longevity through exercise and supplements Millennials to emerge as the leading generational cohort in the future Opportunities for growth Apartment dwellings remain dominant owing to limited space and high population density Convenience of apartment living aligns with fast-paced lifestyles in Hong Kong Traditional gender roles will continue to shape household dynamics Near universal connectivity will drive smart home technology and digitisation High level of concern among consumers because of the rising cost of everyday goods Gen X consumers most willing to spend money on their physical and mental wellbeing Affluent consumers benefit from accumulated wealth and multiple sources of income Key findings of consumer survey One in four Gen Z consumers is willing to pay a premium for food and beverages Despite the highest incomes in the region, consumers in Hong Kong are enticed by bargains Millennials leading the fight for engagement in green activities and eco-consciousness Hong Kong consumers maintain healthy spending habits and financial security Millennials are highly motivated by high salaries, to support their diverse spending habits Key takeaways
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Euromonitor International社の消費者ライフスタイル分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(consumer)の最新刊レポートよくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|