世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドネシア消費者プロフィール


Indonesia: Consumer Profile

インドネシアの人口動態は、人口の拡大、高い出生率、若者の大集団、都市化によって形作られている。消費者の嗜好がパーソナライズされたハイテク主導のソリューションに向かうにつれ、消費パターンは世代交代に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年11月14日 US$1,450
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
45 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インドネシアの人口動態は、人口の拡大、高い出生率、若者の大集団、都市化によって形作られている。消費者の嗜好がパーソナライズされたハイテク主導のソリューションに向かうにつれ、消費パターンは世代交代によって形成されつつある。今後、Z世代の影響力と彼らの要求は高まるだろう。子供のいる世帯は依然優勢で、家族向け商品の需要を牽引する。


Euromonitorのインドネシア:消費者プロファイル」レポートは国内の消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* エコノミー市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Scope
Key findings
Key drivers affecting consumers in Indonesia in 2023
How developments today shape consumer of tomorrow
Indonesia’s youthful population drives growth amid diverse cultural influences
Rising health risks as Indonesian consumers focus on wellness
Population growth and the rising influence of Generation Alpha in Indonesia
Urbanisation to accelerate as Jakarta emerges as the dominant megacity
Opportunities for growth
Couples with children remain leading household type, but single-person households rising
Rising housing prices in Indonesia highlight demand for safe and minimalist homes
Households in Indonesia are ageing and predominantly led by males by 2040
Digital adoption accelerates across households with nearly universal internet access by 2040
Moderate inflation impacts overall spending of consumers
Baby Boomers lead in financial confidence and planned increased spending on experiences
Technologically adept youth will see the most rapid increase in their incomes
Jakarta remains the hub of consumer expenditure among Indonesians
Baby Boomers focus on high-quality and environmentally friendly household essentials
Consumers focus on bargain-hunting, while showing a growing preference for quality
Environmental consciousness rises as Indonesians takes action against plastic use
High financial confidence among consumers, with Millennials leading in savings
Work-life balance and reskilling are top priorities for Indonesian workers

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The demographic landscape in Indonesia is being shaped by its expanding population, high birth rate, large youth cohort and urbanisation. Spending patterns are being shaped by a generational shift, as consumer preferences move towards personalised and tech-driven solutions. Going forward, the influence of Gen Z and their demands will increase. Households with children will remain dominant, driving demand for family-orientated goods.


Euromonitor's Indonesia: Consumer Profile report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Economy market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Scope
Key findings
Key drivers affecting consumers in Indonesia in 2023
How developments today shape consumer of tomorrow
Indonesia’s youthful population drives growth amid diverse cultural influences
Rising health risks as Indonesian consumers focus on wellness
Population growth and the rising influence of Generation Alpha in Indonesia
Urbanisation to accelerate as Jakarta emerges as the dominant megacity
Opportunities for growth
Couples with children remain leading household type, but single-person households rising
Rising housing prices in Indonesia highlight demand for safe and minimalist homes
Households in Indonesia are ageing and predominantly led by males by 2040
Digital adoption accelerates across households with nearly universal internet access by 2040
Moderate inflation impacts overall spending of consumers
Baby Boomers lead in financial confidence and planned increased spending on experiences
Technologically adept youth will see the most rapid increase in their incomes
Jakarta remains the hub of consumer expenditure among Indonesians
Baby Boomers focus on high-quality and environmentally friendly household essentials
Consumers focus on bargain-hunting, while showing a growing preference for quality
Environmental consciousness rises as Indonesians takes action against plastic use
High financial confidence among consumers, with Millennials leading in savings
Work-life balance and reskilling are top priorities for Indonesian workers

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/30 10:26

159.18 円

166.42 円

203.02 円

ページTOPに戻る